Phu Quoc vai Phan Thiet ?

Vietnamiin

Suunnitelmissa ensimmäinen Vietnamin matka, kumpi olisi kohteena mukavampi:
Phu Quoc vai Phan Thiet ?
Aurinkomatkojen valikoimaa ollaan katsottu. Tykätään uida, ottaa aurinkoa, syödä hyvin ja käydä retkillä.

2

524

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 9kertaa

Phu Quoc on pieni saari, siellä retkeilyt käytännössä on järkevintä hoitaa itse. Rantalomakohteena Phu Quoc on mielestäni selvästi parempi, mutta jos haluaa nähdä myös aidompaa Vietnamia, antaa Phan Thiet siihen paremman mahdollisuuden. Kahden päivän retki Da Lat:iin on varmasti hyvä valinta. Tosin tuosta Aurinkomatkojen tarjonnasta itse valitsisin Saigon-Nha Trang yhdistelmän ja siihen Da Lat retken. Nha Trangiin mennessä on myös se mukava puoli, että siirtymä hoidetaan lentäen alle tunnissa. Phan Thietiin siirtymä tehdään bussilla, eikä sillä välillä ole oikeasti mitään katsottavaa...

• 3kertaa

Hei. Olen samaa mieltä 9kerran kanssa, että jos kaipaat enimmäkseen rantalomaa, niin sitten Phu Quoc. Tarpeeksi vain kirjoja ja aurinkovoidetta mukaan. Retkiäkin toki tehdään, mutta ne on kaikki siinä saarella.
      Toisaalta saarella riittää nähtävä. Se on samaa kokoluokkaa kuin Phuket, eli tilaa kyllä riittää.
      Saari on hieman kalliimpi kuin mantereen puoli. Tai siis ei ihan niin halpa. (Vietnamissa kaikki on vielä halpaa meille länsimaalaisille)

Mutta jos teitä kiinnostaa vietnamilainen elämänmeno yleisemmin, päiväretket tai pidemmätkin ja vaihtelevat maisemat -ja lisäksi erittäin halvat hinnat, niin mielestäni Phan Thiet on hyvä, turvallinen paikka ensikertalaiselle. Rannalta löytää aika kivoja paikkoja, halpoja pikkuravintoloita riittää, shoppailla voi joko kojuissa tai halutessa kaupungin liikkeissä ja tosiaan niitä retkimahdollisuuksia on enemmän.
      Valitsette kumman vain, niin tulette varmasti nauttimaan. Oikein hyvää matkaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persut eivät ole kertoneet euronkaan edestä säästökohteita

Mutta änkyttävät kysellä niistä muilta jatkuvasti. Vaikuttaa ettei persuilla ole kykyä omaan ajatteluun ja päätöksenteko
      Maailman menoa
      261
      3195
    2. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      74
      1254
    3. 66
      1183
    4. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      180
      988
    5. Odotettu tulos Taivalvaaran hiihtokeskuksen osalta

"MCS Finland Oy on ilmoittanut Taivalkosken kunnalle 30.4.2026, että se irtisanoo Taivalkosken kunnan ja MCS Finland Oy:
      Taivalkoski
      47
      876
    6. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      60
      856
    7. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      47
      809
    8. Mitä tekisit jos

Aamulla vierestäni heräisit
      Ikävä
      45
      742
    9. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      40
      731
    10. Minkä alan

Ihmisiä kaivattunne on🤔
      Ikävä
      39
      688
    Aihe