Hondalla on aika hyvä maine kestävänä ja mukiinmenevänä automerkkinä, mutta 1-8/2018 uusien autojen myyntitilastossa ei ole yhtään Hondan mallia. Oma päätelmäni on, että Hondan hinnoittelu on pahasti pielessä Suomessa. Luulisi tehtaan tekevän jotain asiantilan korjaamiseksi. Voisin itsekin vaihtaa nykyisen autoni esim. CRV:n mutta markkinoilla on muitakin vastaavan tason autoja - kilpailukykyisemmillä ehdoilla. Jotain on pielessä.
Aihetta ihmettelyyn
24
512
Vastaukset
- Nissaniko
Minusta CR-V on oikeasti ehkä se ainoa kalliiksi hinnoiteltu Honda. Itselläkin on ollut käsitys, että Hondat ovat kalliita, mutta eiväthän ne itse asiassa ole. Hondalta vaan puuttuu niitä sisäänheittoversioita, joita lehdissä mainostetaan. Tämä kalliin mielikuva estää ihmisiä edes tsekkaamasta Hondan hintoja. Mihin muuten tarkalleen ottaen vertasit CR-V:tä? Tiguan on kalliimpi, CX-5 ja Karoq samoissa hinnoissa, mutta Pösöt hiukan edullisempia. Mitäs muita niitä on?
- Miksihmeessäkö
Ateca taitaa mennä kanssa aika samoihin hintoihin tai vähän CR-V:tä kalliimmaksi, eivät ole vielä päivittäneet WLTP hintoja kaikille varustetasoille ja moottoreille
- Hugazaga
Honda kuuluu niihin muutamiin automerkkeihin, jotka eivät ole kovin suosittuja uutena, mutta menevät sitten käytettynä pikavauhtia kaupaksi. Sitten kun kaivataan lujaa käyttöautoa ikämiehelle/vaimolle/tyttärelle, eikä status tai sairaalloiseksi edennyt merkkiuskollisuus ole esteenä, vaan luotettavuus on vaakakupeissa se painavin ominaisuus, alkaa autoliikkeen rivistä se honda kummasti kelvata. Tosin merkkiuskollisia "hondamiehiäkin" on olemassa. Eikä hondalla ajelevien tarvi tehdä sitä vilusta täristen, surkeita ajo-ominaisuuksia jotenkuten sietäen tai jatkuvassa dsg-vaihteiston hajoamisen pelossa. Tämä maailma on mennyt sellaiseksi, että markkinointi jyrää ja miljardibudjeteillaan mehustelevat päästörikkurit tai pyörillä varustettujen pomppulinnojen kauppiaat saavat heikkotahtoisemmat kuluttajat sortumaan myymällä mielikuvia valheellisista liikkuvista paratiiseista. Nuo statusasiat ovat sen verran outoja markkinoinnin ja aivopesun tuotoksia, ettei tavallinen mamma kohta uskalla ostaa muuta kuin "preemiumautoa" Mutta kun sen preemiumauton huoltolasku tulee, vihoitellaan äijäparalle kun suunnitellut lomareissun rahat menivätkin turboremonttiin.
- Hondalla
eikestäkäyttöäVWskodaudi kirjoitti:
Pysy sinä siellä Skodan palstalla. Täällä ei sinua tarvita pilaamassa keskusteluja.
- HondaUudestaAsti
"...Sitten kun kaivataan lujaa käyttöautoa ikämiehelle/vaimolle/tyttärelle..."
Mikäs se estää aikuisen miehen hankkimasta lujaa käyttöautoa? Mikä muu voisi painaa vaakakupissa enemmän? - Rinkulat
Siinä Hondassa on pohjassa näkyvää ruostetta jo 4-vuotiaana.
Audilla voi pärjätä 20 vuotta tekemättä mitään liki tonnin ruostesuojauksia ja jälkitarkastuksia.
Niin paljon on laadulla eroja. - kurkkaapas_alle
Mitä nyt Tuulilasin käytettyjen autojen vertailusta luin, olikohan uusimmassa lehdessä, sinuna en tuudittautuisi ihan tuohon luuloon Audilla ajaessasi. Niin paljon on teräs ihan vaan terästä, oli rinkula keulalla mikä tahansa.
- Audimutenkinhajoo
Rinkulat kirjoitti:
Siinä Hondassa on pohjassa näkyvää ruostetta jo 4-vuotiaana.
Audilla voi pärjätä 20 vuotta tekemättä mitään liki tonnin ruostesuojauksia ja jälkitarkastuksia.
Niin paljon on laadulla eroja.Kyllä tuulilasilehden käytetyissä Audista ruostetta löytyy. Aika uudesta!
- BdxDEtBm
Oletteko kokeilleet? Itse rekisteröidyin sivustolle https://Vipdevki.info/?id26564 ja yllätyin tuloksesta. Suomalaiselle miehelle tuntuu olevan melko paljon kysyntää :)
Naisetkin ovat omaan silmään kauniimpia kuin suomalaisissa sivustoissa ;)- Tees_testi
Vastasitko "En ole robotti"?
- Platon
Hondaan siirryin silloin, kun crv hinta laski noin 8-9 tuhatta euroja. Kyseessä siis pikku dieseli koneinen, ja etuvetoinen crv. Kokonaisuutena olen ollut hyvinkin tyytyväinen tähän 200000 yhteiseen matkaan. Auto kun on minulle käyttöesine, ei väline jota esitellään vaikkapa kesäjuhlissa sukulaisille ,tai väline jolla etsitään itselle sijaa paremmista yhteiskuntaluokista. Tämän perusteella voitkin jo päätellä jos kyseisiin kesäjuhliin porhaltaa kolme miestä omalla autolla. Yksi Audi Q3, toinen Dacia duster, kolmas volvo xc 40. Kuka näistä kolmesta luultavimmin kykenee keskustelemaan syvällisemmin sosiaalisista ongelmista, rakkaudesta, tuloeroista,ihmissuhteista?
- Ihan_hieno
No ei CR-V tuossa listassa huonosti minusta statukseltaan pärjää, vaikka onkin varmaan edullisempi kuin Q3 tai ainakin XC40. Tuo aloittajan kuvaama luulo Hondan kalleudesta tekee niistä just tämän vuoksi houkuttelevia ostoksia. Skodan ostaja tarttee enemmän rahaa mutta saa vähemmän statusta. (Taisi muuten olla provo tuo aloitus kun ei kuulu sitä musertavaa hintavertailua)
- Kkffffgggggggg
Omat mielikuvani Hondasta:
1. Luotettava, melkein Toyota-luokkaa. Toisaalta lyhyt takuu syö uutta ostaessa tuon luotettavuusedun.
2. Hyvä ajaa. En tosin koskaan ajanut Hondalla, joten vain koeajoraporttien varassa. Niiden mukaan lähellä parhaita, muttei kuitenkaan ihan paras yleensä. Parempi kuin muut aasialaiset yleensä.
3. Uusi Civic meluisa ja vanhanaikainen käyttöliittymä.
4. Uudessa Civicissä hyvät turvajärjestelmät ja varusteet jo hinnat alkaen - malleissa. Samoin tehoja riittävästi.
5. Civic-sedan melkein 30te auto, mikä on liikaa kokoluokassaan. 180hv tehoihin nähden ehkä kilpailukykyinen hinta, mutta mieluummin ostan tehottomamman viisi tonnia halvemmalla. Civic-HB olisi kisassa mukana, mutta meluisuus, pieni kontti, teinimäinen ulkonäkö ja lyhyt takuu saavat pysymään kaukana koeajoltakaan.- kjydkjyfewih
Muutamia huomioita tästä:
1. Tekninen luotettavuus ei varmaankaan kärsi takuun pituudesta? Ei se koiranluu tai kannentiiviste tiedä takuuajoista mitään, takuut on myyntimiesten hommia.
3. Vanhanaikainen käyttöliittymä - tarkoitat kosketusnäyttöä? Siitä on sekä moittivia että kehuvia arvioita netissä. Ja ne tuntuvat riippuvat siitä, minkälaisen 'skinin' käyttäjä on siihen valinnut: https://www.youtube.com/watch?v=-EvUbyhWHQU
5. Pieni kontti: "Tavaratilaa on segmentille komeat 478 litraa " (5D), "Sedanin korin pitkä perä tarjoaa suuren, 519 litraa vetävän tavaratilan, mutta lastausaukon koko on kapeahko."
Mut joo, Tuulilasi on kirjoittanut aika lailla noita juttuja joita toteat.
Ehdottomasti kannattaa pysyä pois koeajolta, se on varmaan kamala kokemus. - Gggggggkkkgggg
kjydkjyfewih kirjoitti:
Muutamia huomioita tästä:
1. Tekninen luotettavuus ei varmaankaan kärsi takuun pituudesta? Ei se koiranluu tai kannentiiviste tiedä takuuajoista mitään, takuut on myyntimiesten hommia.
3. Vanhanaikainen käyttöliittymä - tarkoitat kosketusnäyttöä? Siitä on sekä moittivia että kehuvia arvioita netissä. Ja ne tuntuvat riippuvat siitä, minkälaisen 'skinin' käyttäjä on siihen valinnut: https://www.youtube.com/watch?v=-EvUbyhWHQU
5. Pieni kontti: "Tavaratilaa on segmentille komeat 478 litraa " (5D), "Sedanin korin pitkä perä tarjoaa suuren, 519 litraa vetävän tavaratilan, mutta lastausaukon koko on kapeahko."
Mut joo, Tuulilasi on kirjoittanut aika lailla noita juttuja joita toteat.
Ehdottomasti kannattaa pysyä pois koeajolta, se on varmaan kamala kokemus.1. No jos takuu on myyntimiesten hommia, niin miksei Honda sitten halua myydä ja lyö pöytään korealaista takuuta?
3. Ok, voi olla. Ei itselleni kovin merkityksellinen asia, en oikeastaan kaipaa koko kosketusnäyttöä. Vuokra-Citikassa oli, eikä sillä käytännössä mitään tehnyt. Todennäköisesti lisää kustannuksia jossain vaiheessa sipatessaan.
5. Ok, eli HB:n kontti on kyllä HB:ksi iso. Ja kilpailee ilmeisesti monen saman hintaluokan sedaninkin kanssa. Sovitaan, että ruksin tämän perusteen pois ainakin kokeilematta itse.
Mutta edelleen jää HB:n meluisuus, mikä kai edelleen vaivaa monia viistoperiä sedaneita enemmän avoimen rakenteen vuoksi ja kun Civic erikseen vielä mainittu meluisaksi monissa koeajoissa.. Tosin mistäpä sitä tietää, josko olisi vuoden 2011 korealaistani hiljaisempi kuitenkin?
Silti ihmetyttää tuo hinnoittelu ja moottorivalikoima. Kyllähän tuo sedankin varmasti kulkisi sillä pienemmälläkin moottorilla ihan riittävästi, ja jos samalla hinta tippuisi lähelle HB:n hintoja samalla pikkumoottorilla, niin olisi siinä kova paketti.
Ehkä tässä markkinointisyyt taustalla, sedan halutaan asemoida isompien kilpailijaksi ja siitä halutaan saada Passat-luokan hinta. Jos sitä myytäisiin pienemmällä moottorilla Golfin hintaan, niin ostaisiko kukaan sitä Passatin hinnalla isommalla moottorilla? Saattaa olla Hondalle kannattavaa, mutta itselleni iso miinus, kun en tehoista viitsisi maksaa. - Enkommwentoi
1. Hondalla on ollut tuo kolmen vuoden takuu iät ja ajat. Ainoastaan 1.6 dieselmoottorille antoivat joissakin maissa (ainakin Irlanti, Portugali, Espanja, Ranska) 1 miljoonan kilometrin/10 v takuun, mutta eivät Suomessa. Toisaalta virhevastuu toimii Hondalla aika hyvin, jos jotakin joskus hajoaa.
3. Civicissähän mittaristokin on näyttö, joten hajoaako sekin?
Toivottavasti Civiciin tulee joku äänierityspäivitys puolivälin faceliftissä, kuten HR-V:henkin nyt tulee.
- Itse.Yetillä
Iäkäs isäni on ajanut kolme Accordia aika loppuun. Ei niissä juuri vikoja ole ollut. Yhteen kai vaihdettiin vetarit. Kahdella ensimmäisellä ajoi kuitenkin yli 300 tkm ilman huolia. Pellit nyt eivät vissiin kaikkein parhaat, mutta ne kaiketi voisi suojata. Äijä ei merkkiä vaihda - eikä ole syytäkään.
- kilinkolinmacrae
iso-honda crv- on nelikkonakin vajaa- vetoinen, lukot puuttuu nuoremmistakuin 2013. ei sillä maastossa pääse mihinkään
- Ressu.kers
No, joo. Oikeat maasturit ovatkin ihan eri juttu. CRV:n ei ole tarkoituskaan olla sellainen. Sen käyttäjät hankkivat varmaan mönkkärin tai traktorin jos louhikossa pitäisi edetä. Sotilaskäytöstähän muistamme venäläiset Kazit, joilla ei sitten maanteillä tehnyt mitään.
- Uuujfgggggggg
Kun vertaa Focusiin ja nimenomaan nyt tuota 182hv Civic-sedania, niin aikalailla samaan hintaan saa Focus Wagon 180hv St-line -varustein.
Civic kai vähän isompi muuten, mutta Focus farkkuun mahtuu enemmän tavaraa.
Civic luotettavampi, mutta Fordilla viiden vuoden takuu.
St-line varustetaso Fordin listan kallein, joten oletan siinä olevan enemmän tilpehööriä kuin samalla rahalla Civiciin saa. St-linessa mm. avaimeton käynnistys ja kaksoispakoputki! ;)
Fordin uskoisin vievän ajo-ominaisuudet nimiinsä, vaikkei Hondakaan huono. Hiljaisuus mitä ilmeisimmin myös Fordille.
Suorituskykyä ei hinnastosta suoraan näe, enkä jaksa tarkistaa. Perinteisesti kehuttuja moottorinvalmistajia molemmat, mutta ehkä Fordilla pienissä turboissa lievä etu?
Loppupäätelmänä Civic on kilpailukykyinen, mutta ei sentään halpa. Taitaisi vaakakuppi kallistua Fordin puoleen tässä kisassa?
Ai niin, Honda pitää hintansa paremmin? Iso etu, jos näin. En ole tutkinut asiaa, mutta ainakin Toyotat olleet tässä ylivoimaisia ja Hondalla lähes samat näytöt kestävyyslaadusta?- Hyviä_vehkeitä
Joo, tuo Civic sedan on aika kallis, 27-35 k€, ja avaimeton käynnistys, kattoluukku, nahkaverhoilu ja led-ajovalot tulee vasta kalleimmassa varustelutasossa. Focus ST-line vertautuu hinnaltaan suurin piirtein Civicn tokaksi kalleimpaan versioon. Hyvät on kuitenkin varusteet molemmissa jo vakiona, mutta menevät tietysti yksityiskohdissa hiukan ristiin.
Suorituskyky, jos sillä tarkoitetaan kiihtyvyyttä, perustuu teho/paino -suhteeseen ja taitaa olla aika sama molemmissa. Miksei 182 hv Focucsesta muuten saa automaattia?
Itse valitsisin noista Hondan, jos en tarttisi farkkua, koska se on jotenkin 'fiinimpi', mutta nää on makuasioita.
- M5-ukko
Hondassa ei ole voimaa, se ruostuu ja takaveto puuttuu.
Terv. M5-ukko- Puolensajapuolensa
Mutta ei tartte ajaa karussa ohjaamossa jollakin ikivanhalla M5:llä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit32728Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1581351Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491165Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä191037- 1261030
Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2071020Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk300915- 42909
- 72875