Google-haut 'kelluva katto' ja 'floating roof' tuottavat vain säiliöiden kattoja, joissa katto kirjaimellisesti kelluu nesteessä, vaan ei ihan samassa mielessä kelluvia kattoja kuin mitä lattioiden kohdalla.
Mielessäni on rakenne alhaalta ylös:
- palkisto
- lakkukatto
- ilmansulkupaperi tai höyrynsulkumuovi tai vahvempaa tavaraa
- lukkopontattu FF-EPS
- leveät tuuletuspuut kiinnitettynä päistään yläjuoksuun joustavalla mekanismilla (esim. teräspannoin) siten, että vesikatto pysyy tiiviisti ajan saatossa painuvan EPS-kerroksen päällä
- teräsruoteet
- kattopelti
Pulpettikaton tulisi olla loiva, jottei lähtisi valumaan alas. Ehkä 1:9 riittäisi, jolloin ei lumiesteitäkään tarvitsisi. Harjakatto pysyisikin sitten jyrkemmälläkin kulmalla, vaan taitaisi muita haasteita tulla vastaan (tuuletuspuiden liitoskohta harjalla).
Toimisikohan? Olisi nimittäin nopea ja helppo tehdä, jos toimisi...
Onnistuuko katto kelluvana lattioiden tapaan?
2
673
Vastaukset
- L2H32LG
Teräsmiehet tulevat kattopelti-pellet hyppimään, johan kivikin siitä korjaantuu katolla :SD
Nuohooja oli kerran meillä käymässä: Mitäs POJU? onko kuumaa olla katolla helteellä nuohoamassa? Jos katon pitää kestää pomppimista, niin valitaan 1 mm paksu puhdas sinkkipelti ja OSB-levytys teräsrankojen sijaan. Samalla pinnoittamattoman sinkin heijastuskyky hillitsee pellin lämpenemistä. Ei sen puoleen että mulla olisi hajuakaan kuinka kestävää sinkki on paitsi että noista tehdään hienon näköisiä kattoja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k313914- 412619
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut442594Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s82375- 292228
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.3032103- 381829
Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta461633Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t461498- 1411477