huono verenkierto jalkaterässä, varpaat joskus sinertävät jopa, ja ovat kylmätkin. Mitään muuta sairautta ei ole. jokin lihassairaus kuitenkin epäilyssä.
tiedättekö että lihassairauksiin kuuluisi
13
205
Vastaukset
- kylmätjalat
kuulostaisi enemmänkin verenkiertoon liittyvästä ongelmasta.
Lämpevätko varpaasi puolentunnin kunnon kävelylenkin tai kunnon tuolijumpan jälkeen? Entä parinkymmenen minuutin liottelu kuumassa vedessä?- turkulainenss
Ei pysty kävellä, heikko jalkaterä nykyään, mutta tunto on tallella, mutta veltto ja voimaton se on. Ei selitystä ole löytynyt tutkimuksissa. Verenkierto-ongelmaa siinä on, mutta onko lihassairauksissa tällaisia ongelmia missä määrin, vai ensisjaisesti muunlaisia ongelmia?
Mikäli 60 vanhus ei liiku.
Hänelle kuuluu kaikki.
Sitä tarkoittaa vapaus ja eri-laiset luopumiset.
Haluatko mainostaa jotain erityistä lääkettä?
H.Minä käytän muovista piikkipalloa jalkapohjien hierontaan. Pyörittelen sitä vuorotellen kummallakin jalalla lattiaa vasten. Minulla on kakkosluokan diabetes ja pelkään, että jalkojen verenkierto voisi heiketä ym. ym, ja jalkaterä tai ehkä jalka korkeammaltakin voitaisiin joutua amputoimaan. - Olen nähnyt diabeetikkoja, joilta on katkaistu jalan alaosa ja he ovat joutuneet liikkumaan pyörätuolissa. Jotkut ovat saaneet proteesin ja ovat pystyneet liikkumaan sen kanssa.
Kannattaa pitää huolta itsestään niin kauan kuin kykenee.- Auttamisen.tähden
Aloittaja, älä tykkää pahaa jos kysyn eikä tarvii vastata. Käytätkö runsaasi alkoholia. Se vaurioittaa hermoratoja, jotka vaikuttavat raajojen liikkeisiin. Tuli esille työkaverin kohdalla aikoinaan, alkoi käyttää reiluhkosti n. 30nä ja 50nä alkoi vaivat.
- turkulainens
En käytä ollenkaan mitään alkoholeja enkä tupakkaa enkä huumeita.
- ö-Öö
Olet vain dokannut jalkasi, tai sitten saanut lihansyöjäbakteerin.
Ihanko aidosti oletat, jossain netin huuhaapalstalla on päivystäviä neurologeja kaikenlaista muuta lääketieteen erikoisosaajaa vastailemassa huuhaanimimerkkien terveyskysymyksiin?
Kokeile telkkarin ennustajaeukkoja, net kyllä tietää....
=DW=- Auttamisen.tähden
Älä öö vinoile, tietenkin aloittaja on huolissaan, niin minäkin olisin jos lääkäri ei löydä syytä. On hyvin mahdollista että joukossamme joku potee samaa.
- 42980r
https://fi.wikipedia.org/wiki/Raynaudin_oire
Verenkierron tehostamiseen jaloissa: hevoskastanjavoidetta on myyty apteekeissa, ja joissain kaupoissa. - 5679476
Mulla on lihassairaus ja jalkaterät sinertää välillä varsinkin talvella voi olla myös raynadin oireyhtymää.
- turkulainens
raynadin oireyhtymä, senkö takia sinertää? Vai jonkin muun esim lihassairauden takia? Kiitos kun vastasit ystävällisesti.
- 67895476
Mulla on myosiitti joka on aiheuttanut noita varvas sinerryksiä, kannattaa liikutella varpaita vaikka istuessa, niin verenkierto elpyy.
Lihassaurauksista en kyllä tiedä, mutta joillain henkilöillä herkemmin pienet suonet supistuvat ja aiheuttavat jalkojen kylmyyttä, kuin myös jotkin sairaudet esim. diabetes.
Veljelläni on käsissä tuo ongelma ja hän ajatteli, että se helpottuisi, kun lopettaa tupakan polton, mutta ei sekään auttanut.
Yleensä ongelma on ääreisverenkierrossa.
Voisi tietysti ajatella, että jalkojen verenkiertoa tai hermotusta häiritsevät sairaudet/lääkitys voisivat olla syypäitä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu4313673Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä
Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä3181612- 1161446
En kadu sitä, että kohtasin hänet
mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n851409Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991368Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..
...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n591326- 501246
Helena Koivu : Ja kohta mennään taas
Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi891169Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."
Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa331037- 40975