Moikka!
osaisko joku selittää mulle että miksi mulle jää liikaa silmukoita (3 kpl) neljännen puikon loppuun? Olen siis tekemässä 1 kierrosta pitsiosuudesta. Alhaalla linkki lapasten ohjeeseen.
Olen tehnyt nämä samanlaiset tumput aikaisemminkin, mutta nyt pää lyö aivan tyhjää ja en muista mitä niille silmukoille tapahtuu tms??!!!
IHANAA, jos joku osais autttaa mua viel tällee lauantaina! <3
https://www.novitaknits.com/fi/fi/node/239/instructions
Piirakkalapaset
2
166
Vastaukset
- Neulova
Hmmm... Pitsineuleen alussa puikolla III pitäisi olla 11 silmukkaa (koska sinne lisättiin edellisellä kerroksella yksi) ja puikolla IV 10 silmukkaa eli yhteensä 21 silmukkaa (jos teet naisten kokoa). Sitten neulotaan 1 oikein, mallineuletta 19 silmukkaa ja yksi oikein eli yhteensä 21 silmukkaa. Mitään ei pitäisi jäädä ylitse.
Onhan sinulla pitsineuleen alussa oikea silmukkamäärä puikoilla III ja IV? Jos ei, korjaa se ongelma ensin. Jos on, luet neulekaaviota jotenkin hassusti. Puikon III alusta pitäisi tulla ensin se 1 oikein, sitten 4 nurin, 5 oikein, langankierto, 1 oikein, langankierto, 5 oikein, 4 nurin ja lopuksi se kaavion ulkopuolinen 1 oikein. Yhteensä 21 silmukkaa kaksi langankiertoa. Ja oletan siis koko ajan, että työn alla on naisten koko eli isompi silmukkamäärä. - apuvaaaa
Oi että, IHANAA! virheeni oli tuossa alussa heti, että en tajunnut neuloa sitä ekaa silmukkaa oikein III puikolta ja IV puikon lopusta unohdin neuloa sen vikan silmukan oikein. Tämän takia sinne loppuun jäi niitä "ylimääräisiä" silmukoita.
kiitos avusta!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!
Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.896029- 1723682
- 533219
Missä Sanna nyt suvaitsevaisuus?
Tekijä on nyt kuitenkin jotain muuta kuin suomalainen niin eikös nyt pitäisi suvaita kulttuuri eroja ja rakastaa tekijä2122216- 351961
- 351897
- 461833
- 591740
- 191713
- 201661