Moni huomannut,ettei kannata auttaa tai mitään

Tiedättetotuuden

Itse lopetin reagoimasta mihinkään. Tästä lähtien ei heru apua,vaikka mitä eteen tulee. Asiat väännetään omaksi eduksi. Minulla ei ole huono näkö enkä valehtele. Mutta jatkossa olen kyyninen ja neutraali. Kiitos Varkaus, tajusin pelin hengen. Jokainen vääntää teot mielensä mukaan. Jatkakaa. Minulta ei apua tipu. Vain läheisille,omilleni. Piste.

29

900

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jallandiilallandaa

      Nytkö vasta? Antaa jokaisen tehdä mitä huvittaa niin eipä joudu ongelmiin.

    • Voimaniinihmeellinen

      Tämä kaupunki on perkeleen vallassa. Uskovat voisi rukoustaistella!

      • Maritta7

        Rukoiltu on ja rukoillaan viielä.Sota on käynnissä ennenkun Jeesus hakee omansa kotiin.Taivaaseen!


    • Heitelläsaa

      Hui hai päin vittua. Kaikkee saa heitellä,ei mitään tapahtunut,väärin näitte, höpö höpö. Tästä lähtien en välitä. Hui hai. En oo kyllä pitkää aikaa välittänyt.

    • Niinvälinpitämätön

      En oo ikinä viittiny ees pysähtyä,vaikka joku kännissä makois jossain. En minä oo aiheuttanut tilannetta. On muut ihmiset,jotka voi auttaa. Ei oo mun asia. Ja toki joku heittää,että en jos ite joskus oist tilanteeseen. En juo ,mutta jos iskisi sairaus nii sama ja se auttaako joku.

      • Uniparasta

        No eihän tule herättämään kännistä, nukkuu kännin pois!


    • Älkääkuvitelko

      Huomattu on. Poistu vaan,jos jotain tapahtuu. Hoitakoot muut tilanteet. Ei se ole vaikeaa mennä ohi. Ja silminnäkijäksi ei voi nimetä ketään,joka on kauempana. Ei sillä, kyynisyys on toinen nimeni.

    • Itsekkyyspäivänsana

      Jokainen suojelkoon omaisuuttaan. Muuta en enää sano. Tästä lähtien pidän huolta omasta autosta. Kunnon varashälytin on,joten sopii yrittää murtoa tai rikkoa. Alkaa huutaa lujaa.

      • valluveeti

        Kyynisyys ja itsekkyys on sairaus, jos ei muita hädässäolevia halaua auttaa. Tilanne voi olla, että itsekkyden ja kyynisyyden vallassa oleva ihminen voi itsekkin tarvita apua. Tätäpäivää elät, mutta huomisesta et mitään tiedä, mitä se tuo tullessaan. Voit olla itse avuntarvitsija. Terveys ei ole ikuista!


      • Itsekkyyspäivänsana
        valluveeti kirjoitti:

        Kyynisyys ja itsekkyys on sairaus, jos ei muita hädässäolevia halaua auttaa. Tilanne voi olla, että itsekkyden ja kyynisyyden vallassa oleva ihminen voi itsekkin tarvita apua. Tätäpäivää elät, mutta huomisesta et mitään tiedä, mitä se tuo tullessaan. Voit olla itse avuntarvitsija. Terveys ei ole ikuista!

        Kuule sie tiiät ,etten sinuu auttas,ikin. Tiiät syyt. Ja jos apua tarvitsen niin jos kukaan ei auta niin voi voi. 112 oikea osoite. Hah.


      • kusluistin
        valluveeti kirjoitti:

        Kyynisyys ja itsekkyys on sairaus, jos ei muita hädässäolevia halaua auttaa. Tilanne voi olla, että itsekkyden ja kyynisyyden vallassa oleva ihminen voi itsekkin tarvita apua. Tätäpäivää elät, mutta huomisesta et mitään tiedä, mitä se tuo tullessaan. Voit olla itse avuntarvitsija. Terveys ei ole ikuista!

        Harvinaisen viisasti sanottu,ja prikulleen totta.


      • Niinpäniin
        kusluistin kirjoitti:

        Harvinaisen viisasti sanottu,ja prikulleen totta.

        Alkoiko pelottaa,että olen ainoa lähellä,jos olet onnettomuudessa. Kuule, miulle ei palkkaaole auttamisesta makseta niin ohi menen. Tiedä se.


      • Siinätotuus
        kusluistin kirjoitti:

        Harvinaisen viisasti sanottu,ja prikulleen totta.

        Ne mitään sairauksia ole. Tervettä itsesuojelua. Olla millään tavalla sekaantumatta mihinkään.


      • MerryChristmas
        valluveeti kirjoitti:

        Kyynisyys ja itsekkyys on sairaus, jos ei muita hädässäolevia halaua auttaa. Tilanne voi olla, että itsekkyden ja kyynisyyden vallassa oleva ihminen voi itsekkin tarvita apua. Tätäpäivää elät, mutta huomisesta et mitään tiedä, mitä se tuo tullessaan. Voit olla itse avuntarvitsija. Terveys ei ole ikuista!

        Floridassa valtatie 95 ulosmenoilla on useasti kerjäläisiä pahvi-mainoksilla varusteltuna, anomassa RAHAA. Joulu-aattona joku kerjäläinen jätti mainoksensa tikun nokkaan pystyyn jossa luki, nähdään JOULUN JÄLKEEN ? Klögirahat oli kait jo tienattu, joten Merry Christmas.


      • valluveeti
        kusluistin kirjoitti:

        Harvinaisen viisasti sanottu,ja prikulleen totta.

        No, jos viisaasti on sanottu, niin kiitos kommentista. Apua aina tarvitaan kaikissa asioissa. Jokainen meistä osaa jotain arjenaskareissa. Mitä minä osaan, niin voin tarjota apua tai neuvoja. Ja minuakin voi neuvoa asioissa, mitä en osaa. Jokaisella meillä on omat osaamisalueet. Ne ovat joko luonnonlahjoja, tai opiskelemalla opittuja taitoja, joita voi asioista tietämätön tarvita.


      • Jokoälyät

        Minä en auta. Piste. Tästä en edes keskustele. Käytän itseeni ja toki omaisiini tietotaidot. Muut saa haistaa pitkät vitut.


      • valluveeti
        Jokoälyät kirjoitti:

        Minä en auta. Piste. Tästä en edes keskustele. Käytän itseeni ja toki omaisiini tietotaidot. Muut saa haistaa pitkät vitut.

        Kyynisyyttä ja itsekkyyttä osoittaa se, ettei auta. Ei siihen tarvita omia taloudellisia uhrauksia euroina. Tavallinenkin neuvo tai apu, ei mitään maksa. Neuvo tai mielipide, ei sillä ole hintaa.

        Ihminen, joka asenteeltaan ajattelee, ettei auta, tuleeko koskaan ajatelleeksi, että itsekkin joskus apua tarvitsisi. Jos vain itseään ajattelee, niin silloin on vain autettava itse itseään. Se on mahdoton yhtälö. Ei onnistu. Vanhuus häämöttää. Ja ulkopuolista apua tarvitaan. Se on totuus. Arkipäivän realismia. Se vaan on niin.

        Asnne, ettei auta, ettei edes keskustele...Johtuu siitä kyynisyydestä itsekkyydestä, se ei anna mielenrauhaa, eikä kunnon yöunta, mitä jokainen tarvitsee.


    • KTuomari

      Yhdyn tuohon 100% varmuudella. Nälkäiselle annan kuivan leivänpalasen, mutta rahaa en anna mihinkään "kerjuuseen". PISTE.

    • Hienoa

      Tässä kaupungissa oma etunensin.Näinse on nähty.12000 €pönötyskuvaan valltuuston seinälle..Perhossa kunta otti lainaa ja maksoi valttuutetun sahan mittalaitteiatön 1500000€.Antaa mennä vaikka Aalloille 120000€Matkauautokatokseem.Kyllä Karihoitaaa oujeah

      • valluveeti

        Olisko se sitten eurojentuhlausta, veronmaksajien piikkiin


    • Yuxfg

      On reppanoilla jutut.

    • Pomojedi

      Meidän auto ajautui mökkireissulla ojaan.Heti tuli auttajia.Auto lunastuskunnossa,mutta perhe elossa.Minä olen aina auttanut lähimmäisiä.

    • mmsuomalaisiltaleivän

      Sipilä saa itse kerätä nälkäpäivänä, onpahan aiheuttanut nälkää Suomessa!

    • Kesaripystyssä

      Olen oppinut itsekkääksi. Oma suku saa apua minulta,muut ei. Ja mikä tämän aiheuttanut. Ilkeät ihmiset. Pahuus asuu ihmisissä. Minua ei hetkauta tuijotus tai jonkin tuntemattoman avuntarve. Enkä pyydä itse keltään mitään.

      • valluveeti

        Itsekkääksi ei pidä oppia. Voi olla, että joskus itsekkin apua tarvitsee. Viimeistään vanhustenpalvelutalossa, tai sairaalan vuodeosastolla, vimeisimpinä elinvuosinaan.

        Minäkin autan ja minulle siitä avuntarvitsijat maksavat euroja, vaikka se apu ei ole päätyö. Ei tarvitse maksaa veroja, siitä kun auttaa.


      • Nuorivielä
        valluveeti kirjoitti:

        Itsekkääksi ei pidä oppia. Voi olla, että joskus itsekkin apua tarvitsee. Viimeistään vanhustenpalvelutalossa, tai sairaalan vuodeosastolla, vimeisimpinä elinvuosinaan.

        Minäkin autan ja minulle siitä avuntarvitsijat maksavat euroja, vaikka se apu ei ole päätyö. Ei tarvitse maksaa veroja, siitä kun auttaa.

        Et sinä latexi minun tapaan elää pysty vaikuttaa. En auta kuin omiani. Vaikka vinkusit kuinka. Vanhainkodissa auttaa työntekijät. Sinä oot jo kuollut,kun minä vanhainkodissa olen.


    • paarustin

      Hyvin oivallettu. Tuolla kylillä on ammattiauttajia, jotka enemmän hallaa kuin hyvää tekevät ihmisille, vaikkasaavat palkkaa auttamisesta. Kun pitää huolta itsestään, niin ei ainakaan kuormita muita ihmisiä tai näitä "auttajia".

      • piiiipaaapa

        " Kun pitää huolta itsestään, niin ei ainakaan kuormita muita ihmisiä tai näitä "auttajia". Kirjoituksesi on kuin pikku lapsen kirjoittama. Ei oikeasti aikuinen ajattele noin.


    • Älkääolkosinisilmäsiä

      Kirjoitin tuolla aiemmin,etten auta ketään. Toki työssä autan,koska saan siitä rahaa. Vapaa aikana en auta .

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      53
      5098
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3347
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1482
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      182
      1317
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1016
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      918
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      867
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      816
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      758
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      717
    Aihe