Jeesus on Messias, joka kertoo nimenä enemmän, kun Kristus, joka on kreikkaa.
Messias on voideltu Kuningas, profeetta, pelastaja sekä Jumala.
Hänellä on kaikkia muita suurempi ja kauniimpi nimi, kun kenelläkään ja kenelläkään tulee olemaan.
Kristus on ainoastaan opettaja sekä vapahtaja, hieman vähempi arvostukseltaan nimenä.
Mutta ketä rukoilla, tai kenen kauttaan, tai nimessä kuten Kerho.
Ei kenenkään kautta! Ihminen voi saada syntinsä anteeksi suoraan Jeesuksessa.
Kol. 1:14 Hänessä meillä on lunastus, syntien anteeksisaaminen,
Tapahtuma toimii myös ehtoollisessa, jossa Messias on läsnä.
Matt. 26:28
Tämä on minun vereni, liiton veri, joka kaikkien puolesta vuodatetaan syntien anteeksiantamiseksi.
Asia ei trokareita, jotka nostavat itsensä Kuninkaan päälle tarvita.
Onko Jeesus "kautta", vai Messias itse riittävä?
27
463
Vastaukset
- Messias.itte
Alottaja sekundajuutalainen voisit häipyä johkai lahkopalstoille täältä.
Olet todella idiootti.
Tietämättä genettisyyttä haukut minua segundaksi.
Ehkä kannattaa olla varovainen, ketunrauta jalkaasi voi napsahtaa hyvinkin pian.
Silloin Sinä häivyt, joten pysy asiassa, äläkä räkytä puskista.
Oletko kade? Pakanana voi olla kuinka tyhmä hyvänsä, et pelastu Israelin mukana.
Varoitan vielä kerran.- 123-4
Olen pitkään seurannut, milloin Kesillä keittää noiden räkyttäjien osalta, jotka eivät pysty vastaamaan edes asiaan, mutta huutamaan kyllä pystytään.
Tunnen miehen ja jos Hän aloittaa toimet, et selviä helpolla. - huihuijahyi
123-4 kirjoitti:
Olen pitkään seurannut, milloin Kesillä keittää noiden räkyttäjien osalta, jotka eivät pysty vastaamaan edes asiaan, mutta huutamaan kyllä pystytään.
Tunnen miehen ja jos Hän aloittaa toimet, et selviä helpolla.Onko tyyppi arvaamaton?
- 123-4
huihuijahyi kirjoitti:
Onko tyyppi arvaamaton?
Ei ollenkaan, mutta määrätietoinen ja tekee mitä aikoo.
- Messias.itte
123-4 kirjoitti:
Ei ollenkaan, mutta määrätietoinen ja tekee mitä aikoo.
Kesitas kaasutettava.
- Vl-rules
Messias.itte kirjoitti:
Kesitas kaasutettava.
Mutta ei kaiketi kaasuta ketään?
- eikaikille
Tässähän tämä kerrotaan. Sinulle kelpaa vain harhaoppiasi sivuavat jakeet.
Ap. t. 10:43
Hänestä kaikki profeetat todistavat, että jokainen, joka uskoo häneen, saa synnit anteeksi hänen nimensä kautta."Mikä siinä on harjaoppia, kirjoituksessani.
Sehän on profeettojen sanoma, mutta mitä Jeesus itse sanoo; Matt. 26:28
Tämä on minun vereni, liiton veri, joka kaikkien puolesta vuodatetaan syntien anteeksiantamiseksi.
Sekä Kolossalaiskirje 1?
Rabbiiniset juutalaiset eivät hyväksy Jeesusta messiaana, koska hän ei täytä VT:ssä ilmoitettuja messiaan tunnusmerkkejä.
Jokainen juutalainen ja israelilainen sen tietää.
Mutta olen satoja kertoja ollut heidän kanssa yhteydessä, joten tiedän, ettei asia aivan näin yksikertainen ole, vai onko Sinulla jotain, joka voisi valaista minua enemmän.Kesitas kirjoitti:
Jokainen juutalainen ja israelilainen sen tietää.
Mutta olen satoja kertoja ollut heidän kanssa yhteydessä, joten tiedän, ettei asia aivan näin yksikertainen ole, vai onko Sinulla jotain, joka voisi valaista minua enemmän.Jo pelkästään 2. Sam. 7:12-13 tekee siitä selvän. "Kun päiväsi ovat päättyneet ja sinä lepäät isiesi luona, minä asetan hallitsemaan sinusta polveutuvan suvun ja vakiinnutan sen kuninkuuden. Poikasi rakentaa nimelleni temppelin, ja minä pidän hänen kuninkaallisen valtaistuimensa vahvana ikiaikoihin asti." Messias on Daavidin sukua ja Jeesuksen isähän oli Jumala. Ei ole väliä vaikka Maria olisi ollut Daavidin sukua, koska juutalaisen lain mukaan kuninkuus voi periytyä vain miespuolisen linjan kautta. Jeesus ei ollut messias ja juutalaisten kuningas.
Kaktuaari kirjoitti:
Jo pelkästään 2. Sam. 7:12-13 tekee siitä selvän. "Kun päiväsi ovat päättyneet ja sinä lepäät isiesi luona, minä asetan hallitsemaan sinusta polveutuvan suvun ja vakiinnutan sen kuninkuuden. Poikasi rakentaa nimelleni temppelin, ja minä pidän hänen kuninkaallisen valtaistuimensa vahvana ikiaikoihin asti." Messias on Daavidin sukua ja Jeesuksen isähän oli Jumala. Ei ole väliä vaikka Maria olisi ollut Daavidin sukua, koska juutalaisen lain mukaan kuninkuus voi periytyä vain miespuolisen linjan kautta. Jeesus ei ollut messias ja juutalaisten kuningas.
Siksi Hän itse ei kertonutkaan olevansa Kunigas, vaan "Ihmisen Poika ja Jumala, Minä olen".
Olet perehtynyt hyvin asiaan, sillä vain ani harva pystyy ymmärtämään tilanteen.
Kysymyshän oli Messiaan suuruudesta myös Kuninkaana, se oli minun pointti, tuntien kiellon, ja samastahan kirjoittaa Kuninkaiden kirja.
Kiitos.
- 7x77
Yksi asia ainakin ketjusta tulee selväksi: Jeesus Kristus ei ole Messias vanhoillisille (jopa syntyy epäilys, että onko edes todellinen syntien anteeksiantaja, kun jää niin varjoon).
Pääasia, että Hän on odostettu Messias juutalaisille, joiden vuoksi Hän tuli maailmaan.
Matt. 15:24
Mutta Jeesus vastasi: "Ei minua ole lähetetty muita kuin Israelin kansan kadonneita lampaita varten."
Juutalaisethan eivät kadonneet mihinkään, mutta ihmisiltä muut 12 heimoa.
Näin Pietari, Hän ei maninnut koskaan nasaretlaisesta Kristus nimellä;Matt. 16:16
Simon Pietari vastasi: "Sinä olet Messias, elävän Jumalan poika- 9970
Kyllä on sekavaa.
Jumala lähetti Jeesuksen maan päälle täydelliseksi ihmiseksi, antamaan virheettömänä täydellisen ihmisruumiinsa uhrina kaikkien Aadamin jälkeläisten puolesta. Jumala herätti hänet kuolleista kolmantena päivänä jälleen henkiluomuksena. Hänellä oli mukanaan oman täydellisen ihmisverensä arvo, kun Hän jälleen palasi Isän läsnäoloon taivaaseen. Siellä, todellisessa Kaikkein Pyhimmässä Jeesus esitti verensä arvon Jumalalle. Ja Hän sai sen perusteella Pyhän hengen, jonka hän vuodatti helluntaina ylähuoneessa olevien seuraajiensa ylle. Näin nämä aloittivat innokkaan palveluksensa, ja Jeesus valitsi Paavalin kansojen apostoliksi ja opetus levisi nopeasti kaikkiin kansoihin. Apostolien teot kertovat kaikesta tästä.
Hänen oma palveluksensa alue oli kansa, joka oli liitossa Mooseksen Lain kautta Jumalan kanssa. Näillä oli etuoikeus tulla Jeesuksen opetuslapsiksi ja päästä Hänen kanssaan Jumalan Valtakuntaan Jeesuksen rinnalle kanssahallitsijoiksi, mutta he eivät katsoneet itseään sen arvoiseksi, hylkäsivät tämän edun. Jumala hylkäsi heidät erikoisomaisuudekseen ottamastaan kansasta.
Matteus 16:"16. Simon Pietari vastasi ja sanoi: "Sinä olet Kristus, elävän Jumalan Poika"." - ktgercld
Kesitas kirjoitti:
Pääasia, että Hän on odostettu Messias juutalaisille, joiden vuoksi Hän tuli maailmaan.
Mutta Jeesus vastasi: "Ei minua ole lähetetty muita kuin Israelin kansan kadonneita lampaita varten."
Näin Pietari, Hän ei maninnut koskaan nasaretlaisesta Kristus nimellä;Matt. 16:16
Simon Pietari vastasi: "Sinä olet Messias, elävän Jumalan poika"näin Pietari hän ei koskaan jne. . ." Apt.9:34 ja Pietari sanoi hänelle "aineas , Jeesus Kristus parantaa sinut; nouse ja korjaa vuoteesi " .ja kohta hän nousi.
9970 kirjoitti:
Kyllä on sekavaa.
Jumala lähetti Jeesuksen maan päälle täydelliseksi ihmiseksi, antamaan virheettömänä täydellisen ihmisruumiinsa uhrina kaikkien Aadamin jälkeläisten puolesta. Jumala herätti hänet kuolleista kolmantena päivänä jälleen henkiluomuksena. Hänellä oli mukanaan oman täydellisen ihmisverensä arvo, kun Hän jälleen palasi Isän läsnäoloon taivaaseen. Siellä, todellisessa Kaikkein Pyhimmässä Jeesus esitti verensä arvon Jumalalle. Ja Hän sai sen perusteella Pyhän hengen, jonka hän vuodatti helluntaina ylähuoneessa olevien seuraajiensa ylle. Näin nämä aloittivat innokkaan palveluksensa, ja Jeesus valitsi Paavalin kansojen apostoliksi ja opetus levisi nopeasti kaikkiin kansoihin. Apostolien teot kertovat kaikesta tästä.
Hänen oma palveluksensa alue oli kansa, joka oli liitossa Mooseksen Lain kautta Jumalan kanssa. Näillä oli etuoikeus tulla Jeesuksen opetuslapsiksi ja päästä Hänen kanssaan Jumalan Valtakuntaan Jeesuksen rinnalle kanssahallitsijoiksi, mutta he eivät katsoneet itseään sen arvoiseksi, hylkäsivät tämän edun. Jumala hylkäsi heidät erikoisomaisuudekseen ottamastaan kansasta.
Matteus 16:"16. Simon Pietari vastasi ja sanoi: "Sinä olet Kristus, elävän Jumalan Poika"."Kyllä on sekavaa.
Jumala lähetti Jeesuksen maan päälle täydelliseksi ihmiseksi, antamaan virheettömänä täydellisen ihmisruumiinsa uhrina kaikkien Aadamin jälkeläisten puolesta.
herätti hänet kuolleista kolmantena päivänä jälleen henkiluomuksena.
>>>Hänellä oli mukanaan oman täydellisen ihmisverensä arvo, kun Hän jälleen palasi Isän läsnäoloon taivaaseen.** Sekavaa on, jollei tunne asiaa.
Jeesus meni Taivaaseen, Kaikkivaltiaana Kuninkaana ja Jumalana. Hän oli saanut Vallan isältään, Taivaassa ja maan päällä, ja sen Vallan päällä ei ollut ketään. Matt 28; 17.
Jeesus ei mennyt minään "henkiluomuksena", vaan ylösnousemusruumiissaan, jossa mekin sinne Iankaikkisuuteen, Jerusalemiin menemme.
Hän teki ristintyön Ristillä, Matt 27 ja kaikki oli Kirkastuksessa selvää.
Missään ei puhuta, että; Siellä, todellisessa Kaikkein Pyhimmässä Jeesus esitti verensä arvon Jumalalle?
>>Ja Hän sai sen perusteella Pyhän hengen, jonka hän vuodatti helluntaina ylähuoneessa olevien seuraajiensa ylle. ** Henki oli jo alussa, lue Gen 1;1,2
1 Alussa Jumala loi taivaan ja maan.
2 Maa oli autio ja tyhjä, pimeys peitti syvyydet, ja Jumalan henki liikkui vetten yllä.
Henki tuli toistamiseen maan päälle silloin helluntaina, tämän laitan siksi, ettei mene sekaisin.
Jeesus ei valinnut Paavalia (Saulia) silloin opetuslapsekseen, vaan omat, satakunta opetuslasta. Paavalin tilanne oli toinen, joskin Hän oli Paavalin kanssa kahden n 3 vuotta, joka mahtanee olla Sinulle outo?
>> Apostolien teot kertovat kaikesta tästä.
Hänen oma palveluksensa alue oli kansa, joka oli liitossa Mooseksen Lain kautta Jumalan kanssa. ** Mikähän kansa se mielestäsi on? Laita ote Raamatusta?
Lisää sekoitusta? Missä ilmenee Uudessa Testamentissa, että Jumala hylkäsi jotain*** Jumala hylkäsi heidät erikoisomaisuudekseen ottamastaan kansasta.
Sitten >>Matteus 16:"16. Simon Pietari vastasi ja sanoi: "Sinä olet Kristus, elävän Jumalan Poika"." *** Miten Pietu liittyy ko. hylkäämiseen?
Eikö olekin sekavaa.ktgercld kirjoitti:
"näin Pietari hän ei koskaan jne. . ." Apt.9:34 ja Pietari sanoi hänelle "aineas , Jeesus Kristus parantaa sinut; nouse ja korjaa vuoteesi " .ja kohta hän nousi.
Se oli ihminen, Aineas.
- valehtelijalle
Kesitas kirjoitti:
Simon Pietari vastasi: "Sinä olet Messias, elävän Jumalan poikaKempeleen itsekäs hömelö kumpuaa harhoja.
Matt. 16:16
Simon Pietari vastasi ja sanoi: "Sinä olet Kristus, elävän Jumalan Poika".
Mark. 8:29
Niin hän kysyi heiltä: "Kenenkä te sanotte minun olevan?" Pietari vastasi ja sanoi hänelle: "Sinä olet Kristus".
Luuk. 9:20
Niin hän sanoi heille: "Kenenkä te sanotte minun olevan?" Pietari vastasi ja sanoi: "Sinä olet Jumalan Kristus".
Ap. t. 9:34
Ja Pietari sanoi hänelle: "Aineas, Jeesus Kristus parantaa sinut; nouse ja korjaa vuoteesi". Ja kohta hän nousi. - vapaakirkosta
Kesitas kirjoitti:
Kyllä on sekavaa.
Jumala lähetti Jeesuksen maan päälle täydelliseksi ihmiseksi, antamaan virheettömänä täydellisen ihmisruumiinsa uhrina kaikkien Aadamin jälkeläisten puolesta.
>>>Hänellä oli mukanaan oman täydellisen ihmisverensä arvo, kun Hän jälleen palasi Isän läsnäoloon taivaaseen.** Sekavaa on, jollei tunne asiaa.
Jeesus meni Taivaaseen, Kaikkivaltiaana Kuninkaana ja Jumalana. Hän oli saanut Vallan isältään, Taivaassa ja maan päällä, ja sen Vallan päällä ei ollut ketään. Matt 28; 17.
Jeesus ei mennyt minään "henkiluomuksena", vaan ylösnousemusruumiissaan, jossa mekin sinne Iankaikkisuuteen, Jerusalemiin menemme.
Missään ei puhuta, että; Siellä, todellisessa Kaikkein Pyhimmässä Jeesus esitti verensä arvon Jumalalle?
>>Ja Hän sai sen perusteella Pyhän hengen, jonka hän vuodatti helluntaina ylähuoneessa olevien seuraajiensa ylle. ** Henki oli jo alussa, lue Gen 1;1,2
2 Maa oli autio ja tyhjä, pimeys peitti syvyydet, ja Jumalan henki liikkui vetten yllä.
Henki tuli toistamiseen maan päälle silloin helluntaina, tämän laitan siksi, ettei mene sekaisin.
Jeesus ei valinnut Paavalia (Saulia) silloin opetuslapsekseen, vaan omat, satakunta opetuslasta. Paavalin tilanne oli toinen, joskin Hän oli Paavalin kanssa kahden n 3 vuotta, joka mahtanee olla Sinulle outo?
Hänen oma palveluksensa alue oli kansa, joka oli liitossa Mooseksen Lain kautta Jumalan kanssa. ** Mikähän kansa se mielestäsi on? Laita ote Raamatusta?
Lisää sekoitusta? Missä ilmenee Uudessa Testamentissa, että Jumala hylkäsi jotain*** Jumala hylkäsi heidät erikoisomaisuudekseen ottamastaan kansasta.
Sitten >>Matteus 16:"16. Simon Pietari vastasi ja sanoi: "Sinä olet Kristus, elävän Jumalan Poika"." *** Miten Pietu liittyy ko. hylkäämiseen?
Eikö olekin sekavaa.Eihän tässä mikään ole sekavaa, vaan sinä juutalainen olet enemmän kuin sekaisin.
- 9970
Kesitas kirjoitti:
Kyllä on sekavaa.
Eikö olekin sekavaa.Vain tähän yhteen kerkeän nyt vastata;
>>>>Hänen oma palveluksensa alue oli kansa, joka oli liitossa Mooseksen Lain kautta Jumalan kanssa. ** Mikähän kansa se mielestäsi on? Laita ote Raamatusta?<<<<
Mille kansalle Jumala antoi tämän lupauksen:
2.Moos.19:
"4. 'Te olette nähneet, mitä minä olen tehnyt egyptiläisille ja kuinka minä olen kantanut teitä kotkan siivillä ja tuonut teidät luokseni.
5. Jos te nyt kuulette minun ääntäni ja pidätte minun liittoni, niin te olette minun omaisuuteni ennen kaikkia muita kansoja; sillä koko maa on minun.
6. Ja te olette minulle pappisvaltakunta ja pyhä kansa.' Sano nämä sanat israelilaisille."
Ja kannattaa lukea Heprealaiskirje, jossa kuvaillaan uuden todellisen, Jeesuksen lunastusuhrille perustuvan Jumalan temppelin erinomaisuutta verrattuna sitä esikuvanneeseen Jerusalemin temppelin piirteisiin. valehtelijalle kirjoitti:
Kempeleen itsekäs hömelö kumpuaa harhoja.
Niin hän kysyi heiltä: "Kenenkä te sanotte minun olevan?" Pietari vastasi ja sanoi hänelle: "Sinä olet Kristus".
Niin hän sanoi heille: "Kenenkä te sanotte minun olevan?" Pietari vastasi ja sanoi: "Sinä olet Jumalan Kristus".
Ja Pietari sanoi hänelle: "Aineas, Jeesus Kristus parantaa sinut; nouse ja korjaa vuoteesi". Ja kohta hän nousi.Miten tuo oli vastaan kertomaani?
vapaakirkosta kirjoitti:
Eihän tässä mikään ole sekavaa, vaan sinä juutalainen olet enemmän kuin sekaisin.
Väärä vastaus. Edellinen kirjoittaja kertoi iste sekavuudesta.
Ole tarkempi.9970 kirjoitti:
Vain tähän yhteen kerkeän nyt vastata;
>>>>Hänen oma palveluksensa alue oli kansa, joka oli liitossa Mooseksen Lain kautta Jumalan kanssa. ** Mikähän kansa se mielestäsi on? Laita ote Raamatusta?<<<<
Mille kansalle Jumala antoi tämän lupauksen:
2.Moos.19:
"4. 'Te olette nähneet, mitä minä olen tehnyt egyptiläisille ja kuinka minä olen kantanut teitä kotkan siivillä ja tuonut teidät luokseni.
5. Jos te nyt kuulette minun ääntäni ja pidätte minun liittoni, niin te olette minun omaisuuteni ennen kaikkia muita kansoja; sillä koko maa on minun.
6. Ja te olette minulle pappisvaltakunta ja pyhä kansa.' Sano nämä sanat israelilaisille."
Ja kannattaa lukea Heprealaiskirje, jossa kuvaillaan uuden todellisen, Jeesuksen lunastusuhrille perustuvan Jumalan temppelin erinomaisuutta verrattuna sitä esikuvanneeseen Jerusalemin temppelin piirteisiin.Et juuri kertonut kysymyksiini vastauksia? Joten tarkenna, katsotaan sitten huomenna.
Milenkiintoista, että kirjoittajia se perus- idiootti taas parjaa, mutta ei pysty koomentoimaan.
Et mtöskään ottanut itse kantaa Ylösnousemusruumiiseen, etl Jeesuksen valtaa, joka kattaa kaiken, muilla ei ole valtaa, muuta kun hänellä, jolle sen tarvittaessa antaa.
Pidin pari kuukautta sitten nelituntisen raamattu- tunnin juuri Hebrealaiskirjeestä.
Tiedätkö muuten, kuka sen kirjoitti ja mikä oli konteksti?valehtelijalle kirjoitti:
Kempeleen itsekäs hömelö kumpuaa harhoja.
Ja Pietari sanoi hänelle: "Aineas, Jeesus Kristus parantaa sinut; nouse ja korjaa vuoteesi". Ja kohta hän nousi.Olenko joskus vastustanut kopioimisiasi jakeita?? Mikä risoo?
vapaakirkosta kirjoitti:
Eihän tässä mikään ole sekavaa, vaan sinä juutalainen olet enemmän kuin sekaisin.
Ei ole sekavaa, jos sen tajuaa, sekava olet itse, kun et pysty kommentoimaan, mutta räkyttämään pensaasta kun rakki kylläkin.
Kokeile kommentointia?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Theermannilla kulkee!
Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän1017021- 474766
Esivaihdevuodet, menopaussi
https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa552656Tänään taas tuli pari-kolme juttua
Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän52158Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j1811113Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101088Olen jälleen pahoillani
Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell921023Oot vaan niin hellä
Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä30856Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle
Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai242853Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?
Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?179783