Aihe

Miksi Avensis maksaa enemmän kuin jotkut?

paskanturauttaja

saman koko luokan autoista ainakin korealaisia, ranskalaisia ja espanjalaisia saa halvemmalla? Miksi? Kun kyseessä on kuitenkin tekniikaltaan vanha, tehoton auto?

29

282

    Vastaukset

    • Siinä on se kuuluisa panttimaksu, jonka saa takaisin seuraavassa vaihdossa uuteen Tojoon. Omistajat voivat kehuskella hyvällä hyvityksellä.

      • Siinä se taas tuli, Petterin epätoivoinen parkaisu kun Toyota laadun ja luotettavuuden edelläkävijänä pitää vaginaattorin pilkkanaan.


    • Jonkun täytyy maksaa ne lukuisat takaisinkutsut. Kun tehtaalta lähtee tojo raakileena, niin viranomaiset käskevät korjata ja tehdä työ loppuun, eli reisille menee :)
      Suomalaiset kiltisti maksavat ylihinnan sitten. Huomioikaa muuten huoltovälit,.kalliiksi tulee kun huoltaa pitää puolta lyhyemmän välein kuin muita autoja.

      • Laatu se on joka maksaa . Laatu ja luotettavuustilastojen loppupäähän yltää jo tutkitusti VW laadullakin. Huijaamalla synnytetään vain laatumielikuvia.


    • Ei onneksi maksa enää kauan, kun suomalaiset ovat saaneet ostettua kaikki Euroopan loppuunmyyntivarastot tyhjiksi.

      • Heinäkuussa Euroopassa myytiin 1,28 milj uutta autoa, Suomessa noin 9500 eli 0,74 % Euroopan myynnistä. Jostakin selittämättömästä syystä Suomessa myytiin 15,3 % kaikista uusista Avensiksista (177/1160)


      • siltä.näyttää kirjoitti:

        Heinäkuussa Euroopassa myytiin 1,28 milj uutta autoa, Suomessa noin 9500 eli 0,74 % Euroopan myynnistä. Jostakin selittämättömästä syystä Suomessa myytiin 15,3 % kaikista uusista Avensiksista (177/1160)

        Riittää, kun mainoksessa luvataan kuvitteellinen 3000-5000 euron alennus, niin kyllä lähtee.


      • siltä.näyttää kirjoitti:

        Heinäkuussa Euroopassa myytiin 1,28 milj uutta autoa, Suomessa noin 9500 eli 0,74 % Euroopan myynnistä. Jostakin selittämättömästä syystä Suomessa myytiin 15,3 % kaikista uusista Avensiksista (177/1160)

        Haittaakse jos ostaa laadukkaan j luotetavan? Automyyjää tietenkin jos ei myy Toyotaa. Kuluttaja on tyytyväinen kun ei ole huolen häivää niinkuin noilla vaginaristeilla kuuluu ja näkyy olevan. Milloin pitää viedä virallisiin öljynsyötimittauksiin, jakopään vaihtoon, moottorin vaihtoon , dsg remppaan ja huijauskorjaukseen, Kuka sellaista rumbaa haluaa?


    • Se on se usko joka ei perustu todelliseen faktaan.

    • JA useat kuten nieminen osti uuden koe ajamatta muita merkkejä kun toyotakauppias tuli välihuoltoon kyselemään niemiseltä joko pannaan uusi kulkine. olihan se jo ajellut sen 45 000km edellisellä eli kalliit kilsat pois ja nieminen osti uuden jobbarilla oli ostaja valmiiina ei jäänyt kauppaan likka vanhasta

    • Tunnetusti luotettava
      - ei esiinny ajoa estäviä/haittaavia yllättäviä ja kalliita vikoja, joita monella muulla kilpailijalla on nimetty ominaisuuksiksi.
      - arvonsa säilyttävä, hankintahintaan nähden saat kohtuullisen vaihtohyvityksen kun kilpailija esim. 30%kalliimpi uutena onkin 8-12 vuotiaissa enää samaa tasoa, hintaero marginaalinen.
      - Löytyy helposti merkkihuolto.
      - Läpäisee katsastukset helposti, joka säästää luonnollisesti rahaa.
      - On kiinnilaitetun rahan arvoinen pitemmällä tähtäimellä, kilpailija voi olla joissain halvempi, nopeampikin, mutta muutaman vuoden kuluja vertaillen Toyota kilpailukykyinen johon valtaosa on siirtynyt kun auton vaihto alkaisi olla ajankohtainen kyselyyn vastanneiden mukaan.
      - Bensakone säilyttää nykyään arvonsa paremmin hybridistä puhumattakaan ja henkilöautoissa ei enää merkittävää eroa kilometrien nielemisessä bensalla tai dieselillä, lähinnä makuasia. Diesel toki haisee ja verot vielä lisänä kun polttoaineen hinta myös marginaalinen.
      - Moottorit kestäviä kun tehoja ei ole puristettu tappiin asti vaan maltillisesti, eikä silti tarvitse olla jaloissa, vaikka ei kilpuri olekaan.
      - Lisäksi kaupan päälle Toyotan brändilisä.

    • Laatu eli luotettavuus maksaa ! Toyota on Suomen ja maailman eniten myyty auto ! Itellä 2001 1.6 bensa Avensis LB uudesta asti, nyt ajettu 397 tkm. Ei ainuttakaan vikaa koskaan, 240 tkm:n kohdalla vaihdoin vasta jarrupalat ja iskarit eteen ja uuden akun. Koskaan en ole öljyä lisännyt, yhtään ruosteen pistettä ei ole, mikään ei ole rikki, koskaan en ole jäänyt välille. Lämmin, pieni ruokainen, tilava, hyvä ajaa, teho täysin riittävä, mitä muuta voi autolta toivoa ! Ps. Käy sääliksi naapureita, toisella Ooppeli ja toisella Pösö, selvästi autoani uudemmat, niin kuin paljon niissä on murheita !

      • 18 vuotta vanha ave. Älä koskaan aja millään muulla autolla.


      • Olisko naapureiden autojen suurin murhe ollut se, että ne alkoivat olemaan jo vähän vanhoja, ja haluttiin jo uudempaa. Kaikilla kun ei ole niin rahasta tiukkaa.


      • Hdi163 kirjoitti:

        Olisko naapureiden autojen suurin murhe ollut se, että ne alkoivat olemaan jo vähän vanhoja, ja haluttiin jo uudempaa. Kaikilla kun ei ole niin rahasta tiukkaa.

        Oli tiukkaa tai ei mutta laadussa ja kestävyydessä ranskanrapeilla ei ole mitään jakoa Avensiksen kanssa. Ei katsastustilastoissa eikä laatu ja luotettavuustutkimuksissa.


      • Toyota.rules kirjoitti:

        Oli tiukkaa tai ei mutta laadussa ja kestävyydessä ranskanrapeilla ei ole mitään jakoa Avensiksen kanssa. Ei katsastustilastoissa eikä laatu ja luotettavuustutkimuksissa.

        Tuostakin sitten montaa mielipidettä. 2 pösöä ja 2 tojoa ollut. Kaikki nämä käytettyinä ostettu taloon kakkosautoiksi. Tojon hinnalla saa noin 2,5 ranskista, niiden ylläpidot tulivat halvemmiksi ja niillä pääsi pidemmälle ennen paalia. Tojoilla pääsi molemmilla juuri yli 300tkm ja molemmat pösöt ajettiin yli 400 tkm.
        Kumpaakaan merkkiä ei uutena tule eikä toista enää käytettynäkään.
        Muuten ne kun niitä leimalle vei niin ranskikset menivät pienemmällä vikalistalla läpi ja useammin suoraan sai leiman alle.


      • Ranskisparempi kirjoitti:

        Tuostakin sitten montaa mielipidettä. 2 pösöä ja 2 tojoa ollut. Kaikki nämä käytettyinä ostettu taloon kakkosautoiksi. Tojon hinnalla saa noin 2,5 ranskista, niiden ylläpidot tulivat halvemmiksi ja niillä pääsi pidemmälle ennen paalia. Tojoilla pääsi molemmilla juuri yli 300tkm ja molemmat pösöt ajettiin yli 400 tkm.
        Kumpaakaan merkkiä ei uutena tule eikä toista enää käytettynäkään.
        Muuten ne kun niitä leimalle vei niin ranskikset menivät pienemmällä vikalistalla läpi ja useammin suoraan sai leiman alle.

        Kumma juttu. En ole saanut avensiksista mitään vikalistoja. Mitä ne sellaiset on? Aina siinä katsastuspaperissa on lukenut " hyväksytty". Uutta Avensista ei meillekään enää voi tulla eikä ranskalaistakaan, mutta käytetty farkkuavensis automaatilla, vähän ajettuna kiinnostaa.


    • Minun naapurin pösöön vaihdettiin ensimmäiset raidetangongon päät kun autolla oli ajettu vähän yli 20 000 km.

      • Minulla ei ole vaohdettu ensimäistäkään. Ajettu vasta 156.000km.


    • Vanhoja ranskanrapeita saa pienellä rahalla. Uutta ei kannata ostaa kun arvo on vapaassa pudotuksessa.

    • Korealaisilla on maailman moderneimmat autojen tuotantolinjat jotka ovat täysin täysin automatisoituja. Robotit rakentavat, kokoavat koko auton. Ihminen suunnittelee tietokoneella auton, sitten koulutetut insinöörit tarvittaessa huoltavat/korjaavat robotteja eikä juuri mitään muuta. Näin työntekijöinä olevien ihmisten määrä voidaan pitää tehtailla mahdollisimman minimaalisina ja tämä tietysti mahdollistaa halvemmat auton tuotantokustannukset. Koska ei ole kovin montaa elävää työntekijää joille tarvitsisi maksaa säännöllistä palkaa/elatusta.

      Toyotalla käsittääkseni on enemmän ihmisiä työntekijöinä kuin korealaisilla.

      • Kauppakeskuksessakin on enemmän työntekijöitä kuin kyläkaupassa. Ihminen toki vielä valitsee ja päättää valmistusmateriaalien laadusta ja kestävyydestä jota 💰 raha ohjaa. Taannoinen opel- ja vw- laatu ovat varoittavia esimerkkejä
        ihmisen tekemistä valinnoista lyhyellä kahden vuoden takuulla. Näin vastuu laadusta ulkoistettiin valmistajalta kuluttajalle. Opel jo kaatui ranskalaisten syliin, VW vielä horjuu ja hoipertelee kun huijauskorvaukset ja sakot raastavat rappiokonsernia. Yhtä kaikki, kummatkin ovat saksalaisia . Mitä pitäisi ajatella näistä eeuun ytimen toimijoista.



    • Avensishan on halvin ollu nää vikat,vrt passat,mondeo.Jopa octavia on helposti samoil varusteil kalliimpi.Ja iha 1.0tsi dsg style vrt 1.8 cvt active edition vensis on verokki.

      • Onko joku noista mainitsemistasi korealainen, espanjalainen tai ranskalainen? Luepa aloitus uudelleen.


      • 508 kalliimpi,en keksi edullisempaa saman kokoluokan autoa kuin SEAT ei tee yhtään noin isoa hlö autoa ja cittarit kalliimpi.Huyndai ei eikä Kia Optima myöskään.Jos vertaat ceed,ym nekin vikojen Avensiksen liki täydellisen varustukseen tasoisiksi ladattuna ohi menee hinnaltaan


      • Laita hinnat esille, eikä mutua.


      • Anonyymi kirjoitti:

        508 kalliimpi,en keksi edullisempaa saman kokoluokan autoa kuin SEAT ei tee yhtään noin isoa hlö autoa ja cittarit kalliimpi.Huyndai ei eikä Kia Optima myöskään.Jos vertaat ceed,ym nekin vikojen Avensiksen liki täydellisen varustukseen tasoisiksi ladattuna ohi menee hinnaltaan

        En ymmärtänyt kirjoituksestasi mitään.


      • Ei taida olla maisteri tai edes lukiota käynyt toi Skodisti tossa yllä... tekstin tasosta pääteleen... ladattua varustetta tasoiksi ohi hinnaltaan ja muuta. 3 promillen känni voi toki selittää, toivottavasti ei ollu skodansa rattiin lähössä


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Onko Stefan Therman monimiljonääri?

      Jotkut väittävät että on, toisten mielestä pelkkä velka-elvis jolle kohta käy köpelösti. Mikä on totuus?
      33
      3122