Ranska

Pete

Moi,

Tarkoituksena on lähteä ranskaan kesällä piipahtamaan. Aikaisemmin käyneet kertokaan missä kannattaisi käydä Pariisin lisäksi.

Ranskan kieltä en osaa lainkaan, suostuuko edes nuoriso kommunikoimaan englanniksi?

6

371

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tuula

Enpä osaa sanoa mitään tiettyjä kaupunkeja, missä kannattaisi käydä. Mutta itse ainakin koin, että kommunikointi käy vallan mainiosti englanniksi ja elekielellä, Pariisissa on jopa tiekyltitkin turisteille englanniksi. Turismi on Pariisin pääelinkeino niinsanotusti, kyllä englanti sujuu. Maaseudulla kun ajelimme, joutui vanhusten kanssa käyttämään elekieltä, kun englanti ei oikein pelannut...

• Tommi

Miten kauas olet menossa Pariisista?
      Jos viikonlopuksi tai viikoksi olet menossa niin kyllä pariisissa riittää nähtävää.
      Mutta kerro tarkemmin missä päin olet ajatellut käydä ja muuta niin voin kertoa tarkemmin jos olen käynyt...

• trikolori

Kommunikointi sujuu turistipaikoissa englanniksi mainiosti. Sivummalla käytä elekieltä, itse olen tilannut jopa ruokaa ilman että puhuimme Ranskassa toistemme kieltä. Kaveri vaan näytti eri lajikkeita ja vastasin myöntävästi tai kieltävästi. Opettele kuitenkin muutama sana ranskaa ja yritä käyttää niitä, helpottaa ranskalaisten suhtautumista sinuun.
      Paras vinkki on vanha juttu, opettele ranskaksi seuraava lause: Olen pahoillani, etten osaa puhua ranskaa, sillä olen suomalainen. Tämän jälkeen sinulle yritetään ystävällisesti puhua englantia.
      Jos aikaa on niin ota suunnaksi vaikka Lyonin/Geneven seutu, piipahda siellä vaikka TGV:llä. Jos olet autolla niin kierrä pienempiä kaupunkeja Pariisin lähiseudulla ja tutustu tavalliseen elämään. Toki pari viikkoa menee Pariisissakin nopeasti.

• Tanja

toisin kuin yleensä väitetään, mielestäni ranskalaiset puhuvat kiitettävästi englantia (toisin kuin espanjalaiset), ja varsinkin nuoriso puhuu mielellään englantia.
        Lyon on hieno paikka kuten edellinen jo mainitsi. Mutta jos ei sinne niin sitten länsirannikolle, vaikkapa Nantesin kaupunkiin. TGV:llä pääsee sinnekin.

• Automatique

Kyllä ranskalaisetkin englantia osaa (ei tosin niin hyvin kuin suomalaiset),jos vain haluavat puhua. Halua puhua vieraita kieliä löytyy paremmin jos vieras on edes hieman vaivautunut tutustumaan ranskan kieleen ja/tai tuntuu muutenkin olevan kiinnostunut Ranskasta.

• Anonyymi

TeliaSonera
      DNA Elisa
      Suosittelen ranskalainen kieltä Apple ryhmä rikospuhelut

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      125
      4771
    2. Veli Sofia teki urosmehiläisen työn

Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa
      Maailman menoa
      5
      3402
    3. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      128
      3210
    4. Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."

Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss
      Suomalaiset julkkikset
      26
      2637
    5. Unisex-vessat

Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu
      Tunteet
      75
      2372
    6. Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin

Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy
      50 plus
      18
      1779
    7. Henri Alen tilittää yllättäen Vappu Pimiän uudesta MasterChef -pestistä: "Vaikka hän ei..."

Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Hän liittyi uudella MasterChef Suomi -kaudella arvovaltaiseen tuomaristoo
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1404
    8. Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista

Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh
      117
      1265
    9. Minkä kouluarvosanan 4-10 annat Beck-leffoille?

Vähiin käy ennen kuin loppuu... Beck-elokuvia on tullut tv:stä jopa 2-3 viikossa. Nyt leffojen esitystiheys on muuttunut
      Elokuva
      9
      1233
    10. Jäit kiinni siitä

että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky
      Ikävä
      4
      1148
    Aihe