Minulla on 5vuotta vanha Hyundai i20, Parkit syttyvät itsekseen, on tehnyt sen 4 kertaa. Ensimmäisellä kerralla oli viikonloppu, enkä huomannut, joten akku oli maanantaiaamuna aivan tyhjä.
Vaihdoin uuden akun. Meni 2 viikkoa hyvin ja taas akku tyhjä, Latasin akun ja pari viikkoa taas ok.
Soitin huoltoon ja epäilivät valokatkaisijaa. Vaihto 270€, ei takuuta. Onko kokemuksia?
i20 parkit syttyvä itsekseen!
9
1391
Vastaukset
- Jaakko_M
Viepä auto johonkin sellaiseen firmaan, joka on toiminut pitkään ja vielä eri merkkien kanssa. Pyydä heitä tyhjentämään havupuista irronnutta töhkää (neulasia yms.) vesiputkesta, joka menee tuulilasin edestä etulokasuojan sisään. Sisälokasuoja pitää irrottaa. Tietänevät ongelman, yleinen monella merkillä.
- havuneukoja
Mitä tekemistä ,,töhnällä:)))
- Jaakko_M
Kun vedenohjausputki on tukossa, ajautuu vettä paikkoihin, joihin sitä ei kuuluisi mennä. Erilaiset ja joskus kummalliselta kuulostavat sähköongelmat tulevat mahdollisiksi. Ei tämä ole suuri asia, mutta kiusallisia vikoja voi ilmetä. Tunnin homma osaavassa pajassa niin taas toimii, tuloksena "lapiollinen" erilaista märkää töhkää (mm. koivun siemeniä ja havupuiden neulasia).
Ilmenee siis muillakin merkeillä, jos auton säilytyspaikalla on runsas puusto.
Ongelmaa voi välttää sillä, että peittää näin loppukesällä ja syksyllä auton tuulilasin edustaa. Itse käytän samaa peittoa kuin talvella. Sellainen malli, jossa kangasta tulee tuulilasin lisäksi myös vähän matkaa konepellin päälle.
- HYNYMIES
Osta romikselta katkasin..saat sen joillakin kympeillä:)))) SÄÄSTÄT PALJON
- Yleistäkö
Melko hönö vika hynyissä?
- Jaakko_M
Ihan mielenkiinnosta kyselen oletko hoitanut asian jo kuntoon?
Tämä tuli mieleen maaseudun parkkipaikalla, kun erään auton äänimerkki soi vaikka auto oli tyhjillään. Selvitin omistajan rekkarin avulle ja hän tuli paikalle. Ei ollut kuulemma ensi kerta. Hänen kaverillaan taas oli autossa vilkut menneet itsestään päälle ja kuskin lattiatilaan oli kertynyt vettä. Ratkaisu ongelmaan oli heidän tapauksissaan ollut vesiputken aukaisu töhkästä aivan kuten jo aiemmin tuossa kerroin. Kummassakaan tapauksessa auto ei ollut Hyundai-merkkinen.- 2vvälein
Oletkos ajatellut että mistä vesi tulee??..yleensä voi tulla sieltä lokasuojienreunasta,,mistä vesi poistuu esim tuulilasinalareunan ritilän kautta....itse kurkkaan noin 2v välein melkein joka automerkissä mikä itselläni on ollut tuulilasin alareunanritilä siellä on paljon kaikenlaista töhnää esim puun lehtiä.itselläni on jopa mullaksi muuttuneet ja ovat kertynet sinne kulmiin missä on vesikanavat,,tänä käsänä otin eturoiske läpät pois ja raotin sisälokaria,,,sain melkein sydiksen oli kertynyt 2kg hiekkaa sinne sisälokarin taakse ja kovettunut kuin tiiliskivi ruuvimeissewlillä hajotin valu sen 2kg kummaltakin puolelta pois se vesi menee aina pesussa tai sitten vaan sataa sitä kautta ulos ja aina hiekka on märkää ei ihme kun loka suojan reunat alhaalta mätänee sieltä ikuinen kosteus ja kuivuminen moni ei tiedä tarkistaa<<,,itse katon sen 2v välein joka autosta mikä on ollut.))
- jjgfd
Eihän tuo mitään; onhan automerkki, jossa ei syty itsestään valot, vaan syttyy koko auto.
- 0654321
Itsellä sytytteli 2014 malli i20 kanssa itsekseen valoja. Muutamaan kertaan hinattiin takuukorjaukseen. Ensin epäilin virtalukon pohjaa. Lopulta löytyi vika valoviiksestä. Lämpötilan vaihtelut aiheuttivat sen että saattoi sytyttää valot. Löysivät vian lämmittämällä valoviikseä, vaikka itsellä kylmä ilma(?) oli sytyttänyt valot. Teki sen ainakin itsellä kun valot aina päällä (siis valoviiksi valoasennossa jossa auto itse sammuttaa valot) - viiksen sisällä yhdisti jotenkin niin että syttyi parkit (sama jos viiksi olisi väännetty parkki asentoon).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1281498- 371411
- 671215
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa541149- 69994
Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi255961Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei195948- 73911
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää16830Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps106818