Ranska

Pete

Moi,

Tarkoituksena on lähteä ranskaan kesällä piipahtamaan. Aikaisemmin käyneet kertokaan missä kannattaisi käydä Pariisin lisäksi.

Ranskan kieltä en osaa lainkaan, suostuuko edes nuoriso kommunikoimaan englanniksi?

6

295

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tuula

Enpä osaa sanoa mitään tiettyjä kaupunkeja, missä kannattaisi käydä. Mutta itse ainakin koin, että kommunikointi käy vallan mainiosti englanniksi ja elekielellä, Pariisissa on jopa tiekyltitkin turisteille englanniksi. Turismi on Pariisin pääelinkeino niinsanotusti, kyllä englanti sujuu. Maaseudulla kun ajelimme, joutui vanhusten kanssa käyttämään elekieltä, kun englanti ei oikein pelannut...

• Tommi

Miten kauas olet menossa Pariisista?
      Jos viikonlopuksi tai viikoksi olet menossa niin kyllä pariisissa riittää nähtävää.
      Mutta kerro tarkemmin missä päin olet ajatellut käydä ja muuta niin voin kertoa tarkemmin jos olen käynyt...

• trikolori

Kommunikointi sujuu turistipaikoissa englanniksi mainiosti. Sivummalla käytä elekieltä, itse olen tilannut jopa ruokaa ilman että puhuimme Ranskassa toistemme kieltä. Kaveri vaan näytti eri lajikkeita ja vastasin myöntävästi tai kieltävästi. Opettele kuitenkin muutama sana ranskaa ja yritä käyttää niitä, helpottaa ranskalaisten suhtautumista sinuun.
      Paras vinkki on vanha juttu, opettele ranskaksi seuraava lause: Olen pahoillani, etten osaa puhua ranskaa, sillä olen suomalainen. Tämän jälkeen sinulle yritetään ystävällisesti puhua englantia.
      Jos aikaa on niin ota suunnaksi vaikka Lyonin/Geneven seutu, piipahda siellä vaikka TGV:llä. Jos olet autolla niin kierrä pienempiä kaupunkeja Pariisin lähiseudulla ja tutustu tavalliseen elämään. Toki pari viikkoa menee Pariisissakin nopeasti.

• Tanja

toisin kuin yleensä väitetään, mielestäni ranskalaiset puhuvat kiitettävästi englantia (toisin kuin espanjalaiset), ja varsinkin nuoriso puhuu mielellään englantia.
        Lyon on hieno paikka kuten edellinen jo mainitsi. Mutta jos ei sinne niin sitten länsirannikolle, vaikkapa Nantesin kaupunkiin. TGV:llä pääsee sinnekin.

• Automatique

Kyllä ranskalaisetkin englantia osaa (ei tosin niin hyvin kuin suomalaiset),jos vain haluavat puhua. Halua puhua vieraita kieliä löytyy paremmin jos vieras on edes hieman vaivautunut tutustumaan ranskan kieleen ja/tai tuntuu muutenkin olevan kiinnostunut Ranskasta.

• Anonyymi

TeliaSonera
      DNA Elisa
      Suosittelen ranskalainen kieltä Apple ryhmä rikospuhelut

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sua j-mies!

Enkä oikeesti ymmärrä miksi. Eihän me tunneta ees kovin hyvin. Mut haluaisin sun kanssa jotain säätöä sit kai vaan 🫦
      Ikävä
      58
      5405
    2. Voi itku! Sanna Marinilla EI OLLUT mitään tekemistä jäänmurtajakauppojen kanssa

Miten tässä näin kävi? Sanna-kultti paniikissa.
      Maailman menoa
      128
      4293
    3. En välttämättä koskaan aikaisemmin tosissani uskonut mihinkään sielunkumppanuuteen ym

Ennen kuin tapasin sinut. Oudointahan tässä on että ollaan tiedetty toisemme kuitenkin vuosia ja enemmän vuosia, mutta v
      Ikävä
      15
      3713
    4. Sanna Marin kysyi hämmästyneenä: Onko Suomessa jäänmurtajia?

Nettilehden toimittaja kysyi Sanna Marinilta suoraan, että sovittiinko nuo jäänmurtajien kaupat jo 2019, jolloin Marin k
      Maailman menoa
      35
      3355
    5. Tykkäys ei tarkoita

yhtään mitään!
      Ikävä
      50
      3341
    6. Voiko normaali ihminen ryhtyä vasemmistolaiseksi?

Tätä jäin pohdiskelemaan.
      Maailman menoa
      44
      3130
    7. Mitä on tapahtunut myllymäessä ?

On poliisit Sepänkadulla myllymäessä
      Kankaanpää
      10
      2860
    8. Puukotus Lidlissä

Kuka sai puukkoo Lidlin pihas tänään. Ja kuka oli tekijä?
      Kankaanpää
      23
      2537
    9. Mulle riittäisi halaukset

Ja juttelut mut sulle ei taida riittää
      Ikävä
      46
      2277
    10. Tarvitseeko

kaivattusi suojelua?
      Tunteet
      39