Narsistien aikuisille lapsille oma palsta!

Nars

Narsistien aikuisille lapsille pitäisi ehdottomasti olla oma palsta.
Mielestäni on tarpeeksi nähty, että kaksi uhrilajia on niin erilaisessa tilanteessa, että keskustelu ei samalla palstalla onnistu.
Tilanteet niin vaativia että "lapsiuhrien" asettuminen näiden aikuisten asemaan ei mitenkään voi onnistua ja tulee jopa kiistaa asioista...
Nämä kaksi eri uhrilajia vain kuluttavat toisiaan.

32

331

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ohan noita ny olemas

      http://foorumi.narsistienuhrientuki.fi/viewforum.php?f=11

      Myös on erikseen monissakin kaupungeissa myös vertaistukitoimintaa joka on suunnattu nimenomaan narsisti vanhempien aikuisille lapsille

      Mitä ny täällä oon viime aikoina tehny havaintoja, niin enemmänkin puhetta on ihan muusta kuin itse aiheesta noilla narsistien lapsillakin. Kuhan kuluttavat aikaansa ja höpisevät niitä näitä. Pahoitteluni tästä, mut siltä se ny vaan kuullostaa.

      • Ihan_en

        Ihan en nyt keksi mistä sun pitäisi olla pahoillaan...
        Ok, en tiennyt tuollaisita verkostoista.
        Joka tapauksessa, jos näillä kyseisillä uhreilla on tyypillistä voimakas tarve höpistä niitä näitä päästäkseen irtaantumaan tilanteistaan, niin voisivat tehdä sitä omalla palstallaan, ihan heille suunnatulla.
        Tämä suomi24 foorumi tuntuu kiinnostavan omalla tavallaan, niin että siirtyminen muualle ei kiinnosta. Vertaistukitoiminta on ihan eri juttu kun vapaampi keskustelumahdollisuus, joka sallii myös sen mielenmukaan poikkeamisen, johon tuntuu olevan suuri tarve.
        Käsittääkseni tarve syntyy kauvan alistettuna olemisesta, jääty niin paljosta vajaaksi... Jonkinlaista kasvua ehkä haetaan.


      • hhiuiy
        Ihan_en kirjoitti:

        Ihan en nyt keksi mistä sun pitäisi olla pahoillaan...
        Ok, en tiennyt tuollaisita verkostoista.
        Joka tapauksessa, jos näillä kyseisillä uhreilla on tyypillistä voimakas tarve höpistä niitä näitä päästäkseen irtaantumaan tilanteistaan, niin voisivat tehdä sitä omalla palstallaan, ihan heille suunnatulla.
        Tämä suomi24 foorumi tuntuu kiinnostavan omalla tavallaan, niin että siirtyminen muualle ei kiinnosta. Vertaistukitoiminta on ihan eri juttu kun vapaampi keskustelumahdollisuus, joka sallii myös sen mielenmukaan poikkeamisen, johon tuntuu olevan suuri tarve.
        Käsittääkseni tarve syntyy kauvan alistettuna olemisesta, jääty niin paljosta vajaaksi... Jonkinlaista kasvua ehkä haetaan.

        Varmaan monipuolista vajausta ja vaillejäämistä on kasvussa niin että sallinette rönsyilyn.. Ylt varman mielellään luotsaa ja rajaa aihealuetta aikuisuhreille fokusoidusti.


      • tiedä
        hhiuiy kirjoitti:

        Varmaan monipuolista vajausta ja vaillejäämistä on kasvussa niin että sallinette rönsyilyn.. Ylt varman mielellään luotsaa ja rajaa aihealuetta aikuisuhreille fokusoidusti.

        Tiedä sitten sitä, mutta selvästi kaivataan omaa tilaa. Nämä kaksi aihetta tietenkin kohtaavat mutta perspektiivi on niin eri. Ei ihan sovi useinkaan samaan keskusteluun. Vie sitä kallista aikaa liikaa ymmärtää ja vuodet vierivät... Nämä kaksi ryhmää eivät välttämättä hyödy toisistaan, vaan ennemminkin kuluttavat.
        Onhan tässä tietenkin paljon opittu, mutta silti oma tila tulisi tarpeeseen.


      • Ja_tark

        Ja tarkalleen ottaen, tämä palsta ei ole rajattu uhreille ollenkaan... Aihe on sangen laajasti narsismi.


      • hhiuiy kirjoitti:

        Varmaan monipuolista vajausta ja vaillejäämistä on kasvussa niin että sallinette rönsyilyn.. Ylt varman mielellään luotsaa ja rajaa aihealuetta aikuisuhreille fokusoidusti.

        "Ylt varman mielellään luotsaa ja rajaa aihealuetta aikuisuhreille fokusoidusti. "

        En ole rajaamassa sen kummemmin aikuis-kuin lapsiuhrien keskusteluita, mutta viittauksella tarkoitin, että nykyään keskustelu pyörii ns. lapsiuhreillakin vallan jossain muussa kuin tän palstan aiheessa. Pälätetään ihan puutaa heinää/aiheeseen kuulumatonta päivästä toiseen.

        Aiemmin ne lapsuhrienkin tarinat täälläkin olivat jotain muuta kuin nää nykyiset ja sai etsimään tietoakin, et tarina jos toinen on luettu toisaaltakin. Muutenkin jo omiin taustoihini liittyen on aiheesta lapsuuden haavat tullu luettua opus jos toinenkin Milleristä lähtien.

        Oletan kuitenkin et nää lapsiuhritkin täällä ny kuitenkin ovat aikuisia, Et toivon mukaan ei ihan lapset kuitenkaan täällä kirjoittele. Aikuiselta voi jo sitten odottaa, että hän itsekin teksisi jotain oman paranemisensa ja sitä kautta hyvinvointinsa lisäämisen hyväksi.

        Itselläkään niin ookoo lapsuus ole ollut, että jälkensä se on jättänyt minuunkin , mutta jotenkin tuntuu hyvinkin vieraalta tää tämmönen täällä ajoittain esiintyvä "liiallinen uhrius", ei voi tehdä mitään, kun ne vanhemmat, on paha olla kun ne vanhemmat ja täällä palstallakin on paha olla, kun on toi yltti

        Ymmärrän, että se huono lapsuus on saattanut saada aikaan sen, että on sairastuttu psyykkisesti, mutta niihinkin sairauksiin ny jonkinlaista apua on saatavissa ja kuten siinä risti esimerkissä toisaalla toin kuvasin, että

        "Entä voisiko sen ristin aina ajoittain hetkeksi laittaa nojaamaan vaikkapa seinää vasten ja osallistua johonkin sellaiseen tekemiseen jonka jälkeen se tie olisi hetken kevyempi kulkea"

        Jolla ny tarkoitin jotain sellaista, että lähtisi ulos, ihmisten pariin, harrastamaan, että saisi uusia tuulia, uutta ajateltavaa, ettei elämä menisi vaan siinä, että kaikki on huonosti, kun ne vanhemmat, ei voi mitään kun ne vanhemmat

        En tiedä, tuntuu jotenkin kummalta jos aikuinen ihminen koko ajan päivästä toiseen ajattelee vanhempiaan. Ymmärrän kyllä jos on sairas, ei ole töitä, eikä ole sitä omaa perhettä, mutta siltikin oudoksuttaa jos elämässä ei mitään muuta ole

        https://www.baana.fi/irti-vanhempien-vallasta/
        https://sacrum.fi/elamassa-eteenpain-irti-uhriutumisesta


      • poiuytrdfgh

        Siis sen takia ajattelee vanhempiaan koska sitä minulta tässä on koko ajan vaadittu. Aina jos ehdotan vanhempien unohtamista vähänkään, niin minulle suututaan.
        Kommenttinne on niin soopaa kuin olla ja voi !
        Mitä vittua ettei mun elämässä muka ole muuta ?????? Ettekö tosiaan tajua lainkaan mitä psykopaatti tarkoittaa ????


      • poiuytrdfgh

        Mitä erityistä muuta sinun elämässäsi on niin paljon enemmän kuin minun ????
        Ainakin itselleni henkinen elämäni tuntuu rikkaammelle kuin miltä tuo sinun kuulostaa...


      • poiuytrdfgh

        Ei kuulosta yhtään houkuttelevalle nuo ideasi. Kuulostaa just joltain laostentarhaan puuhastamaan jutulle...
        Mä menen sitten ihmisten pariin kun on mahdollisuus saada riittävän kiinnostavaa seuraa...


      • poiuytrdfgh

        Itsehän mä olen tehnyt kaiken !!!


    • poiuytrdfgh

      On totta, että nämä uhrilajit varmaankin kuluttavat toisiaan.
      Olen mä kohdannut narsisteja miehiäkin olettaakseni, mutten jaksa edes mainita keskustellakseni aiheesta, Luultavasti osaisin keskustella siitäkin aiheesta, mutta oon ottanut sen linjan etten puutu kenenkään miesten persoonallisuuteen. Piste.

      • poiuytrdfgh

        Jos joku mies osoittautuu narsistiksi, minä vain häivyn tai olen ihan hissukseen . En ala asiasta kiistellä-, siis kenenkään miehen persoonallisuudesta. Saavat ihan edustaa itseään sellaisinaan kuin itse parhaaksi katsovat. Minä vain poistun paikalta. Se tästä nyt vielä puuttuisikin, että alkaisin miesten persoonallisuuksista riidellä. Ei aikomustakaan. Miehet säilyttävät persoonallisuuksineen minun osaltani täydellisen koskemattomuuden.


      • muuta.ajateltavaa

        Mielestäni jo aikuisen ihmisen olisi elämässään keskityttävä muuhun, kuin puimaan lapsuudenaikaisia kokemuksiaan ja syyttämään vanhempiaan etupäässä äitiään omasta pahoinvoinnistaan.


      • poiuytrdfgh

        Itseasiassa minä en pui lapsuudenaikaisia ongelmia vaan juurikin tämänpäiväisiä.
        Äitini on vanheneva ilmeisesti psykopaatti. Huolenani on ollut viime aikoina, että pysyykö hän fyysisesti kunnossa. Hänellä hirvittävä emotionaalinen aivovaikutus minuun, joten hänen tapaamisensa on vaikeaa. Ongelma on tänä päivänä minulle vielä ajankohtaisempi kuin lapsuudessani. Minun lapsuuteni kokemukset eivät olen niin hirvittäviä kuin kokemukseni aikuisuudessani, koska lapsena palvelin vanhempieni narsistisuutta olemalla kaikessa täydellinen vanhempieni mielen mukainen. Ongelmat alkoivat kun tuli aikani kasvaa erilliseksi. Vanhempani eivät halunneet tukea erilliseksi kasvamista.


      • poiuytrdfgh

        Nimenomaan vastustan turhaa keskusteluapua, jossa turhaan puidaan lapsuutta ynnä muuta. Olen puhunut sellaisista asioista vain tyydyttääkseni muiden uteliaisuuden. Minun ongelmaniu on tämänpäiväinen henkinen väkivalta, emotionaalinen aggressiivisuus, joka on vallannut vanhempieni hermoston ja jota minun hermostoni ei kestä vastaanottaa.
        Narsistivanhemmat tulevat vielä narsistisemmiksi vanhuksina ja ongelma rajuuntuu nuoruudesta.
        Olisin halunnut välittää vanhemmistani loppuun asti, mutta minä en voi selvitä heidän emotionaalisen aggressiivisuutensa kohteena, koska heillä on pakko suunnata minuun sellaista, vaikka itse sanovat minun olevan siihen syytön.
        Ihmiset eivät kuuntele mitä sanon, vaan vastaavat aina asian vierestä- MIksi ?


      • poiuytrdfgh

        Minun näkemykseni mukaan erittäin vakavasti narsistien uhrien tilanne vastaa siinä mielessä tsunamiuhrien tilannetta, ettei menneitä tapahtumia kannata uudelleen läpikäydä yhä uudelleen ja uudelleen, koska se ainoastaan uudelleentraumatisoi niin että tämänpäiväinen selviytyminen vaikeutuu koska nuo hermostolliset emotionaaliset reaktiot ikäänkuin turhaan aktivoituvat aivoissa kun tässäkin päivässä olisi selviytymistä ja siitä kritisoin mm. luureja ja auttajia.


      • poiuytrdfgh

        Mutta kun heille pitää selittää ja selittää, kun he eivät usko mitään selkeällä lyhyellä valmiiksi jo pureskellullakin puheella. Siitä olen alusta asti valittanut.


      • poiuytrdfgh

        Siksi koen ikäänkuin joutuneeni jonkinlaiseen mentaalis/emotionaaliseen ansaan ylipäätään puhuessani heille mitään. Se ei vaikuttanut hyvin minun aivoihini.


      • poiuytrdfgh

        Tuota inputista syntyi tämä output tänne palstalle. Yksinkertaisesti.
        Tämä output siten sisältääkin sekä jätettä, että uutta luovaa ajatusta....


      • poiuytrdfgh

        Sanoisin että oleellisimmat ongelmat alkoivat siitä kun aivoni kasvoivat suuremmiksi kuin vanhempieni omat. Heille tuli vaikeuksia miettiä mihin aivoni ahtaa ja tunkea.


      • poiuytrdfgh

        niin kauan kuin narsistin läheisen aivot ovat luonnostaan pienemmät he eivät tarvitse niin epäeettisiä konsteja niiden pitämiseen henkisenä alaisenaan ja vangikseen manipuloituna.


      • poiuytrdfgh
        muuta.ajateltavaa kirjoitti:

        Mielestäni jo aikuisen ihmisen olisi elämässään keskityttävä muuhun, kuin puimaan lapsuudenaikaisia kokemuksiaan ja syyttämään vanhempiaan etupäässä äitiään omasta pahoinvoinnistaan.

        Minulla todellakin on muuta ajateltavaa hyvin paljonkin.
        Vieressä odottaa mielenkiintoinen filosofian kirjakin.
        Ja vaikein aivotehtävä minulle on miten kirjoittaisin tekstin taiteelleni kokonaan uudelta pohjalta.
        Siis ongelma on juuri niin paljon että ajateltavaa olisi valtavat määrät, mutta vanhempian pahat ja levottomat tunne-energiat ovat haitanneet mihinkään keskittymistä


      • poiuytrdfgh

        Vanhemmat on tuossa ennen tämän hetkistä välttämätöntä etäisyyden ottoa olleet minulle tulletasolla minun kullannuppusia kuten aiemmista ketjuista voi katsoa.
        Huom. minä en ole heidän kullannuppusensa vaan meillä näinpäin että he minun kullannuppusia...
        Se on päivänselvää, että minä en ole heidän kullannuppusensa...


      • mielimuuttuu
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Vanhemmat on tuossa ennen tämän hetkistä välttämätöntä etäisyyden ottoa olleet minulle tulletasolla minun kullannuppusia kuten aiemmista ketjuista voi katsoa.
        Huom. minä en ole heidän kullannuppusensa vaan meillä näinpäin että he minun kullannuppusia...
        Se on päivänselvää, että minä en ole heidän kullannuppusensa...

        Vai nyt se on kääntynyt näin päin, että vanhempasi ovat niitä kullannuppuja, kun he tähän asti ovat olleet koko mielenterveytesi tuhoajia, narsistisia psykopaatteja.


      • poiuytrdfgh

        Minun vanhempani ovat käsitykseni mukaan narsisti ja psykopaatti. Juuri siksi he ovat minun kullannuppujani, en minä heidän...


      • poiuytrdfgh

        Suhtaudun neutraalisti tietopohjaisiin asioihin. Se on aina ollut linjani. Psykopatia on neurologinen ominauisuus, enkä suhtaudu siihen tunteellisesti, vaan tietopohjalta. Tätä eivät näköjään netin lukijat eivätkä auttajat millään meinaa suhtautumisessani ymmärtää. Haluan suhtautua psykopatiaan puhtaan tieteellisesti lähinnä. Ilmiöt siis ensin analysoin ja vasta sitten mietin millaisen asenteen ja tunteen niihin otan. Psykopaatti ja kullannuppu eivät ole mitään toistensa vastakohtia käsitteinä.. Kullannuppu voi hyvinkin olla psykopaatti.


      • poiuytrdfgh
        mielimuuttuu kirjoitti:

        Vai nyt se on kääntynyt näin päin, että vanhempasi ovat niitä kullannuppuja, kun he tähän asti ovat olleet koko mielenterveytesi tuhoajia, narsistisia psykopaatteja.

        Tottakai he ovat tuhonneet elämäni koska elävät kuin pysyvässä dystopiassa, valitettavasti itsekin.


      • poiuytrdfgh

        Se on jännä ku te koette mut nagatiiviseksi mut minä koen jotkut teijät negatiiviseksi


      • poiuytrdfgh

        Mun mielestä todellisen asiantilan sanominen ääneen ei ole negatiivisuutta vaikka asia olisi epämieluinen...
        Ja filosofian kirjoista lienee löytyvän perustelut väitteelleni...
        muistan jo jostain lukeneeni vaikken muista mistä, että juurikin se asiantilan myöntäminen on ensiaskel kohti parempaa, jota minä koen varsin negatiivisten auttajien vastustavan jostakin syystä...


      • poiuytrdfgh

        Mä olen optimistinen suurienkin vaikeuksien edessä psykopaattien ja 40 vaivan....


      • poiuytrdfgh

        Joillakin alkaa aggressiivinen ruikutus jo ensimmäiseisestä narsistista tai vähemmistä vaivoista...


      • poiuytrdfgh

        Ei se mun mielenterveydelle ainakaan hyvää tee, että jotkut on kohta 50 vuotta pötköön kohdistaneet minuun aggressiivista tunne-energiaa itsekin myöntäen ilman syytä. Miksi muut ihmiset osallistuu tommoseen ?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1836
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1615
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1554
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1507
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1395
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1271
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1153
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1128
    Aihe