Pitäisikö noiden PEF-tulosten osua aina siihen viitearvoon? Jos on esim. 600 ja puhaltaa jotain 570, niin onko se pahasti alakanttiin? En siis ole astmaatikko, tai ei ainakaan vielä olla tultu siihen tulokseen, mutta ihan en siihen taulukkoni lukemaan yllä.
PEF-tulokset?
3
249
Vastaukset
- peffittäjä
Vaikutta normaalilta arvolta. Normaalin alaraja noin 0,8 xviitearvo(100%). 0,8x600=480. Minusta puhalluksesi on normaali. En ole ns. lääkäri.
- jubak
Arvoni on aina ollut alhainen. Keuhkojen tilavuus on pieni.
Nyt puhallan 300, sama 5 vuotta sitten.
Joskus ammoisina aikoina puhalsin 400.
En koskaan enempää. - ReTeHo
Pef lukemat yksilöllisiä. Siihen vaikuttaa ikä ja kunto. Minulle tuli astmalääkkeet kun oli päivittäinen altistuminen homeeseen harrastusten myötä. Samalla tuli tuolsuyliherkkyys ja pahimmillaan yskinkeuhkojani pihalle. Nyt ei ole enää homeelle altistumista ja astmalääkkeet jätin pois ja tuolksuyliherkkyys on myös helpottanut. Pitäkää varanne ns. pienellekin homeelle altistumisen kanssa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 983413
- 623107
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4342614- 802403
- 802343
- 962076
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j402056Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan211679- 121676
Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil401634