Koiranpentu ja aikuinen kissa

Pessi

Meille tuli la pystykorvan pentu (eli onnettoman pieni rääpäle) ja minulla entuudestaan on 2 kissaa (4 ja 8 vuotta). Kuinka ihmeessä ne saa totutettua toisiinsa ilman, että pennun silmät/henki menee?! Heti ekana päivänä vanhempi kissa hyökkäsi pennun kimppuun ja tottakai silmäkulmassa on nyt sit haava. Mulla oli ennen kääpiöpystykorva, joka meillä oli pomo. Mutta se olikin ollut ennen kissoja. Kertokaa kokemuksia pian. Säälittää ku kisut joutuu olemaan makuuhuoneessa sellissä melkein koko ajan.

4

4980

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jacko

meille tuli marraskuussa koiranpentu ja meilläkin oli ennestään kaksi kissaa. Meillä toinen kissoista on todella arvaamaton eikä tykkää kovin paljoa edes ihmisten sylissä olla. Sitä me pelättiin vähän, että miten suhtautuu. Koira ymmärsi tosi nopeesti, ettei sen luokse kannata mennä kun se sähisi heti jos koira vilkaskaan sitä. Nyt ne on tottunut toisiinsa. Ystäviä ne ei ole, mutta kissa on tajunnut olevansa nopeampi ja pääsevänsä vaikka minne karkuun, joten se ei koe olevansa uhattu. Meillä tosin kissatkin oli tuolloin vasta puoltoista vuotta. Sulla jo vanhempia ja kokevat olevansa kodissaan vallassa. Hyökkääkö sun kissa sen kimppuun heti vai ainoastaan jos koira menee sen lähelle? En ole asiantuntija, mutta kokeile totuttaa niitä usein ja pidä itse vaikka koirasta kiinni ja anna kissojen olla vapaana. Sit ku koira nukkuu niin tuo kissat haistelemaan sitä. Meidän kissat tykkäs aina sillon käydä rauhassa nuuskimassa ja tutustumassa. Varmista, että kissoilla on aina joku paikka minne ne pääsee ylös "turvaan". Toivottavasti onnistut!!

• Pessi

Kiitos kamalasti positiivisesta vastauksesta! Sitä kuulee niin monenlaista ihmisiltä.. Se hyökkäys kävi niin, että koira oli sängyssä mun poikaystävän sylissä ku kissa lattialta hyökkäs. Luulen, että aika paljolti oli mustasukkaisuutta, koska tämä kissa on just poikakaverini suosikkikissa ja lellikki. Nyt ollaan tehty just noin että pidetty välillä koiraa olohuoneessa kiinni ja odotettu et kissat tulis kattoon mutta aika vähän ne käy (muuten ne on makuuhuoneessa ovi kii). Eilen kävi taas niin, että koira innoissaan oli menossa makuuhuoneeseen ku ovi aukes, ja kissa räppäs, mutta onneks osu vaan jalkaan. Nyt ku oon töissä, poikakaverini aikoi jatkaa tuota eilistä tutustuttamista niin että koira on kiinni ja kissat vapaana. Meinaa olla aika raskasta ku pitää koko ajan jännittää ja pelätä!

• Jarek

Minulla on 11v leikattu tyttökissa ja jouluna tuli koiranpentu. Aluksi koirassa oli pieniä haavoja ja he oppivat vähitelen käyttäytymään toistensa kanssa ja nyt koira on n. 5kk ja he leikkivät ihan mahdottomasti joka ilta ja välillä, kun koira on liian innokas saa kynnestä, mutta ei tule enään haavoja, eikä ole huutanut enään kertaakaan. Annan niiden juosta ja leikkiä mielinmäärin kunhan eivät leiki yöllä, joka on aika yleistä. Siis anna kissoille aikaa tutustua uuteen tulokkaaseen ja anna heille paljon huomiota ja hellyyttä ja koska kissat ovat olleet ekaksi silitä ensin kissoja ja sitten koiraa ja kissoille omat paikat jonnekin ylös, minne koira ei pääse ja ehdottomasti pidä huolta ettei koira pääse kissan hiekkalaatikolle, koska se syö hiekkaa ja kakat sotke kakoilla koko talon. Älä käytä samoja astioita kissoilla ja koiralla, koska kissat loukkaantuvat siitä ja vaikeuttaa tottumista uuteen tulokkaaseen.

• Pessi

Kiiti kamalasti vastauksestasi. Nyt meillä on hieman tilanne rauhoittunut, kun laitoin kananverkkoportin makuuhuoneen ja muun kämpän välille. Kissat on makuuhuoneessa ja pääsee kulkemaan, koira muualla. Tällä hetkellä ongelma on, että kissat ei meinaa tulla makuuhuoneesta pois. Joskus ku ne tulee, koira innostuu ja kissat juoksee takas. Ehkä olen itsekkin tehnyt virheen siinä, kun jotenkin jännitän ja teen niiden kohtaamisesta liian ison asian, että ne varmasti vaistoavat sen. Säikähdin vaan niin kovaa sitä ensimmäistä hyökkäystä ja tosi huono säkähän meillä oli, että heti silmän viereen osu! Pitää vaan vissiin itte relata..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      102
      2106
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      99
      1527
    3. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      121
      1263
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      77
      1232
    5. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      112
      1197
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      1024
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      51
      997
    8. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      58
      976
    9. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      912
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      794
    Aihe