Täällä on totuus pienten bensaturbojen, dieseleiden ja hybridien kulutuksesta:
http://www.talouselama.fi/uutiset/tm-n-premium-autojen-vertailu-paljasti-hybridin-kulutuksesta-yllattavan-asian-3359177
"Vaikka siis pienet bensaturbot ovat taloudellisia tien päällä verrattuna vanhanaikaisiin isoihin bensamoottoreihin, on hybridi vieläkin taloudellisempi."
"Lexuksen maantiekulutukset vetävät vertoja taloudellisimpien dieselmoottoreiden maantiekulutukselle ja kaupungissa siis hybridi voittaa dieselitkin. Eikä dieselveroa tarvitse maksaa."
"Toyota on hybrideissä pioneeri ja ylivoimainen markkinajohtaja. Jos ajoon kuuluu ainakin kohtuumäärä kaupunkiajoa, hybridillä säästää helposti korkeamman hankintahintansa. Esimerkiksi taksikäytössä olleet Toyota Prius-hybridit ovat kaiken lisäksi osoittautuneet erittäin luotettaviksi."
Koko ajan kirjoitetaan täyttä hölynpölyä kun mitään todellista asiaa ei ole kirjoitettavana Toyota täydellistä laadun luotettavuuden, asiakastyytyväisyyden ja kaiken muun täydellistä ylivaltaa vastaan.
Pikkuturbot kuluttavat lehtien koeajojen perusteella 6,3 - 7,0 l/ 100 km eivätkä dieselitkään pysty Toyotan hybridien lukemiin jotka ovat koko vuoden ajon ajalta keskimäärin 5,0 -5,6 l/100 km
Dieselitkin kuluttavat siis enemmäm kuin Toyotan hybridit eikä niitä rasita suuri vuotuinen käyttövoimavero ja vuotuinen ajoneuvovero vähintään 600 euroa vuodessa.
http://www.talouselama.fi/uutiset/tm-n-premium-autojen-vertailu-paljasti-hybridin-kulutuksesta-yllattavan-asian-3359177
1. Tekniikan Maailman testi, Prius Hybrid
"Pienimpään bensiinimäärään tyytyi Toyota Prius niukasti ennen Hyundaita."
Polttoaineen kulutus vaihtelevassa maantieajossa, keskinopeudella 78 km/h ja vaihtelevassa taajama-ajossa keskinopeudella 40 km/h:
Maantie/taajama
Toyota Prius 4,3 / 4,4 l
Hyundai 4,3 / 4,5 l
Kia 4,6 / 4,6 l
Toyota C-HR 4,9 / 5,1 l
Se, että kulutus on C-HR:llä hiukan suurempi kerrotaan syyksi C-HR:n korkempi ilmanvatuskerroin.
Tässäkin TM:n testissä todetaan, että hybridi kuluttaa vähiten:
"HYBRIDIAUTOT TARJOAVAT dieseleihin verrattavaa ja jopa parempaa polttoainetaloudellisuutta ilman dieselveroa. Tämän vertailun autoissa oli kahta erilaista tekniikkaa, joilla molemmilla päästään hyvään taloudellisuuteen. Tässä suhteessa marginaalisesti paras on Toyota Prius," Ja tietysti ilman suurta vuotuista käyttömaksua.
2. Ulkomainen testi, Prius Plug-In hybrid eli ladattava hybridi:
Uudella Toyota Prius Plug Inillä on hurjan pieni kulutus ja on todella ihmeellistä kuinka jumalattoman suuret kulutukset muilla kilpailijoilla on.
http://www.autodevot.com/2017/08/toyota-prius-hybrid-scores-5-stars-adac-ecotest-comparison/
Toyotan hybridien kulutus on kaikkein pienin
70
273
Vastaukset
- jotain.vikaa
Miksei kukaan osta Suomessa sitä pluginia?
- aasialainenKusetus
Järjetön hinta, liki 45 000 euroa jos haluaa laskea ns. pakolliset varusteet mukaan. Sillä rahalla saa jo niin paljon parempia ja nätimpiä autoja.
- ValtavatVarusteet
aasialainenKusetus kirjoitti:
Järjetön hinta, liki 45 000 euroa jos haluaa laskea ns. pakolliset varusteet mukaan. Sillä rahalla saa jo niin paljon parempia ja nätimpiä autoja.
Mitään muuta autoa ei ole varusteltu niin täydellisesti kuin tuota Prius Plug Iniä. Perehdy asiaan. Varusteilla on haluttu saada hintaero tavalliseeen Priusiin.
- Toivotonta
Vaikka kuinka etsin niin tehokasta moottoria ei ollut saatavilla Toyotaan. Jätin sitten katselmuksen siihen.
- Anonyymi
ValtavatVarusteet kirjoitti:
Mitään muuta autoa ei ole varusteltu niin täydellisesti kuin tuota Prius Plug Iniä. Perehdy asiaan. Varusteilla on haluttu saada hintaero tavalliseeen Priusiin.
Tarkoitat varmaan " mitään muuta Tojotaa ei ole varusteltu kuin Prius plug inniä" Muutoinhan juttusi ei ole tosi. Hintaero on kyllä saatu vähintään riittäväksi. Varsinainen myyntimenestys koko Prius.
- desienErotHihii
Onneksi autoissa on paljon muuta tärkeämpää kuin kulutus.
- OikeaaTietoa
Toyotan hybrideillä on kaikkein pienin kulutus ja nyt uusilla hybridijärjestelmillä vieläkin pienempi.
- rahalle_vastinetta
Kaikki muut ovatkin tehokkaampia. Jostain se voima pitää tehdä. No toki muilla ominaisuuksia mitä Tojoon ei rahallakaan saa.
- Luetaanjatiedetään
Niin. Toyotan hybridien kulutus on kaikkein pienin. Kaikki positiivinen Toyotasta on aina koko kansa luettavissa. Sinä et mahda sille yhtään mitään. Et niin yhtään mitään.
- Niinsevaanon
Toyotan hybridien kulutus on pienin.
- dfdfdasf
Se on pienin.
- yhtä.tyhjän.kanssa
Kalliit ylläpitokulut syövät mahdolliset bensassa saatavat säästöt.
- ÄläValehtele
Hybridillä ajaminen tulee erittäin edulliseksi:
1. Ei tarvitse maksaa ajoneuvoveroa eli vuotuista käyttömaksua vähintään 200 € ja käyttövoimamaksua eli ns. dieselveroa vähintään 400 € eli yhteensä vähintään 600 € vuodessa vaan ainostaa vuotuinen ajoneuvovero reilu 100 € vuodessa.
2. Toyotan hybridien kulutus oli TM:n testin mukaan kaikkein pienin. Pikkuturbot kuluttavat testien mukaan 6,3 - 7,0 l/100km ja dieselitkin enemmäm kuin Toyotan hybridit.
http://www.talouselama.fi/uutiset/tm-n-premium-autojen-vertailu-paljasti-hybridin-kulutuksesta-yllattavan-asian-3359177
3. Kun autossa on kaksi moottoria niin auto kestää paremmin, joten korjauskuluja ei synny. Lisäksi mm. jarrupalat ja -levyt menee vaihtoon jopa vasta 200.000 km:n ajamisen jälkeen, koska jarrua painetaessa sähkömootto jarruttaa aina ensin.
"Huollon kustannuksissa säästyy noin 30–40 prosenttia. Esimerkiksi jarrupalat kestävät 200 000 kilometriä, kun sähkömoottori jarruttaa, he kuvailevat."
http://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/74127-taksiyrittajat-hybridilla-ajaminen-on-jopa-halvempaa-kuin-dieselautolla
4. Toyotan hybrideillä pysäköit puoleen hintaan mm. Helsingissä.
http://www.tuulilasi.fi/blogit/sahkolinjaaho/yksi-sahkoposti-ja-pysakoin-puoleen-hintaan-helsingissa
5. Toyotan hybridien arvo säilyy, sillä vaihtoautovaraston kiertonopeuksista laskettuna esimerkiksi Toyota Auris löytää hybridinä uuden omistajan 12 prosenttia nopeammin kuin pelkällä polttomottorilla varustettuna.
http://www.moottori.fi/ajoneuvot/jutut/toyota-prius-1-8-vvt-i-hybrid/
LASKEPA YHTEEN. AIKAMOINEN SÄÄSTÖ VUODESSA. - älä.höpötä
ÄläValehtele kirjoitti:
Hybridillä ajaminen tulee erittäin edulliseksi:
1. Ei tarvitse maksaa ajoneuvoveroa eli vuotuista käyttömaksua vähintään 200 € ja käyttövoimamaksua eli ns. dieselveroa vähintään 400 € eli yhteensä vähintään 600 € vuodessa vaan ainostaa vuotuinen ajoneuvovero reilu 100 € vuodessa.
2. Toyotan hybridien kulutus oli TM:n testin mukaan kaikkein pienin. Pikkuturbot kuluttavat testien mukaan 6,3 - 7,0 l/100km ja dieselitkin enemmäm kuin Toyotan hybridit.
http://www.talouselama.fi/uutiset/tm-n-premium-autojen-vertailu-paljasti-hybridin-kulutuksesta-yllattavan-asian-3359177
3. Kun autossa on kaksi moottoria niin auto kestää paremmin, joten korjauskuluja ei synny. Lisäksi mm. jarrupalat ja -levyt menee vaihtoon jopa vasta 200.000 km:n ajamisen jälkeen, koska jarrua painetaessa sähkömootto jarruttaa aina ensin.
"Huollon kustannuksissa säästyy noin 30–40 prosenttia. Esimerkiksi jarrupalat kestävät 200 000 kilometriä, kun sähkömoottori jarruttaa, he kuvailevat."
http://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/74127-taksiyrittajat-hybridilla-ajaminen-on-jopa-halvempaa-kuin-dieselautolla
4. Toyotan hybrideillä pysäköit puoleen hintaan mm. Helsingissä.
http://www.tuulilasi.fi/blogit/sahkolinjaaho/yksi-sahkoposti-ja-pysakoin-puoleen-hintaan-helsingissa
5. Toyotan hybridien arvo säilyy, sillä vaihtoautovaraston kiertonopeuksista laskettuna esimerkiksi Toyota Auris löytää hybridinä uuden omistajan 12 prosenttia nopeammin kuin pelkällä polttomottorilla varustettuna.
http://www.moottori.fi/ajoneuvot/jutut/toyota-prius-1-8-vvt-i-hybrid/
LASKEPA YHTEEN. AIKAMOINEN SÄÄSTÖ VUODESSA.Vertaa nyt hyvä mies hybridiä saman suorituskyvyn ja kantavuuden bensa-autoon. Hinta monta tonnia halvempi eikä päästöissäkään suurta eroa.
- OikeaaTietoa
Toyotan hybridien kulutus on kaikkein pienin. Se on tutkittu ja se on selvä asia. Keväällä vyöryvät Toyotan uudet mallit ovat entistäkin pienemmän kulutuksen omaavia.
- SeonToyota
Tuon WLTP-mittautavan tulo on upea asia. Hinnastoja tutkimalla löytyy pienipäästöisin polttomoottorilla varustettu auto, jossa on tietysti myös pienin kulutus. Se on kiistaatta Toyota.
- Hyvää.alkuvuotta
Minulla auton valinnan ratkaisevat käyttötarve ja kokonaiskustannukset eivät muutamat desilitrat.
- Jartsef
Uuudet maaliskuussa liikkeisiin tulevat Corollat ovat kulutukseltaan huippupieniä eli niissä on näin ollen kaikkien polttomoottoriautojen pienimmät päästöt. Tämän asian voit tarkistaa ja varmistaa eri automerkkien hinnastoista. Siellä on kaikkien autojen päästölukemat.
Erityisesti Corolla 2.0 on moottorikokoonsa ja suoritusarvoihinsa nähden pienikulutuksinen. Siinä on myös markkinoiden energiatehokkain moottori.
Camry 2.5 Hybrid on myös kulutukseltaan ja päästöiltään harvinaisen pieni. SEm WLTP-päästölukema on vain 119 g/km.- saapas.näkee
Odotellaan nyt ihan rauhassa luotettavia käytännön kulutuslukemia. Päästäänkö Camrylla 6 alkaviin lukemiin vai ei?
- Anonyymi
saapas.näkee kirjoitti:
Odotellaan nyt ihan rauhassa luotettavia käytännön kulutuslukemia. Päästäänkö Camrylla 6 alkaviin lukemiin vai ei?
ADAC testin kulutukset ja melu, Camry 2.5 Hybrid
Eco 5,4
Kaupunki/maantie/moottoritie
4,9 / 4,9 / 7,3
melu 67,9 dB 130 km/h
Vertailun vuoksi Skoda Superb 2.0 TDI
keskikulutus 5,4
Kaupunki/maantie/moottoritie
6,3 / 4,8 / 6,2
melu 66,6 dB 130 km/h
- OikeaaTietoa
Koko maailmaa ihmettelee Toyotan uusien hybridimallien huippupientä kulutusta. Odotan innolla sitä, että ne tulevat suomalaisten lehtien koeajoihin. Youtubesta löytyy jo paljon maailmalla tehtyjä koeajoja.
- ÄläValehtele
Vieläkö on Toyotan pienestä kulutuksesta epäselvyyttä. Toyotaa halveeraava trolli, älä valehtele.
- TodellaPieni
Näkyy olevan vieläkin Toyotan pienestä kulutuksesta epäselvyyttä. vaikka sitä on mitattu kaikkialla. Uusien Corollien kulutusta ei oikein uskalleta julkaista, koska se on niin uskomattoman pieni.
- KylmäTotuus
Aloitus todistaa kaiken.
- mitä.odottelet
"Toyotan pienestä kulutuksesta epäselvyyttä. vaikka sitä on mitattu kaikkialla. "
No sittenhän sulla on helppo homma laittaa linkki mittaustuloksiin. Vai mitä? - mullero
Idiootti kirjoittelee museojuttuja vuodelta 2013.
Nykyään ohi tojosta mennään vasemmalta ja oikealta. Audikin mmenee alle 4L , Mertsu 3,5 L/ 100 km jne- Anonyymi
No jos noi menee alle 3,5 -- 4 l/100km niin siinätauksessa Toyota menee 1,5 -- 2 l/100 km. Ai mikä on perustelu ? Koska Toyota tutkitusti kuluttaa lähes puolet vähemmän kuin kilpailijat.
- Hybridit
Toyota on myynyt jo 12,5 miljoonaa hybridiä, koska se on kaikkein ympäristöystävällisin eli pienikulutuksisin auto.
- OikeaaTietoa
Toyota on valmistanut kaikkein energiatehokkaimman bensiinimoottorin ja sillä on käytössään jo neljännen polven hybridijärjestelmä, joten kulutus on kaikkein pienin ja tietysti pienimmät päästöt.
- Oikea.tieto
Toyotalla on kaikkein vanhanaikaisimmat moottorit verrattuna kilpailijoihin, joilla on paremman hyötysuhteen turbo moottorit käytössään. Ahtamattomalla bensa agregaatilla ei maailmaa pelasteta. Rav4 maasturi kulutti testissä melkein 9 litraa ilmoitetun 5.7 litran sijaan. Wltp - lupaukset toyotan suhteen mitä sun sattuu.
- ÄläValehtele
Oikea.tieto kirjoitti:
Toyotalla on kaikkein vanhanaikaisimmat moottorit verrattuna kilpailijoihin, joilla on paremman hyötysuhteen turbo moottorit käytössään. Ahtamattomalla bensa agregaatilla ei maailmaa pelasteta. Rav4 maasturi kulutti testissä melkein 9 litraa ilmoitetun 5.7 litran sijaan. Wltp - lupaukset toyotan suhteen mitä sun sattuu.
Älä valehtele.
- Anonyymi
Toyotan hybridien kulutus on kaikkein pienin ja lisäksi tuo TM:n tutkimus on tehty edellisillä eli kolmannen polven hybridijärjestelmillä.
Tämän hetken kaikkein pienimmät päästöt ja kulutukseet näkyvät Toyotan hinnastosta. - Anonyymi
Toyotan hybrideissä on tutkitusti kaikkein pienin kulutus vaikka tutkimus on tehty kolmannen polven hybridijärjestelmäällä. Ny on käytössä neljännen polven hybridijärjestelmä.
- Anonyymi
Teron tutkimuslaboratorion tutkimus kyseessä? Hevosetkin nauraa näille väitteille ilman mitään lähdetietoa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Teron tutkimuslaboratorion tutkimus kyseessä? Hevosetkin nauraa näille väitteille ilman mitään lähdetietoa.
Aloituksessa on lähteet.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Teron tutkimuslaboratorion tutkimus kyseessä? Hevosetkin nauraa näille väitteille ilman mitään lähdetietoa.
Raudanluja kokemus Toyota merkkisistä korvaa kaiken maailman dosenttien lähdetiedot. Perstuntumalla saadaan kokemusperäistä faktatietoa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Raudanluja kokemus Toyota merkkisistä korvaa kaiken maailman dosenttien lähdetiedot. Perstuntumalla saadaan kokemusperäistä faktatietoa.
Alotuksen lähde on kohta 10 vuotta vanha ja siinä verrataan muutamaa autoa hyvin alkeellisin menetelmin.
Perstuntuma pelkästään tojosta ei kerro muista autoista yhtään mitään. Tyypillistä esson-baarin jengiä. pikku maailmaansa ja todellisuuteensa käpertynyttä. Anonyymi kirjoitti:
Teron tutkimuslaboratorion tutkimus kyseessä? Hevosetkin nauraa näille väitteille ilman mitään lähdetietoa.
Niin, kuvitelen välillä olevani hevonen. Tämä tauti vie kaiken järjen mutta antaa sitkeyttä senkin edestä.
- Anonyymi
Kamalaa paatosta mokoman peltipurkin takia. Montako kertaa useammin Tojonne käy huollossa kuin te itse hammaslääkärissä, verikokeissa tai vaatekaupassa yms?
- Anonyymi
Kyllä auto on tärkein, sen pidämme viimeisen päälle kunnossa. Vähintään 2 kertaa vuodessa kunnon automies käy tarkastuttamassa että kaikki on kunnossa. Nykyään pakolliset katsastusvälit ovat muuten liian pitkät.
Vara on viisautta, ei vahingon enne.
- Anonyymi
Tasavauhtisessa matkaajossa, tai startista pidempiä matkoja.
1.0TSI seat farmari kevyellä korilla kulkee todella pienillä kulutuksilla ainakin pienellä kuormalla. Veikkaan että hybridi toyota ei pääse ihan samaan eli matalaan neloseen pihistelemällä.
Golffi kulkee 1.0tsi.
Onko niin että paljon hidastuksia ja hidasta ajoa hybridi voittaa. Mutta mikä todellisuuden ero.
Tarvitsemme Corolla hybrid vs Seat tai Golf 1.0TSI todellista vertailua kaikilla kuormilla ja monipuolisilla ajoilla.
Seat ja corolla on varmasti taloudellisempia autoja isolla marginaalilla koska ovat paljon edullisempia.- Anonyymi
Seat ja Golf tarkoitin.
- Anonyymi
Vaikka kulutusero pitkässä juoksussa olisikin Toyotan hyväksi 1,0-1,5 litraa per 100 km, niin 5000 euron hintaero vaatii jo 200-300 tkm ajoa.
- Anonyymi
Taasko minun piti nostaa tämä esiin.
- Anonyymi
Minnekähän se yksi kulutus viesti on kadonnut.
- Anonyymi
Luulisi, että juuri pienikulutuksisilla autoilla ajettaisiin paljon mutta ei. Yaris ja Auris Hybrideillä ajetaan ka. alle 15 tkm vuodessa.
- Anonyymi
Yariksen kokoisilla eri automerkeillä ajetaan kaikilla aina vähemmän kuin kookkaammilla autoilla. Kilometrimäärät ovat samat kailla merkeillä tuossa kokoluokassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yariksen kokoisilla eri automerkeillä ajetaan kaikilla aina vähemmän kuin kookkaammilla autoilla. Kilometrimäärät ovat samat kailla merkeillä tuossa kokoluokassa.
Osittain totta, mutta vain osittain. Toyota Yariksella ajetaan vähän, mutta Skoda Fabialla ja monella muulla eurooppalaisilla ajetaan paljon enemmän. Vm. 2004 Yaristen keskim. ajokilometrit ovat olleet viime vuoden katsastuksissa 165tkm, Skoda Fabioiden 211tkm, Seat Cordobien 248tkm.
Vuosimallien 2005 luvut ovat Yaris 146tkm, Fabia 187tkm. Vm. 2012 Yaris 73tkm, Fabia 89tkm, Seat Ibiza 90tkm.
Suurimmat erot ovat Toyotan ja Skodan välillä.
https://www.traficom.fi/sites/default/files/media/file/Henkilöautojen-määräaikaiskatsastusten-vuositilasto-2018.xlsx
Yleisesti ottaen täytyy todeta ajokilometrien suhteen, että Toyotaa pitää verrata useita vuosia nuorempaan eurooppalaiseen autoon. Auto kun kuluu ajamalla eikä tallissa seisottamalla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Osittain totta, mutta vain osittain. Toyota Yariksella ajetaan vähän, mutta Skoda Fabialla ja monella muulla eurooppalaisilla ajetaan paljon enemmän. Vm. 2004 Yaristen keskim. ajokilometrit ovat olleet viime vuoden katsastuksissa 165tkm, Skoda Fabioiden 211tkm, Seat Cordobien 248tkm.
Vuosimallien 2005 luvut ovat Yaris 146tkm, Fabia 187tkm. Vm. 2012 Yaris 73tkm, Fabia 89tkm, Seat Ibiza 90tkm.
Suurimmat erot ovat Toyotan ja Skodan välillä.
https://www.traficom.fi/sites/default/files/media/file/Henkilöautojen-määräaikaiskatsastusten-vuositilasto-2018.xlsx
Yleisesti ottaen täytyy todeta ajokilometrien suhteen, että Toyotaa pitää verrata useita vuosia nuorempaan eurooppalaiseen autoon. Auto kun kuluu ajamalla eikä tallissa seisottamalla.Sama trendi nähtävissä luokkaa ylempänä. 10-vuotiaalla Corollalla/Auriksella on ajettu mediaanina noin 130.000km kun Ocun vastaava luku on 228.000km.
Avensis / Passat/A6 lukuja en muista ulkoa, mutta samansuuntaisia ovat nekin.
Joka kokoluokassa Toyota on siellä vähiten ajettujen joukossa ja erot saksalaisiin ovat todella suuret.
- Anonyymi
Täällä kaikki entiset "totuudet" Toyotasta on oikaistu ja ne ovat saanet uuden ja oikean totuuden.
- Anonyymi
Uuden Corollan keskikulutus Etelä-Suomen maanteillä nopeusrajoituksia noudattaen on ollut 5000 km jälkeen 3,7 l/100 km.
- Anonyymi
Tuo on aivan totta kun ajellaan 80 ja 60 nopeusrajoituksilla. Eikä moottoritielläkään paljon kulu.
- Anonyymi
Jos ei käytä ilmastointia ja alla kunnon Nokiat niin 3,5 l/100 km on helppo saavuttaa. Ja luonto kiittää pienistä päästöistä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos ei käytä ilmastointia ja alla kunnon Nokiat niin 3,5 l/100 km on helppo saavuttaa. Ja luonto kiittää pienistä päästöistä.
Bensaa palaa jokaisella kilometrillä. Kaasuauto ja sähkis ovat paljon parempia vaihtoehtoja ympäristön kannalta.
- Anonyymi
Vai kirjoittelee se Toyotaa pilkkava trolli taas valheita Toyotan hybridien kulutuksesta.
- Anonyymi
Kaikkialla maailmassa hämmästellään Toyotan hybridien pieniä kulutuksia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikkialla maailmassa hämmästellään Toyotan hybridien pieniä kulutuksia.
Kaikkialla maailmassa hämmästellään miksi Toyota tekee edelleen pelkkiä fossiilipolttimia ja mittaillaan bensankulutuksia.
On niin 90-luvun meininkiä.
Fiksumman mittaavat kWh tai kaasukiloja. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikkialla maailmassa hämmästellään miksi Toyota tekee edelleen pelkkiä fossiilipolttimia ja mittaillaan bensankulutuksia.
On niin 90-luvun meininkiä.
Fiksumman mittaavat kWh tai kaasukiloja.Toyota on jämähtänyt vanhaan tekniikkaan, mutta siihen on syy. Ei kai ne muuten anoisi hätärahoitusta uusien tekniikoitten ostamiseen tai suunnitteluun. Pelkkä panostus säästöohjelmiin oli siis lyhyt tie kurjuuteen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikkialla maailmassa hämmästellään miksi Toyota tekee edelleen pelkkiä fossiilipolttimia ja mittaillaan bensankulutuksia.
On niin 90-luvun meininkiä.
Fiksumman mittaavat kWh tai kaasukiloja.Toyota tekee maailman parhaita hybridiautoja. Kaikki haluavat saada sellaisen kulkupelin, jopa trollit.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyota on jämähtänyt vanhaan tekniikkaan, mutta siihen on syy. Ei kai ne muuten anoisi hätärahoitusta uusien tekniikoitten ostamiseen tai suunnitteluun. Pelkkä panostus säästöohjelmiin oli siis lyhyt tie kurjuuteen.
TOYOTALLA ON KAIKKEIN MODERNEIMMAT JA ENERGIATEHOKKAIMMAT MOOTTORIT JA JO NELJÄNNEN SUKUPOLVEN EDISTYNEIMMÄT HYBRIDIJÄRJESTELMÄT.
"Toyotan neljännen sukupolven hybridijärjestelmä lienee maailman moderneimpia."
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/3bc69615-01c0-411c-8384-db765a33c806
Toyota on kehittänyt maailman energiatehokkaimmat bensiinimottorit:
https://www.tekniikkatalous.fi/uutiset/toyota-vaittaa-kehittaneensa-maailman-energiatehokkaimman-bensiinimoottorin-hyotysuhde-40-/702180e5-b6a4-3192-88e5-fa5687f03cc2
Paljon polttoainetta kuluttavat ja saastuttavat pikkuturbot kuuluvat viime vuosituhannelle. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyota tekee maailman parhaita hybridiautoja. Kaikki haluavat saada sellaisen kulkupelin, jopa trollit.
Hehee, vai haluaa? Tuskin.
Melua on sen verran ettei kelpaa kuin sellaisille jotka eivät ole kunnollisella autolla ajaneet.
Muiden plugin hybridit ovat paljon puhtaampia ja kaikessa muussakin parempia. Hakkaat kyllä päätäsi vanhaan akkuun ihan turhaan.
- Anonyymi
On se kumma, että Toyotan voittamattoman pieniä kulutuslukemia vastaan vain vängätään ja vängätään. Koeajot kertotvat aidon totuuden. Kaikkein pienimmät kulutukset löytyvät Toyotan hybrideistä.
- Anonyymi
Vai tekee se sähköa bensaa polttamalla ja vielä neljällä litralla menee lisäksi sata kilometriä eteenpäin. Vai sellaista bensan polttamista.
- Anonyymi
Miksi joku taistelee tuulimyllyjä vastaan. Koko maailma todistaa Toyotan täyshybridien peintä kulutusta. Älytöntä väittää muta.
- Anonyymi
Toyotan mollaaminen kilahtaa mollaajien omaan nilkkaan.
- Anonyymi
Aloitukseen ei voi kenelläkään olla mitään vastaväitettävää.
- Anonyymi
Kansa on asiat oppinut.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä912920Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2991686Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2461567- 871391
IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel4021384Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että4021308Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik21089Esko Eerikäinen tatuoi kasvoihinsa rakkaan nimen - Kärkäs kommentti "Ritvasta" lävähti somessa
Ohhoh! Esko Eerikäinen on ottanut uuden tatuoinnin. Kyseessä ei ole mikä tahansa kuva minne tahansa, vaan Eerikäisen tat381047Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun329874Miksi Purra-graffiti ei nyt olekkaan naisvihaa?
"Pohtikaapa reaktiota, jos vastaava graffiti olisi tehty Sanna Marinista", kysyy Tere Sammallahti. Helsingin Suvilahden257855