Ollaan harjoiteltu luoksetuloa iät ja ajat, 95% tulee ensimmäisellä kutsulla viivana luokse. Jostain syystä kuitenkin n. kerran kuukauteen yhtäkkiä omalla pihalla lähtee metsään joka ympäröi pihaa, alkaa ulisemaan ja haukkumaan, eikä halua tulla metsästä pois. Pihan reunoja kiertää muttei tule pihalle. Tätä saattaa jatkua pari tuntia. Itse en voi liikkua koiraa kohti ollenkaan tai lähtee juoksemaan syvemmälle metsään hetkellisesti o. o jos taas menen itse sisälle koira saattaa lähteä huitelemaan pihan ympäriltä kauemmas. Sitten parin tunnin päästä kun koira on jo väsyneempi ulisemaan ja ravaamaan eestakaisin ja satun pääsemään n 10 metrin päähän, kuuntelee normaalisti käskyt ja jatketaan normaalisti. Mitä tämä on? Ja miten saisin nopeammin tilanteen ratkaistua?
Mikä tämä käytös on?
6
182
Vastaukset
- Piceabies
Kuvaillaan ehkä tilannetta vielä paremmin. Ollaan aina tekemässä normijuttuja pihalla, vaikka heittelemässä lelua tai muuten vaan kolmen koiran kanssa nautitaan säästä ja tämä yksi lähtee täysiä juoksemaan metsään ja alkaa pitämään sellaista ulinan ja räksytyksen sekaista ääntä niinkuin ois joku hätänä. Kun kutsuu luokse, kiihtyy enemmän ja räksyttää hetken kovempaa jossain metsässä tai pihan laidalla ja tuijottaa. Koira tullut minulle aikuisena joten ei mitään käsitystä miten aiemmin pidetty.
- Syy
Metsässäsi asuu hirvi, susi, kettu, supi, rusakko, tmv mielenkiintoisempi otus kuin sinä.
- koirallinen
Voisiko siellä tosiaankin olla jokin metsäneläin, jos koira haluaa varoittaa sinua pedosta ja vahtia laumaansa.
- Piceabies
Käyttäytyy eläimiä kohtaan ihan eri tavalla kuin tuossa tilanteessa. Se siis kuitenkin seuraa pelkästään mua siellä pihan laidalla, ihan kun vaan olis joku näkymätön aita josta se ei tule yli ja jää haukkumaan. Kuulostaa jotenkin ehkä turhautumiselta (?)
- fhgfhgfj
Omalla koiralla tuollaista aiheutti tontin rajalle pesiytynyt supi.
- gjlbvnbghnn
Onko koira terve?
Tuleeko ns.poissaolokohtauksia muuten,sisällä outoa käytöstä tai muualla?
Mietin lievää epilepsiaa,tai kiputilaa joka voi johtaa outoon käytökseen.
Tietysti olis hyvä aidata oma piha,niin ei kauas karkaa ainakaan.Ja auttaisko,et koiralla olis ulkona liina perässä,sen verran pitkä et saat siitä kiinnni kun ongelmia ilmenee.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?
Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.1061918- 2421696
Ikävä on häntä
Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos611086Minkä kultakimpaleen
Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik311030Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K62980En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k66949Kerroppas nyt
M mies, että kenestä sinä oikein tykkäät, niin saadaan tämä asia muillekin selväksi 😉63838Tykkäsit nainen
Aina eniten lähetyssaarnaajassa, muistan miten nautit!😎😚 meidän pitää päästä vielä kokemaan se.37837The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."
Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut6821Helppo selvittää onko oma täällä
Laittaa yhden selvän kysymyksen ja jos kukaan ei osaa vastata, niin oikea ei ole täällä. Saa käyttää vapaasti hyödykse49805