Viinaa vai ei kolesterooliin

Yx.arvo.vaan

Olin kesän ilman alkoholia ja kävin kolesterolimittauksessa. Näytti 8aa. Sen jälkeen pari viikkoa otin neljä kertaa humalan oluesta, punkusta, viinasta, siis useamman grogin kerralla, en kuitenkaan änkyräkänniä. Sen jälkeen otin uuden mittauksen, oli pudonnut reilulla yksiköllä ollen 6,9.
Voiko olla että alkoholi jotenkin liuottaa kolesterolia? Yhden korkeaa kolesterolia potevan kanssa asiasta juttelin. Hän kertoi että hänen kol-arvonsa on korkea otti hän alkoholia tai ei. Hän pitää parin kolmen kuukauden jaksoja, jolloin ei ota alkoholia lainkaan, muuten käyttää normaalisti.
Ruokavalioni on kunnossa, en tupakoi, liikun riittävästi, olen normaalipainoinen, mutta sukurasitetta on runsaahkosti. Siis itse kolesteroli ei ole pohdittava asiani, tuo alkoholin ja alkoholittomuuden ero tuli mieleeni, kun kolesteroliarvojen ero oli noinkin iso lyhyen ajan sisällä.

9

308

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eimuuta

      Juu kyllä. Koska maksa tuottaa ihmispolon nukkuessa kolesterolia. Mutta mutta ku veressä viilettää alkoholia niin maksalla onkin ensijainen homma hävittää sitä myrkkyä. Ranskalaiset nunnat uhrautuiva kokeeseen joss otettiin oluella kohtuullinen hutikka jolloin heitin kolesterolit laskivat. Ja sitten: "Entä Venäjä:

      Raportin pääkirjoittaja oli Shestov, Venäjän Lääketieteiden Akatemian Kokeellisen Lääketieteen Laitokselta, Pietarista. Tämän tutkimuksen tärkein johtopäätös oli seuraava:

      ‘Tulokset paljastivat tässä populaatiosa olevan merkittävän alajoukon, joka kärsi matalasta veren kolesterolitasosta, mutta jolla oli lisääntynyt, elämäntapoihin liittyvä sydänkuolemien riski.’ Russian Lipid Research Clinics Prevalence Follow-up Study Shestov

      Venäjällä sepelvaltimotauteihin kuolemisen suurin riski oli niillä, joiden veren LDL/kolesteroli tasot olivat matalat." Olisko niitä ahkeria votkan käyttäjiä?

      http://www.prometheus.fi/terveys/kole.htm

      Mutta näitä rasvakokeita ainaskin kolomessa hoidetut pääasiassa syöttivä kasvirasvaa niin kolesterolien laskuista huolimatta sydänkuolleisuus lisääntyi. Sydneyn ja Minnesopta kokeet oli piiloitettuna vuosikymmeniä.

      Autoklinikka tutkimus. Miehet joiden kolet oli 5-7 elivät pisimpään.

      Niin nytten on tullut juttua notta kohonneet sokurit ja insuliinit tukkivat mikrosuonistoa ja valtimon seinämät vaurioituu. Ja se plakki on pääasiassa kalkkia. Niin olisko tuossa selitys miksi sokeritautiset sokeutuvat varpaita ja muita juttuja amputoidaan. Kuolevatkin pääasiassa sydänkohtauksiin.

    • Yx.arvo.vaan

      Olipa linkissä pitkä teksti. Ei muuta kun siemailemaan.

      • eimuuta

        Pitäiskö ottoo huomioon notta alhaiset kolet aiheuttavat äkkipikaista känkkäränkkä käyttäytymista ja lisää itsemurhaviettiä. Näitä pään vaivoja juopoilla riittää.
        Ja onko alhaiset kolet pitkän iän tae. Tuolta linkistä löytyy notta sydäntautisilla on alemmat LDL kolet kuin terveillä. Sitten Tsekkitutkimuksesta notta Itä-Euroopan akoilla on ihanteellisen alhaiset kole, mutta sydänkuolleisuus sitten huima.

        http://wainanjutut.blogspot.com/2015/04/kovatrasvat-ja-kolesteroli-ystavamme.html


    • Yx.arvo.vaan

      Meilailin Paula Heinosen oppeja noudattavan kemistin kanssa. Alla hänen tekstiään. Taidat olla samaa koulukuntaa.
      ---
      Aivan loistava arvo! Tuo arvo kertoo senkin, että LDL on sitä isokokoista muotoa, joka ei kittaannu kiinni suoniin.
      -sitä paitsi sun HDL on niin korkea, että yleensä vain huippu-urheilijat pääsee tuollaisiin lukemiin 
      Eli ei ainakaan kolesteroli-ja triglyarvojen takia sydämen kanssa pitäisi tulla ongelmia.
      On tällä laskukaavalla 0,34 (trigly 0,87 jaettuna hyvä kol HDL 2,54), eli näyttää veren rasva-arvolukeman,
      -----
      En tosissani tarkoita että rupeaisin urakalla ryyppäämään, olen aika häslääjä, innostuneesti monessa mukana ja näin elämä on kivaa. Kokeilen vain silloin tällöin olla kokonaan ilman alkoholia.
      Noudata melko tarkkaan linkissä olevia ruoka-ohjeita. Käytän kylmäpuristettua Virginorypsiöljyä kasvisten ja täysjyväviljojen kanssa. Lihan mukana vähän kovaa rasvaa ja joskus voita.

      Mutta kerropa, miksi hbni on vain 118. Olen ollut vereluovuttaja, nyt ei ole pariin kertaan kelvannut. Onko vanhuuttaan (65) tullut imeytymisongelmia, koska ruoanssani rautaa on.

    • Ei-oteta-stressiä

      Kerrot, että hemoglobiini arvosi on vain 118. Minulla se oli terkkarissa mitattuna 122. Menin kahden päivän kuluttua toiseen mittauspisteeseen (jossa on laboratorio-tason mittari) ja sen mukaan hemoglobiini olikin 140. Siis kahden päivän kuluttua olinkin normaalilukemissa? Ota näistä nyt sitten selvää. Mihin luottaa, vai eikö mininkään?

    • Huippuurheilija

      Moi. Mä mukittelen aika reilusti ja käyn kuitenkin aika fyysisesti raskaissa ja liikkeitä vaativissa töissä. Pakollisessa työterveystarkastuksessa otettiin sitten kolesteroli arvot ja terveydenhoitaja arvojani ja sanoi että nämähän on kuin huippu-urheilijalla, Että jatka vaan samalla tyylillä mitä tähänkin asti. Kyllä vähän hymyilytti.

    • veijo6398736
    • läskimaha

      Kyllä se on fakta että alkoholistilla on aina huippuhyvät kolesteroli arvot ja muutenkin hyvät veret.
      Liikaa ei silti kannata juoda ettei tule muita ongelmia. esim. munuaiset,sydänkohtaus aivosolut,syöpä.
      5 on maksimi lääkärin mielestä mutta minä en ainakaan mitään kolesteroli lääkkeitä syö, enkä muitakaan lääkkeitä.
      ps: mulla oli viimeksi juuri tuo 5 arvo

    • Tuloksia-ja-tuloksia

      Labratuloksetkin vaihtelevat, riippuen laboratoriosta.

      Kävin kesällä terkkarin hemoglobiini-testissä, jonka mukaan olin aneeminen, koska tulos oli 122 (miesten alaraja 134).

      Kahden päivän kuluttua kävin eri paikassa mittauamassa hemoglobiinin , testaus tehtiin täysin labratasoisilla laitteilla, ja tulokseksi saatiin 140. Siis kaksi päivää, ja tulos onkin täysin normaali.
      Ei voi kuin ihmetellä.!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      107
      7714
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      37
      2852
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2432
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      119
      2155
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      17
      1819
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      10
      1583
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1436
    8. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1434
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1397
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      11
      1359
    Aihe