Kuinka moni palstalaisista itseopiskelee kamppailutaitoja? Miten treenaat itsenäisesti? Tiedostatko oman oikean tason vai elätkö fantasiamaailmassa? Mitä osa-alueita treenaat? Kotona, metsässä, jossain muualla - missä? Tietääkö kukaan muu siitä että harjoitat kamppailutaitoja vai onko se sinun oma salaisuutesi? Miksi treenaat yleensä ja miksi et mene vaikka johonkin lajiseuraan?
Vastaan itse muutamaan kysymykseen: Kyllä opiskelen itsenäisesti. Treenaan itsenäisesti ilmaan ja välineisiin. Tiedostan oman tason hyvin. Treenaan lyöntejä ja potkuja ja torjuntoja pääsääntöisesti. Kotona sekä metsässä treenaan. Muutama ystävä tietää, että treenaan näin. Treenaan siksi koska lyöminen ja potkiminen on yksinkertaisesti kiva ajanviettotapa. En mene mihinkään lajiseuraan, koska en ole lajisukovainen, ei kiinnosta maksaa siitä että saa treenata, eikä mikään yksittäinen laji tai tyylisuunta ole vaikuttanut mielenkiintoiselta. En ala rajoittamaan tekniikkavalikoimaa sen takia että treenaisin jonkin lajin tai tyylin tavalla.
Itseopiskelu
1
121
Vastaukset
- Vuosi1995
Täällä yksi itseoppinut! Olen ollut muutamassa tilanteessa elmän aikana ja pistänyt ns. muistiin ne jutut, millä selvisin tilanteista. Kirjotin tämän vastauksen hetki sitten Krav maga-puolelle, mutta snon nyt tässäkin: Jokainen osaa ilman mitään hiton seuratoimintaaki pahoinpidellä lievästi ja törkeästi. Suomessa vaan rahastetaan teitä idiootteja, mut mikäs siinä, ei onneksi itse tarvi maksaa mistään että oppisin satuttamaan tarvitatessa yksinkertaisesti ja suoraviivaisesti. Ehkä olen väkivaltainen persoona, ehkä en, mutta itse en ole ikinä tarvinnut siihen mitään seuraopetusta, että oppisin lyömään ja potkimaan ja irrottautumaan erilaisista otteista. Peruskouluaikoina vapauduin liikuntatunnilla niin, että löin kuristajan kurkkuun peukalolla, tuohon aatamin omenan alapuolelle olevaan monttuun. Tuli refleksin omaisesti, ei ollu taustana mitään vitun rahastuslajia. Juoksin kertomaan likunnanopettajalle tapahtuneesta ja seuraukset selviettiin koulun sisällä. Toisessa tapauksessa välitunnilla aikoinaan onnistuin torjumaan lyönnin yksinkertaisella käden huitaisulla, siihenkään ei mitään lajiopettajaa tarvinnut erikseen selittämään, että miten se lyönti torjutaan. Se tuli automaattisesti. Opettaja ehti estää pahemmat tappelut siinä tilanteessa. Aikuisiällä 4 vuotta sitten baarissa jouduin tilanteeseen, jossa toisen seurueen jätkä vittuili ja käveli uhkaavasti kohti. Siinä pärjäsin niin, että tönäisin sitä täysillä rintakehään. Tilanne loppui, kun järjestyksenvalvojat tulivat paikalle. Mitään aseita vastaan en ole Suomessa koskaan joutunut toimimaan, enkä sitä toivokkaan. Mutta siltä varalta olen hommannut lupavapaan turvasumuttimen ja tiedostan senki, ettei sekään välttämättä auta, esim jos vastatuuli. Mutta onpahan olemassa. Lajiopetukseen en ikinä aio mennä koska ne ei tarjoa mitään uutta ja ihmeellistä. Normaalilla ihmiselllä on 2 kättä ja jalkaa, ja tiedän 8 yksinkertaista ja suoraviivaista lyöntiä ja 3 potkua. Jälleen, ilman että olisin siihen mitään vitun rahastuslajia tarvinnut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1387765Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde381965Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251920- 911633
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801565Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1071016- 49930
Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik4909Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28830- 34812