Mistä aborttilääkärin kanssa keskustellaan?

Minua on kiinnostanut, että mitä asioita aborttia hakiessa lääkärin pitää käydä potilaan kanssa läpi, eli niistä abortin perusteista, joka pitää siihen Valviran lomakkeeseen löytyä. Siis silloin kun raskaus on kestänyt alle 12 vk. Jos nämä asiat on edelleen epäselviä, pitäisi vain lukea tämä 135-sivuinen ohjeistus lääkärille ja varsinaiset lomakkeet, nekin THL:n sivulta. Uudempaa ei ole, joten tämä on edelleenkin voimassa.

(eteen https:)
//thl.fi/tilastoliite/raskaudenkeskeytykset/ABST_ohjeet_2009_Suomi.pdf (s44-45)

Tämä on nyt sitä faktaa, mikä sitoo sekä lääkäriä että potilasta:
"Haettaessa raskauden keskeyttämistä sosiaalisella perusteella (ABL 1 §:n 2 kohta) kuvataan
HAKIJAN OMA KÄSITYS vaikeuksistaan keskeisiltä osiltaan tarkasti. Erityisesti kuvataan HAKIJAN edellytykset hoitaa lasta, HAKIJAN NÄKEMYS lapsen synnyttämisestä ja hoidosta aiheutuvan rasituksen suuruudesta ja laadusta sekä taloudellinen toimeentulo. HAKIJAN KERTOMUKSEN pohjalta pyritään hahmottamaan mahdollisimman selvä ja monipuolinen kuva hakijan elämänoloista.

Asian selventämiseksi käydään hakijan kanssa keskustellen läpi, esimerkiksi

1. hakijan nykyinen parisuhde, perhesuhteet ja muut hakijan tärkeiksi kokemat
ihmissuhteet ja lapsen synnyttämisen ja hoidon vaikutukset niihin

2. hakijan synnyttämien ja/tai perheessä jo olevien lasten elämänolot ja lapsen
synnyttämisen ja hoidon vaikutukset niihin

3. hakijan ja hänen perheensä taloudellinen asema ja lapsen synnyttämisen ja hoidon
todennäköiset vaikutukset niihin

4. lapsen synnyttämisen ja hoidon vaikutukset hakijan työtilanteeseen ja opiskeluun
sekä MUIHIN TULEVAISUUDEN SUUNNITELMIIN

5. hakijan ikä ja hänen EDELLYTYKSENSÄ ja OMA HALUNSA hoitaa ja kasvattaa lasta

6. odotettavan lapsen isän / hakijan kumppanin / puolison ikä ja hakijan käsitys tämän
HALUSTA ja EDELLYTYKSISTÄ osallistua lapsen hoitoon ja kasvatukseen

7. hakijan iästä, KYPSYMÄTTÖMYYDESTÄ tai hakijan ja/tai hänen perheensä muun jäsenen
sairaudesta tai vammaisuudesta johtuvat rajoitukset hoitaa ja kasvattaa lasta

8. odotettavan lapsen isän / hakijan kumppanin / puolison tai muun perheenjäsenen
huono terveydentila jne.

9. muut hakijaan, hänen perheeseensä ja läheisiinsä liittyvät seikat, joihin lapsen
synnyttämisellä ja hoidolla saattaa olla vaikutusta tai jotka saattavat vaikuttaa
hakijan edellytyksiin hoitaa ja kasvattaa lasta. "

Tuosta täyttöohjeesta selviää paljon sellaista, mistä on keskusteltu paljon täällä.
Eipä tuosta litaniasta jää mikään epäselväksi, useat, ja capslockilla korostamani kohdat riittää missä tilanteessa vain abortin perusteeksi.

83

979

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • biletän.siis.olen

      Eli oma halu ja tulevaisuuden suunnitelmat. Tai jos vaikka pitää hiuksia ja vartaloa tärkeämpänä? Sehän rajoittaa kykyä huolehtia lapsesta, jos joutuu viettämään aikansa salilla? Entä bilettäminen? Sekin häiriintyy pahasti . Ei jää aika lapselle. Tulevaisuudensuunnitelmiini ei kuulu lastenhankinta, tämä taitaa riittää? Entä sairaus? Jokuhan väitti täällä, ettei naiselta edes kysytä mitään vaan ulkopuoliset arvioi sen abortin tarpeen. Tässä on päin vastoin.

    • Kunhankysyn

      Kuinkahan moni palstan suosijafanaatikko saa palkkaa kirjoittelustaan, jolla pyritään edistämään vauvanmu.rhateollisuutta?
      Epäilen ainakin kahden aktiivin olevan ihan täysiä ammattiagitaattoreita.

      • JustJust

        Ei Suomessa ole vauvanmurhateollisuutta. Kyse lienee jonkun sairaan henkilön märistä unista.


      • JustJust
        JustJust kirjoitti:

        Ei Suomessa ole vauvanmurhateollisuutta. Kyse lienee jonkun sairaan henkilön märistä unista.

        Aborttikieltomaissa tosin abortit voivat olla joillekin hyvinkin tuottoisia. Suomessa "abortintekijät" ovat ihan kuukausipalkkalaisia kätilöitä. Näitäkö tarkoituksesi on haukkua?


      • HandyMcCoy

        Kunhan_vastaan:

        Miksi mielestäsi Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen ohjeistus on sinusta huono asia??


      • HandyMC

        "Kuinkahan moni palstan suosijafanaatikko saa palkkaa kirjoittelustaan"

        Kyllähän Suomessa on vielä sananvapaus? Ja oikeus aborttiinkin.


      • JustJust
        HandyMC kirjoitti:

        "Kuinkahan moni palstan suosijafanaatikko saa palkkaa kirjoittelustaan"

        Kyllähän Suomessa on vielä sananvapaus? Ja oikeus aborttiinkin.

        Sen sijaan en ihmettelisi jos selviäisi, että aborttifanaatikkojen (eli vastustajien) jengissä jollekin olisi delegoitu myös täällä tehtävä käännytystyö. En ihmettelisi jos hän saisi siitä jonkinlaista palkaakin.


      • Anonyymi
        HandyMC kirjoitti:

        "Kuinkahan moni palstan suosijafanaatikko saa palkkaa kirjoittelustaan"

        Kyllähän Suomessa on vielä sananvapaus? Ja oikeus aborttiinkin.

        "Kyllähän Suomessa on vielä sananvapaus?"

        Sitähän vastustajat hehkuttaakin, sananvapautta 🙂 Se on abortin sallivilla ja hyväksyjilläkin.


    • Harakirihintaa

      Hm mm, karvanen ei käy - leikataan.

    • Taputapu

      Minä saisin millä tahansa noilla abortin. Mulla käy yksiin ainakin 5 kohdan kanssa. Tulevaisuudensuunnitelmat? Sehän voi tarkoittaa mitä vain haluaa! "aion lähteä maapallon ympäri matkalle" jos joskus pääsen. Haen lääkikseen! Jos pääsen (no en!!) Vaihdan ensi vuonna sukupuoleni mieheksi!

      • Realismin-Ääni

        Pää on niin sekaisin taputapulla, että luulee, että sukupuolen voi vaihtaa.
        Vaikka kirurgi silppua ihmisen friikiksi, ei tämän sukupuoli sillä vaihdu.


      • Nokylkyllpändeerus
        Realismin-Ääni kirjoitti:

        Pää on niin sekaisin taputapulla, että luulee, että sukupuolen voi vaihtaa.
        Vaikka kirurgi silppua ihmisen friikiksi, ei tämän sukupuoli sillä vaihdu.

        Vaihtuu se. Jos nainen on tuntenut (no mä en oikeesti mut mun kaveri kyllä)) itsensä aina mieheksi niin saa korjattua sukupuolen saa miehen identiteetin, nimen, hormoonihoitoa ja pippendaalinkin. Eikö pippendaali vaadita sunkin mielestä miehisyyteen? Miten eroaa toisustaan naisena syntynyt mies ja mies joka,syntyi ilman miehen elintä???(oli uutisissa) Kummallakaan ei ole sitä syntyissään! Se pitää laittaa.


      • Kuin-lumiukko-se-on
        Nokylkyllpändeerus kirjoitti:

        Vaihtuu se. Jos nainen on tuntenut (no mä en oikeesti mut mun kaveri kyllä)) itsensä aina mieheksi niin saa korjattua sukupuolen saa miehen identiteetin, nimen, hormoonihoitoa ja pippendaalinkin. Eikö pippendaali vaadita sunkin mielestä miehisyyteen? Miten eroaa toisustaan naisena syntynyt mies ja mies joka,syntyi ilman miehen elintä???(oli uutisissa) Kummallakaan ei ole sitä syntyissään! Se pitää laittaa.

        Puhut pelkkää pascaa.


      • Realismin-Ääni kirjoitti:

        Pää on niin sekaisin taputapulla, että luulee, että sukupuolen voi vaihtaa.
        Vaikka kirurgi silppua ihmisen friikiksi, ei tämän sukupuoli sillä vaihdu.

        "Vaikka kirurgi silppua ihmisen friikiksi, ei tämän sukupuoli sillä vaihdu."

        Mikä sinusta sitten on kiveenhakattu ja varma sukupuolen merkki, joka ei muutu?


      • Joustaa-totuus-näillä
        tieteilijä kirjoitti:

        "Vaikka kirurgi silppua ihmisen friikiksi, ei tämän sukupuoli sillä vaihdu."

        Mikä sinusta sitten on kiveenhakattu ja varma sukupuolen merkki, joka ei muutu?

        Kas kas. Miten se sattuikin niin, että abortinsuosijat ovat myös genderfluidismin kannattajia..
        Teillä, kun ei ole moraalista tukea uskosta, olette, kuin tuuliajolla kaikessa.
        Kaikki käy eikä ole olemassa totuutta eikä vääryyttä. Kaikki on yhden ihmisen oman ajattelun varassa ja yleensä ajan saatossa kieroutuneen ajattelun.
        Lienee turha enää tässä vaiheessa kertoa, että kyseessä on narsismin vaarallinen muoto.


      • JustJust
        Joustaa-totuus-näillä kirjoitti:

        Kas kas. Miten se sattuikin niin, että abortinsuosijat ovat myös genderfluidismin kannattajia..
        Teillä, kun ei ole moraalista tukea uskosta, olette, kuin tuuliajolla kaikessa.
        Kaikki käy eikä ole olemassa totuutta eikä vääryyttä. Kaikki on yhden ihmisen oman ajattelun varassa ja yleensä ajan saatossa kieroutuneen ajattelun.
        Lienee turha enää tässä vaiheessa kertoa, että kyseessä on narsismin vaarallinen muoto.

        Enhän minä tuota porukkaa oikein ymmärrä, mutta mikä minä olen sukupuolenkorjauksia kieltämäänkään. Etenkään kun en tunne näitä ihmisä.


      • 6829
        Joustaa-totuus-näillä kirjoitti:

        Kas kas. Miten se sattuikin niin, että abortinsuosijat ovat myös genderfluidismin kannattajia..
        Teillä, kun ei ole moraalista tukea uskosta, olette, kuin tuuliajolla kaikessa.
        Kaikki käy eikä ole olemassa totuutta eikä vääryyttä. Kaikki on yhden ihmisen oman ajattelun varassa ja yleensä ajan saatossa kieroutuneen ajattelun.
        Lienee turha enää tässä vaiheessa kertoa, että kyseessä on narsismin vaarallinen muoto.

        "Kaikki käy eikä ole olemassa totuutta" jokaisella on elämästään se oma totuutensa.


      • Joustaa-totuus-näillä kirjoitti:

        Kas kas. Miten se sattuikin niin, että abortinsuosijat ovat myös genderfluidismin kannattajia..
        Teillä, kun ei ole moraalista tukea uskosta, olette, kuin tuuliajolla kaikessa.
        Kaikki käy eikä ole olemassa totuutta eikä vääryyttä. Kaikki on yhden ihmisen oman ajattelun varassa ja yleensä ajan saatossa kieroutuneen ajattelun.
        Lienee turha enää tässä vaiheessa kertoa, että kyseessä on narsismin vaarallinen muoto.

        "Kas kas. Miten se sattuikin niin, että abortinsuosijat ovat myös genderfluidismin kannattajia..
        Teillä, kun ei ole moraalista tukea uskosta, olette, kuin tuuliajolla kaikessa.
        Kaikki käy eikä ole olemassa totuutta eikä vääryyttä. Kaikki on yhden ihmisen oman ajattelun varassa ja yleensä ajan saatossa kieroutuneen ajattelun.
        Lienee turha enää tässä vaiheessa kertoa, että kyseessä on narsismin vaarallinen muoto."

        Moraali ole minkään uskomusjärjestelmän tai itsensä muiden yläpuolelle nostavan porukan hallussa oleva monopoli. Useilla uskontojen moraalikäsityksillä, varsinkin näillä mitä Lähi-Idästä on lähtöisin on ylläpidetty ja oikeutettu ihmisten orjuuttamista (esim USA) ja alistamista, edelleen on porukassa niitä, jotka ajattelee omistavansa oikeudet sanella muille säännöt varsinkin erittäin henkilökohtaisissa asioissa. Se ei ole demokratiaa, vaikka kovin tiukan linjan ihmiset nauttii itsekin tästä vapaudesta sanoa mitä haluaa ja äänestää ketä haluaa, vaikka ei tietenkään soisi samaa oikeutta muille. Se on kumman epäjohdonmukaista mielestäni.

        Itse olen sillä kannalla, että jokaisella aikuisella on oikeus elää elämäänsä kuten haluaa ja määritellä itsensä miksi haluaa ja mieltää identiteettinsä haluamakseen, jos sillä ei loukata kenenkään toisen perusoikeuksia. Joku transihminen tai homo ei pelkällä identiteetillän loukkaa yhtään ainakaan minun mielenrauhaani eikä varsinkaan oikeuksiani olla hetero tai uhkaa avioliittoani.

        Jokainenhan saa minun käsitykseni mukaan olla ihan rauhassa hetero, jos se on luontevaa, ilman että kukaan (tai sateenkaariväki) sitä diskriminoi. Saahan Suomessa olla ihan vapaasti vaikka konservatiivikristitty. Minusta se on kyllä paljon pervompaa kuin mikään muu tässä maassa, mutta niin kauan kuin se pervoilu ei aiheuta haittaa muiden elämää tai riko perusoikeuksia, niin sehän on laillista. :)))


      • JustJust
        Joustaa-totuus-näillä kirjoitti:

        Kas kas. Miten se sattuikin niin, että abortinsuosijat ovat myös genderfluidismin kannattajia..
        Teillä, kun ei ole moraalista tukea uskosta, olette, kuin tuuliajolla kaikessa.
        Kaikki käy eikä ole olemassa totuutta eikä vääryyttä. Kaikki on yhden ihmisen oman ajattelun varassa ja yleensä ajan saatossa kieroutuneen ajattelun.
        Lienee turha enää tässä vaiheessa kertoa, että kyseessä on narsismin vaarallinen muoto.

        »Teillä, kun ei ole moraalista tukea uskosta»

        Ja tulipahan taas yks abortinvastustaja tunnustaneeksi, että hänelle uskonto on se oleellinen syy abortinkinvastustukselle.


      • Nuo-on-vihaa-täynnä
        tieteilijä kirjoitti:

        "Kas kas. Miten se sattuikin niin, että abortinsuosijat ovat myös genderfluidismin kannattajia..
        Teillä, kun ei ole moraalista tukea uskosta, olette, kuin tuuliajolla kaikessa.
        Kaikki käy eikä ole olemassa totuutta eikä vääryyttä. Kaikki on yhden ihmisen oman ajattelun varassa ja yleensä ajan saatossa kieroutuneen ajattelun.
        Lienee turha enää tässä vaiheessa kertoa, että kyseessä on narsismin vaarallinen muoto."

        Moraali ole minkään uskomusjärjestelmän tai itsensä muiden yläpuolelle nostavan porukan hallussa oleva monopoli. Useilla uskontojen moraalikäsityksillä, varsinkin näillä mitä Lähi-Idästä on lähtöisin on ylläpidetty ja oikeutettu ihmisten orjuuttamista (esim USA) ja alistamista, edelleen on porukassa niitä, jotka ajattelee omistavansa oikeudet sanella muille säännöt varsinkin erittäin henkilökohtaisissa asioissa. Se ei ole demokratiaa, vaikka kovin tiukan linjan ihmiset nauttii itsekin tästä vapaudesta sanoa mitä haluaa ja äänestää ketä haluaa, vaikka ei tietenkään soisi samaa oikeutta muille. Se on kumman epäjohdonmukaista mielestäni.

        Itse olen sillä kannalla, että jokaisella aikuisella on oikeus elää elämäänsä kuten haluaa ja määritellä itsensä miksi haluaa ja mieltää identiteettinsä haluamakseen, jos sillä ei loukata kenenkään toisen perusoikeuksia. Joku transihminen tai homo ei pelkällä identiteetillän loukkaa yhtään ainakaan minun mielenrauhaani eikä varsinkaan oikeuksiani olla hetero tai uhkaa avioliittoani.

        Jokainenhan saa minun käsitykseni mukaan olla ihan rauhassa hetero, jos se on luontevaa, ilman että kukaan (tai sateenkaariväki) sitä diskriminoi. Saahan Suomessa olla ihan vapaasti vaikka konservatiivikristitty. Minusta se on kyllä paljon pervompaa kuin mikään muu tässä maassa, mutta niin kauan kuin se pervoilu ei aiheuta haittaa muiden elämää tai riko perusoikeuksia, niin sehän on laillista. :)))

        "Saahan Suomessa olla ihan vapaasti vaikka konservatiivikristitty. Minusta se on kyllä paljon pervompaa kuin mikään muu tässä maassa"


        Tässä suosijafanaatikko kertoo, että esimerkiksi pedofilia, murhat jne. kaikki saasta on hänestä paljon normaalimpaa, kuin olla kristitty.

        Kuinka paljon vihaa pitää mur.hafänin tuntea kristinuskoa kohtaan, että tuommoisen ulostaa tai oksentaa laudalle..
        Tuo on jo säälittävällä tasolla tuo viha uskovia kohtaan.


      • KasSherlokkiHiiriÄlys
        JustJust kirjoitti:

        »Teillä, kun ei ole moraalista tukea uskosta»

        Ja tulipahan taas yks abortinvastustaja tunnustaneeksi, että hänelle uskonto on se oleellinen syy abortinkinvastustukselle.

        Älä ihmeessä serlokki??????!!!!
        Uskonnot ovatkin elämää ylläpitäviä, kunnioittavia ja rakastavia.
        Toisin, kuin soshubaaddi mur.hafäni.


      • JustJust
        KasSherlokkiHiiriÄlys kirjoitti:

        Älä ihmeessä serlokki??????!!!!
        Uskonnot ovatkin elämää ylläpitäviä, kunnioittavia ja rakastavia.
        Toisin, kuin soshubaaddi mur.hafäni.

        Ihmettelen silti miksi yleensä kiellät uskosi. Häpeää vai jotain muuta?


      • kunhan_vastaan
        JustJust kirjoitti:

        Enhän minä tuota porukkaa oikein ymmärrä, mutta mikä minä olen sukupuolenkorjauksia kieltämäänkään. Etenkään kun en tunne näitä ihmisä.

        Tunnen yhden miehen joka leikattiin naiseksi. No sattuipa niin, että hän sairastui eikä voinut syödä määrättyjä tukilääkkeitä. Nyt hän on munaton mies!!! Ei tämä ukupuolen vaihdos mikään simppeli juttu ole. Kannattais varmaan miettiä muutama kerta lisää. Olis vaikka kulkenut hameessa tms, mutta paluulentoa ei enää ole! Lääkärit ei voi enää palautta mieheksi.


      • Onnääpihalla
        JustJust kirjoitti:

        Ihmettelen silti miksi yleensä kiellät uskosi. Häpeää vai jotain muuta?

        Mitähän tämä sekopää vetää, kun ei luettua ymmärrä?
        Vai onko ihan syntymästä lähtien ollut ongelmia..........


      • JustJust
        kunhan_vastaan kirjoitti:

        Tunnen yhden miehen joka leikattiin naiseksi. No sattuipa niin, että hän sairastui eikä voinut syödä määrättyjä tukilääkkeitä. Nyt hän on munaton mies!!! Ei tämä ukupuolen vaihdos mikään simppeli juttu ole. Kannattais varmaan miettiä muutama kerta lisää. Olis vaikka kulkenut hameessa tms, mutta paluulentoa ei enää ole! Lääkärit ei voi enää palautta mieheksi.

        Niinpä. Täi jos naisentua (tai miehentyä) haluaa, niin hormooneillakin pääsee jo pitkälle.

        Luin joskus pariskunnasta, jossa mies korjautti itsensä naiseksi ja nainen mieheksi. En oikein tajunnut jutun järkeä. Jatkoivat silti avioparina.

        Mutta edelleen: kukin tyylillään ja mikä minä (tai sinä) olen sitä kieltämään?


      • JustJust
        Onnääpihalla kirjoitti:

        Mitähän tämä sekopää vetää, kun ei luettua ymmärrä?
        Vai onko ihan syntymästä lähtien ollut ongelmia..........

        Itse voisit päättää mitä puhut. Nyt kehut uskoasi ja yleensä ehdottomasti kiellät olevasi uskossa.

        Kukakohan tässä on sekaisin.


      • Hyvästioletheikoinlenkki
        JustJust kirjoitti:

        Itse voisit päättää mitä puhut. Nyt kehut uskoasi ja yleensä ehdottomasti kiellät olevasi uskossa.

        Kukakohan tässä on sekaisin.

        Ai tämä on joku jankkaaja. Kokee taas asioita kovasti omassa pienessä päässään.
        En jatka tätä.


      • KatosArmoUutista
        Nuo-on-vihaa-täynnä kirjoitti:

        "Saahan Suomessa olla ihan vapaasti vaikka konservatiivikristitty. Minusta se on kyllä paljon pervompaa kuin mikään muu tässä maassa"


        Tässä suosijafanaatikko kertoo, että esimerkiksi pedofilia, murhat jne. kaikki saasta on hänestä paljon normaalimpaa, kuin olla kristitty.

        Kuinka paljon vihaa pitää mur.hafänin tuntea kristinuskoa kohtaan, että tuommoisen ulostaa tai oksentaa laudalle..
        Tuo on jo säälittävällä tasolla tuo viha uskovia kohtaan.

        "Tässä suosijafanaatikko kertoo, että esimerkiksi pedofilia, murhat jne. kaikki saasta on hänestä paljon normaalimpaa, kuin olla kristitty."

        Mutta nuohan kuuluu kristillisyyteen? Ainakin lapseen sekaantujista vankilassa taitaa olla suurin osa just kristittyjä vieläpä fundamentaliseja suurperheen isiä. Ja lahkoissa suurinta arvostusta saa moninkertaiset murhamiehet, ovat pöntössä puhujina ja palvottuja hahmoja ja suosittuja. Just katoin tuksun videota missä oli tuksu (väkivaltarikollinen ja alkoholisti) ja joku late, joka on tappanut 3 ihmistä. Ja itse pastorikin on lusinut todistettavasti. Tosi yleistä!


      • Nuo-on-vihaa-täynnä
        KatosArmoUutista kirjoitti:

        "Tässä suosijafanaatikko kertoo, että esimerkiksi pedofilia, murhat jne. kaikki saasta on hänestä paljon normaalimpaa, kuin olla kristitty."

        Mutta nuohan kuuluu kristillisyyteen? Ainakin lapseen sekaantujista vankilassa taitaa olla suurin osa just kristittyjä vieläpä fundamentaliseja suurperheen isiä. Ja lahkoissa suurinta arvostusta saa moninkertaiset murhamiehet, ovat pöntössä puhujina ja palvottuja hahmoja ja suosittuja. Just katoin tuksun videota missä oli tuksu (väkivaltarikollinen ja alkoholisti) ja joku late, joka on tappanut 3 ihmistä. Ja itse pastorikin on lusinut todistettavasti. Tosi yleistä!

        "Tässä suosijafanaatikko kertoo, että esimerkiksi pedofilia, murhat jne. kaikki saasta on hänestä paljon normaalimpaa, kuin olla kristitty."

        'Mutta nuohan kuuluu kristillisyyteen? '
        Aika halpamainen veto, ottaen huomioon, että juuri kristityt sotivat puolestasi, ettet nyt puhu ottomaanien kieltä.

        'Ainakin lapseen sekaantujista vankilassa taitaa olla suurin osa just kristittyjä vieläpä fundamentaliseja suurperheen isiä.'
        Myönnettäköön, että jotkin lahkoilijat ovat ulapalla, mutta älä puhu heistä kristittyinä, ok?

        ' Ja lahkoissa suurinta arvostusta saa moninkertaiset murhamiehet, ovat pöntössä puhujina ja palvottuja hahmoja ja suosittuja. '
        Kerro tästä yksi esimerkki.

        'Just katoin tuksun videota missä oli tuksu (väkivaltarikollinen ja alkoholisti) ja joku late, joka on tappanut 3 ihmistä. Ja itse pastorikin on lusinut todistettavasti. Tosi yleistä!'
        Johannalla on taustansa, toki. Late, josta puhut, on ilmeisesti Johanssonin poika. Ex-jengipomo, NBK:sta. Karu jätkä. Nyt uskoon herätetty eli vielä karumpi jätkä.
        On vaikeampaa olla uskova kristitty, kuin väkivaltainen Late.
        Pastorista en tiedä mitään.

        Onko edes vaikea ymmärtää, että, kun näitä henkilöitä Jeesus uskoon herättää, niin siiinä ohessa Hän on herättänyt sata tuhatta perusjäpikkää, jotka eivät ole mitenkään valokeilassa, millään aiemmilla teoillaan? Tuksu ja Late ovat sinulle opiksi, ystäväni.

        Ei Late ja Tuksu saa siitä enempää palkkaa. Jeesus maksaa aamulla työhön käyneelle markan ja illan suussa työhön tarttuvalle saman markan. Mitä se on sinulta pois, jos Hän niin tekee?


      • Siis.wot

        "Aika halpamainen veto, ottaen huomioon, että juuri kristityt sotivat puolestasi, ettet nyt puhu ottomaanien kieltä."

        Olitkos itse rintamalla? Jos et, niin miten luet jotain tommosta omaksi ansioksesi?


      • NäinOnAsia
        Siis.wot kirjoitti:

        "Aika halpamainen veto, ottaen huomioon, että juuri kristityt sotivat puolestasi, ettet nyt puhu ottomaanien kieltä."

        Olitkos itse rintamalla? Jos et, niin miten luet jotain tommosta omaksi ansioksesi?

        Sinulle ei ole annettu älyä nähtävästi. Siksi ulosanti tuommoista.


      • Siis.wot kirjoitti:

        "Aika halpamainen veto, ottaen huomioon, että juuri kristityt sotivat puolestasi, ettet nyt puhu ottomaanien kieltä."

        Olitkos itse rintamalla? Jos et, niin miten luet jotain tommosta omaksi ansioksesi?

        Kristityt ovat tosiaan kovia poikia sotimaan, ovat olleet liki niin kauan kuin kristinuskoa on ollut. Viides käsky siinä ainakin unohtuu ja monta muutakin samalla.


      • JustJust kirjoitti:

        Kristityt ovat tosiaan kovia poikia sotimaan, ovat olleet liki niin kauan kuin kristinuskoa on ollut. Viides käsky siinä ainakin unohtuu ja monta muutakin samalla.

        "Viides käsky siinä ainakin unohtuu ja monta muutakin samalla."

        Uskonnoissa onkin ollut aina tämä erikoinen logiikka, että ne säännöt ja käskyt mielletään aina kaikkien muita koskeviksi, itselle otetaan aina erivapauksia kaikista säännöistä. Hulluinta minusta on, että niitä sääntöjä ympätään niillekin, jotka ei edes usko uskontoihin tai niiden jumaliin.


      • Anonyymi
        tieteilijä kirjoitti:

        "Viides käsky siinä ainakin unohtuu ja monta muutakin samalla."

        Uskonnoissa onkin ollut aina tämä erikoinen logiikka, että ne säännöt ja käskyt mielletään aina kaikkien muita koskeviksi, itselle otetaan aina erivapauksia kaikista säännöistä. Hulluinta minusta on, että niitä sääntöjä ympätään niillekin, jotka ei edes usko uskontoihin tai niiden jumaliin.

        Joop.a j.oo, ja tälläkin taas on so.ssu lo.okin log.iicalla ihan selk.eä yhteys abortin vastustukseen.. No lait taitaa cosc.ea caicc.ia ihan tasa puolisesti.


      • Anonyymi
        Joustaa-totuus-näillä kirjoitti:

        Kas kas. Miten se sattuikin niin, että abortinsuosijat ovat myös genderfluidismin kannattajia..
        Teillä, kun ei ole moraalista tukea uskosta, olette, kuin tuuliajolla kaikessa.
        Kaikki käy eikä ole olemassa totuutta eikä vääryyttä. Kaikki on yhden ihmisen oman ajattelun varassa ja yleensä ajan saatossa kieroutuneen ajattelun.
        Lienee turha enää tässä vaiheessa kertoa, että kyseessä on narsismin vaarallinen muoto.

        "Teillä, kun ei ole moraalista tukea uskosta, olette, kuin tuuliajolla kaikessa."

        Sukupuoli identiteetti ja muu esim seksuaalinen suuntautuminen ei ole moraalikysymys joka tuella tai sen puutteella muuttuu suuntaan tai toiseen. Tai uskonnolla joka on opittua. Muuten mitähän porukat sanoo kun saavat tietää että uus pääministeri on sateenkaariperheestä. 😘


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Teillä, kun ei ole moraalista tukea uskosta, olette, kuin tuuliajolla kaikessa."

        Sukupuoli identiteetti ja muu esim seksuaalinen suuntautuminen ei ole moraalikysymys joka tuella tai sen puutteella muuttuu suuntaan tai toiseen. Tai uskonnolla joka on opittua. Muuten mitähän porukat sanoo kun saavat tietää että uus pääministeri on sateenkaariperheestä. 😘

        Onnittelut uudelle pääministerille :) Mukavaa että meillä on näin paljon naisia johtotehtävissä.


    • asiaeimuuksmuutu

      Vohan alotuskopioinnin uudelleenkin kirjottaa KOROSTAMALLA elämänoloihin ja muihin olosuhteisiin painottavia kohtia :-D Eli miten asia muuttui?
      On tietenkin selvä että lääkärin on jollain tavoin yritettävä seuloa joukosta ne joita mahdollisesti painostetaan aborttiin tai jotka on kovin epävarmoja haluistaan. Ilmeisesti tämä on suosijaf.anaatikkojen mielestä huono asia.

      "useat, ja capslockilla korostamani kohdat riittää missä tilanteessa vain abortin perusteeksi."

      Missään kohtaahan ei näin sanota vaan tämäkin on taas sitä tuttua valheellista toivemutupäätelmääsi.

      • "Vohan alotuskopioinnin uudelleenkin kirjottaa KOROSTAMALLA elämänoloihin ja muihin olosuhteisiin painottavia kohtia :-D Eli miten asia muuttui?"''

        Siinähän ne sosiaaliset perusteet tulee mainittua, millä ne abortit sitten tehdään ja kenen kanta ratkaisee. Nämä kyllä tukee hyvin lääkäreiden omia puheita. Eli vaikka tämä uusin, lääkäriliiton puheenjohtaja totesi abortin olevan vapaa, ja samaa ovat maininneet gynekologit Tanus, Räsäskä, Mäenpää ja Kivijärvi. Vielä ei ole tullut mitään todistetta päinvastaisesta.


      • lakikertoo
        tieteilijä kirjoitti:

        "Vohan alotuskopioinnin uudelleenkin kirjottaa KOROSTAMALLA elämänoloihin ja muihin olosuhteisiin painottavia kohtia :-D Eli miten asia muuttui?"''

        Siinähän ne sosiaaliset perusteet tulee mainittua, millä ne abortit sitten tehdään ja kenen kanta ratkaisee. Nämä kyllä tukee hyvin lääkäreiden omia puheita. Eli vaikka tämä uusin, lääkäriliiton puheenjohtaja totesi abortin olevan vapaa, ja samaa ovat maininneet gynekologit Tanus, Räsäskä, Mäenpää ja Kivijärvi. Vielä ei ole tullut mitään todistetta päinvastaisesta.

        Se on edelleen niiden lääkärien omaa mielipidettä, jolla ne mitä ilmeisimmin tarkottaa lain käytäntöä. Kuitenkin faktat löytyy sieltä lakipykälistä, eikä missään lue että se ois vapaa ja sen sais pelkästään pyynnöllä ja haluamalla.


      • jöymään
        lakikertoo kirjoitti:

        Se on edelleen niiden lääkärien omaa mielipidettä, jolla ne mitä ilmeisimmin tarkottaa lain käytäntöä. Kuitenkin faktat löytyy sieltä lakipykälistä, eikä missään lue että se ois vapaa ja sen sais pelkästään pyynnöllä ja haluamalla.

        "Se on edelleen niiden lääkärien omaa mielipidettä, jolla ne mitä ilmeisimmin tarkottaa lain käytäntöä. Kuitenkin faktat löytyy sieltä lakipykälistä, eikä missään lue että se ois vapaa ja sen sais pelkästään pyynnöllä ja haluamalla."

        Joo pitää kertoa että miksei halua. Elikkä voi tarkentaa, että "suunnittelen lapsettomuutta" tai "en ole kypsä äidiksi".

        Hassuahan se on.


      • Suunnittelijat

        "ajatusten lisäks elämänoloista tai muista olosuhteista on löydyttävä "

        Tulevaisuuden suunnitelmat. Tulevaisuuden suunnitelmissani on lapseton elämä.


    • kopiota

      Abortti ei ole kenellekään helppo juttu.
      – Aina jää paha olo ja käsiteltävää sielunelämään, ylilääkäri Ritva Hurskainen näkee.
      Hänestä ”hirveän harvassa” ovat ne, joille asialla ei näyttäisi olevan mitään väliä.
      – Ihminen voi vielä vastaanotolla yrittää peittää tuskaansa, mutta jokin koskettava kysymys voi saada hänet puhkeamaan itkuun, hän tietää.
      Ylilääkäri Merja Vainio kertoo, kuinka Kanta-Hämeessä aborttiin tuleva potilas pääsee lääkäritapaamisen jälkeen keskustelemaan kaikessa rauhassa hoitajan kanssa.
      – Jos tuntuu, että on kova paikka, potilas voi saada uuden ajan ja miettimisaikaa. Joskus potilas tarttuu tähän ja peruuttaa abortin.
      Todella ahdistuneelle voidaan varata aika psykiatriselle hoitajalle jopa samana päivänä.
      – Kokenut henkilökunta osaa nähdä, jos potilas on epävarma.
      Moralisointiin ei Vainion mukaan henkilökunta saa syyllistyä.

      • JustJust

        Ja jotkut kehtaavat puhua jostain kummallisesta mukavuusabortista.


      • kunhan_vastaan

        Kyllä, oikeassa olet, suhdelluku lienee oikeahko.
        Kun sitten "luvallisesta, ihmisoikeutetusta seksistä", esim. irtosuhteesta, suhteen ulkopuolisesta tai suojaamattomasta seksistä alkanut uusi elämä ilmoittelee itsetään, niin äiti joutuu kyllä kovan paikan eteen. Mukava huoleton elämä alkaa olla ohi, jos ei jotain tehdä. Viimeistään lääkärin vastaanotolla joutuu sitten punnitsemaan omia arvojaan, ihmiselämän arvoa ja omaa mukavuuttaan. Monihan mukavan, huolettoman elämäntapansa taatakseen tekee kuten tunnettua abortin, mutta helppoa se ei ole.

        Kumma kyllä, moni ei tästä edes opi! Seksin harrastaminen on MINUN oikeus, mutta velvoilluuteni ei ole kantaa siitä vastuuta. Yhteiskunta hoitakoot sen.


      • Eivätkestätotuutta
        JustJust kirjoitti:

        Ja jotkut kehtaavat puhua jostain kummallisesta mukavuusabortista.

        Hädärunc.cua taas!! Äkkiä poistoon tosiasiat.


      • kunhan_vastaan kirjoitti:

        Kyllä, oikeassa olet, suhdelluku lienee oikeahko.
        Kun sitten "luvallisesta, ihmisoikeutetusta seksistä", esim. irtosuhteesta, suhteen ulkopuolisesta tai suojaamattomasta seksistä alkanut uusi elämä ilmoittelee itsetään, niin äiti joutuu kyllä kovan paikan eteen. Mukava huoleton elämä alkaa olla ohi, jos ei jotain tehdä. Viimeistään lääkärin vastaanotolla joutuu sitten punnitsemaan omia arvojaan, ihmiselämän arvoa ja omaa mukavuuttaan. Monihan mukavan, huolettoman elämäntapansa taatakseen tekee kuten tunnettua abortin, mutta helppoa se ei ole.

        Kumma kyllä, moni ei tästä edes opi! Seksin harrastaminen on MINUN oikeus, mutta velvoilluuteni ei ole kantaa siitä vastuuta. Yhteiskunta hoitakoot sen.

        "Monihan mukavan, huolettoman elämäntapansa taatakseen tekee kuten tunnettua abortin, mutta helppoa se ei ole."

        Sehän se ikävä epätasa-arvo on, että mies saa jatkaa sitä huoletonta elämäntapaansa vaikka olisi esim. väkisin saattanut raskaaksi naisen. Naisen muka pitäisi kantaa miehenkin käytöksestä vastuu, vaikka vapaaehtoisessakin seksissä naisen on mahdotonta tulla raskaaksi ilman siittiötä. :)
        Kukaan abortinvastustaja ei ikinä esitä mitään miehen mukavan elämän jatkamisen esteitä tai jotain vastuun kantamispakotteita. Joku kumma oletus teillä on, että naisen elämä ei saisi olla mukavaa ja huoletonta, mutta miehelle se on itsestään selvä oikeus, mitä ei saa kukaan mennä loukkamaan. :)


      • kunhan_vastaan
        tieteilijä kirjoitti:

        "Monihan mukavan, huolettoman elämäntapansa taatakseen tekee kuten tunnettua abortin, mutta helppoa se ei ole."

        Sehän se ikävä epätasa-arvo on, että mies saa jatkaa sitä huoletonta elämäntapaansa vaikka olisi esim. väkisin saattanut raskaaksi naisen. Naisen muka pitäisi kantaa miehenkin käytöksestä vastuu, vaikka vapaaehtoisessakin seksissä naisen on mahdotonta tulla raskaaksi ilman siittiötä. :)
        Kukaan abortinvastustaja ei ikinä esitä mitään miehen mukavan elämän jatkamisen esteitä tai jotain vastuun kantamispakotteita. Joku kumma oletus teillä on, että naisen elämä ei saisi olla mukavaa ja huoletonta, mutta miehelle se on itsestään selvä oikeus, mitä ei saa kukaan mennä loukkamaan. :)

        Väitteesi on kovasti telaketjufeminismiagitaation sävyttämiä väitteitä muka toisten mielipiteistä..

        "Naisen muka pitäisi kantaa miehenkin käytöksestä vastuu, vaikka vapaaehtoisessakin seksissä naisen on mahdotonta tulla raskaaksi ilman siittiötä. :)" Väärä vastaus. Nimenomaan ei pidä, vaan raskauden sattuessa molempien pitää kantaa yhteinen vastuu lapsesta.

        "Kukaan abortinvastustaja ei ikinä esitä mitään miehen mukavan elämän jatkamisen esteitä tai jotain vastuun kantamispakotteita." Väärä vastaus! Sillä molempien pitää kantaa yhdessä vastuu, joka on seurausta yhteisestä päätöksestä harrastaa keskenään seksiä!!

        "Joku kumma oletus teillä on, että naisen elämä ei saisi olla mukavaa ja huoletonta." Väärä vastaus, naisen kuten miehenkin elämä saa olla ihan huoletonta ja mukavaa, jollei itse hanki omilla toimillaan huolia ja epämukavuutta.

        "Miehelle se on itsestään selvä oikeus, mitä ei saa kukaan mennä loukkamaan. :)" Väärä vastaus. Miehelläkin oikeus elää huoletonta ja mukavaa elämää, jollei itse omalla toiminnallaan hanki itselleen huolia ja epämukavuutta.


      • JustJust
        Eivätkestätotuutta kirjoitti:

        Hädärunc.cua taas!! Äkkiä poistoon tosiasiat.

        Mitä sinä mulle siitä valitat?


      • DomPerignon-34
        kunhan_vastaan kirjoitti:

        Kyllä, oikeassa olet, suhdelluku lienee oikeahko.
        Kun sitten "luvallisesta, ihmisoikeutetusta seksistä", esim. irtosuhteesta, suhteen ulkopuolisesta tai suojaamattomasta seksistä alkanut uusi elämä ilmoittelee itsetään, niin äiti joutuu kyllä kovan paikan eteen. Mukava huoleton elämä alkaa olla ohi, jos ei jotain tehdä. Viimeistään lääkärin vastaanotolla joutuu sitten punnitsemaan omia arvojaan, ihmiselämän arvoa ja omaa mukavuuttaan. Monihan mukavan, huolettoman elämäntapansa taatakseen tekee kuten tunnettua abortin, mutta helppoa se ei ole.

        Kumma kyllä, moni ei tästä edes opi! Seksin harrastaminen on MINUN oikeus, mutta velvoilluuteni ei ole kantaa siitä vastuuta. Yhteiskunta hoitakoot sen.

        "Kumma kyllä, moni ei tästä edes opi! Seksin harrastaminen on MINUN oikeus, mutta velvoilluuteni ei ole kantaa siitä vastuuta. Yhteiskunta hoitakoot sen."

        Miehet ajattelee just näin kun eivät halua lapsia vastuulleen. Miehen pitää saada tsörbää mekkoon vaikka väkisin. Siitä ne raskaudet alkaa. 😊


      • kunhan_vastaan
        DomPerignon-34 kirjoitti:

        "Kumma kyllä, moni ei tästä edes opi! Seksin harrastaminen on MINUN oikeus, mutta velvoilluuteni ei ole kantaa siitä vastuuta. Yhteiskunta hoitakoot sen."

        Miehet ajattelee just näin kun eivät halua lapsia vastuulleen. Miehen pitää saada tsörbää mekkoon vaikka väkisin. Siitä ne raskaudet alkaa. 😊

        Joku rynkkäsi poistoon tekstin, johon vastasin, joten et tiennyt, että kysymys oli juuri naisen asenteesta. Saat kyllä anteeksi nolon mokasi, mutta paljastit feministiagendaasi.


      • Huijjuijui
        kunhan_vastaan kirjoitti:

        Väitteesi on kovasti telaketjufeminismiagitaation sävyttämiä väitteitä muka toisten mielipiteistä..

        "Naisen muka pitäisi kantaa miehenkin käytöksestä vastuu, vaikka vapaaehtoisessakin seksissä naisen on mahdotonta tulla raskaaksi ilman siittiötä. :)" Väärä vastaus. Nimenomaan ei pidä, vaan raskauden sattuessa molempien pitää kantaa yhteinen vastuu lapsesta.

        "Kukaan abortinvastustaja ei ikinä esitä mitään miehen mukavan elämän jatkamisen esteitä tai jotain vastuun kantamispakotteita." Väärä vastaus! Sillä molempien pitää kantaa yhdessä vastuu, joka on seurausta yhteisestä päätöksestä harrastaa keskenään seksiä!!

        "Joku kumma oletus teillä on, että naisen elämä ei saisi olla mukavaa ja huoletonta." Väärä vastaus, naisen kuten miehenkin elämä saa olla ihan huoletonta ja mukavaa, jollei itse hanki omilla toimillaan huolia ja epämukavuutta.

        "Miehelle se on itsestään selvä oikeus, mitä ei saa kukaan mennä loukkamaan. :)" Väärä vastaus. Miehelläkin oikeus elää huoletonta ja mukavaa elämää, jollei itse omalla toiminnallaan hanki itselleen huolia ja epämukavuutta.

        "Sillä molempien pitää kantaa yhdessä vastuu, joka on seurausta yhteisestä päätöksestä harrastaa keskenään seksiä!!"

        Mutta sullakaan ei ole yhtä ainutta ideaa miten miehet pakotetaan ottamaan vastuu. Eihän miestä saa pakottaa!!! Miehellä on oikeuksia! Pakotus on epäinhimillistä ja feministien törkeitä tasa arvo vaatimuksia! Pakottaminen on julmaa!


      • DomPerignon-34
        kunhan_vastaan kirjoitti:

        Joku rynkkäsi poistoon tekstin, johon vastasin, joten et tiennyt, että kysymys oli juuri naisen asenteesta. Saat kyllä anteeksi nolon mokasi, mutta paljastit feministiagendaasi.

        "Joku rynkkäsi poistoon tekstin, johon vastasin, joten et tiennyt, että kysymys oli juuri naisen asenteesta. "

        On naisen asenteen vika jos hän tulee raiskatuksi 😊

        On naisen asenteen vika jos hän ei suostu seksiin 😊

        On naisen asenteen vika jos hän suostuu miehen mukavuusseksivaatimuksiin 😊

        On naisen asenteen vika että mies ei voi elää ilman seksiä 😊

        Kylläpä elämä on yksinkertaista ja helppoa!


      • kunhan_vastaan
        DomPerignon-34 kirjoitti:

        "Joku rynkkäsi poistoon tekstin, johon vastasin, joten et tiennyt, että kysymys oli juuri naisen asenteesta. "

        On naisen asenteen vika jos hän tulee raiskatuksi 😊

        On naisen asenteen vika jos hän ei suostu seksiin 😊

        On naisen asenteen vika jos hän suostuu miehen mukavuusseksivaatimuksiin 😊

        On naisen asenteen vika että mies ei voi elää ilman seksiä 😊

        Kylläpä elämä on yksinkertaista ja helppoa!

        DomPerignon-34 kommentoi:
        "On naisen asenteen vika jos hän tulee raiskatuksi😊
        On naisen asenteen vika jos hän ei suostu seksiin 😊
        On naisen asenteen vika jos hän suostuu miehen mukavuusseksivaatimuksiin 😊
        On naisen asenteen vika että mies ei voi elää ilman seksiä 😊
        Kylläpä elämä on yksinkertaista ja helppoa! "

        Olen ehdottomasti eri mieltä, kuten olen niin sata kertaa kirjannutkin. Aborttiagitaattorien ja välihuutelijoiden ajattelu on jotenkin kieroutunut, ehkä liiallisen välihuutelunsa vuoksi, jolloin päästävät tuollaisia sammakoita. Jokainen fiksumpi tietää, että nainen voi päättää omasta seksuaaliaktiviteetistaan itse ja niin mies kuin nainenkin voi elää myös ilman seksiä, ilman sooloseksiäkin ja silloinkin on kyse normaaleista ihmisistä, mutta toki on joitakin mieleltään ja asenteiltaan sairaita niin naisissa kuin miehissäkin, on ollut aina.


      • JustJust
        kunhan_vastaan kirjoitti:

        DomPerignon-34 kommentoi:
        "On naisen asenteen vika jos hän tulee raiskatuksi😊
        On naisen asenteen vika jos hän ei suostu seksiin 😊
        On naisen asenteen vika jos hän suostuu miehen mukavuusseksivaatimuksiin 😊
        On naisen asenteen vika että mies ei voi elää ilman seksiä 😊
        Kylläpä elämä on yksinkertaista ja helppoa! "

        Olen ehdottomasti eri mieltä, kuten olen niin sata kertaa kirjannutkin. Aborttiagitaattorien ja välihuutelijoiden ajattelu on jotenkin kieroutunut, ehkä liiallisen välihuutelunsa vuoksi, jolloin päästävät tuollaisia sammakoita. Jokainen fiksumpi tietää, että nainen voi päättää omasta seksuaaliaktiviteetistaan itse ja niin mies kuin nainenkin voi elää myös ilman seksiä, ilman sooloseksiäkin ja silloinkin on kyse normaaleista ihmisistä, mutta toki on joitakin mieleltään ja asenteiltaan sairaita niin naisissa kuin miehissäkin, on ollut aina.

        Koska nimimerkki DomPerignon sanoi asian käänteisesti siihen nähden mitä tarkoitti, niin sinä eri mieltä olevana olet siis sitä mieltä mitä hän kirjaimellisesti kirjoitti.


      • soshubaadinharhaataas
        tieteilijä kirjoitti:

        "Monihan mukavan, huolettoman elämäntapansa taatakseen tekee kuten tunnettua abortin, mutta helppoa se ei ole."

        Sehän se ikävä epätasa-arvo on, että mies saa jatkaa sitä huoletonta elämäntapaansa vaikka olisi esim. väkisin saattanut raskaaksi naisen. Naisen muka pitäisi kantaa miehenkin käytöksestä vastuu, vaikka vapaaehtoisessakin seksissä naisen on mahdotonta tulla raskaaksi ilman siittiötä. :)
        Kukaan abortinvastustaja ei ikinä esitä mitään miehen mukavan elämän jatkamisen esteitä tai jotain vastuun kantamispakotteita. Joku kumma oletus teillä on, että naisen elämä ei saisi olla mukavaa ja huoletonta, mutta miehelle se on itsestään selvä oikeus, mitä ei saa kukaan mennä loukkamaan. :)

        "Kukaan abortinvastustaja ei ikinä esitä mitään miehen mukavan elämän jatkamisen esteitä tai jotain vastuun kantamispakotteita. Joku kumma oletus teillä on, että naisen elämä ei saisi olla mukavaa ja huoletonta, mutta miehelle se on itsestään selvä oikeus, mitä ei saa kukaan mennä loukkamaan. :) "

        No mitä siitä sun mielestä pitäs esittää, pakottaa mies isäksi vai? Ja miksi, kun ei naisenkaan oo mikään pakko jatkaa käytännön äitiyttä synnytyksen jälkeen?

        "niin sinä eri mieltä olevana olet siis sitä mieltä mitä hän kirjaimellisesti kirjoitti. "

        Näin kieroutuneesti voi ajatella vain järkensä pahoin sumentanut suosijaf.anaatikko.


      • kunhan_vastaan kirjoitti:

        Joku rynkkäsi poistoon tekstin, johon vastasin, joten et tiennyt, että kysymys oli juuri naisen asenteesta. Saat kyllä anteeksi nolon mokasi, mutta paljastit feministiagendaasi.

        Mikä on feministiagenda ja miten määrittelet sen?

        Itse oikein tarkistin, että mitäs se wikipedia tai feministien omat sivut feminismistä sanookaan, etten vain itse feministinä olisi mukana missään epämääräisessä. :)))

        Eli
        "Feminismi on naisen yhteiskunnallisen aseman parantamiseen ja sukupuoliroolien muuttamiseen tähtäävä radikaali liike." (wiki)

        Olen kyllä tunnustuksellinen feministi, mutta en kuuntele jonkun ääriajattelijan minulle antamia halventavia "arvonimiä". Naisten oikeuksien puolestapuhujia on kautta historian yritetty halventaa ja sillä tavalla hiljentaa naiset. Feminismin käyttämisenä haukkumasanana nykyään, tällä on ihan sama tarkoitus: tehdä naisista halveksittavia ja hiljentaa naiset ja naisten vaatimukset oikeudenmukaisuudesta.

        Jokainen nainen ja mies on feministi, joka kannattaa samaa palkkaa ja samaa kohtelua sekä miehille että naisille. Ihan ylpeä feministi olen ja ylpeä siitä, kuinka suomalaiset naiset ensimmäisinä maailmassa olivat vaalikelpoisia ja kaikki ottavat mallia Suomesta, äitiyspakkaukset ja muut saa ylistystä. Suomalaiset feministit paransi yksinhuoltajaäitien asemaa ja taisteli perhe-etuuksien puolesta. On kummallista, että joku ei arvosta näitä, ja haukkuu feministejä vaikka itse samaan aikaan nauttii hyvällä omallatunnolla feministien aikaansaamista etuisuuksista.


      • Trump-on-Äiijjä
        tieteilijä kirjoitti:

        Mikä on feministiagenda ja miten määrittelet sen?

        Itse oikein tarkistin, että mitäs se wikipedia tai feministien omat sivut feminismistä sanookaan, etten vain itse feministinä olisi mukana missään epämääräisessä. :)))

        Eli
        "Feminismi on naisen yhteiskunnallisen aseman parantamiseen ja sukupuoliroolien muuttamiseen tähtäävä radikaali liike." (wiki)

        Olen kyllä tunnustuksellinen feministi, mutta en kuuntele jonkun ääriajattelijan minulle antamia halventavia "arvonimiä". Naisten oikeuksien puolestapuhujia on kautta historian yritetty halventaa ja sillä tavalla hiljentaa naiset. Feminismin käyttämisenä haukkumasanana nykyään, tällä on ihan sama tarkoitus: tehdä naisista halveksittavia ja hiljentaa naiset ja naisten vaatimukset oikeudenmukaisuudesta.

        Jokainen nainen ja mies on feministi, joka kannattaa samaa palkkaa ja samaa kohtelua sekä miehille että naisille. Ihan ylpeä feministi olen ja ylpeä siitä, kuinka suomalaiset naiset ensimmäisinä maailmassa olivat vaalikelpoisia ja kaikki ottavat mallia Suomesta, äitiyspakkaukset ja muut saa ylistystä. Suomalaiset feministit paransi yksinhuoltajaäitien asemaa ja taisteli perhe-etuuksien puolesta. On kummallista, että joku ei arvosta näitä, ja haukkuu feministejä vaikka itse samaan aikaan nauttii hyvällä omallatunnolla feministien aikaansaamista etuisuuksista.

        Fempuilla ei ole mitään tekemistä tasa-arvon ajamisen kanssa. Fempun tavoite on feministin ylivalta. Ei kuitenkaan tule onnistumaan, kun eväät on niin keveet fempuilla.
        Onneksi järkevät naiset julkisuudessa irtisanoutuvat tuosta ääriajattelusta.
        Se kertoo myös osaltaan, miten naisten asema kohenee, kun he irtisanoutuvat itseään hyväksikäyttävistä ääriaineksista. Hienoa, Oikeat Naiset.


      • Oikea.Nainen
        Trump-on-Äiijjä kirjoitti:

        Fempuilla ei ole mitään tekemistä tasa-arvon ajamisen kanssa. Fempun tavoite on feministin ylivalta. Ei kuitenkaan tule onnistumaan, kun eväät on niin keveet fempuilla.
        Onneksi järkevät naiset julkisuudessa irtisanoutuvat tuosta ääriajattelusta.
        Se kertoo myös osaltaan, miten naisten asema kohenee, kun he irtisanoutuvat itseään hyväksikäyttävistä ääriaineksista. Hienoa, Oikeat Naiset.

        "Se kertoo myös osaltaan, miten naisten asema kohenee, kun he irtisanoutuvat itseään hyväksikäyttävistä ääriaineksista."

        Joo naiset kyllä huomaa ihan itse ja omilla aistimilla kuka naisten oikeuksia ajaa ja kuka yrittää rajoittaa, kiitos.


      • Trump-on-Äiijjä kirjoitti:

        Fempuilla ei ole mitään tekemistä tasa-arvon ajamisen kanssa. Fempun tavoite on feministin ylivalta. Ei kuitenkaan tule onnistumaan, kun eväät on niin keveet fempuilla.
        Onneksi järkevät naiset julkisuudessa irtisanoutuvat tuosta ääriajattelusta.
        Se kertoo myös osaltaan, miten naisten asema kohenee, kun he irtisanoutuvat itseään hyväksikäyttävistä ääriaineksista. Hienoa, Oikeat Naiset.

        "Fempuilla ei ole mitään tekemistä tasa-arvon ajamisen kanssa. Fempun tavoite on feministin ylivalta. "

        Voisitko kertoa esimerkkejä tästä tavoitteesta? Minkään suomalaisen naisasialiikkeen sivuilla nimittäin ei kerrota, että he ajaisivat feministien ylivaltaa. Eli tämä taitaa olla joku oma päähänpistosi ja mustamaalaamista. Se on sama mielikuvitysrakennelma kuin on se aborttiväkikin, mikä painostaa ja kyykyttää suomalaiset naiset abortteihin, ja josta kukaan ei ole ikinä tehnyt mitään havaintoa. Kyykytystautologia onkin jäänyt tältä forumilta vähemmälle nyt, kun kempsu on alkanut niiden sijaan ihan keskustelemaan, vaikka jutut meneekin karjatalouden ja keinosiemennyksen puolelle.


      • DJT-on-äijjä
        tieteilijä kirjoitti:

        "Fempuilla ei ole mitään tekemistä tasa-arvon ajamisen kanssa. Fempun tavoite on feministin ylivalta. "

        Voisitko kertoa esimerkkejä tästä tavoitteesta? Minkään suomalaisen naisasialiikkeen sivuilla nimittäin ei kerrota, että he ajaisivat feministien ylivaltaa. Eli tämä taitaa olla joku oma päähänpistosi ja mustamaalaamista. Se on sama mielikuvitysrakennelma kuin on se aborttiväkikin, mikä painostaa ja kyykyttää suomalaiset naiset abortteihin, ja josta kukaan ei ole ikinä tehnyt mitään havaintoa. Kyykytystautologia onkin jäänyt tältä forumilta vähemmälle nyt, kun kempsu on alkanut niiden sijaan ihan keskustelemaan, vaikka jutut meneekin karjatalouden ja keinosiemennyksen puolelle.

        Miksi rajoitat keskustelun a) suomeen b) suomalaisten naisasialiikkeiden sivuille.
        Katso ihan mihin tahansa feministien mielenilmaukseen ja totea miten niissä huudetaan suoraa huutoa, miten miesten tulisi luopua miehuudestaan, miten miehet pitäisi hävittää jne.
        Jos olet rehellinen, niin myönnät, että näitä "miehet tekevät naisen elämästä helvetin"- kommentteja näkee jopa tällä palstalla. Ellet näitä ole nähnyt, olet tietoisesti päättänyt olla niitä näkemättä.
        Minulle on oikeastaan ihan sama myönnätkö nämä tosiasiat vai et, en koskaan enää luota yhteenkään naiseen, joka kehuu olevansa feministi, eli ääriainesta.


      • Rasittunut
        DJT-on-äijjä kirjoitti:

        Miksi rajoitat keskustelun a) suomeen b) suomalaisten naisasialiikkeiden sivuille.
        Katso ihan mihin tahansa feministien mielenilmaukseen ja totea miten niissä huudetaan suoraa huutoa, miten miesten tulisi luopua miehuudestaan, miten miehet pitäisi hävittää jne.
        Jos olet rehellinen, niin myönnät, että näitä "miehet tekevät naisen elämästä helvetin"- kommentteja näkee jopa tällä palstalla. Ellet näitä ole nähnyt, olet tietoisesti päättänyt olla niitä näkemättä.
        Minulle on oikeastaan ihan sama myönnätkö nämä tosiasiat vai et, en koskaan enää luota yhteenkään naiseen, joka kehuu olevansa feministi, eli ääriainesta.

        "miten miesten tulisi luopua miehuudestaan, miten miehet pitäisi hävittää jne."

        Laitappa tänne semmosia juttuja. En ole ikinä kuullukkaan. Kuka esimerkiksi on vaatinu miehiä luopumaan miehuudestaan? Mitä se miehuus sulle niinku tarkottaa? Toivottavasti ei miesten ylivallan jatkamisen ja naisten orjuuttamisen jatkamista. Kyllä jokainen ihminen on vapaa. Minä ainakin olen ja sallin sen miehillekkin. Ja on meillä lakikin joka kieltää sukupuolen vuoksi syrjinnän. Eiks olekki???


      • TRD
        Rasittunut kirjoitti:

        "miten miesten tulisi luopua miehuudestaan, miten miehet pitäisi hävittää jne."

        Laitappa tänne semmosia juttuja. En ole ikinä kuullukkaan. Kuka esimerkiksi on vaatinu miehiä luopumaan miehuudestaan? Mitä se miehuus sulle niinku tarkottaa? Toivottavasti ei miesten ylivallan jatkamisen ja naisten orjuuttamisen jatkamista. Kyllä jokainen ihminen on vapaa. Minä ainakin olen ja sallin sen miehillekkin. Ja on meillä lakikin joka kieltää sukupuolen vuoksi syrjinnän. Eiks olekki???

        Eihän mitään näe eikä kuule, ellei ole tiedonhalua. Yllä mainittu, mistä sitä schaissea näkee. En varmasti ala itse levittämään sitä saastaa.


      • Ei.nyt.nappaa
        TRD kirjoitti:

        Eihän mitään näe eikä kuule, ellei ole tiedonhalua. Yllä mainittu, mistä sitä schaissea näkee. En varmasti ala itse levittämään sitä saastaa.

        "En varmasti ala itse levittämään sitä saastaa."
        Saastaa se onkin jos mustamaalaa ilman todisteita jonkun ajavan asioita mitä on vain siellä omassa päässä kun ei sellasia ole todellisuudessa. Olis vaan valaisevaa kuulla mikä on valtio missä naiset Ei ois huonommassa asemassa kuin mies. Onko sellasta ollenkaan. Suomessa ei ole tasa-arvoa työelämässä.

        Jos pitää lakia joka takaa samanarvoisen kohtelun kaikilke, "saastana" niin pitäiskö miettiä mitä asioita itse ajaa???

        Pelkäätkö että naiset haluaa tehdä miehille sitä mitä miehet on tehneet vuosituhansia naisille ja vielä tehdään?Jos olette eriarvousuudesta huolissanne teidän pitäisi ajaa naisten asiaa eikä niiden alistajien toimien hyväksyä. Jos siis huolenasi on ylivallan käyttö. Aina se on ylivaltaa jos ei omista asioistaankaan saa päättää.

        Vai onko se vaan tää ainut valta mitä naisella on eli laillinen oikeus omaan kehoon ja hallita lisääntymistään se joka sekin pitäis ottaa pois? Taantua johonkin 200 vuoden taakse? Miksi joku haluis kurjuutta ja epätasaarvon takaisin?


    • polly.-77

      Varsin hyvin tuosta aloituksen lääkäriohjeesta selviää että oma halut on ne jotka ratkaisee. Joskus joku väitti että vain ulkoisilla olosuhteilla on väliä. Esim jos parisuhde on huono, se on yksi sellainen asia mistä ei voi kukaan ulkopuolinen esim. sosiaalityöntekijä mitenkään "todeta". Tuollaset turhat syittenkaivelut pitäis turhana poistaa. Jos on kovin nuori niin pitää selvittää onko hyväksikäyttöä mut täysi ikäisen on joutavaa alkaa keksiä tarinoita jos vaan ei halua ja muuta syytä on vaikeampi löytää. Jos kerran hakee aborttia niin onhan se merkki siitä ettei sitä raskautta haluta jatkaa.

    • keskiajantaantumus

      "Jos pitää lakia joka takaa samanarvoisen kohtelun kaikilke,"

      Millä tavoin nykynen aborttilaki takaa tap.ettaville lapsille samanarvoisen kohtelun, kuin esim. sille joka himoi.tsee ta.ppaa hänet? Millon miehille on annettu oikeus tapp.aa muita kun sattuu huvittaan?
      (ja odotellaan millon hätär.ynccy käy taas näillekin ihan liian kiperille kysymyksille ;-))

      "Tuollaset turhat syittenkaivelut pitäis turhana poistaa. "

      Juuri näin, pois vaan kaikki TURHAT sosiaalisyyt ym. verukkeet. Joko se fyysisesti osotettavissa oleva terveydellinen, henkenä uhkaava syy löytyy, tai sitten turha tulla kär.kkyyn ja vink.uun mitään tapp.amis lupia.

      • Lyttäysmeininki

        "Millä tavoin nykynen aborttilaki takaa tap.ettaville lapsille samanarvoisen kohtelun, kuin esim. sille joka himoi.tsee ta.ppaa hänet? "

        Pitäiskö sun kysellä asiaa rikosfoorumilta eikä täältä?

        Ei abortissa ole kyse lapsesta vaan ihmisalkiosta. Abortissa on tarkoitus keskeyttää raskauden eteneminen. Yllättävää ettei joku tiedä. Lapsia koskeva laki käsittää syntyneet lapset eli ne jotka pärjää jo tässä elämässä ilman naisen kehoa. 😐

        Miksi sanot että abortti tehdään tappamishimosta? Onko sellainen ollut jollain syy? Lääkäri ruksii semmosen perusteen? Aika erikoisia väitteitä ja sen takia ei teitä vastustajia taideta kauheen vakavasti ottaakkaan. Semmosta keskustelua joka jo lähtötilanteessa leimaa ja lyttää toisen nimittelyllä. Ei kauheen hedelmällistä mutta tarkotus ei taidakaan olla keskustelu vaan se lyttäys? Miksi kukaan tahallaan hankkiutuis paksuksi, muka että sais tappaa jonkun? Sanokaa nyt hei. Sekö on syy? Jos semmosia himoja on niin luulis sen helpommin hoituvan kuin itelle kipua hankkimalla. Että niin.


      • "Millä tavoin nykynen aborttilaki takaa tap.ettaville lapsille samanarvoisen kohtelun, kuin esim. sille joka himoi.tsee ta.ppaa hänet?"

        Olisiko niin, ettei aborttilaki justiinsa määrittele alkiota tai sikiötä lapseksi, kuten sinä virheelliseti teet. Vasta kun ihminen pärjää ilman toisen ihmisen kehontoimintoja, hänet luetaan henkilöksi. Sitä ennen ollaan naisen kehoa. Aivoton ja tiedoton organismi ei ole ihminen lain mukaan.

        Vaikka abortinvastustajat kuinka yrittää ohittaa naisen ihmisenä aina kun on kyseessä lisääntyminen, se ei muuta sitä biologista tosiasiaa, että sikiö tarvitsee kehittyäkseen juuri naista, tai ainakin naisen kohtua ja naisen elintoimintoja. Abortinvastustajat käsittelee naista aina jotenkin sivullisena, joka vain jotenkin tekee muille kiusaa, kun kehtaa vedota ihmisoikeuksiinsa ja tasaveroiseen kohteluun.


      • Anonyymi
        tieteilijä kirjoitti:

        "Millä tavoin nykynen aborttilaki takaa tap.ettaville lapsille samanarvoisen kohtelun, kuin esim. sille joka himoi.tsee ta.ppaa hänet?"

        Olisiko niin, ettei aborttilaki justiinsa määrittele alkiota tai sikiötä lapseksi, kuten sinä virheelliseti teet. Vasta kun ihminen pärjää ilman toisen ihmisen kehontoimintoja, hänet luetaan henkilöksi. Sitä ennen ollaan naisen kehoa. Aivoton ja tiedoton organismi ei ole ihminen lain mukaan.

        Vaikka abortinvastustajat kuinka yrittää ohittaa naisen ihmisenä aina kun on kyseessä lisääntyminen, se ei muuta sitä biologista tosiasiaa, että sikiö tarvitsee kehittyäkseen juuri naista, tai ainakin naisen kohtua ja naisen elintoimintoja. Abortinvastustajat käsittelee naista aina jotenkin sivullisena, joka vain jotenkin tekee muille kiusaa, kun kehtaa vedota ihmisoikeuksiinsa ja tasaveroiseen kohteluun.

        "ettei aborttilaki justiinsa määrittele alkiota tai sikiötä lapseksi,"

        "Olisko niin",.. eli pelcc.ää mutuasi tämäkin. Onko laki jossain määritellyt syntymättömät lapset (joista cuid.enkin puhuu) muuksi kuin lapsiksi?

        "Sitä ennen ollaan naisen kehoa."
        "ei ole ihminen lain mukaan."

        Omia v-lh.eellisia höb.inöitäsi, jota ei määritellä näin missään muualla. Edes laissa.

        "yrittää ohittaa naisen ihmisenä aina kun on kyseessä lisääntyminen,"

        Cuc.aan muu ei yritä ohittaa ced.ään, paitsi sin.ä sakkeinesi lapset cohd.uissa. Ainakin jos ne halutaan t-pp.aa abortilla.
        Cys.eessä vain on ensi sijalla lapsi ja hänen oic.eutensa el.ämään, ja sivu juonteena jonc.un ids.eccään ac.an muc.avuuden hal.uiset hinc.umiset. Vaikka kuinka yrität lapsen ihm.isyyden ja el.ämän oh.ittaa.


    • UskisFemakko

      Ihanhyvä muistuttaa että abortti on meillä vapaa. Eipä syytä ole millä sitä ei sais. Huom, minä en tarvitse kun olen lesbo.

      • Anonyymi

        Tänäkin totuus ott.aa taas näe.mmä cov.ille. Häd.ä ru-nc.ullakaan siitä ei vaan pääse mihinkään, että b.ään sisästen ajatusten lisäksi el.ämän ol.oista tai muista ol.o suhteista on löydyttävä jotacin, minkä takia lapsen synn.ytys ja hoito olisi huom.addava ras.idus, ja mikä täyttää lain edellytykset t-pp.amis luv.alle.


    • Anonyymi

      Miksikä täällä jotkut vastustaja fanaatikot väittää että pitää löytyä jotain syistä joita joku lääkäri tutkii eikä mitkään päänsisäiset asiat tule keskusteluun. Kaikki tulevaisuuden suunnittelut ja näkemys ja käsitys ja halu on just päänsisäisiä eikä niitä voi mitenkään ulkopuolinen määrätä! sillä silloinhan ei naisen oma tilanne määrää vaan jonkun ulkopuolisen käsitys esim lääkärin. Eikä kukaan muu voi abortin hakijan elämästä tietää kuin vain itse se joka aborttia hakee. Ei lain mukaan muut saa vaikuttaa.

      • Anonyymi

        Suosija fan.aadicco ei cyc.ene cäs.iddämään, ettei se b.ään sisältö vaan riit.ä. Cosca el.ämän ol.ot ja muut ol.o suhteet, jotka ei ole siellä vaan ulco puolella. Lain mukaan joku ihan muu taho kuin hakija idse päättää, heruuco lupaa vaiko ei. Pors.aan reic.äisen leps.u lain ong.elma onkin, että noista edellytetyistä perusteistakin voidaan v-al.ehdella mitä satt.uu ja tarvitaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Suosija fan.aadicco ei cyc.ene cäs.iddämään, ettei se b.ään sisältö vaan riit.ä. Cosca el.ämän ol.ot ja muut ol.o suhteet, jotka ei ole siellä vaan ulco puolella. Lain mukaan joku ihan muu taho kuin hakija idse päättää, heruuco lupaa vaiko ei. Pors.aan reic.äisen leps.u lain ong.elma onkin, että noista edellytetyistä perusteistakin voidaan v-al.ehdella mitä satt.uu ja tarvitaan.

        "Suosija fan.aadicco ei cyc.ene cäs.iddämään, ettei se b.ään sisältö vaan riit.ä."

        Ei kenenkään suosijafanaatikon tarvitse sitä käsittää, riittää että abortin hakija ja lääkäri käsittää, mitä pitää hakemukseen laittaa.

        "HAKIJAN OMA KÄSITYS vaikeuksistaan keskeisiltä osiltaan tarkasti. Erityisesti kuvataan HAKIJAN edellytykset hoitaa lasta, HAKIJAN NÄKEMYS lapsen synnyttämisestä ja hoidosta aiheutuvan rasituksen suuruudesta ja laadusta sekä taloudellinen toimeentulo."

        "hakijan ikä ja hänen EDELLYTYKSENSÄ ja OMA HALUNSA hoitaa ja kasvattaa lasta"

        Huomaatko, tuossa kysytään hakijan omaa käsitystä, omaa halua ja omia edellytyksiä, ei tarvitse muuta kuin kertoa, että halua eikä edellytyksiä ole, jos esim. vaikka kokee äitiyden ja raskauden vastenmielisenä. . Ei tuossa ole mitään tulkinnan varaa, ja kummallinen väitteesi että hakijan käsityksellä ei ole väliä vaan joku ulkopuolinen olosuhde määrää. Onhan se nyt aivan selvä, ettei yhdellä mikään olosuhde vaikuta lapsen synnyttämishaluun kun toisella se on jo huomattava rasitus. Miten sen sitten päänsisäisesti kokee. Päänsisäistä on juuri mielenterveys ja jaksaminen esimerkiksi. Mutta kyllä tuo hakemuslomake selvästi painottuu siihen, mitä nainen haluaa, koska se tuohon merkitään. Päivi Räsänen, joka on idolisi, on itse myöntänyt että hakemus on pelkkä muodollisuus.


      • Anonyymi
        tieteilijä kirjoitti:

        "Suosija fan.aadicco ei cyc.ene cäs.iddämään, ettei se b.ään sisältö vaan riit.ä."

        Ei kenenkään suosijafanaatikon tarvitse sitä käsittää, riittää että abortin hakija ja lääkäri käsittää, mitä pitää hakemukseen laittaa.

        "HAKIJAN OMA KÄSITYS vaikeuksistaan keskeisiltä osiltaan tarkasti. Erityisesti kuvataan HAKIJAN edellytykset hoitaa lasta, HAKIJAN NÄKEMYS lapsen synnyttämisestä ja hoidosta aiheutuvan rasituksen suuruudesta ja laadusta sekä taloudellinen toimeentulo."

        "hakijan ikä ja hänen EDELLYTYKSENSÄ ja OMA HALUNSA hoitaa ja kasvattaa lasta"

        Huomaatko, tuossa kysytään hakijan omaa käsitystä, omaa halua ja omia edellytyksiä, ei tarvitse muuta kuin kertoa, että halua eikä edellytyksiä ole, jos esim. vaikka kokee äitiyden ja raskauden vastenmielisenä. . Ei tuossa ole mitään tulkinnan varaa, ja kummallinen väitteesi että hakijan käsityksellä ei ole väliä vaan joku ulkopuolinen olosuhde määrää. Onhan se nyt aivan selvä, ettei yhdellä mikään olosuhde vaikuta lapsen synnyttämishaluun kun toisella se on jo huomattava rasitus. Miten sen sitten päänsisäisesti kokee. Päänsisäistä on juuri mielenterveys ja jaksaminen esimerkiksi. Mutta kyllä tuo hakemuslomake selvästi painottuu siihen, mitä nainen haluaa, koska se tuohon merkitään. Päivi Räsänen, joka on idolisi, on itse myöntänyt että hakemus on pelkkä muodollisuus.

        "ei tarvitse muuta kuin kertoa, että halua eikä edellytyksiä ole, "

        Onko tämä sin.un miel.estä niiden CUV.AAMISTA?
        "Erityisesti kuvataan hakijan edellytykset hoitaa lasta, hakijan näkemys lapsen synnyttämisestä ja hoidosta aiheutuvan RAS.ITUKSEN suuruudesta ja LAAD.USTA"

        "väitteesi että hakijan käsityksellä ei ole väliä vaan joku ulkopuolinen olosuhde määrää."

        Missään ei vaan ole taask.aan väitetty sellaista, vaan todettu että se ei RIIT.Ä, toisin kuin jadc.uvasti yrität esittää. Edcö tosiaan cyc.ene cäs.iddämään eroja näillä?
        Vastaamatta on myös, miksi mitään el.ämän ol.oja ja muita ol.o suhteita cys.ellään, jos kaikki onkin cii.nni vain hakijan "b.ään sis.äisestä coc.emisesta", ja siellä on rastittavana myös cohd.a "edellytykset ei ole ol.emassa hakijan esittämillä syillä"? Äl.ydöntä..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "ei tarvitse muuta kuin kertoa, että halua eikä edellytyksiä ole, "

        Onko tämä sin.un miel.estä niiden CUV.AAMISTA?
        "Erityisesti kuvataan hakijan edellytykset hoitaa lasta, hakijan näkemys lapsen synnyttämisestä ja hoidosta aiheutuvan RAS.ITUKSEN suuruudesta ja LAAD.USTA"

        "väitteesi että hakijan käsityksellä ei ole väliä vaan joku ulkopuolinen olosuhde määrää."

        Missään ei vaan ole taask.aan väitetty sellaista, vaan todettu että se ei RIIT.Ä, toisin kuin jadc.uvasti yrität esittää. Edcö tosiaan cyc.ene cäs.iddämään eroja näillä?
        Vastaamatta on myös, miksi mitään el.ämän ol.oja ja muita ol.o suhteita cys.ellään, jos kaikki onkin cii.nni vain hakijan "b.ään sis.äisestä coc.emisesta", ja siellä on rastittavana myös cohd.a "edellytykset ei ole ol.emassa hakijan esittämillä syillä"? Äl.ydöntä..

        "Missään ei vaan ole taask.aan väitetty sellaista, vaan todettu että se ei RIIT.Ä,"

        Mistä tiedät? Sultako on vaadittu jotain tulotietoja tai jotain muuta vai? Oletko tehny abortin joskus kymmeniä vuosia sitten? Eikö lääkärit jotka niitä tekee tiedä asian paremmin. Mun tarvi vain sanoa etten halua ikinä lapsia niin lääkäri kirjoitti että sosiaaliset syyt, ei halua luopua lapsettoman elämäntyylistään. Musta se kertoo selvästi että elämäntyyliin ei kuulu lapsi. Ja siis lääkäri on täällä mainittu turkulaislääkäri. On ehkäisyneuvolassa lääkärinä. tai oli ainakin silloin kun itse menin aborttiin. Joku on saanut abortin sillä että on kertonu juovansa liikaa eikä aijo lopettaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Missään ei vaan ole taask.aan väitetty sellaista, vaan todettu että se ei RIIT.Ä,"

        Mistä tiedät? Sultako on vaadittu jotain tulotietoja tai jotain muuta vai? Oletko tehny abortin joskus kymmeniä vuosia sitten? Eikö lääkärit jotka niitä tekee tiedä asian paremmin. Mun tarvi vain sanoa etten halua ikinä lapsia niin lääkäri kirjoitti että sosiaaliset syyt, ei halua luopua lapsettoman elämäntyylistään. Musta se kertoo selvästi että elämäntyyliin ei kuulu lapsi. Ja siis lääkäri on täällä mainittu turkulaislääkäri. On ehkäisyneuvolassa lääkärinä. tai oli ainakin silloin kun itse menin aborttiin. Joku on saanut abortin sillä että on kertonu juovansa liikaa eikä aijo lopettaa.

        Tuo on ihan hyvä peruste. Kertoo että ryyppää niin kuin ennenkin eikä halua mitään fas lapsia. Vsmmaisenhan sitten kuitenki voi abortoida myöhilläkin viikoilla. Ok mut eihän keltään oo aborttia evätty kun hakee ajoissa ennen 12 viikkoa. Parempi heti vaan kuin myöhään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo on ihan hyvä peruste. Kertoo että ryyppää niin kuin ennenkin eikä halua mitään fas lapsia. Vsmmaisenhan sitten kuitenki voi abortoida myöhilläkin viikoilla. Ok mut eihän keltään oo aborttia evätty kun hakee ajoissa ennen 12 viikkoa. Parempi heti vaan kuin myöhään.

        "Kertoo että ryyppää niin kuin ennenkin"

        Juuri tämän tac.ia pa.cco hoito olisi enemmän kuin tarpeen.
        Synnytyksen ja lapsen ad-obd.oinnin jälc.een on taas vapaa ryybb.äämään its.ensä vaikka hengiltä.
        Voidaan toki miettiä myös, kuinka norm.aali ja terve henc.inen ihm.inen altistaisi viadd.oman lapsen coc.o el.ämän bil.aaville my-rc.yille..

        "eihän keltään oo aborttia evätty kun hakee ajoissa ennen 12 viikkoa."

        Mistä sin.ä sen tiedät, onko jokin tilasto ol.emassa minkälaisia tapauksia ne hyl.ättävät 1% on? Mistä tietää monetko käännytetään alku vaiheessa lääkäristä vielä miettimään hal.uaako oic.easti tehdä lapselleen niin?


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Kertoo että ryyppää niin kuin ennenkin"

        Juuri tämän tac.ia pa.cco hoito olisi enemmän kuin tarpeen.
        Synnytyksen ja lapsen ad-obd.oinnin jälc.een on taas vapaa ryybb.äämään its.ensä vaikka hengiltä.
        Voidaan toki miettiä myös, kuinka norm.aali ja terve henc.inen ihm.inen altistaisi viadd.oman lapsen coc.o el.ämän bil.aaville my-rc.yille..

        "eihän keltään oo aborttia evätty kun hakee ajoissa ennen 12 viikkoa."

        Mistä sin.ä sen tiedät, onko jokin tilasto ol.emassa minkälaisia tapauksia ne hyl.ättävät 1% on? Mistä tietää monetko käännytetään alku vaiheessa lääkäristä vielä miettimään hal.uaako oic.easti tehdä lapselleen niin?

        "eihän keltään oo aborttia evätty kun hakee ajoissa ennen 12 viikkoa."

        -----

        Mistä sin.ä sen tiedät, onko jokin tilasto ol.emassa minkälaisia tapauksia ne hyl.ättävät 1% on? Mistä tietää monetko käännytetään alku vaiheessa lääkäristä vielä miettimään hal.uaako oic.easti tehdä lapselleen niin?

        -----


        Siis tiedätkö sinä, että 1 % aborttihakemuksista evätään ennen 12 raskausviikkoa? Esitä lähteet tähän. Muistaakseni Valviralta haettavissa sosiaalisissa myöhäisaborteissa oli tämä prosentti, eli 99% niistäkin menee heittämällä läpi.

        Tuosta käännytyksestä: Toiselle lääkärille voi käännyttää, mutta yksikkö ei voi olla kirjoittamatta aborttilähetettä, tai tulee sanktioita. Viimeistään Valviralta saa sen abortin ja yksi peruste saada sosiaalinen myöhäisabortti on nimen omaan se, että lääkäri on viivyttänyt aborttia niin että viikot on menneet yli. Tällainen kohta on Valviran papereissa. Tuskinpa kukaan lääkäri meillä on sitä mieltä, että abortti on parempi mitä myöhemmin se tehdään. Laki edellyttää aborttia kiireellisenä.

        "Raskaudenkeskeyttämistä koskevat asiat on terveydenhuollossa aina käsiteltävä kiireellisinä."

        (www.kaypahoito.fi/khp00025)


      • Anonyymi
        tieteilijä kirjoitti:

        "eihän keltään oo aborttia evätty kun hakee ajoissa ennen 12 viikkoa."

        -----

        Mistä sin.ä sen tiedät, onko jokin tilasto ol.emassa minkälaisia tapauksia ne hyl.ättävät 1% on? Mistä tietää monetko käännytetään alku vaiheessa lääkäristä vielä miettimään hal.uaako oic.easti tehdä lapselleen niin?

        -----


        Siis tiedätkö sinä, että 1 % aborttihakemuksista evätään ennen 12 raskausviikkoa? Esitä lähteet tähän. Muistaakseni Valviralta haettavissa sosiaalisissa myöhäisaborteissa oli tämä prosentti, eli 99% niistäkin menee heittämällä läpi.

        Tuosta käännytyksestä: Toiselle lääkärille voi käännyttää, mutta yksikkö ei voi olla kirjoittamatta aborttilähetettä, tai tulee sanktioita. Viimeistään Valviralta saa sen abortin ja yksi peruste saada sosiaalinen myöhäisabortti on nimen omaan se, että lääkäri on viivyttänyt aborttia niin että viikot on menneet yli. Tällainen kohta on Valviran papereissa. Tuskinpa kukaan lääkäri meillä on sitä mieltä, että abortti on parempi mitä myöhemmin se tehdään. Laki edellyttää aborttia kiireellisenä.

        "Raskaudenkeskeyttämistä koskevat asiat on terveydenhuollossa aina käsiteltävä kiireellisinä."

        (www.kaypahoito.fi/khp00025)

        E.i, vaan SIN.ULTA ja sakiltasi cys.yttiin todisteita TEID.ÄN väitteeseen. Jot.en tuleeko vaiko ei? Taas yrit.ät vier.idellä sitä taacc.aa muille ja tekemään työn puolestasi.
        Lääkäritkin varmasti ymm.ärtää, että usein niiden "viiv.ytysten" jälc.een moni lapsi saakin jadc.aa el.ämäänsä. Suosijasakki toivoo tietenkin mahdollisimman nopeaa liuk.u hihn.amaista toimintaa, jotta vain cuc.aan ei ehtisi muuttaa mielt.ään.. ja hät.iköityjen päätösten cad.umiset, nehän on varsinkin valtava h.ys hy.s tab.u.


    • Anonyymi

      "4. lapsen synnyttämisen ja hoidon vaikutukset hakijan työtilanteeseen ja opiskeluun
      sekä MUIHIN TULEVAISUUDEN SUUNNITELMIIN"

      Niin tähän minä vastasin että minulla on muitan suunnitelmia kuin alkaa lapsia tekemään. Niin lääkäri sanoi että okei selvä. Just näin hän sanoi.

      • Ja ban.iicci ul.ina senc.un käy...

        "on muitan suunnitelmia"

        E.li mid.ä niin (muc.a) "därc.eitä" suunn.idelmia, että niiden tac.ia hal.uaa u-hr.ada lapsensa heng.en ja coc.o el.ämän,. Ja miten lapsi niitä "ras.iddaisi cohd.uuddomasti"? Ju.sd näitä pit.ää lain muc.aan selv.iddää.


    • Anonyymi

      Kaikki joilla jotain kokemusta ollut niin sanoo ettei abortin saamiseksi mitään ihmeitä tarvi tehdä, eikä mitään selvityksiä antaa. Sen takia kun aborttia just ei saa viivyttää. Uskotaan niitäj oilla abortti haettu j atehty ja lääkäreitä uskottava myös eikä spekuloida asioilla joista ei tietoo.

      • Anonyymi

        Nii.n, suosijasakin vac.uuddavimmat todisteet onkin siellä netti palstojen coc.emus mutu cerd.omuksissa,. sen sijaan että cads.ottaisiin mitä ihan virallisilla sivustoilla, esim. finl.exissä tai haku kaavakkeissa sanotaan.


    Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      17
      1455
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1295
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1192
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1082
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1025
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1013
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe