KDE ja Text To Speech?

r4e5f4

Mikähän mahtaa olla uusin sovellus tuohon tarkoitukseen?

Tämä on ollut ennen: https://www.kde.org/applications/utilities/jovie/

"Jovie is umaintained and no longer released by the KDE community."

6

156

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei-omaa-koke-mut-luotan
    • Turbo-Urpo1

      On tainnut kaikkien teksti -> puheeksi ohjelmien kehitys laantua.

      Festvox-Suopuhe asennus ohjeet
      https://www.linux.fi/wiki/Festvox-Suopuhe
      Käyttö esimerkki:
      sano Terve, minä puhun kun käsketään.

      Espeak
      Asennus ohjeet:
      *Mintissä esiasennettu.
      Käyttö esimerkki:
      espeak -v fi "Terve, minä puhun kun käsketään."

      GeSpeaker
      Asennus ohjeet:
      sudo apt-get install gespeaker
      Käyttö esimerkki:
      Löytyy asennuksen jälkeen Ääni ja Video valikosta.

      Jovie
      Asennus ohjeet:
      sudo apt install jovie
      Käyttö esimerkki:
      Löytyy asennuksen jälkeen kellon vierestä panelissa.

      *Mintissä esiasennettu.
      Tämä on hiukan epävarmaa, olenko itse sen joskus asentanut, mutta minulla oli valmiina.

    • Puhesyntetisaattori

      Tosi surkeita ovat Jovie Espeak KDE:ssa

      Vanhemmissa KDE:ssa (esim. 4.10) oli hyvä ja toimiva KDE:n
      Linux - festival - puhesyntetisaattori jossa toimi suo-puhe hyvin.

      Selaimistahan löytyy hyviä Text To Speech-lisäohjelmia.
      Ne tosin toimii ainoastaan nettiyhteyksillä web-selaimissa.

      Google Chromen saa esim. tuon lisä-osan Speak Any Text

      https://chrome.google.com/webstore/detail/speak-any-text/ckdcladimoocjeeiopknkdmpppmpeagb?hl=fi

      Firefoxiin myös löytyy, tosin taso on sama ku Google Kääntäjä, koska se on sama.

    • ere4r

      Harmi, että linux puoli taantuu pc:ssä ja ohjelmia ei enää kehitetä. Taitaa mäkit vielä linux väkeä mukanaan.

      • Turbo-Urpo1

        Minä olen hautonut ajatusta kuinka saisi tehtyä jonkin ohjeen, animaation sijasta videona, jossa tuo puhepuoli hoidetaan puhesyntetisaattorin avulla. Tässä on intoa laimentanut se etten halua tehdä YouTube tiliä, mutta täällä on 𝚃𝚘𝚗𝚒 jolla olisi tuo puoli hallussa, joten jos satut lukemaan voisit rustata malliksi videoosi ääniraidan puhesyntetisaattorin lukemasta tekstistä. Olisi kiva katsoa minkälainen siitä tulee, ja kuinka hankalaksi se menee.


      • wittuunwin

        Pilvinpimen uusia ohjelmia syntyy... se että kehittäjä kuolee, ei ole Linuxin vika. Ainahan on se lähdekoodi josta voit alkaa kehitellä jotain omaa juttua..? mitään pc-vientiäs ei ole olemassakaan.
        korkeintaan on että heitän tämän viimeisen läppärin vittuun, ja en koskaa enää sotkeudu elektroniikkaan, joka kaikki on todistetusti perseestä. Kun et usko niin miksi windows on imenyt haittaohjelmia vuosikymmeniä ja eikun imeminen kiihtyy. Ubuntuun ei ole haittaohjelmia. maksullinen winpaska korruptoi markkinat...!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      18
      1555
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1315
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1212
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1122
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1046
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1045
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      11
      1036
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      1001
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      999
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      2
      996
    Aihe