Sairaus todnäk hoidettu. Takaisin palvelukseen?

Paluuvihreisiinvaiei

Moro! En löytänyt nettiä penkomalla tähän selventävää vastausta niin ajattelin kysyä olisiko täällä asiasta tietäviä?

Eli muutama vuosi takaperin minulle määrättiin C masennuksen ja paniikkihäiriön vuoksi. Nyt olen 26 vuotias ja tarkoituksenani on näin pitkän terveen ja lääkkeettömän jakson jälkeen käydä lääkärillä hakemassa virallinen arvio terveydentilasta tulevaisuudensuunnitelmia varten. Tästä siis kysynkin:

Jos Lääkäri todentaa minut terveeksi ja saan sille viralliset todistuksen, niin meneekö ne automaattisesti myös puolustusvoimien tietoon vai pitääkö palveluskelpoisuusluokan muuttamista itse pyytää? Rehellisesti sanottuna intti ei enää tässä iässä hirveesti huvita, mutta jos postiluukusta lävähtää palvelukseenpalaamislappu niin lähden kyllä sen sitten mukisematta suorittamaan loppuun siitä mihin se minulla jäi, Ei siellä tarvitse käydä kuin 3kk enää kääntymässä

Siksi kysyn että osaan varautua asiaan, Raha ja työasiat pitää järjestää kuntoon jos mehtään ryynäämään sitten komentavat.

Kiitoksia etukäteen jos osaatte vastata.

2

122

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minä en ymmärrä miksi yleensä mennä armeijaan ? Tässä on hyvä esimerkki:
      https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005815901.html

Kyllä voi olla totaalikieltäytyjä ja voi sanoa lääkärille, että nyt ei oikein
      kykene palvelemaan mitään valtioa tai järjestöä mistä ei saa rahaa. Onhan
      se jo Psyykkinen peruste. Voihan ihmisillä olla natsa inhoa ja inhoa kaikki
      tyhmyyttä kohtaan.

Minä en ainakaan enään menisi, mutta ei sitä enään minulta kysytä.
      Mutta minä en nuorena tiennyt mitä tiedän vanhana.

• kappiainen

Kiitti, kysymyksestäsi! Mutta toden näköisesti joudut "armeijaan" eli "intti" kutsuu! Sinut armeijaan, koska sinä vuonna, kun täyttää -30 vee, sen vuoden loppuun "pitää" armeijaan "päästä" eli et voi "luistaa" siitää .!!! Käsi lippaan, ja eukun menoksi!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?

Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?
      Kalajoki
      88
      3677
    2. Joku hukkui Hyrynsalmella?

Oliko mökkiläinen taas?
      Hyrynsalmi
      25
      2076
    3. Mitä sinä mietit

Mies?
      Ikävä
      196
      2001
    4. Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia

Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell
      Maailman menoa
      87
      1514
    5. PoIiisi jahtasi mopopojan hengiltä

Toivottavasti on   s  i  n  i  v  u  o  k  k  o    nyt ylpeä itsestään, kun ajatti teinin päin lyhtypylvästä. https://w
      Maailman menoa
      343
      1444
    6. Emme voi elää velaksi, sanoi Riikka

Valtionvelan odotetaan nousevan 86,3 prosenttiin bruttokansantuotteesta vielä kuluvan vuoden aikana. https://www.iltale
      Perussuomalaiset
      89
      1167
    7. Sinä eräs, pyydän......

AUTA mua ole kiltti. Ei mun takia vaan.... Miten saan sut kiinni?
      Ikävä
      93
      1080
    8. Varoitus kyläläisille Suomussalmella

Paikkakunnalla on ilmennyt huolestuttavaa toimintaa jossa kaksi aikuista miestä ( Dimitri ja Teemu ) on syyllistynyt nuo
      Suomussalmi
      13
      1064
    9. Et halua kohdata niitä tunteita ja asioita, joita minä herätän sisälläsi

Vastustelet. Yrität esittää, että kaikki on hyvin. Leikit perhettä.
      Tunteet
      30
      960
    10. Miksi epäilit kaivattusi kiinnostuneen

Juuri sinusta? Mihin piirteisiin hän aikanaan saattoi sinussa ihastua? Olivatko ne yhtään samoja asioita joihin itse iha
      Ikävä
      72
      896
    Aihe