Tknk
Vapaa kuvaus
Aloituksia
20
Kommenttia
58
Kuitusementtilevy rossipohjassa?
Rossipohja betoniharkoista ja ontelolaatoista on toimivaksi havaittu rakenne, vaan varsin arvokas rakentaa. Ilmeisesti l15430Malmille tekniikan museo, kiitorata ja suntoja
Lentomuseo painii tilaongelmien kanssa Vantaalla. Museon siirtoa Malmille on ehdottanut monikin ja onpa koko kentän muse0133Eristyslasien käyttö ilman karmeja?
Voisiko kiinteän ikkunan tehdä siten, että tehdään XPS-eristeen reunoihin keskelle eristyslasielementin mentävät naftit3487Talo ilman lattiaeristeitä?
Mitenkähän mahtaisi toimia EPS-valuharkoista tehty talo tuhdin peruslaatan päällä ilman lämmöneristeitä lattian alla (ta11976Betonivaippa lämpövarastona tai -nieluna?
EPS-valumuottien lomaan olisi varmaan helppoa pujottaa muovipinnoitettu kupariputki, jonka kautta voisi siirtää lämpöä h3114Kattopeltien kehityksestä
Vuosien varrella kattopelleistä lukemastani on muodostunut kuva, että peltien kehityksessä pääpainopistealueet ovat olle3148Turvallinen passiivitalo edullisimmin?
Mitä olen tarjontaa tutkinut, niin näyttäisi siltä, että 450 mm:n EPS-valuharkot mahdollistaisivat passiivitalon seinien19174Kasviperäinen muovieriste
Jokos täältä löytyy kokemusta BEWiSynbra Groupin kasviperäisistä muovieristeistä? Suomenkieliset sivut löytyy firmalta,081Kotitietokone 2019
Olen ensimmäisten kotitietokoneitten ajan nuoria. Ensimmäinen oma koneeni oli Spektrum ZX. Edellisenä vuonna olin lukios5466Täystiiliseinää nopeammin
Toimisikohan ulkoseinärakenne, jossa kahtapuolen runkotiilimuuraus ja välissä eristeenä bitumilateksilla päällystettyjä2118Miksei Suomessa käytetä puisia I-palkkeja?
Koskinen Oy ja ilmeisesti muutama muukin firma on puisia I-palkkeja kokeillut valmistaa ja myydä takavuosina, mutta heik1169Onnistuuko katto kelluvana lattioiden tapaan?
Google-haut 'kelluva katto' ja 'floating roof' tuottavat vain säiliöiden kattoja, joissa katto kirjaimellisesti kelluu n2548Allaskumi vesieristeeksi?
Kävisiköhän allaskumi käännetyn katon vesieristeeksi? Noita saa niin leveinä, että koko katon saisi peitettyä yhdellä sa095Rubble trench foundation
Onkos kellekään tuttu otsikon perustustyyppi? Vanha ja yksinkertainen rakenne maailmalla. Jos eristeeksi laittaisi Fukti1136Leca-sora rakennusalustana ja lattiaeristeenä?
Jonkun verran tuota käytetään talorakentamisessa vaikkakin vähän verrattuna EPSiin ja ilmeisesti XPSäänkin. Edullisimma31153Saisiko betonista "Lego"-palikoita?
Mitä on Lego-palikoilla tullut aikoinaan leikittyä, niin muistikuvani niistä on, että menivät tiiviisti toisiinsa kiinni121672Anturasta sokkeli ja lattia ilman betonia?
Edullisimman mahdollisen DIY-talon metsästys jatkuu. Olisiko mahdollista rakentaa talo perustuksineen maanpinnan yläpuol3407Energiavaraaja betonista
Pientalokäyttöön soveltuvat veteen lämpöä varaavat isot energiavaraajat maksavat noin euron per litra (siis 3000 litrast0141Työvaluperustus ("roskavalu 2")
Ehdotukseni "tasavahvalaattaperustus" ei taannoin herättynyt minkäänlaisia kommentteja, joten ilmeisesti oli joko itsest61362Tasavahvalaattaperustus
Olen yrittänyt miettiä yksinkertaisinta mahdollista perustusta pientalolle. Toimisikohan seuraava rakenne: - eloperäinen4228