lämpönäyttö

cs41

Sisämoottori Yamaha 4JH-DTE tuppaa suuremmilla kuormilla ylilämpenemään. Siinä ei ole vakiona lämpömittaria joten hankin ir mittarin joka toimii loistavasti mutta vaatii joka mittauksella konekopan raottamista. Nyt olen harkitsemassa jonkinlaista kiinteä systeemiä.
Toivomukset:
Anturi joka ei vaadi porauksia tai muuta työstöä koneessa.
Jatkuva näyttö mittaritauluun.
Ei patterienvaihtoja vaan pitää toimia veneen akkuvirralla.

Onko palstalaisilla ajatuksia miten voisi toteuttaa?

4

257

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Joulunatakas

Kinkun paistomittari pitkällä "piikillä" konekopan läpi.

• fernutbarank

Oletko varma ettei moottorin merkki ole kuitenkin Moto Guzzi?

• Varmaankin halvin ratkaisu mutta hankala kun konekoppa aina välillä pitää ottaa pois. Lisäksi hankala katsoa kun pitää kumartua korkealta kuskin paikalta.
      Takowalla näyttää olevan jonkinlainen sähköinen lämpöanturi joka kiinnitetään klemmarilla vesiputken kylkeen. Ei tietoa millä periaatteella toimii ja millaisen näytön vaatii.
      Ai niin, yksi lisätoivomus on että mittarissa on valo.
      Täytynee pistäytyä Takowalla juttelemassa.

• Tyrnäväntorpedo

Monet laittavat moottorin makeavesipuolelle jäähdytysnesteeseen lämpötilalähettinen siihen kohtaan, missä sille on paikka, jos sitä ei ole valmiina. Kierteet on vakiot joten sopivan löytäminen on aika helppoa. Parilla kympillä saa biltemasta anturin ja mittarin, jossa on myös valo.

Jos kierre ei ole sopiva, niin joko adapteri tai sitten toinen anturi.

Ehkä vaikein rasti on sopivan lämpötila-anturin paikan löytäminen tai siihen ylettäminen, jos se on hankalasti. Mittareita on pilvin pimein.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuinka vanha kaivattusi on?

Gallup teille kaikille
      Ikävä
      102
      1196
    2. Taas puukotus yläristillä!

Tänään taas puukotettu hengiltä ihminen Kuopiontien läheisyydessä yläristillä! Nyt näitä alkaa olla viikoittain!
      Pieksämäki
      37
      914
    3. Mitä teillä grillataan juhannuksena? Anna oma vinkkisi grilliherkkuihin

Kesä ja juhannus on grillailun kulta-aikaa. Mitä teillä grillataan juhannuksena? Anna oma vinkkisi grilliherkkuihin. Ka
      Grillaus
      40
      890
    4. Minkä haluaisit

Nähdä kaivatultasi
      Ikävä
      102
      868
    5. Älä itke rakas.

Tunnen sun kyyneleet silmissäni. Kaikki tulee menemään hyvin. Loppu häämöttää jo...
      Ikävä
      56
      698
    6. Ihana juhannusperinne

Lähdemme aina juhannuksena aivan hirveässä kännissä kiikkerällä veneellä pieliselle! Se on hauskaa ja jännittävää puuhaa
      Lieksa
      44
      697
    7. Olen päättänyt tappaa itseni tämän vuoden puolella

Minulla ei ole oikeastaan mitään hävittävää. Elämäni on surkeaa ja tunnen ihmisten tuijotukset ja supinat. Ne nauravat r
      Ikävä
      70
      625
    8. Mistä tunnistaa suomussalmelaisen kassajonossa

Terveiset täältä Kuopiosta! Olen aikoinaan Suomussalmelta lähtenyt maailmalle ja muutaman mutkan kautta päätynyt savon s
      Suomussalmi
      59
      603
    9. On ikävä sua

Muru.
      Ikävä
      34
      596
    10. Mä muuten kerroin puolisolle susta

Nimeä mainitsematta....
      Ikävä
      52