Mistä tää johtuu?

Ahdistunuttyttö

Eli siis. Mulla on paljon ahdistusta ja oon myös itsetuhonen eli viiltelen. Mä epäilen ittelleni ahdistuhäiriötä, joka on aika varmasti mulla.

Mut täs mä ny mietin et mistä tää johtuu? Ei oo huonot oltavat kotona ja koulussakaan ei kiusata. (oon siis 14v)

Kiitos jo etukäteen niille jotka vastaavat.

6

307

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oletrohkea

Hei,

Onpa sinulla hankalaa!
      Mutta olet rohkea kun kyselet apua ja yrität päästä irti ahdistuksestasi.
      Niin jostahan se tietysti johtuu.
      Voi olla myös sitä että tunnet voimakkaammin, olet kehittymässä lapsesta aikuiseksi.

Sinun olisi parasta mennä vaikkapa koulun terveydenhoitajan tai sairaanhoitajan luo ja kertoa miltä sinusta tuntuu.
      Entä voisitko jutella äitisi kanssa?
      Tuo viilteleminen ei oo yhtään hyvä juttu ja siihen sinun pitäisi saada apua!

Onko sinulla ystäviä, onko sinulla jokin harrastus?

Voi olla myös ihan yksinkertainen syy, että on jotain puutetta jostain vitamiinista.
      Kannattaisi tehdä terveystesti koulun lääkärin luona.

En tiedä tässä muuta neuvoa.
      Muistelen että itselläni oli myös sinun ikäisenä ahdistusta. Luulen että kaikilla on, ja että varsinkin murrosiässä.

Olen "hengessä" mukana ja yrittäisin auttaa ja kuunnella sinua.
      On myös nuorisopalstoja, jossa voi kysellä paljon. Googlaile, tästä löytyi jo

https://nuortenlinkki.fi/asiasanat/viiltely
      https://www.mielenterveystalo.fi/nuoret/tietoa_mielenterveydesta/nuorten_mielenterveysongelmat/Pages/ahdistuneisuushairiot.aspx

Olet joka tapauksessa jo ottamassa asiasta selvää, ja se on hyvän merkki!

Toivon sinulle kaikkea hyvää ja että selviät!

• oletrohkea
    • omaapuohjelma

Täällä on oma-apu ohjelmia viiltelyn lopettamiseen.

Jospa löytyisi jotain.

• 17poika

Minulla on ollut 3kuukautta jo ahdistuneisuushäriö oireita ja se rajoittaa elämää paljon nyt minulla välillä verisuonet näkyy todella hyvin ranteissa ja sormissa onko muilla ollut sama juttu? Eli liittyykö ahdistuneisuuteen.

• ihmekysely
        17poika kirjoitti:

Minulla on ollut 3kuukautta jo ahdistuneisuushäriö oireita ja se rajoittaa elämää paljon nyt minulla välillä verisuonet näkyy todella hyvin ranteissa ja sormissa onko muilla ollut sama juttu? Eli liittyykö ahdistuneisuuteen.

No ei liity millään lailla.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      99
      5365
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      145
      3603
    3. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3215
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      445
      2506
    5. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      255
      1559
    6. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      86
      1304
    7. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      13
      1299
    8. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      77
      1238
    9. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      32
      1223
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      141
      1150
    Aihe