Naapuri veti herneen nenään

Stois

Asumme siis omakotitalossa asuinalueella. Tontit on aika isoja, joten meilläkin on semmoinen isohko nurmikenttä takapihalla, jossa mahtuu hyvin potkimaan esim palloa. Naapurilla on enemmän kaikenlaista istutusta ja laatoitusta yms koristeita piha täynnä. Naapurin rouva on myös niin tarkka heidän puutarhasta, ettei siinä nurmikolla saa edes kävellä, koska se muka tallaantuu ja menee pilalle.

Nyt naapuriin ostettiin pienehkö polttomoottorikäyttöinen mönkijä, heidän 10-vuotiaalle lapselle. No eipä siinä mitään, mutta naapurit tulivat oikein varta vasten kysymään, että voisiko sillä mönkijällä ajella meidän nurmikolla, ettei heidän oma nurmikkonsa mene pilalle. Siis voitteko kuvitella! Menin ensimmäistä kertaa elämässäni aivan sanattomaksi, koska en vain tiennyt mitä sanoa. Siis ettei heidän nurmikko mene pilalle, mutta minun nurmikollani ei olekaan sitten mitään väliä. Ja oikein sanoivat sen vielä sillä tapaa, ettei heidän nurmikkonsa vaan mene pilalle, että sen takia minun nurmikollani. Ja sanoivat sen vielä jotenkin niin, että se ei näkyisi heidän silmäänsäkään niin, kun ne jäljet tulisi minun nurmikolleni.

Siis voiko näin itsekeskeisiä ihmisiä olla, että paljastaa sen itsekeskeisyytensä vielä oikein ääneen, ja tulee kysymään naapurilta, että saammeko pilata sun nurmikkos, kun se ei näy heidän silmäänsä.

Sanoin toki sitten hetken järkytyksen jälkeen, että ei todellakaan käy. Ja tästähän naapuri veti sitten herneen nenäänsä, eikä ole tervehtinyt sen jälkeen ollenkaan. Tähän asti kuitenkin aina joku sana vaihdettu ja tervehditty muutenkin. Mutta nyt ei enää. Siis eihän tuollaisesta nyt pitäisi hernettä voida nenään vetää. Minunhan tässä pitäisi olla herne nenässä, kun tuollaista edes kehtaavat kysyä. Mutta nyt se onkin toisinpäin. No, antaapa olla sit.

7

259

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • naapurusopu

Anna naapurille periksi. Parempi että saa haluamansa.
      Muuten se suuttuu.

• 123123d

sun naapuris on kyntäjä alpha ja sä oot beta. joka tarjoaa mielellään omat resurssit alphan käyttöön. tietenkin hän alphana odottaa sinun tekevän näin tai seuraa rangaistus.

• Stois

No nyt meni kyllä yli hilseen nuo alfphat ja beatat, en ymmärrä mitä tarkoitat. Mutta ei tässä nyt naapuri ole minua mistään rankaisemassa. Kunhan veti vaan herneen nenään, eipä se mua haittaa. Eipä mun kaikkien naapurien kans tarvi olla tekemisis, enkä mitään resursseja tarjoa kenellekään, tietenkään. Mutta hassua on että joku kuvittelee olevansa joku maailman valtias, ja vetää sitten herneen kun huomaa ettei olekaan.

• OmaKotiKullinVarressa

Jos et oo kukkoldipelle, ni mee puskee sitä muijaa kakkoseen. Ja jolppii kans, ja sit polta se vitun mönkijä. Sakoilla selvijät.

• Stois

No en oo mikään kukkoilija, enkä polta kenenkään mönkijöitä. Kunhan vaan ihmettelen tätä asiaa.

• soon100

Ei toi oo sen kummempi kuin mun naapuri. Ei oo tervehtinyt sen jälkeen, kun kielsin sen koiran ulostamisen mun hoidetulle nurmikolle.

Käy nyt käyttämässä sitä koiraansa tossa hoitamattomassa kohdassa. Sen koira on mäyris ja ottaa pitempi heinä persuksiin niin ei tykkää ulostaa siellä.

• omarauha

No jopas on, olen ajatellut että Omakotitalo isolla (suojaisalla) tontilla olisi unelma, eli naapurit tarpeeksi kaukana, metsä, järvi ja niitty lähellä.
      Maaseudulla tämä ilmeisesti voisi toteutua. Kuinkahan suuri kiinteistö vero tuollaisessa asumisessa mahtaa olla kaupungin liepeillä tai maaseudulla?
      Uskoisin, että naapurisi leppyy ajan myötä, ellei sitten mönkijän melu haittaa teidän elämää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      330
      8014
    2. 1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!

Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit
      Pitkäveto
      0
      2490
    3. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      67
      2230
    4. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      177
      1896
    5. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      16
      1462
    6. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1307
    7. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1301
    8. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      174
      1264
    9. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      60
      1240
    10. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      42
      1127
    Aihe