Mitteepä työ tiijätte siellä savommuan syvämmessä, vai tiijättekö mittää ?
Vieläkö tiällä kirijuutellaan ? Joko syssy on tulossa siellä Siperian suunnalla XDXDD !
HepHepHep..
15
391
Vastaukset
- huastettaahhammyökkii
Ka mikäpä ettei kirjuteltas:D
- Joosepin_poeka
No tiälä ny kärvistellään ja uotellaan talavee.
Kaapat sulokoo ovijaan ja porukka vähenöö.
Kohta tiälä ee oo ennee kettää. - roikaleet.yäk
Tiällä sitä vuan pelossa eletään, ku roikaleet pittää meile lakia ja järjestystä. Roikaleet keksivät jonkun olevan heile velekoo ja sitten roikaleet pistävät semmosen helevetin uhrin piälle, että uhri maksaa sen tautta, että piäsöö roikaleista erroon.
- huupertjuvalainen
äks dee äks dee vaan siinä sitten vaikka palleja kynsittäs kuinka äks dee vaan
Katohhan niät:D Omppaan jo muuttii innostunna kirjuttammaan savoks:D:D Ee oo männynnä meekäpoejjan esmerkki hukkaan!:D:D:D
Nyt ku vielä keksittäs porukalla liäkkeet tuoho huupertin palliloehen kynsityksseen:D:D:D:D- puutteessako_uatta
Mitäs tiällä heppiä huuvvellaa?
- Huomiohuora
Kutka on kieltämättä kova. Tiijätte kyllä kuka kaipoo.
- ihmettelenvaan
Miksi kirjoittaa mitään, kun ei ole mitään asiaakaan? Vai onko sulla "tiälläsitäkirijootettaan " muuta asiaa kuin vastailla omiin viesteihisi?
- täälläsitäkirjoitetaan
Eipä tarvitse vastailla omiin viesteihin, koska täällä on jo kasvava joukko ihmisiä, jotka hallitsevat savonkielen. Neuvonkin kaikkia, jotka eivät sitä vielä osaa, opettelemaan sen. Se on kuitenkin suomenkielen murteista kaikkein sulavin ja ilmaisuvoimaisin.
- tiälläsitäkirijootettaan
täälläsitäkirjoitetaan kirjoitti:
Eipä tarvitse vastailla omiin viesteihin, koska täällä on jo kasvava joukko ihmisiä, jotka hallitsevat savonkielen. Neuvonkin kaikkia, jotka eivät sitä vielä osaa, opettelemaan sen. Se on kuitenkin suomenkielen murteista kaikkein sulavin ja ilmaisuvoimaisin.
Minun vastaukseni poistettiin, vaikka se ei taatusti sisältänyt mitään örvellystä. Totesin vain, että savon murteen taito on rapistunut, kun olen asunut 40 vuotta toisaalla. Poistaako jokin väärin viritetty robotti näitä kirjoituksia ?
- täälläsitäkirjoitetaan
tiälläsitäkirijootettaan kirjoitti:
Minun vastaukseni poistettiin, vaikka se ei taatusti sisältänyt mitään örvellystä. Totesin vain, että savon murteen taito on rapistunut, kun olen asunut 40 vuotta toisaalla. Poistaako jokin väärin viritetty robotti näitä kirjoituksia ?
Saattaa olla robotti. Tai sitten joku savonkieltä taitamaton kateuksissaan poistattaa murrekirjoituksia. Mutta me kielitaitoiset emme moisesta lannistu, vaan annamme kielikynttilämme loistaa!
- täälläsitäkirjoitetaan
tiälläsitäkirijootettaan kirjoitti:
Saattaa olla robotti. Tai sitten joku savonkieltä taitamaton kateuksissaan poistattaa murrekirjoituksia. Mutta me kielitaitoiset emme moisesta lannistu, vaan annamme kielikynttilämme loistaa!
- Miekiikirijuutan
Outtako käynynnä Kuopijossa, oliko se Savon Pariisi ?
Veljmiehen patsas on Kuopijon torilla, mie niin muistelen.
Sinne vuan kaekki torille vemppasemmaa ja syömmää kalakukkova.
On hyvvee.Savon Parriissiha on Joronen:D:D Mut Kuopijo se on Mualiman Napa. Siellä torilla on sen navan tarkka paekkakkii hyvästi merkittynä:D:D Siellä ne oekkeet immeiset kulekssii ja haakkoovat pahimppaan näläkkääsä sitä mualimankuuluva kalakukkoo:D:D:D Sittä ku ruppee janottammaa ni ryyppeevät kirnupiimmee piälle:D:D:D:D
- Miekiikirijuutan
Seleväpä tämä sitte. Joronen on miulle tuttu paekka. Oun käynynnä siellä monta kertoo. Kesälläkii lomalla kävin sapuska kaapassa ja säläkaapassa siellä. S-markettilosta suap välillä kalakukkoja . Sen syöntiin miulla on Partas Hannavaenaan kalakukon naatintaohje. Siinäpä vasta on oekeeta Savon kieltä. Ohojeen lopussa Hanna virkkoo jotta "Huokase vällii, rööhtäse ja anna himon yltyvä".
Kooklella löyvätte sen jos tekköö mieli savvoo lukkee
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 266871
Jouluinen bonus VB:ltä 250 ilmaiskierrosta 0x kierrätys min 20e talletuksella
No nyt pätkähti! Ainutlaatuinen tarjous VB:ltä. 250 ilmaiskierrosta peliin Blue Fortune, 0x kierrätys ja minimitalletus04697- 623859
Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin2292968Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon362833Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella452556Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme262485- 401823
- 251795
Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja731777