Ilola kaappasi Tahkolan blogin

voisurkeusjaitku

Outo juttu. Paatunut ja parantumaton pilkkaaja ja uskovaisten äitien ja lasten halveksija saa vapaasti ja runsaasti jatkaa pilkkaamistaan ja uskovaisten halveksimista Roosan blogissa. Jotain on rumasti pielessä blogin sisällössä ja valvonnassa (ja Roosassa?)

29

768

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • blogeista.5.veisaan

      Älä ole tuolla tavoin katkera siitä, ettet itse hoksannut tehdä ajoissa noin.

    • Olen ateisti ja luen joskus kyseistä blogia päästäkseni sisään uskovien mielenmaisemaan. Vuokko tuntuu aidoimmalta, muut ovat aika tekopyhiä. Heino on kanssa hauska.

    • Susilöytäälaumansa

      Miksi Roosa antaa Ilolan saastuttaa bloginsa. Sille käy kohta kuin Kotimaa24:lle. Kukaan täysijärkinen ei lue. Kestosaastuttaja on käyttänyt elämänsä vl-liikkeen parjaamiseen. Kuuluu samaan kastiin Kesitaksen, Heinon, edesmenneen heinolalaisen, edesmenneen noita-Laurin, Erkin, Johanneksen ja muutaman muun kanssa. Kyseessä on liittoutuma ja eriseura, jolla ei ole johtajaa. Tuekseen he ovat saaneet Aila Ruohon ja ? Kellokummun ynnä pari muuta yliopiston valtion varoin väärää tietoa levittäviä. Pauliina Rauhala on sammuva tähti, joka roskakirjailijana on hankkinut kannuksensa vl-liikkeen ilkkujana. Helppo tie nykyisessä arvoliberaalisssa uskontoympäristössä.

      Yhteistä liittoutumalle näyttäisi olevan kiihkomielinen homottaminen, johon Erkki vl-liikkeessä alkujaan kompastui. Mitä ihmettä kenenkään makkari voisi jotakin kiinnostaa. Kesitas ja Heino eivät taida olla homotuksesta kiinnostuneita, muuten vaan nakkeleleva omaa paskaa tuulettimeen.

      • Blogeja_lukeva

        Ei vaikuttanut kristityn ihmisen kirjoitukselta tämä. Hirveää toisten ihmisten haukkumista. Roosan blogissa saa kirjoittaa kuka vaan kun kirjoittaa asiaa.


      • pöölö
        Blogeja_lukeva kirjoitti:

        Ei vaikuttanut kristityn ihmisen kirjoitukselta tämä. Hirveää toisten ihmisten haukkumista. Roosan blogissa saa kirjoittaa kuka vaan kun kirjoittaa asiaa.

        niin ku haluu päteä ni eiku vaan tekee vaan vukset


    • Xsrkvl

      Salahomotus on srkvlliikkeessä yleistä ja julkinen salaisuus...

    • Tutkija1

      Koska kyseessä on runsaasti luettu blogi, ovat korpit kokoontuneet haaskalle (en tarkoita Roosaa, vaikka savolaisittain voisi olla ”haaska”). Näille mediapelleille on tärkeää olla esillä. Onhan se nähty.
      Edellä oli ansiokas luettelo näistä mediapelleistä, joille blogijulkisuus on nähtävästi tärkeää. Se on niinkuin poliitikoilla, että leuat jauhavat, vaikka ajatus on aikoja sitten katkennut. Roosan blogin innokkaimmat postaajat ovat juuri edellämainitut lisättynä Markulla ynnä parilla muulla.
      Itse olen sitä mieltä, että blogin kaltaista seuraa tulisi karttaa eriseuraisten kanssa, eikä vetää yhteistä iestä heidän kanssaan. Tämä pätee myös blogiin. Eriseuraisen seurassa ei usko vahvistu.
      Blogi edustaa keskustelijoidensa uskonnollista ympäristöä ja siten muodostaa eriseuraisen ryhmän, joka ei edusta vanhoillislestadiolaista herätysliikettä. Blogi on eräänlainen hengellinen kokous, jossa saarnaa ensin Roosa sitten Ilola, Heino, Markku, Pertti, Erkki jne. Kaikki julistavat omaa evankeliumia ja lukija voi poimia mielensä mukaisia uskonkäsityksiä. Nyt näyttäisi olevan nousussa Heino, joka koki Ilolan tulon häiritseväksi. Ilola on viimeisimpään postannut lyhyessä ajassa lähes 30 postausta 190:stä.

      • etsivä-xxx

        Niinhän se on että sinne muodostumassa tämän saitin entiset keskustelut.
        Ilolan blogia kotimaassa luin alkuun vähän, silloin kun hän pohti asioita lukemalla Lutheria mutta sitten ne jutut muuttuivat kevyeksi jutusteluksi, jota en sitten enää lukenut. En ole käynyt enää lukemassa hulluinhuoneelaistakaan mutta nyt käväisin lukemassa Vuokon kommentteja. Kovasti omituisia ainakin ovat hänen kertomuksensa omasta kouluajastaan. Koulukaan ollut sellaista millaiseksi hän sitä kuvaa minun lapsuudessani (enkä ole ihan nuori). Enkä ole vl perheestä. (Vuokko: Koulussa myös viuhui vahvasta uskonnollisuudesta huolimatta karttakeppi sormille ja nurkassa joutui häpeämään jos mistä asioista. ) Karttakeppi ei ole viuhunut kouluissa sormille sotien jälkeen ylipäätään. Jälki-istuntoa oli joka perjantai puhumisesta ennen tunnin alkua ja nimet tuli joka kerrasta taululle ja virsien sanoja olen minäkin joutunut opettelemaan ulkoa kotiläksynä, mitä vanhemmat eivät täällä pääkaupunkiseudulla kyllä ymmärtäneet ollenkaan. Minulle hänen kuvansa suomalaisesta koulusta on täysin vieras, vaikka olen koulumaailman kanssa ollut tekemissä leirikoulujenkin puitteissa ja aktiivisena vanhempainyhdistysten jäsenenä. Vierastan kuitenkin "eläntarinateologiaa" ja pidän vahvempana muuta teologista keskustelua, joten se taso mikä hulluinhuomeenlaisuus sivustolla nyt on ei minua eritysemmin kiinnosta. Joonan poistuminen näyttää muuttavan sivuston kokonaan toiseen suuntaan.


      • Danie

        Niin, mitä sitten, onhan sullekin toisaalta viihdettä laskea kommenttien määriä ja tehdä omiin näkemyksiisi perustuvia analyyseja toisten hengellisyyden määrästä ja suunnasta, iloa tutkimuksiisi.


      • pöölö

        jeps nää edelllä mainitut ku haluu päteä niin hirveesti että pitää omaetunsa nähen puhuu


      • pöölö kirjoitti:

        jeps nää edelllä mainitut ku haluu päteä niin hirveesti että pitää omaetunsa nähen puhuu

        Oletko ajatellut opiskella kirjallista ilmaisua?


    • Erkki.Piri

      jumalanterve! Piri on paras piriste ja Suviseurat on parasta huumetta. jumalanrauhaa.

      • Jumalan rauha ei esinnun Vanhassa Testamentissa kertaakaan, ja Uudessakin vain Filippiläiskirjeessä.
        Juamlan terve ei esiinnu kummasskaan, joten mikä siinä piristää?


    • Surku

      Blogista puuttuu aito uskonkokemus ja siitä kertominen. Blogi keskittyy uskovien heikkouksiin ja epäonnistumisiin ja niiden riepotteluun. Keskustelun taso ei ole noussut perinteistä parjausta korkeammalle. Surullinen floppi. Sääliksi käy Roosaa, joka näyttää kehittyvän erilleen elävästä uskosta kuten Joonakin ylimielisyydessään.

    • Danie

      Vuokko on rehellinen, sehän ei kuulukaan vl todellisuuteen, siitä itku ja parku SRK:laisilla. Rehellinen uskovaisuus on mahdottomuus.

    • eikö_vain

      Mutta Vuokko ajattelee enemmän ihmisten asioita kuin Jumalan ajatuksia.
      Vrt. Pietari, kun Jeesus nuhteli häntä.

      • Danie

        Voi olla mutta ei se paha asia ole, niistä ihmisten asioista kaikkien arki koostuu.


    • Je.suis.Vuokko

      Paskaa uskontoa on syytäkin pilkata.

    • Jumalattomanloppu

      Elävästä uskosta luopuneesta tule usein pahempi kuin muista jumalattomista. Kaikki sielunvihollisen resurssit on heillä käytössään. Heille palautuu lasuudesta asti kaikki mieleen. Vanhempien tai opettajien ja muiden entisten uskonystävien virheistä tulee koko elämän kattava muistelemisen ja pilkan ja riepottelun aihe. Netti on tarjonnut hyvän alustan koko turmeltuneisuuden esilletuontiin.

      Roosa on avannut ympäristön kaikille katkeruuden keskellä eläville. Katkeruudessa on sellainen ikävä piirre, ettei se vähene koskaan epäuskossa, vaan lisääntyy, kuten olemme saaneet lukea Roosan blogista. Voisi tiivistää, että Roosan blogi on avoin katkeruuden ja pahuuden lähde, joka kiehuu ja purkautuu yli suurella teholla.

      Jumala on valveilla ja siksi sekin pilkka saa aikanaan jumalattoman lopun

      • Mikä on mielestäsi elävä usko?


      • Myös se, että mistä tiedät, että Jumala on valveilla? Hän ei ole puhut yhdellekään ihmiselle 2500 vuoteen. Kaksi lausetta ainaostaan Poikansa kastetilalaisuudessa, joka kaiketi on sinultakin ottamatta, upotuksena kuten Raamattu sen opettaa.
        Hän on luvuttanut kaiken vallan Jeesukselle, eikä sitä ole muilla. Todellinen Kristitty kirkastaa Jeesusta, kuten Hän sanoo.
        Te JT;t ja musliimit olette aivan toisella linjalla. Ette osaa edes kirjoittaa Jeesuksen nimeä


      • JHVH

        Osaatko sinä kirjoittaa Jumalan nimen?
        Adonai, mahdat sanoa. Hesekiel opettaa: Kansat tulevat tietämään, että Minä olen Jehova.


      • kirkasta.nimesi

        Johannes kirjoittaa Jeesuksen todistuksesta.
        Johannes 12:
        "28. Isä, kirkasta nimesi!" Niin taivaasta tuli ääni: "Minä olen sen kirkastanut, ja olen sen vielä kirkastava".
        29. Niin kansa, joka seisoi ja kuuli sen, sanoi ukkosen jylisseen. Toiset sanoivat: "Häntä puhutteli enkeli".
        30. Jeesus vastasi ja sanoi: "Ei tämä ääni tullut minun tähteni, vaan teidän tähtenne.
        31. Nyt käy tuomio tämän maailman ylitse; nyt tämän maailman ruhtinas pitää heitettämän ulos."


      • nukkumassa
        Kesitas kirjoitti:

        Myös se, että mistä tiedät, että Jumala on valveilla? Hän ei ole puhut yhdellekään ihmiselle 2500 vuoteen. Kaksi lausetta ainaostaan Poikansa kastetilalaisuudessa, joka kaiketi on sinultakin ottamatta, upotuksena kuten Raamattu sen opettaa.
        Hän on luvuttanut kaiken vallan Jeesukselle, eikä sitä ole muilla. Todellinen Kristitty kirkastaa Jeesusta, kuten Hän sanoo.
        Te JT;t ja musliimit olette aivan toisella linjalla. Ette osaa edes kirjoittaa Jeesuksen nimeä

        Vapaakirkon pastori on kolmannella linjalla.


      • Vl-rules
        nukkumassa kirjoitti:

        Vapaakirkon pastori on kolmannella linjalla.

        Mitä sinä puutut asiaan, kommentoit ihmistä, mutta tyhmänä et tajua edes asiaa, jota fiksut pystyvät kommentoimaan.


      • nuivahtuneena
        Vl-rules kirjoitti:

        Mitä sinä puutut asiaan, kommentoit ihmistä, mutta tyhmänä et tajua edes asiaa, jota fiksut pystyvät kommentoimaan.

        vl-rules tyhmänä neljännellä vajaakirkon linjalla.


      • Miksi olet noin katkera?


      • tiltannut
        kunhan_taas_kysyn kirjoitti:

        Miksi olet noin katkera?

        Joku hulluntai sekaisin kuudennella linjalla.


    • OtaRaamattukäteen

      "En minä sinua hylkää enkä sinua jätä"; niin että me turvallisin mielin sanomme: "Herra on minun auttajani, en minä pelkää; mitä voi ihminen minulle tehdä?"

      ”Ja niinkuin minä olen valvonut repiäkseni ja kukistaakseni heitä, hajottaakseni ja hävittääkseni, tuottaakseni onnettomuutta, niin minä olen valvova rakentaakseni ja istuttaakseni heitä, sanoo Herra.”

      Opistopastorilla taas jäänyt Raamattu lukematta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      144
      2161
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1938
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1888
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1690
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1498
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1276
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1180
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1168
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1157
    Aihe