Asiallisesta keskustelusta

kiinnostuneet, tulkaapa sinne Larssin palstalle. Siellä on rekisteröintipakko. Tänne ei kannata kinastelemaan tulla. Siis vanhoilliset, jos haluatte netissä keskustella, niin sinne. Ja muutkin aidosti kiinnostuneet, tulkaa vaan sinne!

17

1520

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Leenu

Olipa kiva kun kirjoitit viestisi. Nyt se varmaan saa jäädä palstalle kun on vl-kirjoittaja. Minä kirjoitin samanlaisen kehoituksen ja se poistettiin heti.

• Mielestäni ei todellakaan tälle palstalle kannata lähteä sarkasmi tai kiusanteko jopa siinä mielessä, että nyt laitetaan vl ansaan ja tiukille. Silloin vl:nkin on parempi olla sellaiselle vastaamatta. Ja aina ei voi tietää toisen osapuolen ajatuksia ja tarkoitusperiä. Mutta kun rekisteröidylle palstalle menee, niin siellä on se hyvä puoli, että riehumaan ei välttämättä hirveästi uskalla... Ja jos sellaisen tekisi, niin kirjoituskielto varmaan napsahtaisi. Niin ja siellä on somat kuvanlaitto mahdollisuudet, mikä piristää palstaa. Täällä osa ihmisiä kiusallaan ja jopa viihteekseen kirjoittelevat. Sellaista on nähtävissä.

• Larssi

Ja sinne voidaan tarvitttaessa valvoja myös vaihtaa, kuhan on VL:ä ja sopivaksi katsomani kirjoittaja:)

Tosin se on ilmainen foorumi, että ei oo niin hyvä kuin maksullinen olisi...

• ......

Asiallinen keskustelu voi olla myös sitä, että ihmisillä on erilaisia, vastakkaisia mielipiteitä asioista. Täälläkin on nähty erittäin asiallisia keskusteluja, joissa ihmisten käsityksen ovat eronneet toisistaan kuin yö päivästä. Silti on muistettu se toisen mielipiteen kunnioittaminen ja arvostaminen.

Onko sinusta asiallinen keskustelu sitä, että yksi esittää mielipiteensä ja tulkintansa esim. jostain raamatunkohdasta, ja kaikki muut keskustelijat perässä kilvan kehuvat ja ovat samaa mieltä alkuperäisen kanssa.

• Kicki1

No ei minulla ainakaan ole minkäänlaista tarvetta olla eri mieltä uskon asioista kuin vl:ät. Minulle se ainakin on helpotus että on vl:palsta, johon voi mennä turvallisin mielin, eikä tarvitse pelätä heti sotaa jos jotain sanoo.
        Sama on mieli sekä henki ja yhteinen puheen parsi meillä kaikilla. Eikä se aiheuta ristiriitaa opillisten asioiden kanssa.

• Kicki1
        Kicki1 kirjoitti:

No ei minulla ainakaan ole minkäänlaista tarvetta olla eri mieltä uskon asioista kuin vl:ät. Minulle se ainakin on helpotus että on vl:palsta, johon voi mennä turvallisin mielin, eikä tarvitse pelätä heti sotaa jos jotain sanoo.
        Sama on mieli sekä henki ja yhteinen puheen parsi meillä kaikilla. Eikä se aiheuta ristiriitaa opillisten asioiden kanssa.

jo ...
        Kuinka kauan tämä sinun palstasi on toiminut?

• Larssi
        Kicki1 kirjoitti:

jo ...
        Kuinka kauan tämä sinun palstasi on toiminut?

Onhan se ollut, ehkä vuoden mutta, ei siellä oo aina ollut juuri ketään. On kuulema Ameriikassa luettu, palvelimen pitäjän mukaan...

• täällähän...
        Kicki1 kirjoitti:

te voitte levittää sanomaanne ja uskoanne muillekkin, eli ei-vl:lle. Siellä siihen ei ole samat mahdollisuudet, vai ettekö halua levittää ja kertoa uskostanne? Usein on väittelytilanteita, ja niitähän lukee monet ihmiset, jotka eivät koskaan kirjoita itse palstalle. Jotkut voi kääntyä teidän puoleenne, jos näkevät että teidän mielipiteenne ovat enemmän raamatullisia. Toki voi käydä toisinkin päin, mutta eikö silti ole hyvä, että joku saa tietää uskostanne,

• täällähän... kirjoitti:

te voitte levittää sanomaanne ja uskoanne muillekkin, eli ei-vl:lle. Siellä siihen ei ole samat mahdollisuudet, vai ettekö halua levittää ja kertoa uskostanne? Usein on väittelytilanteita, ja niitähän lukee monet ihmiset, jotka eivät koskaan kirjoita itse palstalle. Jotkut voi kääntyä teidän puoleenne, jos näkevät että teidän mielipiteenne ovat enemmän raamatullisia. Toki voi käydä toisinkin päin, mutta eikö silti ole hyvä, että joku saa tietää uskostanne,

he jotka arvostavat vähänkään meitä, niin uskaltavat toki rekisteröityä. Täällä on ollut välissä ihan oikeaakin keskustelua, mutta viime aikoina tilanne on pahentunut. Tänne ei olla hyväksymässä vl-seriffiä. Pitäs olla joku muu kuin vl. Ja ehkä sen takia, kun hoitokokous-juttu-herjaukset eivät saaneet olla palstalla. Tai yksi sellainen ei siis ainakaan saanut olla... Sitten taas pitäisi antaa olla räikeiden kinastelu-keskustelujen ihan hyvin palstalla. Ja vaaditaan sellaista seriffiksi, joka on laittanut viime aikoina meistä ihmeelliseen valoon saattavaa juttua palstalle, johon tosin Hynde esitti puolustavaa kannanottoa...

Aika raakaa ja sorsivaa tämä meidän suhteemme on, jotenka, jotka arvostatte meitä, niin welcome Larssin palstalle.

Vielä tuosta seriffi-asiasta. Eikö olisi kummallista, jos esim. valokuvaus-palstalle ei saisi seriffiksi alkaa sellainen, jolla on kamera tällä hetkellä? Sen sijaan vaadittaisiin sellaista, jolla on ollut joskus kamera, ja on siitä luopunut tai sellaista, jolla ei koskaan ole ollutkaan kameraa.

Tänne mielestäni vl voi kirjoittaa asiaa, kuten että tervetuloa seuroihimme Sanan kuuloon, usko tulee kuulosta. Ja henkilökohtaisiin keskusteluihin uskonasioista voisi toki kehoittaa.

• Leenu.n kirjoitti:

he jotka arvostavat vähänkään meitä, niin uskaltavat toki rekisteröityä. Täällä on ollut välissä ihan oikeaakin keskustelua, mutta viime aikoina tilanne on pahentunut. Tänne ei olla hyväksymässä vl-seriffiä. Pitäs olla joku muu kuin vl. Ja ehkä sen takia, kun hoitokokous-juttu-herjaukset eivät saaneet olla palstalla. Tai yksi sellainen ei siis ainakaan saanut olla... Sitten taas pitäisi antaa olla räikeiden kinastelu-keskustelujen ihan hyvin palstalla. Ja vaaditaan sellaista seriffiksi, joka on laittanut viime aikoina meistä ihmeelliseen valoon saattavaa juttua palstalle, johon tosin Hynde esitti puolustavaa kannanottoa...

Aika raakaa ja sorsivaa tämä meidän suhteemme on, jotenka, jotka arvostatte meitä, niin welcome Larssin palstalle.

Vielä tuosta seriffi-asiasta. Eikö olisi kummallista, jos esim. valokuvaus-palstalle ei saisi seriffiksi alkaa sellainen, jolla on kamera tällä hetkellä? Sen sijaan vaadittaisiin sellaista, jolla on ollut joskus kamera, ja on siitä luopunut tai sellaista, jolla ei koskaan ole ollutkaan kameraa.

Tänne mielestäni vl voi kirjoittaa asiaa, kuten että tervetuloa seuroihimme Sanan kuuloon, usko tulee kuulosta. Ja henkilökohtaisiin keskusteluihin uskonasioista voisi toki kehoittaa.

että se ihmeelliseen valoon sattava juttu ei ollut admatalta, jota myös ollaan kiihkeästi vaadittu sefuksi.

• ei oikeastaan ole kinastelua. Vaan näkemyksistä kyselyä ja niihin omin sanoin oman näkemyksen esittämistä. Herjaaminen ei myöskään kuulu hyvään keskusteluun. Opettaja esim. saa poistaa häirikön tunneilta. Miksi siis häiritsevää ainesta saisi keskuteluissa olla? Jos sellaista jopa vaaditaan, niin silloin ei kannata osallistua ko. keskusteluihin.

• Kicki1

Olen käynyt lukeamssa niitä kirjoituksiä tästä vl: uskosta jo siellä Larssin palstalla ja hyvältä näyttää. ;))... vaikka en itse kirjoittelisikaan niin paljon, mutta sieltäkin saa uskolle vahistusta, toisin kuin täällä, lukemalla mitä sattuu.
      Mutta vielä on kuitenkin tullut käytyä täällä.
      Olen halunnut seurata myös, jos täällä kuitenkin tilanne paranis...Jos kuitenki...
      Mutta kyllä Larssin palsta on parempi, ehdottomasti! Ainakin minusta.
      Ja se on turva,ainakin minulle, että vl ylläpitäjä, silloin sinne ei pääse tulemaan vierasta kamaa.

• vapaa uskovainen

Hengellinen väkivalta on henkistä väkivaltaa, johon liittyy uskonnollinen ulottuvuus. Sen ilmenemismuotoja ovat pelottelu, käännyttäminen, syyllistäminen, eristäminen ja kontrollointi. Tarkoituksena on nujertaa toisen ihmisen elämänkatsomus, elämäntapa tai mielipide.

Terve uskonnollisuus tukee ihmisen hyvinvointia ja antaa elämäniloa, epäterve uskonnollisuus toimii päinvastaisesti. Epäterve uskonnollisuus saattaa aiheuttaa mm. mielenterveysongelmia, koska uskonnolla on yhteys ihmisen syvimpiin arvoihin ja identiteetin rakennuspuihin.

Hengellistä väkivaltaa voi ilmetä niin vanhojen uskontojen ja perinteisten kirkkokuntien sisällä kuin uusissa uskonnollisissa liikkeissäkin. Riski joutua hengellisen väkivallan uhriksi on yleensä suuri esimerkiksi fundamentalistisissa lahkoissa, joissa on voimakas karismaattinen johtaja. Hengellinen väkivalta voi olla osa uskonnollisen liikkeen toimintakulttuuria tai se voi ilmetä vain yksittäistapauksina.

Hengellistä väkivaltaa voi olla myös perheissä. Vanhemmat saattavat estää lasten terveen uskonnollisen kehityksen ahdasmielisellä kasvatuksella, jolloin lapsen kyky saada aikuisena uskonnosta tukea elämälleen voi heikentyä.

• Esik.lest.

Missä tämä palsta on ?

• jehu

Missä se larssin palsta sijaitsee?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Korjaa toki jos...

Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä
      Ikävä
      29
      2815
    2. Mitä aiot sanoa, kun ja jos tapaatte seuraavan kerran?

Oletko päättänyt etukäteen?
      Ikävä
      93
      1067
    3. Koetko sä mitään

Syyllisyyden tunteita siitä mitä teit mulle?
      Ikävä
      58
      921
    4. Mies muistatko kun näit

Mut ensimmäisen kerran? Missä se oli? Hyvää yötä.
      Ikävä
      66
      885
    5. olet kaiken rakkauden arvoinen

Olisinpa kertonut kuinka rakastuin sinuun. Kuinka hyvältä tunnuit siinä lähelläni, kunpa en olisi väistänyt vastapäätyy
      Ikävä
      26
      857
    6. Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu
      Suomalaiset julkkikset
      6
      857
    7. Mikä koirarotu muistuttaa kaivattuasi eniten?

Koirien piirteet muistuttavat usein ihmisten ja omistajiensa piirteitä.
      Ikävä
      65
      814
    8. Olisi kiva

Tietää, mitä oikein ajattelet minusta tai meistä? Mitä meidän välillä on? Salattua tykkäämistä, halua, himoa? Onhan tämä
      Ikävä
      37
      810
    9. Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa

Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu
      Ikävä
      136
      739
    10. Oot mun koko maailma

Ei ole koskaan ollut ketään, joka olisi niin täydellinen minulle kuin sinä mies ❤️ Ikävöin sua🥹
      Ikävä
      75
      734
    Aihe