Vaalan esiopetuksesta

Anskuuu

Olen ymmälläni ja sanaton.Muutin Vaalaan kesällä ja lapseni on esikouluikäinen.Minulle tuli todella suurena yllätyksenä että Vaala todella poikkeaa muista kunnista ja kaupungeista siinä määrin että täällä on näköjään erilaiset ``lait´´ kun muualla.Esiopetus alkoi vasta nyt kun se muualla alkoi jo elokuussa.En saanut mitään ilmoitusta alkavasta opetuksesta eikä kellään ollut tietoa asiasta joilta sitä kyselin.En ole edelleenkään saanut vastausta siihen minkä takia tuo opetus alkoi vasta nytja vaikka tuntimäärä on sama kuin muualla niin esiopetuksessa käytetään myös päiviä jotka esim.Vaalassa kouluissa ja ympäristökunnissa on lomaa.Millä oikeudella esiopetuksessa olevilta otetaan pois ne päivät jotka muut lomailevat.Tämähän on väärin heitä kohtaan.On vanhempia jotka ottavat lomaa kun lapsillakin on loma joten tämähän on täyttä sontaa.

6

185

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kuntalainen2

      Esikoulut ovat muuallakin alkaneet vasta nyt. Vaalassa on varmasti kaikki asiat kuten muuallakin. Ole itse yhteydessä suoraan eskariopettajaan, tai jos lapsesi on päivähoidossa, niin kysy sieltä. Aina on asiallisempaa ottaa kuitenkin fiksusti suoraan yhteyttä. Eskari alkaa myöhemmin kuin koulu, näin ollut aina. Oma esikoinen kävi eskarin jo kauan sitten ja niin oli jo silloin. Vaala kuuluu Pohjois.Pohjanmaahan, eli siellä on samat jutut kuin Oulussa ja sen lähellä olevissa kunnissa. Vaala ei enää kuulu Kainuuseen, he itse äänestivät liittymisestään Pohjois- Pohjanmaahan eli kaikki koulupuolen jutut ovat varmasti samalla tavalla kuin muuallakin Pohjois.Pohjanmaalla. Kysymällä kaikki selviää.

    • Aloittaja1

      Ota asioista selvää ennenkuin sanot sen ääneen.Muhoksella esiopetus alkoi elokuussa samaan aikaan kun koululaisilla,samoin Kajaanissa ja Oulussa.

      • Äitiliini2

        No, silloin sinun kannattaa viedä lapsesi eskariin vaikka Kajaaniin tai Muhokselle tai Ouluun. Tai opettaa ne asiat kotona. Vaalassa on ollut hyvä opetus ja ohjaus, Kajaanista on kokemusta. Lähtökohta tulisi olla avoin ja kunnioittava lähestyminen puolin ja toisin. Teetkö sinä oman työsi paremmn, jos sinut siitä haukutaan. Eiköhän asiat selviä, kun otat suoraan yhteyttä esiopetuksesta vastaaviin. Toivottavasti tilanne on jo parempi. Mukavaa syksyn jatkoa


    • peppuoikeus

      Siellä pitää osata antaa persettä tilanteen mukaan!

    • KurssikeskusPelso

      Vaalasta tulee suhteessa enemmän säälittäviä pikkurikollisia, kuin mistään muusta suomen kunnasta!

    • onnionneksi

      Onneksi Vaala kuuluu Pohjois-Pohjanmaahan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Minua odottaa

      Joku todella ihana nainen jossain tulevaisuudessa. Siihen uskon ja luotan. 🤗❤️✨
      Sinkut
      219
      4197
    2. Miten toivoisit

      Teidän välien olevan tällä hetkellä? Tässä tilanteessa?
      Ikävä
      121
      4046
    3. Keksitkö keinon

      Miten voin nähdä ihastusta joka ei myönnä tunteitaan.
      Ikävä
      48
      3642
    4. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      67
      3059
    5. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      200
      2751
    6. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      22
      2548
    7. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2538
    8. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      20
      2416
    9. T- miehelle....

      Kuka sua rakastaa? Kertoi rakastavansa....
      Suhteet
      41
      2309
    10. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2255
    Aihe