onko tiedossa pohjois-karjalan alueella kummituspaikkoja?
kummituspaikkoja..
14
5607
Vastaukset
- Amerest
Lieksasta noin 10 km Joensuuhun päin sijaitsee kuuleman mukaan yksi paikka tienvarrella, jossa kerrotaan nähneen valkoisen hahmon harhailemassa metsikössä.
Kyseisellä paikalla sattui vuosia sitten hirvikolari ja tämä aave on kuulemma kolarissa kuollut nainen.
Mielellään kuulisin itsekin, löytyykö muita kummituspaikkoja täältä päin? - just
kertokaa kaikki nyt lisää? onkait täällä muitaki p-karjalalaisia? itse asun koht. lähellä lieksaa. ja varmasti niitä kummituspaikkoja on joka pikku kylälläki! että eikun juttua tulemaan!
- Sanne
Opiskelin muutama vuosi takaperin pohjois-Karjalan opistossa. Paikka sijaitsee Niittylahdella, n.30 km Joensuusta suuntaan x. Päärakennus on rakennettu 1920-luvulla, ja ainakin kirjastossa on kummitus, joka siirtelee kirjoja. Opiskeluaikojeni rehtori oli ollut kerran paikalla, ja sen verran oli kummituksesta saatu irti, että nimi on Kaino.
Opiston vanha, ei käytössä oleva rantasauna, palveli sodan aikana ruumishuoneena. Sen luona harhailee kuulemma joskus suomalainen sotilas side päänsä ympärillä. Saattaa olla, että näin sen vilaukselta yhtenä yönä, mutta saattoi olla varjokin, tosi paljon ihmisenmuotoinen tosin.
Teatterilinjan asuinrakennuksen urheilusalissa kummittelee. Oikeasti. En tiedä, näkyykö mitään (en yksinkertaisesti uskaltanut katsoa), mutta aamulla noin kuuden aikaan (olin juuri katsonut kelloa, se oli jotakuinkin 06.15) siellä kulkevat tyhjästä alkavat ja tyhjään loppuvat raskaat miehen askeleet. Hyi saakeli, en ole ikinä pelännyt niin kovasti. Ja kyllä, olin hereillä...- Amerest
Ja minun kun on vielä tarkoitus lähteä tuonne ko. opistoon opiskelemaan ensi syksynä.
- Sanne
Amerest kirjoitti:
Ja minun kun on vielä tarkoitus lähteä tuonne ko. opistoon opiskelemaan ensi syksynä.
..vaikka kuulemma urkkatalon yläkerrassa valvoneille on tullut äkkilähtö (siis kummitusjahdissa olleille, ovet auenneet itsetään yms), pitäisin ehkä askeleita lähinnä EHKÄ energiajäämänä.. En kyllä varmaan uskaltaisi vieläkään katsoa, kuka siellä kävelee.. Mutta muista, että ne eivät ole tehneet mitään fyysistä kenellekään. En edes minä ole kuullut. BTW: PKO:n sivuilla oli vielä pari vuotta sitten kertomus Kainosta. Se ainakin on ihan "kiltti".
- näinpä näin
Tosiaan PK:n opistolla on tämä Kaino kummitus ja sain tietää hänen tarinansa ja hänelle on pakkomielteinä availla ovia, kaverin kanssa mietittiin kun asuntola rakennuksessa siivouskomeron ovi on usein auki kun siitä ohi kävelee, kaipa ihminen sen laittaa kiinni kun siellä käy. Aina kaverini sanoo taas se ovi oli auki vaikka sen kiinni laittaa. Jos joku haluaa tietää lisää laittaa kommenttia ja niin on myös Vieno kummitus olemassa samassa opistossa ja tosiaan Teatterilinjalaisten asuinrakennuksessa kummittelee kuulin tarinoita niiltä jotka siellä on öitä viettäny.
- omiakokemuksia
opiskelen kans niittylahden opistossa ja kuulin eräältä jo valmistuneelta opiskelijalta, että hänen opiskeluaikanaan hän oli asunut opiston neljännessä kerroksessa. Hän oli juuri ollut menossa nukkumaan, kun hän oli katsonut ikkunasta ulos ja heti ikkunan ulkopuolella oli näkynyt naisen (oletetun Vienon) kasvot ja vaaleat hiukset.
Myöskin opiston kolmosen yleinen tila on sellainen, jossa opiskelijat ovat usein nähneet nurkassa varjomaisen hahmon. Yleisessä voi kuulla myös iltaisin urkumaista musiikkia ilmastointikanavan kautta, vaikkei opistolla ole urkuja ja ekan kerroksen pianoluokkakin on lukittuna. - at theist
Kaino & Vieno. Ei puutu kuin Rauno ja Mauno, niin on koko sisaruskatras koossa.
- on on
on on
- Ma5hem
Tiedän paikan joensuun alueelta, mutta sinne meneminen omalla riskillä. Tosiaan.. Pohjoiskadun kulmauksessa 2kerroksinen ränsistynyt rivitalo(katoissa sammalta) en tiedä onko pihalle meneminen rikos, mutta menin tosiaan kyseiselle pihalle aamu neljältä koirani kanssa. Olin utelias. Pihalla seistyäni koirani alkoi haukkua yhtäkkiä siinä samassa talon takana seisoi vaaleisiin pukeutunut tumma hiuksinen naishahmo. En tiedä tosiaan talon historiasta. Talossa on tapahtunut tulipalo ainakin.
- juulia600
uskalltaakohan muuttaa tänne ollenkaan....
- Anonyymi
Kontioniemen vanhassa sairaalassa on nykyään mm. vanhusten"palvelu asumista" , nykyisten työntekijöiden mukaan kuuluu mm. askelia ja ovien avaamista/sulkemista , sekä muita selittämättömiä asiota/tapahtumia? Tiloissa on toiminut aikoinaan keuhkoparantolaa ja sairaala toimintaa. Olisi mukava kuulla vanhan sairaalan aikaisten työntekijöidenkin kertomuksia, myös nykyisten yritysten työntekijät voisivat kertoa kokemuksistaan.
- Anonyymi
Ei nuista uskalla paljo hoastella kun ovat ihan hirveitä.
Vaan mitä ne nykyset kummitukset on kun päivän valossa liikkuut mustat hunnut piällä. Ei ollunna ennen semmosii. - Anonyymi
Kyllä olen kuullu ja nähnyt. Työskentelin 2 vuotta yökkönä 5 kerroksessa ns. Leikkaussali osasto. Ovien narinaa ja avautumista. Tummia hahmoja.... Olivat kuitenkin kilttejä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .17310121Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde523395Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja493143- 642815
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että2032179- 1162153
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai251983Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä661600Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t221376Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1121346