Huono sanavarasto

phei

Hei, minulla on ollut koko elämäni erittäin huono sanavarasto. Tämä on nyt lähiaikoina häirinnyt minua todella paljon enkä oikein keksi ratkaisua tälle. Luen paljon kirjoja ja rakastan lukemista. Tietääkö kukaan, mistä voisi johtua. Huonolla sanavarastolla tarkotan nyt siis sitä, että en esimerkiksi joskus löydä sanoja tai muista sanoja, enkä välillä tiedä, mitä pitäisi sanoa.

1

1235

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jammi

Fyysisissä varastoissa ainakin kannattaa huolehtia siitä, että katto ei vuoda, että maasto viettää varaston seinistä poispäin ja että ilmanvaihto on riittävän hyvä. Tämä pätee ainakin puuliitereitten ja vaateaittojen osalta.

Jos sanavarasto on huvennut vähiin, voi sitä koettaa täydentää aktiivisesti. Voi vaikka tehdä omia listoja tarvitsemistaan sanoista. Lukemistaan kirjoista ynnä muualta voi sitten bongailla itselleen soveltuvia sanoja ja lisäillä niitä listaansa. Aktiivisuus sanojen käyttäjänä voisi myös hyödyttää sanojen löytymisessä oman jo olemassaolevan sanavaraston syövereistä. Voihan sitä vaikka alkaa kirjoitella ja koettaa siten setviä omia ajatuksiaan. Kirjoittaminen ja puhuminen aktivoivat ihmisen sanavarastoa, joka voikin jonkin ajan kuluttua osoittautua aivan riittäväksi.

Muuten nykyään moni kärsii nk. infoähkystä, joka tarkoittaa sitä, että saamamme tiedon tulva on niin valtava, ettei sitä tietoa ehdi tai jaksa sulatella ja prosessoida. Infoähky voi nähdäkseni johtaa myös siihen, ettei ihminen saa mieleensä nimiä sen enempää ihmisille kuin käsitteillekään.

Se ettei toisinaan tiedä mitä sanoa, voi olla myös terveen merkki tässä kuohuvassa maailmassa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suureksi onneksesi on myönnettävä

Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️
      Ikävä
      85
      1798
    2. Perusmuotoiset TV-lähetykset loppu

Nyt sanoo useiden HD-muotoistenkin kanavien kohdalla äly-TV, ettei kanava ole käytössä, haluatko poistaa sen? Kanavia
      Apua aloittelijalle
      125
      1225
    3. YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua

Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä
      Äänekoski
      62
      1080
    4. No ei sun asunto eikä mikään

muukaan sussa ole erikoista. 🤣 köyhä 🤣
      Ikävä
      62
      956
    5. Hyvin. Ikävää nainen,

Että vainoat ja stalkkaat miestäni.onko tarkoituksesi ehkä saada meidät eroamaan?no,siinä et tule onnistumaan
      Ikävä
      74
      876
    6. Uskomaton tekninen vaaliliitto poimii rusinoita pullasta

Korni näytösesitelmä menossa kaupunginvaltuustossa. Juhlia ei ole kokouksista tiedossa muilla, kuin monipuolue paikalli
      Pyhäjärvi
      82
      826
    7. Katsoin mies itseäni rehellisesti peiliin

Ja pakko on myöntää, että rupsahtanut olen 😆. Niin se ikä saavuttaa meidät kaikki.
      Ikävä
      47
      817
    8. Linnasuolla poliisi operaatio

Kamalaa menoa taas meidän ihanassa kaupungissa. https://www.uutisvuoksi.fi/paikalliset/8646060
      Imatra
      29
      816
    9. Mitä mietit Honey?

Kulta nainen ❤️❤️
      Ikävä
      57
      810
    10. Martina lähdössä Ibizalle

Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      123
      798
    Aihe