Ulkoisen kovalevyn tiedostot pahasti pirstoutuneet. Miten levy eheytetään Linux Mintillä? Tarvitaano joku ohjelma (mikä) vai onnistuuko konsolikäskyllä (milllaisella)?
Kiitos neuvosta etukäteen!
Defragmentointi
8
315
Vastaukset
- Turbo-Urpo1
Paina CTRL ALT T
Kirjoita:
sudo apt install feh
Suorita:
feh https://i.ylilauta.org/30/5de19339.jpg- Turbo-Urpo1
Joo, leikki leikkinä, ja pylly pois tyynyltä, vai miten se meni. Mutta tuo "feh" on paljon tärkeämpi opetella kuin ext-formaatissa olevan kiintolevyn eheytys.
- Turbo-Urpo1
No, hyvä on:
Paina CTRL ALT T
Kirjoita:
e4defrag /media/matti/Cinnamon/
Huomaa: tuo "/media/matti/Cinnamon/" on se sama polku jonka näet tiedostohallinnassakin osoittavan jotakin osiota. Ja aikaa tulee varata riittävästi. - Turbo-Urpo1
"Ulkoisen kovalevyn tiedostot pahasti pirstoutuneet."
Nyt tässä jäi vaivaamaan se että millä totesit tuo pirstoutumisen. Jos kyseessä on Windowsin osioita, niin minä saattasin suorittaa tuon eheyttämisen Windowsin puolella, ihan noin varmuuden vuoksi. - Täystumpelo
Windows-koneessa on Ultradefag-ohjelma, jolla näin tilanteen: yli 7000 pirsotutunutta tiedostoa teran levyllä, josta kyötössä 800 gigaa, Ultradefrag jotenkin tukehtui ja lakkasi eheyttämästä melkein heti; ilmoitti että eheyttäminen on valmis.
Ajoin vuorokaudenWindowsin eheyttämisohjelmaa ja sain pirstoutuneden määrän n. 6000:een. Nyt näyttää myös Utradeffrag toimivan. Ajattelin, että läppärin Linuxilla homma olisi ehkä joutuisempaa; siksi kysymys. - Turbo-Urpo1
Täystumpelo kirjoitti:
Windows-koneessa on Ultradefag-ohjelma, jolla näin tilanteen: yli 7000 pirsotutunutta tiedostoa teran levyllä, josta kyötössä 800 gigaa, Ultradefrag jotenkin tukehtui ja lakkasi eheyttämästä melkein heti; ilmoitti että eheyttäminen on valmis.
Ajoin vuorokaudenWindowsin eheyttämisohjelmaa ja sain pirstoutuneden määrän n. 6000:een. Nyt näyttää myös Utradeffrag toimivan. Ajattelin, että läppärin Linuxilla homma olisi ehkä joutuisempaa; siksi kysymys.Kokeile mitä e4defrag sanoo:
sudo e4defrag -c /media/matti/Cinnamon/
Omassa tuli vastaus:
This directory (/media/matti/Cinnamon/) does not need defragmentation.
Mutta sinulla varmaankin:
Filesystem is not ext4 filesystem - Täystumpelo
Turbo-Urpo1 kirjoitti:
Kokeile mitä e4defrag sanoo:
sudo e4defrag -c /media/matti/Cinnamon/
Omassa tuli vastaus:
This directory (/media/matti/Cinnamon/) does not need defragmentation.
Mutta sinulla varmaankin:
Filesystem is not ext4 filesystemJuu, levy on NTFS:llä. Kahden vuorokauden jälkeen alkaa jo olla ehyt.
USB liitännäinen kovalevy on hidas. Sen eheyttäminen on minusta turhaa. Tosin itsellä ei ainuttakaan ulkoista levyä enää ntfs-tiedostojärjestelmällä. Ext4 tiedostojärjestelmää en ole eheyttänyt ikinä. Joskus xfs levyjä olen eheyttänyt. Siinä fiksu systeemi. Itselle e4defrag -c kertoi, että eheyttäminen tarpeetonta. Systeemi ollut pitkään levyllä ja Fragmentation score 1. Hyöty olematon ja jos levy pyörii pari päivää niin voi mennä rikki.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä692050- 1291396
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1321373- 1431092
- 103942
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten354880Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82754Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55694Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50673Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67664