i20 parkit syttyvä itsekseen!

Ymmällä

Minulla on 5vuotta vanha Hyundai i20, Parkit syttyvät itsekseen, on tehnyt sen 4 kertaa. Ensimmäisellä kerralla oli viikonloppu, enkä huomannut, joten akku oli maanantaiaamuna aivan tyhjä.
Vaihdoin uuden akun. Meni 2 viikkoa hyvin ja taas akku tyhjä, Latasin akun ja pari viikkoa taas ok.
Soitin huoltoon ja epäilivät valokatkaisijaa. Vaihto 270€, ei takuuta. Onko kokemuksia?

9

1149

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jaakko_M

      Viepä auto johonkin sellaiseen firmaan, joka on toiminut pitkään ja vielä eri merkkien kanssa. Pyydä heitä tyhjentämään havupuista irronnutta töhkää (neulasia yms.) vesiputkesta, joka menee tuulilasin edestä etulokasuojan sisään. Sisälokasuoja pitää irrottaa. Tietänevät ongelman, yleinen monella merkillä.

    • havuneukoja

      Mitä tekemistä ,,töhnällä:)))

      • Jaakko_M

        Kun vedenohjausputki on tukossa, ajautuu vettä paikkoihin, joihin sitä ei kuuluisi mennä. Erilaiset ja joskus kummalliselta kuulostavat sähköongelmat tulevat mahdollisiksi. Ei tämä ole suuri asia, mutta kiusallisia vikoja voi ilmetä. Tunnin homma osaavassa pajassa niin taas toimii, tuloksena "lapiollinen" erilaista märkää töhkää (mm. koivun siemeniä ja havupuiden neulasia).
        Ilmenee siis muillakin merkeillä, jos auton säilytyspaikalla on runsas puusto.
        Ongelmaa voi välttää sillä, että peittää näin loppukesällä ja syksyllä auton tuulilasin edustaa. Itse käytän samaa peittoa kuin talvella. Sellainen malli, jossa kangasta tulee tuulilasin lisäksi myös vähän matkaa konepellin päälle.


    • HYNYMIES

      Osta romikselta katkasin..saat sen joillakin kympeillä:)))) SÄÄSTÄT PALJON

    • Yleistäkö

      Melko hönö vika hynyissä?

    • Jaakko_M

      Ihan mielenkiinnosta kyselen oletko hoitanut asian jo kuntoon?
      Tämä tuli mieleen maaseudun parkkipaikalla, kun erään auton äänimerkki soi vaikka auto oli tyhjillään. Selvitin omistajan rekkarin avulle ja hän tuli paikalle. Ei ollut kuulemma ensi kerta. Hänen kaverillaan taas oli autossa vilkut menneet itsestään päälle ja kuskin lattiatilaan oli kertynyt vettä. Ratkaisu ongelmaan oli heidän tapauksissaan ollut vesiputken aukaisu töhkästä aivan kuten jo aiemmin tuossa kerroin. Kummassakaan tapauksessa auto ei ollut Hyundai-merkkinen.

      • 2vvälein

        Oletkos ajatellut että mistä vesi tulee??..yleensä voi tulla sieltä lokasuojienreunasta,,mistä vesi poistuu esim tuulilasinalareunan ritilän kautta....itse kurkkaan noin 2v välein melkein joka automerkissä mikä itselläni on ollut tuulilasin alareunanritilä siellä on paljon kaikenlaista töhnää esim puun lehtiä.itselläni on jopa mullaksi muuttuneet ja ovat kertynet sinne kulmiin missä on vesikanavat,,tänä käsänä otin eturoiske läpät pois ja raotin sisälokaria,,,sain melkein sydiksen oli kertynyt 2kg hiekkaa sinne sisälokarin taakse ja kovettunut kuin tiiliskivi ruuvimeissewlillä hajotin valu sen 2kg kummaltakin puolelta pois se vesi menee aina pesussa tai sitten vaan sataa sitä kautta ulos ja aina hiekka on märkää ei ihme kun loka suojan reunat alhaalta mätänee sieltä ikuinen kosteus ja kuivuminen moni ei tiedä tarkistaa<<,,itse katon sen 2v välein joka autosta mikä on ollut.))


    • jjgfd

      Eihän tuo mitään; onhan automerkki, jossa ei syty itsestään valot, vaan syttyy koko auto.

    • 0654321

      Itsellä sytytteli 2014 malli i20 kanssa itsekseen valoja. Muutamaan kertaan hinattiin takuukorjaukseen. Ensin epäilin virtalukon pohjaa. Lopulta löytyi vika valoviiksestä. Lämpötilan vaihtelut aiheuttivat sen että saattoi sytyttää valot. Löysivät vian lämmittämällä valoviikseä, vaikka itsellä kylmä ilma(?) oli sytyttänyt valot. Teki sen ainakin itsellä kun valot aina päällä (siis valoviiksi valoasennossa jossa auto itse sammuttaa valot) - viiksen sisällä yhdisti jotenkin niin että syttyi parkit (sama jos viiksi olisi väännetty parkki asentoon).

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      25
      1451
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1291
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1255
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1195
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      29
      1184
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      13
      1083
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1077
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1064
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1063
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1042
    Aihe