Miten on mahdollista että näinkin merkittävä uutinen jää pimentoon!!
https://yle.fi/uutiset/3-10247912
Eli jos Ruotsi rajoittaa omia maksujaan ulkomaille niin suomi seuraa perässä vaikka pakkoa ei ole
suomi lopettaa kansaneläkkeen maksun ulkomaille
4
503
Vastaukset
- 87879878
Eikös siinä sanottu, että tulee koskemaan EU-lainsäädäntöä näin tapahtuessaan. Voisi olettaa, että näiden eläkkeiden maksu lopetetaan niiltä, joilla on mahdollisuus saada asuinmaassaan vastaavaa eläkettä. Suomessahan asuinpaikkaperusteista kansaneläkettä saa asuttuaan täällä tietyn ajan. Tähän tulisi myös muutos mahdollisen maksatusmuutoksen myötä. Ehkäpä matka on vielä pitkä tässakin asiassa.
- niinköööö
>niiltä, joilla on mahdollisuus saada asuinmaassaan vastaavaa eläkettä?
Eli siis suomelle olisi pakko maksaa eläkettä kaikille ulkomaalaisille jotka päättäisivät tulla tänne asumaan. - 8789879878
niinköööö kirjoitti:
>niiltä, joilla on mahdollisuus saada asuinmaassaan vastaavaa eläkettä?
Eli siis suomelle olisi pakko maksaa eläkettä kaikille ulkomaalaisille jotka päättäisivät tulla tänne asumaan.Paino sanalla: "mahdollisuus."
- Lawetorder
8789879878 kirjoitti:
Paino sanalla: "mahdollisuus."
Paino sanalla "persittymislaki".
No vissy vaan.
Perustuslaki takaa oikeuksia vain ja ainoastaan maassa laillisesti oleskelevalle ulkomaalaiselle eli paperittomille ja ilman matkustusasiakirjoja saapuneilla ei perustuslain mukaan ole mitään oikeuksia.
A) koska jo perustuslain alussa taataan liikkumisvapaus maassa laillisesti olevalle ulkomaalaiselle, eli tuosta voidaan johtaa tuo laillisesti koskeen myöskin muihin perusoikeuksiin, jollei ole maassa laillisesti, niin ei tällöin voi liikkua vapaasti ja silloin ei myöskään voi toteutua muutkaan oikeudet.
On ihan turha vedota ihmisoikeuksiin, koska siellä on aika lailla samoin eli jos mentäisiin lakien mukaan, niin kaikki jotka eivät ole maassa laillisin keinoin tulleita, niin ei niillä silloin voi olla mitään oikeuksiakaan.
Eli kyllä alunperin ja onkin niin, että nuo perusoikeudet koskee ainoastaan maan kansalaisia, että maahan lailliseti tulleita ulkomaalaisia ja että ulkomaalaiset ovat saaneet kansalaisuuden, niin tällöin maahan muuttava ulkomaalainen saisi suomalaisen kansaneläkkeen vasta kun on maan kansalainen.
Suomi ei voi lopettaa kansaneläkkeen maksamista ulkomailla asuvalle suomen kansalaiselle koska kyse on perusoikeudesta, eli kaikki vääristelevät aloitukset voidaan unohtaa, kuten on tämänkin ketjun aloitus.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1145925Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta324037- 823342
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182976Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2522034Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?881994- 1431775
Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui421763Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81686Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881559