2.7 koneinen 300c

Sebring2.4

Äkkiä katottuna en löytänyt mitään tietoa minkälainen moottori on vuoden 2006 2.7 ? Kuullut pahaa 90luvun lopun laakerivikasista(öljykanavat tukossa) koneista ja oliko niin että vesipumppu ongelmat jatkui pitkälle 2000luvun puolelle? Miten turvallinen ostos on 2006 vuoden 300c 2.7 koneella??

Koeajo suoritettu ja suorituskyky ihan riittävä. Eikä etupääkään kolistele yhtään. Sen puolen hyvä peli mutta tuohon kone hommaan tarvisin varmuutta...
Sebrinkiä 2.4 olin ostamassa mut nyt olis tyrkyllä 300c

43

4215

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Avenger2009

      Minun tiedoilla viimeinen huono vuosimalli oli 2002. Eikä sekään kauheen huono ollut.

    • sep679

      Katot vaan, että vesipumppu on vaihdettu 50-60tkm välein, toihan on Sebringin kone ja niissä alkaa pumpun tiiviste vuotaa vedet koneeseen kilometrien täytyttyä. Ihmettelen kyllä miten toi 2.7 jaksaisi tollasta laivaa kuljettaa kun se 3.5 konekin on jo todella laiska noin painavaan autoon.

    • USApower

      Eihän sillä nyt kiertoradalle olla lähdössä, varsin muhkea ja antoisa laatulaite.

    • Usassaosataan

      2.7 on vaihdettu 200-250tkm kieppeillä myös jakoketjun kiristintä. Suht iso remppa joten kato et Jakopää ja vesipumppu laitettu ainakin kerran.
      Ite ostaisin isommalla koneella. En kyllä ole ajanut kun sebrinkiä tällä 2.7 litrasella.
      300c takuu varmasti vaikee myydä eteenpäin pienellä koneella.

    • Öljynkierto

      Öljysihti tukkeutuu asbesti hileistä, hydraali venttiilit alkavat naputtamaan merkiksi!

    • Anonyymi

      Miten iso ero kulutuksessa 2.7 vs 3.5. Puhutaan nyt maantiekulutuksesta vaan.
      Ajan 30-35tkm vuodessa joten hieman tämäkin puoli kiinnostaa .
      Nykyinen 3.0maxima vie sen 7.5-8 maantiellä ja mukava olis jos ei kulutus nousisi montaa litraa

      • Anonyymi

        Toi C on kuitenkin reilusti painavampi auto mitä edeltäjä M joten 2.7 kulutus on varmasti iso, koska M vei 3.5 koneella maantiellä 8 normaalisti ajellen ja alle kasia ei oikein mitenkään jos ei tosiaan aivan pintakaasulla nitkutellut jolloin päästiin sinne alle 8. Hyvä lukema silti 250hp moottorista. Molemmat em. koneet ovat kuitenkin alitehoisia tähän C koriseen.


      • Anonyymi

        On se vuoan kallista tuo bensa näillä leveyspiireillä, vaikka rahhoo onkin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On se vuoan kallista tuo bensa näillä leveyspiireillä, vaikka rahhoo onkin?

        Jos ajaa vähän niin sillä bensan hinnalla ei ole juurikaan merkitystä.

        Itsellä menee bensaan 800 euroa vuodessa. Ihan sama menisikö 600 euroa vaiko 1000.


    • Anonyymi

      Tuon kokoseksi TOOOOSI pihi. 1800kg tai onko likemmäs 1850kg ja menee nuukaillen alle 9litraan. Ja kuitenkin tylppänokka amerikkalainen 15vuotta vanha auto.

    • Anonyymi

      Mites uudempi 2.7 kestääkö jo hyvin. Siis 177hp malli. 2009 jo ainakin tuo kone.

    • Anonyymi

      Älä edes mieti muuta kuin Mersun diesel tai HEMI. Ei jaksa viedä Sebringin pikkukone noin painavaa autoa.

      • Anonyymi

        Lahdessa liikennevaloissa oli HEMI ja Tesla rinnakkain, renkaat vaan HEMI:ssä vinkasi kun Tesla jäi kiihdytyksessä.

        Seuraavissa liikennevaloissa sama juttu.

        EI mitään järkeä, ja polttoaineenkulutusta ei voi kuin arvailla, mutta kiihtyyhän se toki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lahdessa liikennevaloissa oli HEMI ja Tesla rinnakkain, renkaat vaan HEMI:ssä vinkasi kun Tesla jäi kiihdytyksessä.

        Seuraavissa liikennevaloissa sama juttu.

        EI mitään järkeä, ja polttoaineenkulutusta ei voi kuin arvailla, mutta kiihtyyhän se toki.

        Hemi kiihtyy sataseen 6,4 sekunnissa. Eihän noin hidasta Teslaa ole koskaan valmistettu, joten se Tesla Lahdessa ei vaan tajunnut olevansa mukana kisoissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hemi kiihtyy sataseen 6,4 sekunnissa. Eihän noin hidasta Teslaa ole koskaan valmistettu, joten se Tesla Lahdessa ei vaan tajunnut olevansa mukana kisoissa.

        Kyllä se taisi ihan tosissaan yrittää. Parin - kolmensadan metrin matkalla jäi autonmitan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se taisi ihan tosissaan yrittää. Parin - kolmensadan metrin matkalla jäi autonmitan.

        HItaimmat teslat kiihtyy 5.5-5.7 s 100 km/h joten ei varmasti kiihyttänyt täysiä .


    • Suositeltavin bensakone Suomen oloihin on toisen sukupolven mukana v. 2011 tullut 3,6 -litrainen V-6 Pentastar.

      Kierroskone, eikä ole veekasin jylinää, mutta kulutus kohtuullinen rauhallisessa ajossa, kulutuksen unohtuessa mielestä auto liikahtaa kyllä, eikä automaattivaihteistolla koneen luonne haittaa. ; )

      • Anonyymi

        Noita vaan ei ole koskaan Suomessa myyty koska Chryslerin maahantuonti loppui. Euroopasta voi löytää uudempaa C:tä Lancian nimellä myös Pentastarilla.


    • Anonyymi

      Itellä 3.5 ajettu noin 220tkm ja olen tyytyväinen moottoriin. Menee pienellä mut heti jos kenkii vähänkin niiin kulutus yli 11 maantielläkin. 2.7 kokeillut mut en minäkään sillä ostaisi koska se ei ole hauska moottori vaikka miettisi kuinka asiaa. Kuluttaa saman kun 3.5 ja heikompi kestämäänkin vielä.

      Jakopään vaihto kohta edessä enkä ole tähän tuota koskaan teetättänyt et mitähän olette maksaneet koko hommasta? Joskus kai maksoi teetettynä yli tonnin mut mikä on tämän päivän hinta?

      • Anonyymi

        Ei pitäis olla kallista hommaa. Jakopäähän pääsee hyvin käsiksi, muutama satku osineen.


    • Anonyymi

      Neljä vuotta ja jotain 70-80tkm ajoa.
      2.7kone nyt ajettu 280tkm eikä tietääkseni ole vaihdettu pellin alle kuin laturi uuteen.

      • Anonyymi

        Hyvin on tulpat ja öljyt kestäneet kyllä.


    • Anonyymi

      Kyllä saa kolmesatkuja nykyään halvalla. Kuudella tonnilla. Hemi koneisiakin alle kympin...
      Kuolasin joskus tälläsen v6 koneisen perään mut hintalappu oli liki20000euroa silloin. Eikä siitä ole kun 3-4vuotta.

    • Anonyymi

      Itellä oli 2.7 koneella oleva vehe 2010-2014. Ei ollut jokoketjussa mitään eikä vesipumpussa mut kilsojakin oli alle 150tkm siinä vaiheessa.
      Palikkaa meni alustaa ja jarruihin. Silloin auto oli suht uusi niin ihmettelin ja vähän kauhistelinkin et miten näin uuteen joutuu vaihtaan raidetangon nuppeja ja abs antureita.

      • Anonyymi

        Johtuu siitä, että pohjalevy on napattu Mersulta ja se on speksattu kevyempään autoon mitä C eikä ne palikat kestä ajossa. Aiempien Chryslerin omien alustojen kanssa ei moisia ongelmia koskaan ollut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Johtuu siitä, että pohjalevy on napattu Mersulta ja se on speksattu kevyempään autoon mitä C eikä ne palikat kestä ajossa. Aiempien Chryslerin omien alustojen kanssa ei moisia ongelmia koskaan ollut.

        Totta.

        Väyrys-mersu painaa 1500 - 1700 kg ja 300c dieselkoneella painaa jo 1900 kg.


    • Anonyymi

      Kun menette kattoo näitä laitteita ostomielellä niin katsokaa ettei ole ruostetta saumoissa. Tuli yksi niin ruostunut vastaan ettei millään olisi uskonut vasta14vuotta vanhaksi.

    • Anonyymi

      Onko Hemissä jotain mitä pitäisi erityisesti katsoa ostoa ajatellen?

    • Anonyymi

      Kävin kattomassa kahta eri yksilöö. Molemmat 2.7koneella. Kilsoja jotain 180000 molemmissa.
      Tutkin ja ihmettelin mut kumpaankaan ei ollut vaihdettu vesipumppua eikä jakopääätäkään. Onko kuitenkaan niin yleisesti rikkuva osa kun puhutaan?
      Korjaamolla autot oli viihtyneet aika lailla muuten.....

      • Anonyymi

        Jakopäässä on kolmirivinen ketju, se voi olla osasyy siihen ettei sille ole tehty mitään.

        Aikoinaan saabeissa oli samanlainen, niillä ajettiin 300 - 400 tkm ilman että kenellekään tuli mieleen että sille pitäisi tehdä mitään.


    • Anonyymi

      En tiedä mutta eikö se kiristin ole se heikko paikka? Siinä ei auta vaikka olis minkälaista kettinkia muuten.

      • Anonyymi

        Muuten hyvä auto, mutta mersun osilla pilattu. 2.7 kone oli hyvä Sebringissä, kesti 480 tkm ja alkoi syödä öljyä saksalaisten tapaan. 300c kannattaa hankkia 3.5 tai 5.7 koneilla, kestää oikein huollettuina hyvin, eli ei mitään halpoja kiina osia, ainoastaan alkuperäisosia. Mersun alusta rimpula palikat voi vaihtaa Chryslerin omiin palikoihin, jotka ovat järeämpää tekoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muuten hyvä auto, mutta mersun osilla pilattu. 2.7 kone oli hyvä Sebringissä, kesti 480 tkm ja alkoi syödä öljyä saksalaisten tapaan. 300c kannattaa hankkia 3.5 tai 5.7 koneilla, kestää oikein huollettuina hyvin, eli ei mitään halpoja kiina osia, ainoastaan alkuperäisosia. Mersun alusta rimpula palikat voi vaihtaa Chryslerin omiin palikoihin, jotka ovat järeämpää tekoa.

        No just joo:)
        Mersun osat on parasta mitä 300c on.
        Kumpikohan valmistaja on italialaisten sylissä ja kumpi jatkaa itsenäisenä.
        Hemi kone on kunnollinen crysleriltä, muut koneet ei.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No just joo:)
        Mersun osat on parasta mitä 300c on.
        Kumpikohan valmistaja on italialaisten sylissä ja kumpi jatkaa itsenäisenä.
        Hemi kone on kunnollinen crysleriltä, muut koneet ei.

        Moparillakin pääsee perille, kun moottori, vaihteisto, akselit, jarrut ja sähköt on mersusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No just joo:)
        Mersun osat on parasta mitä 300c on.
        Kumpikohan valmistaja on italialaisten sylissä ja kumpi jatkaa itsenäisenä.
        Hemi kone on kunnollinen crysleriltä, muut koneet ei.

        Mersu ei varmasti kelpsis Fiiatille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Moparillakin pääsee perille, kun moottori, vaihteisto, akselit, jarrut ja sähköt on mersusta.

        Itellä 300c :stä hajoaa juurikin noi Persedeksen osat. Kaikki jolla on Chrysler, tietää että MB on niissä se vikojen aiheuttaja, ei vaan saksanosat ole laadukkaita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itellä 300c :stä hajoaa juurikin noi Persedeksen osat. Kaikki jolla on Chrysler, tietää että MB on niissä se vikojen aiheuttaja, ei vaan saksanosat ole laadukkaita.

        Fiiattikin on paljon laadukkaampi mersuun nähden.


    • Anonyymi

      Nytkin nettiautossa pari 3.5koneella olevaa johon vaihdettu moottori. Että ei sekään autuaaksi tee.

    • Anonyymi

      Diesel koneita ei lauennut yhtään ?

    • Anonyymi

      Onko 2.7 uudempi kone hyvä moottori? Tehoahan surkee määrä 177heppaa mut kestääkö tämä paremmin kun vanhempi 193heppanen. Moottori taitaa olla vasta 2008 tai uudemmissa.

    • Anonyymi

      2.7 kone ja ajettu jotain 230tkm. Nokka akseli murenee eli yläkerta uusiksi. Korjausarvio noin 1500-2000€. Ja auton arvo max 5000€.
      Omistanut auton noin 7kk et ei hyvin alkanut tämän kanssa

    • Anonyymi

      Nämä vehkeet on 10-15vuoden päästä klassikoita. Ei ehkä toi 2.7 mutta 3.5 ja hemit.
      Ruoste nakertaa ja kallis pitää muutenkin. Hinnat tippuu tonniin pariin ja sit menee lauluautona pari kesää. Raato jää makaamaan tai menee sulattoon.

      • Anonyymi

        Mistään 2000-luvun autosta ei tule klassikoita, niitä ei kukaan halua, eikö pysty pitämään ajokunnossa kovin pitkään, kun ecu-boksit, liittimet ja anturit alkaa happanemaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

      Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      75
      4406
    2. Vanhalle ukon rähjälle

      Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3095
    3. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

      https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      133
      3075
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

      Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      396
      2152
    5. Purra hermostui A-studiossa

      Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      217
      1269
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

      Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      11
      1203
    7. Mitä sanoisit

      Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      74
      1186
    8. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

      Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      29
      1055
    9. Miten meinasit

      Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      63
      1045
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

      Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      111
      973
    Aihe