lagotto romagnolo ja allergia

ruu85

Lueskelin tossa näitä kirjoituksia ns. allergia koirista, vaikka itse uskon että kokonaan sellaista ei ole.. Olen itse hieman allerginen koirille ja elin lähes 5 vuotta sheltin kanssa, välillä nenä vuoti, mutta ei pahasti. Nyt haluaisin tietää lisää tästä lagotto Romagnolosta ja varsinkin niiltä ihmisiltä kenellä on allergiaa mutta myös tämä koira. Kävin katsomassa kuvia tästä rodusta ja täytyy sanoa että kyllä oli melkoinen nappisilmä :)!*rakastunut*

7

5321

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kati

Täällä meillä on ihana karvakuontalo lagottopoika. Meillä ei ole kukaan allerginen joten omakohtaista kokemusta ei ole. Olen kyllä kuullut muilta omistajilta että lagottoja on useassakin allergiaperheessä. Lagoton iho ei hilseile eikä karvaakkaan juuri irtoa. Tämä rotu on oikea laiskan siivojan unelma.

• lago

Meillä ei ole lagotto mitään aiheuttanut, vaikka suurin osa perheestämme on aleergisia..=)

• Harmiainen

Tädillä on 2 lagottoa joiden kanssa aina välillä käy meillä. Minun siskoni ja äitini ovat molemmat tosi allergisia (meillä 2 villakoiraa) ja eivät saa näistä lagotoista mitään oireita. Tosiaan allergisoivuus on yksilö -ja henkilö-kysymys.

• IHANA NAPPISILMÄ

lagotton on ihana nappisilmä ja olemme itsekkin harkisemassa sitä

• Anonyymi

Kirjoitan näin vuosia jälkikäteen, lähinnä siksi, että joku allerginen tätä ketjua vielä lukee. Meillä on nyt 8 kuukautta vanha lagottopoika ja minä olen vahvasti allerginen koirille, mulla on myös astma (esim. kultseista ja colliesta alan oirehtimaan heti).
      Ihan pentuna jonkin verran sylki kutitti ihoa, naskalihampaat ku maisteli kaikkea 😁 Mutta mitään hengitysoireita tai muita allergiaoireita ei ole tullut. Mutta huomaan, että toisten lagottojen rapsuttelusta voi nenä alkaa vuotamaan eli omaan olen jo siedättynyt. Paras olisi, jos voisi mennä jonnekin lagottokotiin vierailulle kokeilemaan, että tuleeko oireita.

• Anonyymi

Mukava kuulla kokemus oman koiran hankinnan jälkeen. Meidänkin allergiaperheeseen suunnitteilla koira joka aiheuttaisi vähemmän allergiaa... :)

• Allergisoimatonta rotua eri ole olemassa, on vain enemmän, tai vähemmän allergisoivia.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Häiriköinti

Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as
      Ähtäri
      89
      3554
    2. Askanmäessä Huippu esitys

Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna
      Puolanka
      25
      3093
    3. rakastan sinua!

Tule ja ota, kasvetaan yhdessä paremmiksi ❤️❤️❤️❤️ kaikki anteeksi ❤️❤️❤️
      Ikävä
      56
      3054
    4. Näin lähellä

Se on näin 🤏 lähellä että heitän hanskat tiskiin sun kanssasi.
      Ikävä
      61
      2875
    5. Mä sanon tän suoraan.

Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.
      Ikävä
      64
      2700
    6. Kerro jotakin hauskaa. :)

Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)
      Ikävä
      54
      2697
    7. On olemassa tiettyjä sääntöjä!

Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle
      Ikävä
      61
      2424
    8. Pohdinttavaksi

No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä
      Kotimaiset julkkisjuorut
      80
      2281
    9. Siis hetkonen

Rakastetaankohan me kummatkin toisiamme, ja aletaan tajuamaan se pikkuhiljaa 🤯
      Ikävä
      45
      2132
    10. Mulla ei oo anteeksi pyydettävää

Muista se! Mieheltä yhdelle naisellE
      Ikävä
      69
      2128
    Aihe