FDC- kuori liian suuri

epäkohta

Laitoin vuoden 2005 fdc-kuoria hankkimaani A5 kansioon, mutta miksi ihmeessä esim. postimerkki 150 vuotta fdc on niin iso, että se on kumpaankin suuntaan toista senttiä liian suuri?

9

250

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Entarvitsepaljon

Kivoja katsella mutta arvoa näillä ei ole juurikaan. Itse lopetin ensipäiväkeräilyn jo 20-vuotta sitten.

• fiskarsin-oranssipäät

Sakset on keksitty, sipaise siivut reunoista ja Vot...

• niinluuliosin

Sitä ei voi tehdä, koska sen jälleenmyyntiarvo putoaa olemattomaksi tuon toimenpiteen ansiosta.

• totuusesiin
        niinluuliosin kirjoitti:

Sitä ei voi tehdä, koska sen jälleenmyyntiarvo putoaa olemattomaksi tuon toimenpiteen ansiosta.

Eihän tuo vielä suurikaan ole, kun vertaa sitä omistamaani Suomen setelipainatusta kuoreen, joka on A4-kokoa.

• puutettajakurjuutta
        totuusesiin kirjoitti:

Eihän tuo vielä suurikaan ole, kun vertaa sitä omistamaani Suomen setelipainatusta kuoreen, joka on A4-kokoa.

Sen voikin leikata keskeltä kahtia, kuten tehtiin seteleillekin edellisellä pulakaudella.

• köyhääon

Se onkin outoa, ettei kaupoista enää saa niitä muovitaskuja, joissa A4- koko on jaettu kahteen puolikkaaseen. Kävin läpi S ja K-kaupat, Tokmannin , Talouspörssin ja jopa Salon Suomalaisen kirakaupan, mutta kaikissa myytiin eioota. Ei edes tilaamalla saanut kirjakaupastakaan.

• kiusantekoa

Sama se on Krausen ensipäivänkuorikansion kanssa. Sen muovitaskutkin ovat vain postikorttikokoa ja esim vuoden 2003 FDC-kuorista vain pieni murto-osa mahtuu taskuihin. Mikä on pakottanut menemään näihin ylisuuriin kuorikokoihin, joita on varsin vaikeaa säilöä siististi?

• niinonkäynyt

Ilmeisesti syynä on tuo pienoisarkin ymppääminen yhteen kuoreen, jolloinka tilaa tarvitaan reilummin. Samalla saadaan sitten myytyä asiakkaalle useampi merkki kerralla, ettei ihan nappikaupaksi menisi. Tämä myös nostaa vuosilajitelmien hintoja, jotka nykyään ovat jo satasen korvilla. Tietysti myös postimaksujen kallistuminen on ollut osasyynä . Mitä kuorten ylikokoon tulee, niin esim. Davo- tai Deluxe-kansioihin ne vielä mahtuvat, kun suurimmat laittaa pystyyn.

• niintietystikin

Onneksi lajitelmat ilmestyvät vasta loppuvuodesta, jolloinka työllistetyt ovat perinteisesti ostaneet ne veronpalautuksillaan, mutta työttömät ovat joutuneet käymään olut- ja tupakkarahastollaan toimenpiteen avittamiseksi, mikä kylläkin on kansanterveydellisesti ilahduttavaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      181
      8367
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      26
      4538
    3. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      50
      4108
    4. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      54
      3542
    5. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      51
      3116
    6. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      50
      2870
    7. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      26
      2566
    8. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      35
      2218
    9. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      38
      2033
    10. Mitä haluat oikeasti

Mun ymmärtävän? Sitäkö ettet rakasta ja ole valmis mihinkään?
      Ikävä
      29
      2026
    Aihe