En otsikoi

Lukenut

Ehkä olisi paras tuntea sinut kokonaan niitä hankalimpia piirteitäsi myöten. Karisisi loputkin illuusion aiheuttamat jälkijäristykset.

Mihin ihminen ihastuu toisessa? Mikä ylläpitää ihastumisen tunnetta ja mikä on se voima, joka pitää parit yhdessä elämän lopouun asti?
Onko se tahdonvoima ja mistä tuo tahto kumpuaa?
Onko se pienestä kiinni..

16

977

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • luulenettä

Toisessa pitää olla jotain erityistä omaan silmään jolloin kiinnostus säilyy. Siihen vielä tahdonvoimaa päälle.

• jokuvaintäältäjostain

Eikö sitä kuitenkin sanota että ensivaikutelma pitää usein paikkansa? (Ellei nyt ole kyseessä joku ihan psykopaatti tapaus, tosin heistäkin ehkä voi huomata jotain outoa jos osaa kuunnella vaistojaan.)

Sähköinen kemia kahden ihmisen välillä, se on kyllä arvoitus, kai se jotain alkukantaista biologiaa on. Sitten on rakkaus, joka alkaa kun tuntee toisen läpikotaisin ja rakastuu siihen illuusion alta paljastuvaan ihmiseen kaikkine vikoineenkin. Näin ainakin itse pohdiskelen.

• Ulkoiseen olemukseen tai sitten sisäiseen kauneuteen. Kemia pitää yllä ihastumista tai se asia mihin on iskenyt silmänsä.

• viheliäinensattuma

Mitä tuo paljon puhuttu kemia tarloittaa? Taistelevat Virtasetkin taitavat omata sen, joten ilmeisesti se ei tarkoita ruusuilla tanssimista. Kaunis profiilikuva muuten.

• viheliäinensattuma kirjoitti:

Mitä tuo paljon puhuttu kemia tarloittaa? Taistelevat Virtasetkin taitavat omata sen, joten ilmeisesti se ei tarkoita ruusuilla tanssimista. Kaunis profiilikuva muuten.

No ainakin sanon että toinen puoli tuntuu sopivalle yms.
        No kiitos :D

• mörköveimielen

Selittäkää tämä. Vahva ihastus ihmiseen, jonka kaikki huonot puolet on heti pinnassa. On käytökseltään tyly ja muut tuomitseva. Kaikki hänessä sotii omia elämänarvojsi vastaan.

Onko ihastunut masokisti? Vai onko tämä juuri sitä selittämätöntä tunnetilaa mihin kaikki sielun kumppanuudet, suuret rakkaustarinat perustuu?

• Seuraasydäntä

Tai sitten hänellä ollut huolia ja on purkanut huonoa oloaan väärään ihmiseen?
        Joskus sitä satuttaa eniten niitä joista eniten välittää, syytä en osaa sanoa.
        Kannattaa varmasti tutustua häneen paremmin ja selvittää millainen ihminen on pohjimmiltaan kyseessä.
        Luulen että näet hänessä myös jotain hyvää koska välität.
        Sanoisin että seuraa sydämesi ääntä, se kertoo sinulle miten toimia.

• seonvähänniinkin

Sanoisin tähän vähän sitä mikä yleensäkin koskee esim.parisuhdetta. Parisuhdekin on suhteena erilainen kuin esim. suhde työkavereihin, tuttuihin, ystäviin eli pinnallisemman ja vähemmän tuntemisen myötä kiinnostuksen osoitus, asioista puhuminen ja niiden jakaminen voi tuntua helpommalta. Parisuhde toimiaakseen vaatii enemmän sitoutumista, sietämistä niin heikkouksien kuin hyveiden osalta, mutta toimivana myös antaa enemmän kuin mikään muu suhde. Itse olen parisuhdeihminen ja toimimaton suhde ja/tai suhteettomuus on itselleni onnea vähentävä asia.

• Tyhmä

Ja sullako on ihan järki?

• mitenkenenkikohalla

Sitä se voi olla kun aletaan liikaa etukäteen selvittelemään. Jotkut ne saatta oikeen hakea niitä hankalia piirteitä.

• Ikäjayerbeustiöanne

Nimi s.posti riittää
      Vastaan sitten

• voi

Kunnioitus toista kohtaan oltava molemmin puolin. Toisessa pitää olla sit jotain, joka synnyttää tuntemuksia. Huonot piirteet voi vaikeuttaa tilannetta myöhemmin?

• jumittuukoliikaa

Se voi olla ongelma, ne huonot piirteet, mutta osataanko ratkaista tilanne niin että sopiva ilmapiiri löytyy.

• voi
        jumittuukoliikaa kirjoitti:

Se voi olla ongelma, ne huonot piirteet, mutta osataanko ratkaista tilanne niin että sopiva ilmapiiri löytyy.

Kompromissejä oltava, ei voi olla liian jyrkkä joustoakin oltava. Kukaanhan meistä ei ole täydellinen. Tietty periaate kuitenkin oltava käyttäytymisessä. Huomioitava toista sopivasti, liika voi olla liikaa? Ikävät yllätykset voi olla kohtalokkaita.

• pinkkihöyhenole

mikä nimi s.posti? eikö tuo s.posti tarkoita, että sähköposti

• omapaontyhmyytensä

Mä en oikeestaan enää usko parisuhteisiin niin, että turhaan tuo yksi stalkkeri aikaansa käyttää vakuutellakseen kuinka paska olen. Oikeestaan ainoastaan se, että joku tulee upeilla prinsessavaunuilla minut noutamaan voi muuttaa käsitykseni parisuhteista.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä elukkaa kaivattusi

muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      65
      4180
    2. Haleja ja pusuja

Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      46
      3969
    3. Onko mukava nähdä minua töissä?

Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      36
      3472
    4. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      16
      2883
    5. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      34
      2719
    6. En kirjoita sulle tänne

Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      14
      2522
    7. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      10
      2124
    8. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      12
      1216
    9. Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi

Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta
      Ikävä
      145
      1157
    10. Mitä ajattelet

Mies minusta tänään?
      Ikävä
      80
      1006
    Aihe