Miksi monet pelkäävät kaupankäyntiä?

uhkapeluriko

Sanovat että se on vaikeaa ja siinä on helppo tehdä tappiota. Totta kai, jos pelaat vain pienillä panoksilla, niin välitys/lunastuspalkkiot muodostavat jo niin ison osan kaupasta että omilleenkin pääseminen on vaikeaa. Yleensä kuitenkin pörssissä on kiinteä palkkio, esim. 5 euroa per kauppa. Älä siis laita kiinni vain 500 euroa, vaan laita mielummin 5000. Jos tuollaisia rahoja ei ole, niin silloin kaupankäyntiä ei kannata edes aloittaa. Kauppaa ei tarvitse tehdä yhden päivän tai muutamien minuuttien aikana, toki jos hyvä tuuri käy niin voi joku osake päivässäkin nousta niin paljon että se kannattaa silloin myydä. Mutta pistää useampia verkkoja veteen kerrallaan ja seurailee kehitystä rauhassa. Jos joku osake ei tunnu nousevan riittävästi, sen voi jättää sijoitukseksi eikä myydä turhaan pois. Todennäköisesti se jossain vaiheessa on riittävän korkealla myyntiä varten.

Huom. pörssissä hätäily ja tyhmät päätökset maksavat. Lisäksi liian pienillä summilla pelaavat rahoittavat kivasti koko toimintaa eivätkä koskaan pääse voitolle. Ja kannattaa totta kai ottaa vähän selvää siitä mitä ostaa! Itse suosin isoja yhtiöitä. Niissä arvonvaihtelu on melko pientä, mutta ne eivät myöskään romahtele miten sattuu. Arvonvaihtelu on kuitenkin esim. viikkotasolla riittävän suurta, että voittoa pystyy säännöllisesti tekemään.

3

121

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hallaahon.äänestäjä44

totta mitä sanot
      itse olen ollut passiivinen osinkokauden jälkeen

muuten ok mutta vältä sanaa
      pelata

pörssin yhteydessä

Pörssi ei ole peli kuten tiedät

Kaikki pörssissä kauppaa käyvät ystäväni ovat varakkaita ja yksi on siirtynyt kokonaan
      työelämästä sivuun ja vain sijoittaa, saatatte tuntea hänet sillä hän on sijoitusmaaliman
      mikroskooppinen julkkis ja akateeminen mutta siis luopunut jo vuosia sitten palkkatyöstä

tietenkin täytyy olla varovainen ja välttämättä toisinaan tulee tappiota

• karju35

Peliksi se muuttuu niiden isoimpien toimijoiden kohdalla, joiden ostot ja myynnit heiluttavat koko markkinaa. Siinä vaiheessa pitää ottaa jo huomioon mitä vastapuoli tekee seuraavaksi. Mutta, meidän mattimeikäläisten osalta tuota ei kannata miettiä koska olemme rahoinemme vain pelinappuloita tuossa isossa kuvassa.

• Omakas

Kannattaahan se kauppa, jos sillä voittaa jotain eli on markkinoita parempi.

Vaan meidän tavallisten kuolevaisten ja vähän perehtyneempienkin kohtalona on se, että kaupankäynti on tappiollista puuhaa, useammastakin syystä:

1. Et onnistu ostamaan ja myymään oikeaan aikaan. Itse ainakin olen melkein aina, vaikka kuinka pitkään olisin harkinnut, myynyt sellaisia, mitkä sitten lähiaikoina lähteneet nousuun.
      No, keskimäärin tästä tulee nollasonmapeliä.

2. Välityspalkkiot.

3. Myytyäsi se raha on poissa markkinoilta, jotka keskimäärin tuottavat.

4. Verot. Kun saat myyntivoittoa, joudut maksamaan verot. Parempi olisi holdata ”ikuisesti” tai kunnes tarvitset rahat.

5. Vaiva. Jos aiot käydä kauppaa, joudut käyttämään aikaa paljon enemmän kuin ”osta ja unohda”-sijoittaja.

Eli kaupankäynnillä pitäisi päihittää markkina melko selvästi, jotta se kannattaisi. Toisaalta jos kerran pystyy voittamaan markkinan kaupankäynnillä, niin kannattaahan se. Hyvin harva vaan pystyy, useampi uskoo pystyvänsä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. R.I.P Marko lämsä

Luin just netistä suru uutisen että tangokuningas Marko Lämsä On menehtynyt viikonloppuna Tampereella. Niin nuorikin vi
      Tampere
      62
      4392
    2. Vappu terveiset kaivatullesi

otetaan vappu terveisiä vastaan tähän ketjuun kaivatullesi !!! 🍾🥂🎉🌻🔥🧡🧡
      Ikävä
      155
      1833
    3. Tangokuningas Marko Lämsä, 47, on kuollut

Taas yksi melko nuori artisti lopetti lauleskelut lopullisesti. https://www.is.fi/viihde/art-2000011200979.html
      Maailman menoa
      14
      1553
    4. Puskaradio huutaa

Nuori tyttö oli laittanut päivityksen että pitämällä joku itsensäpaljastaja. Kuka tämä on? Varoittakaa lapsia !
      Suomussalmi
      40
      1331
    5. Miksi aina vain seksiä?

Kertokaas nyt mulle, että onko tämä joku normojen ihan oma juttu, että seksiä pitää pohtia joka välissä, siitä pitää jau
      Sinkut
      168
      1093
    6. Kerro kiva muisto

Kaivatustasi
      Ikävä
      58
      939
    7. Vieläkin jaksaa

naurattaa. 😆 🐽🐷🤣 M - N
      Ikävä
      79
      925
    8. Martinalta vakava ulostulo

Seiska: Martinalta vakava ulostulo. Olipa raflaava otsikko mustalla pohjalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      170
      855
    9. Hei rakas A,

olinko silloin julma sinua kohtaan? Jos, niin anna anteeksi, yritin vain toimia oikein. Olen pahoillani, edelleenkin, en
      Ikävä
      54
      821
    10. Kyllä sitä on tyhmä

Ettei aikoinaan sua ottanut. Huomenta❤️
      Ikävä
      39
      791
    Aihe