Olen suomalainen ateistinainen ja haluaisin käyttää niqab-huivia flussa-aikaan estääkseni tartunnan yleisissä kulkuvälineissä. Mielestäni niqab-huivi olisi parempi kuin apteekista ostettavat hengityssuojaimet. Niqab ei olisi niin sairaalamainen vaan hieman inhimillisemmän näköinen.
Voiko ateisti käyttää niqabia loukkaamatta islaminuskoisia? Mistä niqabin voi ostaa Suomessa?
niqab-huivin käyttäminen
9
1088
Vastaukset
- Xenofon
Olet trolli!
Tähän lisäkysymys. Olen ateistimies ja haluaisin kesällä käyttää muslimiesten väljiä mekkoja. Olis niin mukavat verrattuina farkkuihin. Voiko ei-muslimi käyttää sellaista?
- flunssakauhuinen
Outoa, että en ole saanut nimimerkin Kaktuaari kanssa yhtään vastausta kysymyksiimme. Kysymys kuuluu siis, ovatko nuo vaatteet jotenkin sidottu islamiin vai voiko niitä käyttää kuka tahansa islamin ulkopuolella. Voisiko joku imaami vastata, jos kukaan tavallinen muslimi ei joko halua tai uskalla. Kiitos vastauksesta.
No, ei tällä palstalla imaameja pyöri, muttamutta, en minä Koraanista ainakaan löydä erityisiä selvityksiä siitä, saako ulkopuoliset käyttää niqabia.
Niqab on se, miten ns. Uskovaisten äitien eli Profeetta Muhammadin (rauha hänelle) vaimojen kerrotaan pukeutuneen, ja useimmat yhdistävät niqabin mielessään islamiin.
Toisaalta valokuvissa näkee ortodoksijuutalaistenkin naisten joskus pukeutuneen niin (kerran näin kuvan kasvot peitettynä kulkevista juutalaismiehistäkin).
Toisaalta myös kristillisestä maailmasta löytyy kourallinen kristittyjä naisia, jotka pukeutuvat vartalon ja hiukset peittävään hijabiin Neitsyt-Marian tavoin.
Jos pukeutuu niqabiin, moni olettaa muslimiksi ja muslimit saattavat kadulla sanoa "salam aleikom" ja ehkä joku saattaisi jotain muutenkin tulla turisemaan, jolloin saattaisi olla kiusallista sanoa, ettei ole muslimi, ja joku saattaisi hämmentyä.
Minua ei kuitenkaan loukkaa, jos joku muu nainen käyttää niqabia, jos hän käyttäytyy maailmalla ihmisiksi, ei riehu aggressiivisesti, eikä pelleille törkeästi.
(Jos itseään miehenä pitävä ei-muslimi mies pukeutuisi niqabiin, minun ensimmäinen ajatukseni olisi, että hän pilkkaa islamia.)- flunssakauhuinen
Yusraaa kirjoitti:
No, ei tällä palstalla imaameja pyöri, muttamutta, en minä Koraanista ainakaan löydä erityisiä selvityksiä siitä, saako ulkopuoliset käyttää niqabia.
Niqab on se, miten ns. Uskovaisten äitien eli Profeetta Muhammadin (rauha hänelle) vaimojen kerrotaan pukeutuneen, ja useimmat yhdistävät niqabin mielessään islamiin.
Toisaalta valokuvissa näkee ortodoksijuutalaistenkin naisten joskus pukeutuneen niin (kerran näin kuvan kasvot peitettynä kulkevista juutalaismiehistäkin).
Toisaalta myös kristillisestä maailmasta löytyy kourallinen kristittyjä naisia, jotka pukeutuvat vartalon ja hiukset peittävään hijabiin Neitsyt-Marian tavoin.
Jos pukeutuu niqabiin, moni olettaa muslimiksi ja muslimit saattavat kadulla sanoa "salam aleikom" ja ehkä joku saattaisi jotain muutenkin tulla turisemaan, jolloin saattaisi olla kiusallista sanoa, ettei ole muslimi, ja joku saattaisi hämmentyä.
Minua ei kuitenkaan loukkaa, jos joku muu nainen käyttää niqabia, jos hän käyttäytyy maailmalla ihmisiksi, ei riehu aggressiivisesti, eikä pelleille törkeästi.
(Jos itseään miehenä pitävä ei-muslimi mies pukeutuisi niqabiin, minun ensimmäinen ajatukseni olisi, että hän pilkkaa islamia.)Kiitos paljon asiallisesta vastauksesta. Tuo niqab on kiehtova päähine. Keksin sille vaikka kuinka monta hyödyllistä käyttötarkoitusta.
Jos kaikki asettaisivat niqabin päähänsä esim. paikallisjunissa, Suomi säästäisi terveyskuluissa valtavasti joka vuosi. Ihmistenhän on tapana aivastella suoraan toisten ihmisten päälle ja näin tartuttaa kaikki. Jos joku hyvin vaarallinen virus iskisi esim. sars, niin silloin niqab olisi mielestäni pakollinen varuste jokaiselle.
Tuo niqab päässä maailmaa voi ehkä myös tarkastella uudesta näkökulmasta, mikä ei olisi lainkaan hullumpi ajatus. Mielestäni ihmisen pitää rikkoa rajojaan asiallisella ja sopivalla tavalla ja niqab soveltuisi siihenkin hyvin. Hyvää syksyä kaikille muslimeille!
- Kiellettyälaissa
https://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/2004/20041006
13 a §
Laiton naamioituminen
Joka yleisellä paikalla järjestettävän yleisen kokouksen tai yleisötilaisuuden yhteydessä taikka muussa yleisön kokoontumisessa yleisellä paikalla esiintyy tunnistamattomaksi naamioituneena ilmeisenä tarkoituksenaan ryhtyä käyttämään henkilöön kohdistuvaa väkivaltaa tai vahingoittamaan omaisuutta, on tuomittava laittomasta naamioitumisesta sakkoon tai vankeuteen enintään kolmeksi kuukaudeksi. "Voiko ateisti käyttää niqabia loukkaamatta islaminuskoisia? "
Tottakai voi.
Islam on rauhan uskonto :-)
"Mistä niqabin voi ostaa Suomessa?"
Mistä tahansa hinkuyskäparrantolasta :-)- alfaa123om
Kaavun ja nikabin tehtävä varsinkin suomalaisten naiskäännynnäisten kohdalla on piilottaa ruma ruho.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 175990
Jouluinen bonus VB:ltä 250 ilmaiskierrosta 0x kierrätys min 20e talletuksella
No nyt pätkähti! Ainutlaatuinen tarjous VB:ltä. 250 ilmaiskierrosta peliin Blue Fortune, 0x kierrätys ja minimitalletus04651- 513036
Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin2262866Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon332406Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella452340Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme222013Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja731757- 381550
- 1731404