Hei,
tarvitsisin apua excel-taulukon luontiin, jossa asiakkaan maksu täsmäytetään avoinna oleviin myyntilaskuihin. Saan siirrettyä exceliin asiakkaan avoinna olevat laskut, mutta en keksi miten saisin excelin laskemaan /päättelemään mitkä laskut asiakas on maksanut. Eli toisin sanoen mitkä summat muodostavat maksetun totaalisumman. Kaikki asiakkaan eivät valitettavasti lähetä tietoa maksetuista laskuista ja usein täsmäyttämisellä on kiire, joten asiakkaan vastausta ei ehditä odotella...
Kiitos avusta etukäteen!
Aputaulukko myyntireskontramaksun täsmäyttämiseen
3
291
Vastaukset
- Excel-guru
Auttaisiko osaava tilitoimisto näissä asioissa? Jos liiketoiminnan hallinta on noin heikoissa kantimissa, niin vaikuttaisitte olevan täysin väärällä alalla. Suosittelisin vaikkapa puhelinmyyntityötä, joka on eräänlaista yrittämistä, jossa ei tarvitse osata mitään.
En muuten tiennytkään, että asiakkaan pitäisi vielä erikseen lähettää tieto maksamastaan laskusta. Tähän asti tiedon on saanut pankista. Solverilla onnistuu
laita A sarakkeeseen maksetut summat esim A1:A9
vastaaviin C sarakkeen soluihin kaava =A1*B1 ja kopioi kaavaa vetämällä alas
esim soluun C10 laita kaava = SUMMA(C1:C9)
avaa solveri
lomakkeella syötä seuraavat arvot
Set objective = C10
value of kohtaan täppä ja sille maksettu summa
By changing variable cells kohtaan = B1:B9
vakioruutuun klikkaa lisää ja avautuvassa lomakkeessa cell reference= B1:B9 ja viereisestä valikosta valitse bin
Make unconstrained variables non-negative poista siitä täppä
klikkaa solve
avautuvasta valikosta keep solver solution ja OK
keep EXCELing
@Kunde- KaisaKoo
Kiitos avusta, hyvin toimii!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️851748Perusmuotoiset TV-lähetykset loppu
Nyt sanoo useiden HD-muotoistenkin kanavien kohdalla äly-TV, ettei kanava ole käytössä, haluatko poistaa sen? Kanavia1201164YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua
Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä581026- 62916
Hyvin. Ikävää nainen,
Että vainoat ja stalkkaat miestäni.onko tarkoituksesi ehkä saada meidät eroamaan?no,siinä et tule onnistumaan74836- 57790
Uskomaton tekninen vaaliliitto poimii rusinoita pullasta
Korni näytösesitelmä menossa kaupunginvaltuustossa. Juhlia ei ole kokouksista tiedossa muilla, kuin monipuolue paikalli78789Linnasuolla poliisi operaatio
Kamalaa menoa taas meidän ihanassa kaupungissa. https://www.uutisvuoksi.fi/paikalliset/864606029786Missä kaikessa olet erilainen
Kuin kaivattusi? Voin itse aloittaa: en ole vegaani kuten hän. Enkä harrasta tietokonepelejä lainkaan.39757Katsoin mies itseäni rehellisesti peiliin
Ja pakko on myöntää, että rupsahtanut olen 😆. Niin se ikä saavuttaa meidät kaikki.43756