Ranneverenpainemittari

paineetnousee

Onko kokemuksia ranneverenpainemittarista, onko sellainen hyvä? Tai osaako joku vinkata mistä saisi tavallisen mittarin sellaisella mansetilla jonka ympärysmitta olisi min. 48 cm, kaikkialla sanotaan että niitä isoja mansetteja on, mutta myynnistä ei tunnu löytyvän kuitenkaan.

5

8044

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ihan.hyvä

Olen ostanut Tokmannista rannemittarin alle kympillä. Tällä hetkellä mainostaa sitä taas. On Ideale merkkinen, säädettävä rannemansetti 13,5 - 19,5 cm, muistipaikat mittaustuloksille jne. On ihan normaaleja lukemia näyttänyt. Luotan, ettei ainakaan kovin paljon heitä olkavarsimittaukseen verrattuna.

• 60vuotias

Minulla huonoja kokemuksia rannemittarista, näytti ihan ufolukemia.

En suosittele. Osta laadukas käsivarsimittari, jollaisen saat alle satasella. On niin tärkeästä asiasta kyse, ettei kannata sortua leluihin.

• 118_69

Apteekista ostin Omron rannemittarin. Oli kerran mukana terveyskeskuksessa testimielessä, ja yhtäaikaisella mittauksella oli hyvin linjassa terveyskeskuksen olkavarsimittarin kanssa.

• hggjj

Itselläni on sekä tavallinen vp-mittari (jota käytän kotona) sekä Omronin rannemittari, joka kulkee kaupungilla aina mukana olkalaukussani. Sillä mittaan verenpaineen tarvittaessa vaivihkaa esim. kahvilassa, puistonpenkillä yms. ja joskus kotonakin sängyssä loikoillen.

Olen pitänyt kirjaa mittauksista lääkärin neuvosta kolmen vuoden ajan ja vertaillut myös mittareiden lukemia. Rannemittari on ollut luotettava, tarkka ja kätevä. Ostin sellaisen vaimollekin viime jouluna lahjaksi.

• värisee_ja_lepattaa

Minä hankin Braunin käsivarsimittarin (en tosin muista mistä, netistä kuitenkin), koska siinä oli sekä iso että pieni mansetti mukana. Tiesin, ettei se pieni minulle riitä. On tuota "lihasta" sen verran. Olisin ostanut rannemittarin, mutta siitä olen kuullut pelkästään huonoa. Minulle mittaaminen on hiukan hankalaa, koska en voi mitata vasemmasta käsivarresta. On rintasyövän takia poistettu imusolmukkeet, joten sitä ei kannata kiristää, voi tulla turvotus takaisin. Joudun nyt vaan opettelemaan vasemman käden käyttöä sen mansetin laitossa, ei se niin hyvin suju kuin oikeakätisenä oikealla kädellä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      27
      2830
    2. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      30
      2370
    3. 148
      2274
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      54
      2209
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1822
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      390
      1686
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      102
      1622
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      306
      1525
    9. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      14
      1436
    10. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      133
      1428
    Aihe