Moi,
Tarkoituksena on lähteä ranskaan kesällä piipahtamaan. Aikaisemmin käyneet kertokaan missä kannattaisi käydä Pariisin lisäksi.
Ranskan kieltä en osaa lainkaan, suostuuko edes nuoriso kommunikoimaan englanniksi?
Ranska
6
377
Vastaukset
- Tuula
Enpä osaa sanoa mitään tiettyjä kaupunkeja, missä kannattaisi käydä. Mutta itse ainakin koin, että kommunikointi käy vallan mainiosti englanniksi ja elekielellä, Pariisissa on jopa tiekyltitkin turisteille englanniksi. Turismi on Pariisin pääelinkeino niinsanotusti, kyllä englanti sujuu. Maaseudulla kun ajelimme, joutui vanhusten kanssa käyttämään elekieltä, kun englanti ei oikein pelannut...
- Tommi
Miten kauas olet menossa Pariisista?
Jos viikonlopuksi tai viikoksi olet menossa niin kyllä pariisissa riittää nähtävää.
Mutta kerro tarkemmin missä päin olet ajatellut käydä ja muuta niin voin kertoa tarkemmin jos olen käynyt... - trikolori
Kommunikointi sujuu turistipaikoissa englanniksi mainiosti. Sivummalla käytä elekieltä, itse olen tilannut jopa ruokaa ilman että puhuimme Ranskassa toistemme kieltä. Kaveri vaan näytti eri lajikkeita ja vastasin myöntävästi tai kieltävästi. Opettele kuitenkin muutama sana ranskaa ja yritä käyttää niitä, helpottaa ranskalaisten suhtautumista sinuun.
Paras vinkki on vanha juttu, opettele ranskaksi seuraava lause: Olen pahoillani, etten osaa puhua ranskaa, sillä olen suomalainen. Tämän jälkeen sinulle yritetään ystävällisesti puhua englantia.
Jos aikaa on niin ota suunnaksi vaikka Lyonin/Geneven seutu, piipahda siellä vaikka TGV:llä. Jos olet autolla niin kierrä pienempiä kaupunkeja Pariisin lähiseudulla ja tutustu tavalliseen elämään. Toki pari viikkoa menee Pariisissakin nopeasti.- Tanja
toisin kuin yleensä väitetään, mielestäni ranskalaiset puhuvat kiitettävästi englantia (toisin kuin espanjalaiset), ja varsinkin nuoriso puhuu mielellään englantia.
Lyon on hieno paikka kuten edellinen jo mainitsi. Mutta jos ei sinne niin sitten länsirannikolle, vaikkapa Nantesin kaupunkiin. TGV:llä pääsee sinnekin.
- Automatique
Kyllä ranskalaisetkin englantia osaa (ei tosin niin hyvin kuin suomalaiset),jos vain haluavat puhua. Halua puhua vieraita kieliä löytyy paremmin jos vieras on edes hieman vaivautunut tutustumaan ranskan kieleen ja/tai tuntuu muutenkin olevan kiinnostunut Ranskasta.
- Anonyymi
TeliaSonera
DNA Elisa
Suosittelen ranskalainen kieltä Apple ryhmä rikospuhelut
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin
Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee673056Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."231929Miten kestätte tyhmiä?
Miten usein turhaudutte tai suututte ihmisiin, joilla on matala älykkyys? Minulla tätä tapahtuu useita kertoja viikossa2481464Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille
Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.851456Miksi naisen pitäisi maksaa 50/50
Vuokrasta miehelle? Eikö se ole miehelle lahja, ja aarre, jos nainen suostuu muuttamaan kanssasi asumaan?2531145Lahkojen uudestikasteille ei pitä mennä
Sananl. 22:3 Mielevä näkee vaaran ja kätkeytyy, mutta yksinkertaiset käyvät kohti ja saavat vahingon.1201044Minkä arvosanan 4-10 annat Susanna Laineelle Farmi-juontajana?
Susanna Laine vetää Farmi Suomi -realityä. Minkä arvosanan 4-10 annat Suskille juontohommista? Suosikkijuontaja teki231040En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin711020- 97958
Onko se liikaa pyydetty
Voisitko sinä mies kerätä rohkeutta ja ottaa yhteyttä? Minä en jaksa tätä enää. On niin ikävä sinua. Minä niin haluaisin68944