Onko teillä ollut apua tuosta Neotigasonista? Pysyykö psori sillä hyvin kurissa? Miksi kuurin aikana ei suositella alkoholia?
Neotigasonista kokemusta?
3
2491
Vastaukset
- Psoriaatikko
Heips..:)
Itse käytin kyseistä lääkitystä noin kolmevuotta ja auttoi todella hyvin..Sairastan vaikeaa ja poikkeuksellisen aktiivista psoria.Tuona aikana iho-oireet hävis miltei kokonaan..
Alkoholi kielletään koska a-vitamiinhan on myrkkyä liiallisena saatuna ja sitä toi lääke on..joten maksahan joutuu todella suureen kuormitukseen jos vielä ottaa alkoholia.
Itse otin kyllä joskus pari kaljaa..mutta muuta en kyllä tohtinut ettei kuormitus olis liian kova..nykyään syön trexan nimistä solunsalpaajaa ja autaa sekin todella hyvin..:)) - Eila
Neotigason on varsin tehokas lääke psoriin. Älä kuitenkaan säikähdä, _jos_ tauti tuntuu ensi alkuun vain pahenevan (ei kaikilla pahene). Minulla paheni aina viikon, parin kuluttua kuurin aloittamisesta - kyse taisi olla siitä, että karstojen alta paljastuva iho oli hyvin arkaa - mutta muutamassa päivässä aloin toipua, kun terveempi iho alkoi tulla läiskien tilalle. Parhaat tulokset sain Neotigasonin ja paikallisen sairaalan ihopolilla annetun PUVA-hoidon yhdistelmällä. Kyse on yleensä kuukauden, parin kuurista.
Jouduin lopettamaan Neotigasonin syönnin, koska kolesterolini nousi muista syistä liian korkealle. Ja alkoholia ei suositella juuri maksan takia, kuten edellinen vastaajakin kommentoi. Ei tuo kuitenkaan haitannut maksa-arvoja, vaikka otinkin lasillisen viiniä ruuan kanssa pari kertaa kuurin aikana. Ei käynyt ilmi, oletko mies vai nainen, mutta jos olet nainen ja toivot vielä lapsia, kannattaa ehkä olla vielä tarkempi. Terve maksa on tärkeä raskaudenkin aikana. Itse olin jo saanut kaikki lapseni syödessäni Neotigasonia. - shiny
toimii kyl juu.. mulla ei aluksi ees pahentunu! ja lääkäri sano että keskimäärin 2plo keskiolutta tai pari lasii viiniä viikossa ei haittaa..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 783200
- 492410
- 322127
Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen
Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa4812112- 1371879
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313311772- 311745
Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne101579Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi51320Hyvää yötä
Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani61264