Miten uskovaiset lesbot elävät?

Elämisenilot

Kertokaa omat tarinanne. Miten koette oman lesbouden uskovaisina? Yritättekö elää miehen kanssa vai elättekö naisen kanssa vaiko sinkkuina? Jos rakastut naiseen niin kielletkö sen itseltäsi? Pidätkö lesboutta syntinä. Mitä muita mietteitä lesbouteen liittyen?

15

628

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KaapissaElävät

Mitä minulla on tiedossa niin kaikki ovat kaapissa ja syvällä siellä. Harmittaa heidän puolestaan, mutta omapahan on heidän valintansa.

• Eiköheitäole

Eikö ole olemassa uskovaisia lesboja tässä maassa?

• jeesuuus44

olen, parisuhteessa miehen kanssa mutta ihastunut naiseen, vaikea tilanne.

• Anonyymi

Olen lesbo ja uskova. Kaapissa olen ja se harmittaa kovasti. Uskovana ei sovi kuuluttaa kaikille, että olen lesbo. Oman seurakuntani pastorin kanssa keskustelin taipumuksestani alkuvuodesta ja olin yllättynyt, miten hyvin ja hienotunteisesti hän suhtautui asiaan. Siis hienotunteisesti, sillä hänen vaimonsa "pelmahti" paikalle kesken keskustelun ja olin aivan kauhuissani, että nyt pastorin vaimokin saa tietää asiasta, vaan toisin kävi. Pastori sanoi minulle heti, että nyt hän puhuu niin etteivät muut ympärilläolijat tiedä mistä asiasta on kyse. Ympärilläolijoita ei tosin ollut muita kuin hänen vaimonsa. Kokemusteni mukaan, muiden uskonsuuntien pastorit kertovat kaiken kuulemansa vaimoilleen ja myös jos pastorin vaimolle kerrot jotain muissa uskonsuunnissa, vaimo kertoo kaiken miehelleen.

• Anonyymi

Olen bi tai lesbo.
      Naimisissa kyllä olen miehen kanssa, ihan raamatullillisista syistä. Ei ole helppoa mutta yritän kaikkeni. Keski-ikäiset naiset saa mut aina välillä 'koukuttumaan' heihin mutta aikani taistellessa saan itseni sellaiseen tilanteeseen, että muu elämä vie, en tapaa tätä ko henkilöä ja saan ns. vapauden taas elämään.
      Kuullostaa ehkä helpolta mutta ei ole. Taistelen aika usein ja se meinaa viedä elämän hallinnan välillä.
      Jos Raamattu ei niin selkeästi kieltäisi homoutta, eläisin varmasti naisen kanssa mutta haluan elää Raamatun mukaan.

• Anonyymi

Olen kaltaisesi mutta mies ja haluaisin elää laillasi. Mulla on uskonnon lisäksi vielä toinen motiivi. Uskon lapsille olevan parasta kasvaa vanhemmille jotka elävät heteroseksuaalisessa suhteessa. Olen homo ja kuvittelisin voivani vähäsen ymmärtää miltä susta tuntuu. En halua satuttaa heteronaista niin samanlainen samaa tahtova nainen olisi mulle sopiva. Pidän perhe-elämää ja suhdetta joka perustuu kiintymykseen arvokkaampana kuin sitä elämäntapaa mitä homoseksuaali voisi toteuttaa.

• Anonyymi

Perustan koko elämäni noin 2000 vuotta sitten rypälemehun vaikutuksen alaisena kirjoitettuihin teksteihin. Vein heti aamusta talliin aaseilleni heiniä ja porkkanoita. Kohta lähden ratsullani katsomaan kuinka Nooalla kirkkoveneen rakennuspuuhat etenee. Suunnitelmat veneestä ovat vasta paperilla valmiina, mutta kuitenkin valmiina. Kaksi sammakkoakin katsottu jo kirkkoveneen purseriksi ja toinen kapteeniksi, Kurre ja Purre.

Pukeudun aina vain viikunapuun lehtiin, pakkasillakin, mutta silloin pitää laittaa lehväksiä kaksinkerroin, joskus kolminkin.

Teurastiskin Pietari myy minulle torilla parilla denaarilla kalanpäitä. Hajuhan on ihan kamala kärpäsineen, mutta paremmin löytää sokeana paikalle, kun vähän kala haiskahtaa. Niistä tulee tehtyä aina päivällinen. Juomaksi omatekoista kilj... viinirypälemehua itsekasvatetuista rypäleistä ja hiivasta omasta takaa.

Ken aasilla ratsastaa... Aviomieheni Ken saapuu teltanrakennustyömaalta aina viiden aikaan kotiin. Tiedän tarkan ajan siitä, kun kellomme on pysäytetty tasan viiteen, ollut jo yli 2000 vuotta pysähtyneenä tämä sama käkikello. Kalanpääsoppa odottaa aina valmiina pöydässä. Ken paimentaa vielä illalla naapurimme koiraa Kalebia ja saa siitä denaarin palkaksi kerran kuussa. Lapsemme Aabel, Rebekka ja Saara käyttävät vain viikunapuunlehdistä valmistamiani vaippoja. Eihän ne ihan vedenpitäviä ole, mutta kun muuta ei ole.

Raamatun mukaan elävän lesbon elämä ei voisi olla ihanampaa. Joitain pieniä houkutuksia saattaa tulla naapurin Mariah Magdaleenaa kohtaan öisin, mutta jos oikea käsi on alkanut vietellä olen hakannut sen Joosualta lainaamallani vesurilla poikki, kuudes proteesi menossa, mutta saahan noita uusia aina tilalle naapurin räätäliltä Abrahamilta. Enkä voi kertoa teille koskaan koko totuutta siitä miksi olen puolisokea, mutta ihanaa kuulkaas on.

Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan perintö: ennätysvelka, ennätystyöttömyys ja ennätysverotus

Tavallisen keskituloisen suomalaisen verotus on kireintä vuosikymmeniin, ja ensi vuonna palkansaajien käteen jää vieläki
      Maailman menoa
      71
      2772
    2. Sannalta jälleen fiksu lausunto johtamisesta

"I used to think the best argument would win – but real leadership means listening, understanding where people come from
      Maailman menoa
      75
      2328
    3. Riikka se runnoo työttömyyttä lisää

Menkää töihin! "15–74-vuotiaiden työttömyysasteen trendiluku oli lokakuussa 10,3 prosenttia. Työttömiä oli yhteensä 276
      Maailman menoa
      75
      2168
    4. Riikka Purra on ihana, jämpti

Hän yrittää saada Suomen taas kuntoon. Sanoo asiat suoraan, eikä piiloudu kapulakielen taakse. Riikan kaltaisia päättä
      Maailman menoa
      2
      2065
    5. Mies, näen sinua hetken

ja olet mielessä ikuisuuden. Toisia näen ikuisuuden ja he eivät jää mieleen hetkeksikään. Muistan jokaisen kohtaamisen
      Ikävä
      5
      1474
    6. Sorsa: kuvaputki - Lipponen: kaasuputki - Marin: ryppyputki

Nuo kolme demaria ovat poikkeuksia Suomen poliittisessa historiassa. Ovat ainoita, jotka ovat kyenneet nostamaan puolue
      10
      1429
    7. Mitä ajattelet

Siitä henkilöstä jota kaipaat? Sana vapaa!
      Ikävä
      78
      1152
    8. Mitä eniten haluat

Kaivatustasi.
      Ikävä
      69
      1067
    9. Taas alkoi soidinmenot.

Ja historia toistaa itseään. Myönnän, että on varmasti semmoinen, mikä sinulle sopii. Innokas ja päällekäyvä eikä tuppis
      Ikävä
      8
      1060
    10. No miten meni?

Onko voittaja olo? Tunnetko onnistumisen riemua? Vastasiko lopputulos odotuksia? Kauaksi ajettu 😘
      Ikävä
      119
      1014
    Aihe