Sairaus todnäk hoidettu. Takaisin palvelukseen?

Paluuvihreisiinvaiei

Moro! En löytänyt nettiä penkomalla tähän selventävää vastausta niin ajattelin kysyä olisiko täällä asiasta tietäviä?

Eli muutama vuosi takaperin minulle määrättiin C masennuksen ja paniikkihäiriön vuoksi. Nyt olen 26 vuotias ja tarkoituksenani on näin pitkän terveen ja lääkkeettömän jakson jälkeen käydä lääkärillä hakemassa virallinen arvio terveydentilasta tulevaisuudensuunnitelmia varten. Tästä siis kysynkin:

Jos Lääkäri todentaa minut terveeksi ja saan sille viralliset todistuksen, niin meneekö ne automaattisesti myös puolustusvoimien tietoon vai pitääkö palveluskelpoisuusluokan muuttamista itse pyytää? Rehellisesti sanottuna intti ei enää tässä iässä hirveesti huvita, mutta jos postiluukusta lävähtää palvelukseenpalaamislappu niin lähden kyllä sen sitten mukisematta suorittamaan loppuun siitä mihin se minulla jäi, Ei siellä tarvitse käydä kuin 3kk enää kääntymässä

Siksi kysyn että osaan varautua asiaan, Raha ja työasiat pitää järjestää kuntoon jos mehtään ryynäämään sitten komentavat.

Kiitoksia etukäteen jos osaatte vastata.

2

129

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minä en ymmärrä miksi yleensä mennä armeijaan ? Tässä on hyvä esimerkki:
      https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005815901.html

Kyllä voi olla totaalikieltäytyjä ja voi sanoa lääkärille, että nyt ei oikein
      kykene palvelemaan mitään valtioa tai järjestöä mistä ei saa rahaa. Onhan
      se jo Psyykkinen peruste. Voihan ihmisillä olla natsa inhoa ja inhoa kaikki
      tyhmyyttä kohtaan.

Minä en ainakaan enään menisi, mutta ei sitä enään minulta kysytä.
      Mutta minä en nuorena tiennyt mitä tiedän vanhana.

• kappiainen

Kiitti, kysymyksestäsi! Mutta toden näköisesti joudut "armeijaan" eli "intti" kutsuu! Sinut armeijaan, koska sinä vuonna, kun täyttää -30 vee, sen vuoden loppuun "pitää" armeijaan "päästä" eli et voi "luistaa" siitää .!!! Käsi lippaan, ja eukun menoksi!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taas nuoren kuolema

Vasunmäentiellä paha onnettomuus. Nuori nainen menehtyi. Niiin sydäntä riipaisevaa 😭
      Lapua
      175
      6900
    2. Elikkäs persuissa ovat pahimmat häiriköijät

Koska sieltä tuli kaikkein kovin ulahdus. Persujen peesissä seuraa kokoomus js hajuraon päässä röhkii kepulaiset. Olipa
      Maailman menoa
      79
      3690
    3. "Skandaali muhii SDP:ssä" - "pelon ilmapiiri vallitsee"

Puolueen johto on vähintään vastuussa ilmapiiristä, jossa häirinnän uhrit eivät ole saaneet ääntään kuuluviin. Vyyhdin
      Maailman menoa
      122
      3619
    4. Tehomaksu rankaisisi normaalista sähkönkäytöstä

Energiaviraston valmistelema tehomaksumalli herättää aiheellista huolta erityisesti tavallisten kotitalouksien näkökulma
      Maailman menoa
      76
      2888
    5. Ahdistelu ongelmaa vain vasemmistossa - ei oikeiston edustajissa

Mutta demarit ovat tunnetusti sivistymättömiä, ja vähemmän fiksuja.
      Maailman menoa
      44
      2440
    6. Tampereen "empatiatalu" - "Harvoin näkee mitään näin kajahtanutta"

sanoo kokoomuslainen. Tampereen kaupunginvaltuuston maanantain kokouksessa käsiteltävä Tampereen uusi hyvinvointisuunni
      Maailman menoa
      74
      2314
    7. Kuinka paljon teillä

on ikäeroa?
      Ikävä
      130
      1885
    8. Sinusta kulta paljastuikin yllättävä

taito. Vaikuttavaa. ❤️
      Ikävä
      54
      1328
    9. Trump asettaa Grönlannin kaappausta vastustaville Euroopan maille 10% tuontitullin

Suomi mukana näissä maissa. Myöhemmin Trump aikoo nostaa tuontitullit 25%:iin kesäkuun alusta, jos Grönlannin kaappausta
      Maailman menoa
      376
      1303
    10. Miksi suorittamisesta tulee

Miksi suorittamisesta tulee hyvä fiilis? Mitä sillä paikataan? Jollekinhan se voi olla jopa terapeuttista, mutta itse a
      Sinkut
      58
      1204
    Aihe