Oliko perämoottori tietäjiä paikalla? Millanen keskistefa peräprutkuissa on ja miten sen vuoto ilmenee?
2t keskistefa
5
203
Vastaukset
- koneistaja
Tarkoitat ilmeisesti kampiakselin petilaakeria ja kyseessä kaksisylinterinen kone? Siellä on keskellä neulalaakeri samalla tavoin kuin päädyissä ja se voiteluöljy käytännössä tiivistää sen verran kun tarvii kampikammioiden välissä
- apap
Ei vaan keskistefaa tai paremminkin sylinterien välistä painetiivistystä ja miten se on toteutettu. Ja miten vuoto ilmenee? Eli onko siellä stefaa ollenkaan vai onko tiivistys järjestetty jollakin muulla konstilla. Laakeri ei yksinään tiivistä ellei sen yhteyteen ole yhdistetty jotakin tiivistävää komponenttia tai rakennetta.
Kaksitahti koneessa ei ole sumppua tai öljynkiertoa niin tuntuisi vaikealta uskoa että bensan seassa oleva n. prosentin voiteluöljy voisi toimia painetiivistyksenä sylinterien välillä. Googleta: yamaha outboard labyrinth seal
Mulle ainakin koneistamo sanoi yhden kampiakselin kohdalla, ettei sitä kannata kunnostaa, koska juuri ko. tiivisteet ovat niin väljät, että paine karkaa syliteristä toiseen.- apap
Labyrinth seal. Kiitos. googlella asia selvisi. Ei ole kuluva osa. Eli tuskin on vika tuolla.
- KäytännössäKuitenkin
Alkaa aikaa myöden falskata, alle 10 vuoden käytöllä jo ihan paska.
Paaliin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht1783442Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3742186Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii552137- 422018
Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua321481Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em931251- 541203
Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul4131129Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles1171029- 52936