Narsistin täytyy olla aina vahvempi osapuoli. Narsistiäitini sanoo minulle: "Tule käymään kun sinulla on niin yksinäistä" . Hän ei edes tiedä olenko yksinäinen vai en. Mutta hän itse on yksinäinen, sen tiedän. Mutta hänen täytyy kääntää sekin asia niin että minä käyn hänen luonaan saamassa hoitoa yksinäisyyteni. Hän tekee valtavan henkisen avustustyön varmaan omasta mielestään kun pitää minua vieraana. Koskaan hän ei tule minun luokseni vaan minun on mentävä hänen luokseen. Onko kellään muulla samaa? Tuo on oikeaa ja aitoa halveksumista. Narsisti ei voi milloinkaan tunnustaa että uhri jotenkin auttaisi häntä. Ainoa auttaja kaikessa on hän...hän saa kaiken kunnian mitä ikinä olla voi. Uhrin avulla hän hankkii sitä.
Narsisti aina vahvemman roolissa
14
260
Vastaukset
- poiuytrdfgh
Kyllä on meilläkin vähintään noin.
Juuri oli psykopaattini huonokuntoinen ja kävin kovasti katsomassa. Nyt tuli vähän parempaan kuntoon niin hän selvensi että minun huolenpidollani ei ainakaan ollut ollut vahvistavaa vaikutusta vaan olin aiheuttanut ainoastaan huonoa oloa. - njjkjpk
Ap: narsisti näkee sinut oman minänsä jatkeena, jolta puuttuu oma minuus ja tahto. Hän ei ymmärrä eikä tiedosta että olet itsenäinen yksilö ja sinulla on omia ajatuksia, tunteita ja mielipiteitä. Suhdetta voisi hyvin verrata symbioottiseen äiti-vauva -suhteeseen.
Ehkä tästä linkistä on sinulle apua. Tsemppiä!
https://www.vau.fi/Perhe/Vanhemmuus/Narsisti-vanhempana/ - Päässäeijakoa
Narsisti on uusiutunut jakopääongelmia
Jakoavain on taskussa - Mitävielä
Uhriutuminen erityiterhakkuus erityistarpeet....
- Lapinhoro
Romaaniverta suvussa trendikkäät vaatteet.....
Mää oon jostain lukenut että narsisti pelkää yksinäisyyttä/ei tykkää olla yksin.
Mää oon epäillyt että mun serkku on narsisti... Jotenkin hän ei tunnu normaalilta ja yks päivä hän ei myöntänyt yhtä tyhmää asiaa... Olen vasta hiljattain tutustunut häneen...- peilinpuute
Narsisti tarvitsee lähteen.
- Normaaliauttaa
Sinäkään et ole normaali vaikka muita arvostelletkin anonyymisti. Se ei ole normaliutta mun mielestä. Auta serkkua käsittelemään yksinäisyyteen pelkoa.
- ErilaisiaRatkaisuja
Kuviot missä alkaa etsimään vastausta tai syitä lukemalla narsismista on jo sellaisia että kannattaisi ottaa etäisyyttä tilanteeseen. On olemassa parempia vaihtoehtoja kuin tuomita että joku on narsisti. Siitä ei ole mitään positiivisia seurauksia. Aina toinen tuomitaan 100% ja oma käytös jätetään huomiotta. Itsetuntemustakin voisi kehittää, eikä hakea yhteyksiä narsismiin siinä toisessa...
- nvjfjfjjf
Narsismi on kuitenkin piirre, joka löytyy meistä kaikista. Et ole vielä tiedostanut omaasi kun defenssisi on kieltäminen.
- eitarvita
nvjfjfjjf kirjoitti:
Narsismi on kuitenkin piirre, joka löytyy meistä kaikista. Et ole vielä tiedostanut omaasi kun defenssisi on kieltäminen.
Minusta sellainen mitä oletat kirjoituksesi myötä on "kaikentietävää" ja sitä käyttää ihmiset jotka hakevat uusia uhreja havainnollistaakseen sen. Liika tieto tästäkin lisää tietäjälleen tuskaa, se joka tätäkään ei tiedä elää tasapainoisempaa elämää jos elämän asiat ovat suht kunnossa. Sen lisäksi kaikentietäjä ei koskaan uudelta uhrilta halua kuulla mitään vaan toimii siten kun muiden kanssa on tehnyt. Eli käyttää vain ihmistä jota ei kuuntele.
- Ijjhfgjbn
eitarvita kirjoitti:
Minusta sellainen mitä oletat kirjoituksesi myötä on "kaikentietävää" ja sitä käyttää ihmiset jotka hakevat uusia uhreja havainnollistaakseen sen. Liika tieto tästäkin lisää tietäjälleen tuskaa, se joka tätäkään ei tiedä elää tasapainoisempaa elämää jos elämän asiat ovat suht kunnossa. Sen lisäksi kaikentietäjä ei koskaan uudelta uhrilta halua kuulla mitään vaan toimii siten kun muiden kanssa on tehnyt. Eli käyttää vain ihmistä jota ei kuuntele.
Edelleen introspektion kieltämistä. Miten voi kehittyä ihmisenä henkisesti kun "amputoi" itsereflektion kautta saadun tiedon ja opin?
- kaikillaon
nvjfjfjjf kirjoitti:
Persoonallisuus häiriö on vakava asia,
ei normaali itsensä arvostaminen. - Kysynvaan
Vai tänne tulitte v*ttuilemaan minusta. Kyllä minä tiedän, että perintöäni odotatte kuin kuuta nousevaa. Mukaserkkuni on juonessa mukana samoin kuin poukki.
Mutta ei tipu Nopelle sokeria! Ennemmin juon ja tuhlaan h*oriin säästöni.
Hahhah! Miten nyt suu pannaan?!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1186229Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631593992Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503325Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4762812Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2761823Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde341486- 871416
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito151356Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1631327Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja141283