Keinuva huimaus

Kännissä

Hei,

olen kärsinyt nyt 6 viikkoa keinuttavasta huimauksesta ja paineen tunteesta päässä. Niska- hartiaseutu myöskin ollut jäykkänä.

Lääkärissä olen käynyt ja pään TT-kuvissa sekä samalla katsottiin kaularangan verisuonet varjoainekuvauksella. Nämä molemmat olivat puhtaat ja diagnoosiksi niskan jäykkyys/jumi johon sain lähetteen fysioterapiaan sekä lihasrelaksantteja (Norgesic).

Fysioterapiassa olen nyt käynyt 6 kertaa (2 kertaa viikossa) huimaukseen ja niska-hartiaseudun vaivoihin erikoistuneella terapeutilla.

Mutta kuitenkin huimaus ja paineen tunne jatkuu? Ihan kuin olisi humalassa koko ajan, olo on hutera ja katsekin "laahaa" perässä. Tämä olotila alkaa todella häiritsemään elämää!

Mikäli kyseessä on niskajäykkyys tai yleensäkin niskan ja hartianseudun jumitukset niin kuinka kauan tätä kestää? Luulisi jo helpottaneen? Miten voisin edesauttaa paranemista?

Ja mikä muu voisi olla vialla kun ei tunnu huimaus loppuvan?

4

144

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Monisairas

      Tuntuuko niska yhtään rentoutuneen? Kyllä nämä jumit voi kestää. Onko tälle niskajäykkyydelle mitään taustasyytä tiedossa? Onko muita oireita tai sairauksia? Tapahtuiko 6 viikkoa sitten mitään poikkeavaa?
      Kuvat sulkevat monta vaihtoehtoa pois, mutta olisivat kuvanneet rankaa samalla.

    • Yhäkännissä

      Hei, mielestä mitään syytä jumitukselle ei ole. Pari kuukautta sitten sain väärästä asennosta noidannuolen/fasettilukon alaselkään joka parani itsestään muutamassa viikossa. Olisinkohan varonut alaselkää liikkuessa/istuessa niin, että olen saanut virheasennon yläselkään? Muuta en keksi.
      Olin eilen vielä fyssarilla ja hän löysi kallon juuresta kipeitä kohtia joita käsitteli ja laittoi vielä kinesioteippauksen hartioihin. Hartiat tuntuu hieman rennoimmilta, mutta keinunta alkoi taas tänään aamulla muutama tunti heräämisestä... rasittavaa.

      • Monisairas

        Olisinkohan varonut alaselkää liikkuessa/istuessa niin, että olen saanut virheasennon yläselkään?
        On mahdollista tai sitten on muuten tullut ihan huomaamatta. Ehkä siellä kaularangan yläosan ja kallon liitoskohdassa on jotain sitkeämpää lihasjumia. Tähän voisi sopia sekin, että keinunta lisääntyy jos päätä joutuu kannatteleen verrattuna makuuasentoon.

        Koska pääsi on kuvattu ja kuvat myös toivottavasti katsottu huolella, niin sulkee pois monta tautia, kuten kasvain tai aivonesteen kiertohäiriö (Arnold -Chiari). Muitakaan syitä on hankala nimetä jos ei muita oireita.


      • Monisairas
        Monisairas kirjoitti:

        Olisinkohan varonut alaselkää liikkuessa/istuessa niin, että olen saanut virheasennon yläselkään?
        On mahdollista tai sitten on muuten tullut ihan huomaamatta. Ehkä siellä kaularangan yläosan ja kallon liitoskohdassa on jotain sitkeämpää lihasjumia. Tähän voisi sopia sekin, että keinunta lisääntyy jos päätä joutuu kannatteleen verrattuna makuuasentoon.

        Koska pääsi on kuvattu ja kuvat myös toivottavasti katsottu huolella, niin sulkee pois monta tautia, kuten kasvain tai aivonesteen kiertohäiriö (Arnold -Chiari). Muitakaan syitä on hankala nimetä jos ei muita oireita.

        Tarttis vissiin alkaa oikolukemaan systemaattisesti kun tulee noita kirjotusvirheitä usein (joskus niin kummallisia) ;) Kunpa tässä olisi joku apuri niinkuin kännykässä tai vaikka Wordissa.

        Tuohon edelliseen viestiin voisin lisätä, että on myös joukko erilaisia aineenvaihdunnallisia tekijöitä mitkä voi tehdä ko. oiretta, kuten hyponatremia, mutta kertomasi perusteella ei oikein sovi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      426
      2981
    2. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      101
      2324
    3. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      351
      2036
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      155
      1913
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      7
      1777
    6. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1217
    7. 158
      1212
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      96
      1144
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      71
      1072
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      88
      937
    Aihe