Perjantai-ohjelmassa mainittiin, että ekstrovertti juontaja on saanut kuulla liiasta puheesta ja päällepuhumisesta moitteita. Olen itse introverttina saanut kuulla samaa. Pidän nopeasta kommunikaatiosta ja mielestäni keskustelun pitäisi soljua limittäin, eikä niin että jokaisen on odotettava kunnes yksi osallistuja on saanut monologinsa loppuun. Usein mitään oleellista ei jää kuulematta jos niitä viimeisiä sanoja ei kuuntele.
Mielestäni perjantainen jakso oli huonosti toteutettu, sillä siinä ei selkeästi ymmärretty introverttiyden ja ekstroverttiyden eroa. Introvertti ei edelleenkään tarkoita ujoa tuppisuuta joka ei pidä sosiaalisesta kanssakäymisestä. Muistettiin onneksi mainita että sosiaaliset taidot eivät liity millääntavoin näihin hermostollisiin eroavaisuuksiin.
Perjantai YLE
10
321
Vastaukset
- EipSiinSit
Keskeyttäminen ja päälle puhuminen on vain epäkunnioittavaa ja antaa kuvaa että toisen sanat ei sinua kiinnosta. Rakastat vain omaa ääntäsi ja sinun omaa puhetta ja sanomaa
Keskusteluohjelmissa taasen saattaa juontajien olla pakko keskeyttää ja puhua päälle koska heillä on rajattu määrä aikaa lähetyksessä sille asialle ja haastateltavalle. Minuutit kuluu ja kysymyksiä rivissä. Haastattelijan on pakko ohjata keskustelua jotta rajatussa ajassa tulee asiat hoidettua
Introvertti taasen puhuu mutta väsyy liiasta sosiaalisuudesta ja ihmisistä niin että lataa akkuja illasta omissa oloissa vaiteliaana ollen
Itse olen juuri semmoinen. Viihdyn ihmisten seurassa rajallisen ajan ja sitten väsyn. Jos liikaa joudun oleen alkaa pinna kiristymään ja stressitasot hälinään, meluun ja sosiaaliseen elämään nouseen.
Tarvitsen jokaisen sosiaalisen päivän jälkeen rauhallisen illan jotta en ole kärttyinen ja yli stressaantunut
Se kai introvertin tavaramerkki on- Nopeakuuntelija
Päälle puhuminen ei todellakaan ole aina merkki siitä ettei toisen asia kiinnostaisi, päinvastoin. Itse ajattelen että jos ihmiset kuuntelevat puhettani ihan hiljaa ilman minkäänlaista vastaantulemista, asia ei kiinnosta heitä eikä kirvoita keskusteluun. Menepä pidemmäksi aikaa johonkin etelä-Euroopan maahan asumaan ja opit kommunikoimaan.
- EipSiinSit
Nopeakuuntelija kirjoitti:
Päälle puhuminen ei todellakaan ole aina merkki siitä ettei toisen asia kiinnostaisi, päinvastoin. Itse ajattelen että jos ihmiset kuuntelevat puhettani ihan hiljaa ilman minkäänlaista vastaantulemista, asia ei kiinnosta heitä eikä kirvoita keskusteluun. Menepä pidemmäksi aikaa johonkin etelä-Euroopan maahan asumaan ja opit kommunikoimaan.
Se vaan tuntuu tökeröltä jos kuuntelija jaksaa kuunnella vasn puoli lausetta ja jatkaa sitten lopun lauseeni päällebtaas omaa löpinää.
Siinä missä introvertti menettää akkujensa energiaa ihmisten keskellä sosiaalisissatilanteissa, hälyssä ja tungoksessa ja taas lataa akkujen energiatasot täyteen yksin rauhassa ollen omissa oloissaan niin ekstrovertti taasen lataa akkunsa ja saa energiaa sosiaalisistatilanteissa.
Hänelle se on se voiman tuoja
- Opinioon
Asia turhauttaa ehkä siksi, että moni saattaa tällaisten stereotypioiden takia pitää ihmistä ekstroverttina, ja kun ihminen sitten omia tarpeitaan kuunnellen vetäytyy sosiaalisista tilanteista tai häipyy maisemista kokonaan ladatakseen akkuja, ihmiset tekee kaikenlaisia johtopäätöksiä. Tällainen ihminen onkin tyly, sosiaalisesti taitamaton, heitteri jne jne.
On myös pelottavaa että rekrytoijat ovat usein täysin pihalla tällaisista asioista. - Pajuisakansa
Törkeetä sanottavaa ehtii suoltaa eniten moottoriturpaiset.
- cdvbnm
Perjantai-ohjelma on niin vastemielinen, ettei sitä pysty katsomaan, sinnekin on pitänyt ottaa ylen:n tyyliin kiintiökäkkäräpää, joka on tyhmä kuin saapas.
Eipä tullut katsottua kyseistä ohjelmaa. Mutta tuo jako introvertteihin ja eksovertteihin ontuu. On myös ihmisiä joista voisi sanoa kumpaakin.
- Ymmärryksepuute
Kyllä, vastakkainasettelu ei oo hyväks. Yleensä tätä tulee erityisesti ekstroverteiltä.
Ymmärryksepuute kirjoitti:
Kyllä, vastakkainasettelu ei oo hyväks. Yleensä tätä tulee erityisesti ekstroverteiltä.
Niin, kaikenlainen lokerointi ei istu mun ajatusmaailmaan. Tästä aiheesta on vääntöä on joka puolella. Hienoa jos saa jotain siitä kun tietää olevansa joko introvertti tai eksovertti. Mussa on paljon introvertin piirteitä, mutta saan myös paljon energiaa ihmisten keskelläkin. Sitä taistelua en ymmärrä miksi lopulta päädytään haukkumaan toisiaan.
- Luulisin.niin
Niitä kutsutaan ambiverteiksi
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies, mitä minun pitäisi tehdä
Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur1812636- 1932172
Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen
Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍1771996Sofia Virralla ja Minja Koskelalla ei mitään käsitystä terveyskeskusmaksuista!
Vasemmistopimut Sofia ja Minja täysin ulkona sote asioista, ei minkäänlaista käsitystä edes mittaluokasta, missä terveys1241839- 1651796
Summit-tippuja Nicola sai Carolalta yllättävän viestin - Some älähtää rajusti: "Älä viitsi..."
The Summit Suomi -kisa käy kuumana kylmässä Norjan vuoristossa. Nicola tiputettiin kisasta juuri ennen finaalia. Likaise311685Kompostointitarkastaja tuli tarkastukselle!
En ole ikinä kompostoinnut ja eilen kävi kompostointitarkastaja kylässä. Tosi hianoa byrokratiaa taas: "Laki edellyttää,721307Varattais lähihotellista
🥰 huone viikoksi. Oltais vaan ja tilattais huonepalvelusta herkkuja! Viikonloppukin käy jos et viikoksi ehdi ❤ Hyvää1791295Juusolle sataa vihaisia viestejä hoitajilta ja loput nauravat hänelle
Ei löydy montaakaan, joka kehuisi Juuson toimintaa ministerinä: "Selvä enemmistö Juuson päivitykseen reagoineista on su1721250Persuehdokas uhkasi tappaa "jätkän" ja ravintolayrittäjän
Kuuntele tästä kuinka meuhkaa. https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/4eb3034d-48c5-4f31-b53c-42be3dc9607c801191