Itseopiskelu

MestariksiSynnytään

Kuinka moni palstalaisista itseopiskelee kamppailutaitoja? Miten treenaat itsenäisesti? Tiedostatko oman oikean tason vai elätkö fantasiamaailmassa? Mitä osa-alueita treenaat? Kotona, metsässä, jossain muualla - missä? Tietääkö kukaan muu siitä että harjoitat kamppailutaitoja vai onko se sinun oma salaisuutesi? Miksi treenaat yleensä ja miksi et mene vaikka johonkin lajiseuraan?
Vastaan itse muutamaan kysymykseen: Kyllä opiskelen itsenäisesti. Treenaan itsenäisesti ilmaan ja välineisiin. Tiedostan oman tason hyvin. Treenaan lyöntejä ja potkuja ja torjuntoja pääsääntöisesti. Kotona sekä metsässä treenaan. Muutama ystävä tietää, että treenaan näin. Treenaan siksi koska lyöminen ja potkiminen on yksinkertaisesti kiva ajanviettotapa. En mene mihinkään lajiseuraan, koska en ole lajisukovainen, ei kiinnosta maksaa siitä että saa treenata, eikä mikään yksittäinen laji tai tyylisuunta ole vaikuttanut mielenkiintoiselta. En ala rajoittamaan tekniikkavalikoimaa sen takia että treenaisin jonkin lajin tai tyylin tavalla.

1

100

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vuosi1995

      Täällä yksi itseoppinut! Olen ollut muutamassa tilanteessa elmän aikana ja pistänyt ns. muistiin ne jutut, millä selvisin tilanteista. Kirjotin tämän vastauksen hetki sitten Krav maga-puolelle, mutta snon nyt tässäkin: Jokainen osaa ilman mitään hiton seuratoimintaaki pahoinpidellä lievästi ja törkeästi. Suomessa vaan rahastetaan teitä idiootteja, mut mikäs siinä, ei onneksi itse tarvi maksaa mistään että oppisin satuttamaan tarvitatessa yksinkertaisesti ja suoraviivaisesti. Ehkä olen väkivaltainen persoona, ehkä en, mutta itse en ole ikinä tarvinnut siihen mitään seuraopetusta, että oppisin lyömään ja potkimaan ja irrottautumaan erilaisista otteista. Peruskouluaikoina vapauduin liikuntatunnilla niin, että löin kuristajan kurkkuun peukalolla, tuohon aatamin omenan alapuolelle olevaan monttuun. Tuli refleksin omaisesti, ei ollu taustana mitään vitun rahastuslajia. Juoksin kertomaan likunnanopettajalle tapahtuneesta ja seuraukset selviettiin koulun sisällä. Toisessa tapauksessa välitunnilla aikoinaan onnistuin torjumaan lyönnin yksinkertaisella käden huitaisulla, siihenkään ei mitään lajiopettajaa tarvinnut erikseen selittämään, että miten se lyönti torjutaan. Se tuli automaattisesti. Opettaja ehti estää pahemmat tappelut siinä tilanteessa. Aikuisiällä 4 vuotta sitten baarissa jouduin tilanteeseen, jossa toisen seurueen jätkä vittuili ja käveli uhkaavasti kohti. Siinä pärjäsin niin, että tönäisin sitä täysillä rintakehään. Tilanne loppui, kun järjestyksenvalvojat tulivat paikalle. Mitään aseita vastaan en ole Suomessa koskaan joutunut toimimaan, enkä sitä toivokkaan. Mutta siltä varalta olen hommannut lupavapaan turvasumuttimen ja tiedostan senki, ettei sekään välttämättä auta, esim jos vastatuuli. Mutta onpahan olemassa. Lajiopetukseen en ikinä aio mennä koska ne ei tarjoa mitään uutta ja ihmeellistä. Normaalilla ihmiselllä on 2 kättä ja jalkaa, ja tiedän 8 yksinkertaista ja suoraviivaista lyöntiä ja 3 potkua. Jälleen, ilman että olisin siihen mitään vitun rahastuslajia tarvinnut.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      133
      3397
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      109
      1341
    3. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      271
      1310
    4. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      67
      1156
    5. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      17
      1094
    6. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1071
    7. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      57
      999
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      986
    9. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      43
      973
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      47
      877
    Aihe