Koiran omistamisesta kadonnut ilo kokonaan

MeriKari

Niin!
Ostin koiranpennun tosi supliikilta kasvattajalta 5 vuotta sitten. Kasvattaja vaikutti rehelliseltä ja suorasanaiselta, reilulta tyypiltä.
Tähän astisen elämän pahin moka oli koiran ottaminen tältä kasvattajalta.

Olisi pitänyt hälyytyskellojen soida siinä vaiheessa, kun sovittiin varausmaksusta. Kasvattaja sanoi, että asialla ei ole kiire, mutta kahden päivän kuluttua kasvattajalta tuli jo rikinkatkuinen viesti, että varausmaksun on näyttävä tilillä, tai pennun varaus peruuntuu ja että oli muka toistuvasti yrittänyt ottaa yhteyttä varausmaksun saannin kanssa. No tietenkin säntäsin heti maksamaan varauksen, se ei ollut kuin 150€:n summa.

Seuraavaksi kasvattaja yritti kaikin keinoin saada mut vaihtamaan pennun toiseen. En pitänyt tästä toisesta pennusta, se oli pentueen dominoivin päsmäri, joka oli jatkuvasti toisten pentujen kimpussa rähisemässä. Tämä pentu osoittautui myöhemmin kivesvikaiseksi, joten no wonder että halusi tehdä vaihtarit.

Sitten koira täytti vuoden. Kasvattaja kiirehti koiraa jalostustarkkiin, koska tuo toinen koira oli palliton, niin sitä ei voitu käyttää jalostukseen. Vein koirani kiireen vilkkaa kuvattavaksi, koiran luusto ei ollutkaan ihan priimaa, joten jalostuskäyttö unohdettiin. Kasvattaja veti tässä kohtaa jossakin ison herneen nenään ja katkaisi yhteydenpidon. Olen tästä huolimatta ilmoittanut viesteillä koiran terveystuloksista ja harrastusmenestyksen.

Kasvattaja on julkisesti fb-sivuilla haukkunut minua. En tiedä millaiset visiot sillä oli mun harrastuksia kohtaan, mut on syytellyt, että olen valehdellut hänelle pentua kysellessä harrastustavoitteista. Samoin on piikitellyt noista koiran terveystuloksista, niinikää julkisesti nimen kanssa, tarkoituksenaan vain aiheuttaa mulle mielipahaa.

Koira itsessään on ihana ja odotusten kaltainen, mutta millä helvetillä saan kasvattajan pois kimpustani? Lähestymiskielto? Vituttaa niin paljon, että kohta toteutan kasvattajan villit unelmat ja luovun koirasta. Oon jo suunnitellut laittavani sen sekarotuisena kiertoon, niin ettei kasvattaja enää pääse koiraa näkemään, eikä saisi tietää, minne olen koiran luovuttanut. Koiran ajattelin merkata kuolleeksi, jos vaikka sitä kautta kasvattaja jättäisi rauhaan. :( Paha mieli tästä kaikesta, eikä se tuon koiran syy ole, mutta tuo koiran läsnäolo muistuttaa kasvattajan piinasta. :(

23

451

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • opettelekirjoittamaan

      Lopetin lukemisen kohtaan, jossa luki "hälyytyskellot."

      • MeriKari

        Kiitos kun kuitenkin yritit lukea


      • opettelekirjoittamaan
        MeriKari kirjoitti:

        Kiitos kun kuitenkin yritit lukea

        Ole hyvä


    • Hgifj

      Mikset ole tehnyt kasvattajasta jo aikoja sitten rikosilmoitusta? Kuvakaappaus vain kaikista kirjoitteluista ja rikosilmoitusta menemään.

    • Kynnysmatto

      https://yle.fi/uutiset/3-8744509

      Ei kynnysmatoksi pidä alkaa ja antaa kasvattajan tehdä, mitä vinksahtaneessa mielentilassaan haluaa. Sinun olisi pitänyt tehdä HETI selväksi, ettei se käy, ja tehdä rikosilmoitus. Jos/kun et sitä ole tehnyt, niin parempi myöhään kuin ei milloinkaan. Tuollaisten susien edessä ei saa tehdä itsestään helppoa uhria, joka avuttoman tottelevaisesti vain tyytyy kohtaloonsa. Tässä mielestäni täyttyy kunnianloukkauksen tunnusmerkistö leikiten, joten kyse on vakavasta asiasta. Myös facebookia voi tietenkin pyytää poistamaan loukkaava sisältö välittömästi, mutta säilyttämään kaiken tutkintaa varten. Myös itselläsi kannattaa olla kaikesta kuvakaappaukset. Oletko edes tätä tehnyt?

    • MeriKari

      Kyllä, kuvakaappaukset on tallessa. Myös kahdenkeskiset yksityisviestit olen säästänyt.
      Kai mä odotan vielä, että tulee jotain oikein uhkarohkean röyhkeää haukkumista, niin on vieläkin selkeämmät todisteet. :(

      • Autsista

        Tuskinpa se kannattaa, jos olosi on jo aikaisemmista haukkumisista tuollainen... Olet kuin hakattu vaimo, joka ei lähde lätkimään ennen kuin on henki meinannut lähteä...


      • MeriKari

        No eipä niitä rikosilmoituksia ihan heppoisin perustein kannata lähteä tekemään. Se tästä nyt puuttuisikin, että joutuisi käräjöimään sen kanssa.


      • Eitäsmää
        MeriKari kirjoitti:

        No eipä niitä rikosilmoituksia ihan heppoisin perustein kannata lähteä tekemään. Se tästä nyt puuttuisikin, että joutuisi käräjöimään sen kanssa.

        Siis mitä ihmettä? Nyt olet kyllä katsonut liikaa telkkaria. Suomessa ei joudu käräjille rikosilmoituksen tehtyään, vaikka poliisit joutuisivatkin toteamaan, että se on tehty "heppoisin perustein"! Tämä sinun kertomasi ei myöskään mitään heppoista kamaa ole, joten jokin ei nyt täsmää.


      • MeriKari
        Eitäsmää kirjoitti:

        Siis mitä ihmettä? Nyt olet kyllä katsonut liikaa telkkaria. Suomessa ei joudu käräjille rikosilmoituksen tehtyään, vaikka poliisit joutuisivatkin toteamaan, että se on tehty "heppoisin perustein"! Tämä sinun kertomasi ei myöskään mitään heppoista kamaa ole, joten jokin ei nyt täsmää.

        Tarkoitin sitä oikeusprosessia, mikä on edessä, jos tekee rikosilmoituksen. En jaksa sitä.


      • Eipidäpaikkaansa
        MeriKari kirjoitti:

        Tarkoitin sitä oikeusprosessia, mikä on edessä, jos tekee rikosilmoituksen. En jaksa sitä.

        Höpö höpö, katselet edelleenkin liikaa telkkaria. Rikosilmoitus johtaa vain tutkintaan, mikä pelästyttää normaalin ihmisen niin penteleesti, että kiusaaminen loppuu. Tulkinta on siis sitä, että poliisisetä tai -täti katselee läpi kuvankaappauksesi ja pyrkii soittamaan kiusaajalle kysellääkseen, että miten sä nyt noin. Vasta tutkinnan jälkeen tutkija voi todeta, että kyseessä on niin vakava teko, että voit nostaa syytteen. Tämä ei sitä ensinnäkään ole ja toisekseen voit olla nostamatta syytteen. Käräjille ei siis olisi mitään tarvetta ja se on TÄYSIN ERI ASIA KUIN RIKOSILMOITUS JA SIITÄ SEURAAVA TUTKINTA! Minua lähes ärsyttää tuollainen sinua vaivaava lapamatous. Valitat ja muut yrittävät auttaa, mutta mitään et ole asialle tekemässä, koska on kivempaa rypeä itsesäälissä. Ei ihme, että kiusaaja valitsi juuri sinut uhrikseen.


      • hfjdskh

        Rikosilmoituksen tekeminen on vakava asia, siitä voi seurata rangaistus, mikäli se osoittautuu perättömäksi, lain mukaan. Sen sijaan tutkintapyynnön voi tehdä, jos haluaa asiaa selvitettävän pidemmälti.


      • älähöpiseomiasi
        hfjdskh kirjoitti:

        Rikosilmoituksen tekeminen on vakava asia, siitä voi seurata rangaistus, mikäli se osoittautuu perättömäksi, lain mukaan. Sen sijaan tutkintapyynnön voi tehdä, jos haluaa asiaa selvitettävän pidemmälti.

        No ei todellakaan voi, jollei esimerkiksi tee perätöntä rikosilmoitusta raiskauksesta tai muusta vastaavasta vakavasta asiasta. Tällaisissa tapauksissa ei todellakaan voi, joten lopeta toisen pelottelu kun hän näemmä muutenkin on yksi pelokas lattiamatto, jolla on yhtä vilkas mielikuvitus kuin sinullakin.


    • unohda

      Meillä vaihtui koira mikä saatiin, mutta saatiin upea, ihana koira. Sairauksia oli, mutta ne selätettiin. En miettinyt kasvattajaa, mietin vain meidän koiraa, jotta se saa hyvän kasvatuksen, olot ja terveyden meillä. Jätä omaan arvoon kasvattaja, älä pidä yhteyttä. Ota ilo irti koirasta.

      • MeriKari

        En pidä yhteyttä, en ole pitkään aikaan laittanut koiran kuulumisia. Koiranetistä näkee meidän harrastustulokset jne. Rodun muut harrastajat pitävät mun koiran asioista tämän tyypin ajantasalla, juoruilevat ja laittavat screenshotteja.


      • MeriKari

        No tuo pitkään aikaan on muutama kuukausi. Lähinnä tää tämän kesän kauden tuloksista ooon jättänyt kertomatta.


    • koirallinen

      Miksi kasvattaja suhtautuu sinuun noin? Sinuna selvittäisin asian suoraan joko puhelimessa taikka kasvotusten. Keskittyisin koiraan ja sen jälkeen unohtaisin koko jutun. Ilkeitä ihmisiä on olemassa, olisi mielenkiintoista tietää oikea syy siihen.

    • Ritte

      On sellaisia kasvattajia, jotka haluavat korostaa itseään ja tekevät itsestään turhan tärkeitä. He eivät ymmärrä ostajaa muuna kuin, että minä kasvattajana olen se maailman napa, kun olen antanut sinulle pennun. Se on heidän tapansa, jolla luulevat saavansa mainosta muka hyvänä, pennuista huolehtivana kasvattajana. Ensimmäisen pennun ostajaa tämä käytös loukkaa, mutta sitä kasvattaja pätemisen halussaan ei ymmärrä. Pennun omistaja tekee silloin hyvän päätöksen, kun kääntää selkänsä kasvattajalle. Unohtaa tyypin ja iloitsee koirastaan, niin kuin alkuperäinen suunnitelma olikin.

      Hyvän kasvattajan tuntee siitä, ettei hän puhu pentujen ostajista toisille pennunostajille. Ei siis juoruile. Hyvä kasvattaja arvostaa pennun ostajaa ja hän myös ymmärtää, ettei tunkeudu liiaksi pennun ostajien elämään. Hän tietää, että on vain kasvattaja, jolla pennun myynnin jälkeen ei ole mitään oikeutta pentuun. Hyvälle kasvattajalle pennun omistajat saavat ilon ja innostuksen palkita kasvattajan meriittejä harrastuksesta saaduilla tuloksilla. Se on sitä yhteistyötä, että molemmat ovat kiitollisia toisilleen.

    • hdtudrrue

      Ap ketään ei kiinnosta paitsi ihmisiä joilla ei ole elämää eli koirapalstalla about kaikkia

    • MeriKari

      Ja mitähän viestiä tästä ketjusta on poistettu?
      Onpa "hienoa" politiikkaa, ettei ketjun aloittaja näe kaikkien kommentteja nyt.

      • bcvfbg

        Koska kommentti on ollut sääntöjen vastainen, niin sinä et sen lukemalla olisi tullut yhtään viisaammaksi. Lähinnä trollien tyhjänpäiväistä länkytystä täältä poistetaan.

        Eipä sillä, et sinä näemmä viisaillakaan neuvoilla yhtään mitään tee, joten tokkopa sinun tarvitsee kiukutella aiheesta senkään puoleen.


      • MeriKari
        bcvfbg kirjoitti:

        Koska kommentti on ollut sääntöjen vastainen, niin sinä et sen lukemalla olisi tullut yhtään viisaammaksi. Lähinnä trollien tyhjänpäiväistä länkytystä täältä poistetaan.

        Eipä sillä, et sinä näemmä viisaillakaan neuvoilla yhtään mitään tee, joten tokkopa sinun tarvitsee kiukutella aiheesta senkään puoleen.

        Niin?
        Mä kysyin millä pääsen eroon siitä ja täällä neuvotaan tekemään rikosilmoitus. Sen jos teen, niin siitä tulee ikuinen riesa.


      • Oivoivoi
        MeriKari kirjoitti:

        Niin?
        Mä kysyin millä pääsen eroon siitä ja täällä neuvotaan tekemään rikosilmoitus. Sen jos teen, niin siitä tulee ikuinen riesa.

        Höpö höpö! Nimenomaan siten tilanteesta pääsee eroon ja hyvin äkkiä. Harva on niin kaistapäinen, että jatkaa samaa rataa, vaikka poliisista otetaan yhteyttä. Jos siis olet niin hölmö, ettet ymmärrä näin yksinkertaista asiaa vaan katselet mieluummin telkkua mitä surrealistisin juonenkääntein, niin tee sitten niin. Kukaan ei voi pakottaa ottaa neuvosta vaarin, muttei silloin pidä neuvoja kyselläkään.

        Allekirjoittanut on tehnyt netissä rikosilmoituksen häiriköinnistä, joten kokemusta on. Juttu meni TISMALLEEN niin kuin sinulle on kerrottu jo: Annoin todisteet, poliisi katseli ne läpi ja soitti häiriköijälle. Sen jälkeen poliisi laittoi minulle sähköpostia ja kertoi, että nyt luulisi loppuvan tai jollei lopu, niin ole uudelleen yhteyksissä. No sehän loppui, kas kummaa. Yksinkertaista!


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2102
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      47
      1654
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1491
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      25
      1468
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1441
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1425
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1397
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1331
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1250
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      6
      1229
    Aihe