Sepelvaltimo tauti,
sydän-kipu kohtaukset ovat lisääntyneet aika rajusti,
pitäis kai mennä lääkäriin,
vai olisko äkkilähtö tässä ijässä parempi
kuin leikkauksella tai pallolaajennuksella pitkittää elämää,
on muitaki sairauksia,
nivelkulumia leikkauksineen, lihasreurmaa kipuineen,
kilpirauhasen vajaatoimintaa lääkityksineen,
mitä tekisin, hakeutisinko vielä sydän- lääkäriin , vai antaisinko luonnon tehdä tehtävänsä,
olen 70
mitä te tekisitte vastaavassa tilanteessa,
Syd.kohtaukset lisääntyneet !
8
175
Vastaukset
- hugo.sydänvikainen
Olet ap varmaankin normaalipainoinen BMI-painolaskurilla katsottuna. Epäilen että olet ainakin vähän pulskanpuoleinen.
Itsellä oli iso työ saada paino ns. tyydyttäväksi. Ruokailutottumuksien muutoksella se onistui.
Sydän minulla on pieni ja rasittuu helposti. Tällä viikollakin on ollut sydänlihaksen ylirasittusta. Se tuntuu niin kovana, että lisärasituksesta on luovuttava.
Vitamiini- ja hivenaineiden saanti on turvattava. Raudanpuutos tuntuu esimerkiksi voimattomuutena.- onko-loppu-lähellä
Tietenki ruokahalu on hiipunu,
mutta syön purkista monivitamiinia 1 kerran päivässä
ja lisäksi Berocca pore kerran päivässä,
oletan että saan tarpeeksi vitamiinia,
koitan syödä jotain ruokaa pieniä annoksia useamman kerran päivässä,
joten täysin syömätön en ole,
paino pysyy suurinpiirtein samana
olen niinsanottu normaalipainoinen pituuteen verrattuna,
en lihava, enkä laiha,
syd.kipu-kohtaukset ovat kiusallisen tuntuisia,
toistakymmentä vuotta olen saanut/ voinu elää ilman suurempia kipukohtauksia ohitusleikkuksen jälkeen,
- HelppoNakki
Lopeta valkoisen sokerin syönnin ja lisää liikuntaa., sillä lähtee rintakivut.
Nuo terveyskeskuksien lekurit ovat nyt saaneet lääkkeenvalmistajilta
uuden myynnin edistämis ohjelman, siihen keräävät ensin kyselemällä
potilaalta elämäntapoja, ja sitten näyttävät näytöltä graafisia palkkeja,
kuinka sinuun iskee sydän- tai aivoinfarkti mikäli et ala popsin kolesteroli pilleriä.
Näin juuri kävi minulle menneellä viikolla. Kieltäydyin tuollaisesta pillereiden popsimisesta,
ja kerroin että tiedän miten LDL-kolesterolia saa laskettua muutamassa kuukaudessa ilman moisia pillereitäkin. - anteeks-hassut-ajatukset
Syd.kipukohtauset ovat lisääntyneet nyt heltteitten aikana ja niitten jälkeen,
käytössä on jokapiväinen pitkävaikutteinen nitro,
mutta lisäksi äkkiä kivun tultua jostaki pienestäkin liikkestä
esm. sänkyä petatessa,
tai jos olen kadulla kävelyllä,
kohtauksen tultua ensin lisäsin pikaniroja 2 kpl nyt pitää ottaa 3kpl kerralla
niin puristus ja kipu hellittää jonkin ajan kuluttua,
-- jostain syystä en pelkää yhtää vaikka äkkiä nyt kupsahatisin vaikka kadulle, jokatapauksessa olen vanha kohta kahdeksankymmpinen,
elämä on takana
en jaksa kuvitella tulevaisuutta,
elän vain tässä hetkessä tänään, olen kyllä aktiivi liikunnallinen ihminen,
ehkä nuorehkon näkönen,
kohteliaisuudesta ja imarteluista päätelle, hoikahko,
mietin kyllä kehtaisko mennä lääkäriin,
olenko vastuussa itselleni ja jumalalle elämästäni,
hassuja kysymyksiä ilmaantuu,
pitääkö tuntea huonoa omaatuntoa jos en mene lääkäriin,
-- tuntuu kauheen kamalalta jos ne pistää udelleen leikkukseen tai pallolaajentaa suonia,
ne on suuria operaattioita
sitten pitäisi jatkaa tätä vanhuksen elämää ties kuinka kauan,
onko tässäkään mitään mieltä,
onko teistä kukaan koskaan joutunu pohtimaan tätä loppuelämän merkitystä,
moni nuorempi on jo kuollu,
moni nuorempi on jo saattohoidossa,
minä juoksen vielä pitkin kaupunkia liikunnan merkeissä,
hittaasti kyllä,
askeleet lenkit kummasti lyhenee,
kipuiluista huolimatta,
vaikka kipukohtauset välliin pysäyttää rajusti odottamaan ohimenoa,- eizombieikärobotti
Kun ikää on jo kertyny, joskus tuntee elävänsä kuin jatkoajalla. Meillä on iso seurakuntayhtymä. Tulee aina viikonvaihteessa katsottua, onko nuorempia taas lähtenyt rajan takse.
Ei yhtään viikkoa mene ettei joku nuorempi olisi poistunut ns. muonavahvuudesta. Seurakuntauutisista puuttuva vielä ei seurakuntalaiset.
Pääseepä sitten yks kerta oikein lehteen.
- Kerrompasss
Funtsinnan tuloksena olen päätynyt siihen etten hätäänny kipuihin , ryhtymällä apua hakemaan . Saas nähdä vaihe kun tilanne tulee kohdalle pysyykö sälli ajatuksensa tuloksessa . Toivottavasti .
Isäni oli sairaalassa useita kertoja ja kerran kohtauksen saadessaan oli myös kotiin lähdössä, mutta senkerran viellä toipui.
Tietääkseni hänelle ei tehty mitään erikoisia toimenpiteitä, sillä olihan vuosi, kun hän kuoli muistaakseni 1974. Nitrot hänellä oli aina mukana, mikäli lähti pidemmälle kävelemään, mutta kyllä hän käveli viellä hirvimetsälläkin viimeisiin saakka.
Äitini kertoman mukaan, hän istui silloin kamarissa sängyllä ja odotti vain kirjettä, jota äitini luki, siis minulta, mutta sitten kuului vain huokaus ja mies oli pötköllään sängyssä?
Tosi armollinen kuolema, siis ei mitään huutoa ja tuskaa, jos ei laske niitä tuskia, jotka sitäennen koki kipuineen.
Appeni kuolema oli paljon tuskallisempi, koska oli syöpä, jota silloin ei lääkitty tarpeeksi ja olen kuullut, että hän oli sänkyyn sidottu. Äitinikin kuoli syöpään, mutta sain olla hänen huoneessaan sen viimeisen viikon ja aina hän sai vuoroin diapamia ja morfiinia, mutta kivut oli hallinnassa.
Jos itse saisin valita, niin isäni kuoleman heti, kuin äitini kivuloisen vuosien mittaisen tuskan, jota äitini joutui kokemaan ennen niitä viimeisiä hetkiään. Kuvaavin hänen kivuistaan oli hänen kirjeessään, että kaikki muu on kipeä, paitsi ei kieli, koska äitini oli puhelias, kuten minäkin.- melkosairasvääns
Meidän suvussa kaadutaan lähes saappaat jalassa. Isälläni ja nuoremmalla veljellä se oli kerta laaki. Isä menehtyi leskeksi jäätyään keittiöpuuhissa kun sydäntiltti iski.
Nuoremmalla veljellä oli synnynnäinen aortan suonen pullistuma, sama kuin äskettäin menehtyneellä Esa Kaartamolla. Hetkessä kaikki oli ohi. ainakin veljelläni.
Sitä toivon että itse saisin nukkuessa siirtyä atomipilveen. Sydän antaa siihen viitteitä että lähtö on nopea.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi735012Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal1194721- 804213
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak1074189Veli Sofia teki urosmehiläisen työn
Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa33328Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no1243137- 352848
- 282787
- 402773
- 372762