suihkuun vesimittari.

ÄO173

Olis ihan kiva jos joku keksisi kylpyhuoneeen suihkuun mittarin etta näkis suihkunjälkeen paljonko on mennyt vettä. Sennonen letkuliittimeen kiinnitettävä.

14

2127

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ÄO173

Siis jos tarkennan. Mittaa suihkusta tulvan lämpimän ja kylmän veden yhteis määrän.,

• ÄO173

Voishan se vesimittari mitata veden lämpöäkin ja laskea energiankulutuksen. Kaikenlaiset leluthan menee nykyään kaupaks.

• ÄO173

kerros ja omakotitaloon tulee vesi maanalta jonka lämpötila on plus 5 astetta ja kun mittaa suihkuveden lämmön sekä määrn voi laskea paljonko euroja ja senttejä on mennyt. tuli niin huonosti alunperin selitettyä tämä homma.

• merkkiäjäljellä

Vesijohtoliikkeistä saa vesimittareita. laitat sekoittajan alle supistajilla omat mittarit, mittareita on isompia ja pienempiä, hyvin pieniä kuitenkaan en ole nähnyt. Ehkä kuuman puolen mittari pitäisi laittaa ennen varaajaa, eivät ehkä kestä kuumaa vettä. Jos haluat säästää rahallisesti suihkun kustannuksissa, laita paineenalennusventtiili kiinteistön nykyisen vesimittarin jälkeen, edellyttäen että nykyinen paine on korkea.

• kenpä.tietäis.sen

Ai että kuuman veden mittari ei kestä kuumaa vettä! Kestääköhän auton bensatankki bensaa?

• ei_välttämättä_kestä
        kenpä.tietäis.sen kirjoitti:

Ai että kuuman veden mittari ei kestä kuumaa vettä! Kestääköhän auton bensatankki bensaa?

Ei se välttämättä kestä, niinpä bensansyöttö moottorille olisi hyvä ottaa ennen tankkia suoraan pistoolista. Ajosäde tosin jää lyhyehköksi kun ei nuo bensaautomaattien letkut kovin pitkiä ole. Mutta niin se jää silloinkin, kun bensaa kestämätön bensatankki sulaa alta ja menee vielä kalliilla tankatut bensatkin hukkaan.

• entä.kuusta

Heh heh. Palionko auringosta saa energiaa kun makaa alasti tunnin poutasäällä.

• Kyllä_löytyy
    • ÄO173

Eihän näma teidän mittarit laske energiankulutusta. Lämpötilaerosta sen saa laskettua ja veden määrästä. täytyy rakentaa sille mittarille dikiaivot niin laskee veden ja energian kulutuksen rahassa myös. sillonkon kun olin lapsi oli dinosauruksia ja jos sähkömoottori lähti käyntiin niin koko kylässä lamput himmeni. tuo äo kin on niin vanha etta paljon on kalkkia suoniin virrannut.

• raksaaja-sh

Laitoin tekniseen tilaan erillisen mittarin kuumalle käyttövedelle.
      Jos suhkun vesimäärän haluaan selvittää, otan vain lukemat päämittarilta ja kuuman veden mittarilta. Suihkun jälkeen talteen toiset lukemat joista miinustetaan ensimmäiset.
      Kylmän veden määrästä vähennän kuuman veden määrän.
      Noilla eväillä siis meillä...

(insinöörihölmöilyä, myönnän)

• ÄO173

raksaaja-sh..... ihan hyvä ajatus.Vieläkun hommaan laittaisi olohuoneen seinälle laskurinäyton tai kännykän joka laskis litrat ,energiat ja eurot. pitäis olla bluutuuttia tai piuhaa. vanhassa kerrostalossa vain vaikeampi toteuttaa. .............. tai ainakin jotain tämmöstä ..............

• ÄO173

olen tullut siihen tulokseen ettei kenenkään kannata ideaa alkaa patentoimaa . vaihtoehtoja on niin monta miten asian voi ratkaista.

• Anonyymi
      • Anonyymi

Suomalainen vesimittari, joka ei tarvitse paristoa
        https://www.tokmanni.fi/kodin-pesu-siivous-ja-sailytys/kodin-sailytys/saavit-ja-amparit

Eli säädetään suihkun lämpötila kohdilleen - virtaamahan on yleensä aina täysillä suihkun aikana (etenkin 1-otehanoilla ja termostaattisekoittajilla). Sitten vaan suihkupää XX l ämpäriin ja mitataan kellolla, missä ajassa ämpäri täyttyy. Siitä saa virtaaman l/min.

Ämpärin täytyttyä mitataan veden lämpötila. Siitä saa laskettua energiankulutuksen per litra.

Loppuviimeeksi pitää kellottaa, kestäänkö normaali suihkussakäynti 3 vai 30 min. Siitä saa laskettua vedenkulutuksen & energiankulutuksen per yksi suihkussakäynti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miten hyvin tunnet kaivattusi?

Mikä hänessä kiehtoo? Asiallisia vastauksia kiitos. 🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      140
      6653
    2. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      149
      5729
    3. Ootko nainen jotenkin

Epävarma ulkonäöstäsi
      Ikävä
      123
      4891
    4. Moi kuumis.

Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.
      Ikävä
      43
      4480
    5. Milloin olisi sinun ja kaivattusi

Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?
      Ikävä
      52
      3892
    6. Oletko joutunut kestämään

Mitä olet eniten joutunut kestämään?
      Ikävä
      62
      3061
    7. Itkin oikeasti aamulla taas

Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.
      Ikävä
      52
      2956
    8. Minun rakkaani.

Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m
      Ikävä
      24
      2402
    9. Where are you

Now 🫂☕️🩷
      Ikävä
      42
      2270
    10. Naiselle hyvää viikkoa

olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢
      Ikävä
      15
      2197
    Aihe